Page 79 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 79

“Araflt›rma ve pazar ana-
          lizi, strateji gelifltirme,
          iletiflim planlamas›, ya-
          rat›c› konsept ve tüm sü-
          reçlerin profesyonel bir
          flekilde yönetimi ve koor-
          dinasyonunu sa¤layan
          operasyonel mükemmellik” bafl-
          l›klar› alt›nda toplad›klar›n› kay-  çirilecek ‘mekanyakala.com’ ile  olmaktad›r. ‹flin özü,  ya bir ihtiya-
          dediyor: “Sosyal medya, dijital,  etkinlik yapmak isteyen herkesi,  c› karfl›laman›z ya da fark edilme-
          bas›l› ifller, içinde kreatif bar›n-  mekan sahipleriyle biraraya geti-  mifl bir ihtiyac› do¤urman›z mil-
          d›rd›¤› için tek bir çat› alt›nda hiz-  rece¤imiz bir platform haz›rl›-  yonlarca web sitesi aras›ndan
          met veriyoruz.”                 ¤›nday›z. Reklam filmleri, dizi ve  fark edilmenizi sa¤layacakt›r.”
            Sadece bir reklam ajans› de¤il  film çekimleri, partiler, do¤um  “Müflterinin baflar›s›, bizi de
          ayn› zamanda bir startup fabri-  günleri gibi birçok etkinli¤i dü-  baflar›ya tafl›r”: Emre Ulutürk,
          kas› olan MODD/works’ün bu yö-  zenlemek art›k çok daha kolay   Orta¤› Cem Has ile birlikte müfl-
          nüyle rekabetin olmad›¤› bir or-  olacak. Do¤rudan restoranlar›-  teriyle direkt iletiflim içerisinde
          tam yaratarak hem ekonomik      n›, cafelerini, evlerini, tekneleri-  olmay› sevdiklerini söylüyor: “Biz
          s›çrama hedefledi¤ini hem de    ni ve buna benzer bir çok meka-  Cem ile mutfaktan hiç ç›kmad›k,
          burada kazan›lan motivasyon,    n› kiraya verebilecek mekan sa-  her zaman yap›lmas› gereken
          bilgi ve tecrübeyle ajans müflte-  hiplerini mekan arayanlarla bu-  varsa biz de yapt›k. Müflteriyle
          rilerine daha iyi hizmet vermeyi  luflturacak olan ‘mekanyaka-   sürekli iletiflim içinde olmak, ne
          amaçlad›¤›n› ifade eden Ulutürk,  la.com’ daha flimdiden yerli ve  istedi¤ini daha iyi anlamam›z›
          “Sadece müflteri iflleri ile ilerle-  yabanc› melek yat›r›mc›lar›n ilgi  sa¤l›yor. Müflterilerimizle çal›-
          meyen, ayn› zamanda kendi ha-   alan›na girdi. Yeni bir startup  fl›rken sektörlerini iyi inceliyo-
          yal dünyalar›ndaki fikirleri haya-  projesine bafllad›k.”        ruz, araflt›r›p, ö¤reniyoruz. Müfl-
          ta geçiren MODD/works, bu sa-     Dijital dünyada baflar›n›n yolu  terilerimiz baflar›l› olsunlar isti-
          yede stratejik büyüme hedefleri-  nereden geçer?:  Emre Ulutürk,  yoruz, çünkü onlar ne kadar ba-
          ne ciddi anlamda ivme kazand›-  dijital dünyada baflar› sa¤lamak  flar›l› olursa biz o kadar baflar›l›
          racak” diyor.                   isteyen giriflimcilere internete uy-  olmufl oluruz. Bu bizim için çok
            Emre Ulutürk, MODD/works’ü    gun ifl fikri bulman›n ipuçlar›n›  önemli.”
          MODD Group’a dönüfltüren star-   veriyor:  “As›l soruyu sorun: Ba-  Günümüzde internetten, tele-
          tup projelerinden sözediyor: “2015  flar›l› projelerin temelinde iki or-  vizyona, radyodan, mobil alana
          y›l› ilk çeyre¤inde gelifltirilen Tür-  tak nokta var: birincisi; en k›sa  kadar onlarca farkl› mecra olufl-
          kiye’nin ilk yabanc› yat›r›mc› gay-  zamanda büyümeleri ve hemen  tu¤una de¤inen Ulutürk, “Art›k
          rimenkul platformu ‘realestate-  bir yat›r›m almalar›, ikincisi; ‘fay-  mecralar›n say›s› çok artt›¤› için
          news.com.tr’, bir lansmanla haya-  dal›’ olmalar›d›r. ‹nternete uygun  bir farkl›l›k yaratman›z gereki-
          ta geçirildi. Yat›r›mc›lar kendi his-  ifl fikri ararken temel soru flu ol-  yor. O farkl›l›¤› da kreatifte ya-
          selerimizin sat›fl›n› gerçeklefltir-  mal›d›r: Projem nas›l bir fayda  rat›yorsunuz. Biz müflterimizi
          dik, bu süreç MODD/works’e hiç  sa¤l›yor? Nas›l bir ihtiyac› karfl›l›-  onun ihtiyac› oldu¤u mecray›
          beklemedi¤i bir ilgi ve ekonomik  yor? Sa¤layaca¤›n›z fayday› net-  seçmesi konusunda yönlendiri-
          büyüme sa¤lad›.                 lefltirin: Objektif olmak, sa¤laya-  yoruz. Müflterimizin bütçesini
            Arap ortaklar›m›zla Bestpro-  ca¤›n›z fayday› netlefltirmek ve bu  do¤ru mecralarda harcamas›n›
          perty projesini gelifltirirken de  fayday› gerçek bir ihtiyaçtan ötürü  sa¤layarak kampanyan›n daha
          emlak sektöründe Arapça olufl-   ortaya ç›karmak çok önemli.  Bir  baflar›l› olmas›n› sa¤layabiliriz”
          turulmufl haber içeriklerindeki  ihtiyac› karfl›lay›n veya bir ihtiyaç  diye konufluyor. Ulutürk, yürütü-
          arz talep dengesizli¤i bizi yön-  do¤urun:  MODD/startup taraf›n-  len kampanyan›n baflar›s›n› mar-
          lendirdi.                       da gelifltirilen projelerin temel  kan›n kampanyaya iliflkin hedefi-
            Türkiye’de ilk defa hayata ge-  motivasyonu ‘ihtiyaçlar ve fayda’  ne ulaflmas›yla ölçüyor.














                                                                                     Aral›k 2015 KobiEfor 79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84