Page 79 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 79
“Araflt›rma ve pazar ana-
lizi, strateji gelifltirme,
iletiflim planlamas›, ya-
rat›c› konsept ve tüm sü-
reçlerin profesyonel bir
flekilde yönetimi ve koor-
dinasyonunu sa¤layan
operasyonel mükemmellik” bafl-
l›klar› alt›nda toplad›klar›n› kay- çirilecek ‘mekanyakala.com’ ile olmaktad›r. ‹flin özü, ya bir ihtiya-
dediyor: “Sosyal medya, dijital, etkinlik yapmak isteyen herkesi, c› karfl›laman›z ya da fark edilme-
bas›l› ifller, içinde kreatif bar›n- mekan sahipleriyle biraraya geti- mifl bir ihtiyac› do¤urman›z mil-
d›rd›¤› için tek bir çat› alt›nda hiz- rece¤imiz bir platform haz›rl›- yonlarca web sitesi aras›ndan
met veriyoruz.” ¤›nday›z. Reklam filmleri, dizi ve fark edilmenizi sa¤layacakt›r.”
Sadece bir reklam ajans› de¤il film çekimleri, partiler, do¤um “Müflterinin baflar›s›, bizi de
ayn› zamanda bir startup fabri- günleri gibi birçok etkinli¤i dü- baflar›ya tafl›r”: Emre Ulutürk,
kas› olan MODD/works’ün bu yö- zenlemek art›k çok daha kolay Orta¤› Cem Has ile birlikte müfl-
nüyle rekabetin olmad›¤› bir or- olacak. Do¤rudan restoranlar›- teriyle direkt iletiflim içerisinde
tam yaratarak hem ekonomik n›, cafelerini, evlerini, tekneleri- olmay› sevdiklerini söylüyor: “Biz
s›çrama hedefledi¤ini hem de ni ve buna benzer bir çok meka- Cem ile mutfaktan hiç ç›kmad›k,
burada kazan›lan motivasyon, n› kiraya verebilecek mekan sa- her zaman yap›lmas› gereken
bilgi ve tecrübeyle ajans müflte- hiplerini mekan arayanlarla bu- varsa biz de yapt›k. Müflteriyle
rilerine daha iyi hizmet vermeyi luflturacak olan ‘mekanyaka- sürekli iletiflim içinde olmak, ne
amaçlad›¤›n› ifade eden Ulutürk, la.com’ daha flimdiden yerli ve istedi¤ini daha iyi anlamam›z›
“Sadece müflteri iflleri ile ilerle- yabanc› melek yat›r›mc›lar›n ilgi sa¤l›yor. Müflterilerimizle çal›-
meyen, ayn› zamanda kendi ha- alan›na girdi. Yeni bir startup fl›rken sektörlerini iyi inceliyo-
yal dünyalar›ndaki fikirleri haya- projesine bafllad›k.” ruz, araflt›r›p, ö¤reniyoruz. Müfl-
ta geçiren MODD/works, bu sa- Dijital dünyada baflar›n›n yolu terilerimiz baflar›l› olsunlar isti-
yede stratejik büyüme hedefleri- nereden geçer?: Emre Ulutürk, yoruz, çünkü onlar ne kadar ba-
ne ciddi anlamda ivme kazand›- dijital dünyada baflar› sa¤lamak flar›l› olursa biz o kadar baflar›l›
racak” diyor. isteyen giriflimcilere internete uy- olmufl oluruz. Bu bizim için çok
Emre Ulutürk, MODD/works’ü gun ifl fikri bulman›n ipuçlar›n› önemli.”
MODD Group’a dönüfltüren star- veriyor: “As›l soruyu sorun: Ba- Günümüzde internetten, tele-
tup projelerinden sözediyor: “2015 flar›l› projelerin temelinde iki or- vizyona, radyodan, mobil alana
y›l› ilk çeyre¤inde gelifltirilen Tür- tak nokta var: birincisi; en k›sa kadar onlarca farkl› mecra olufl-
kiye’nin ilk yabanc› yat›r›mc› gay- zamanda büyümeleri ve hemen tu¤una de¤inen Ulutürk, “Art›k
rimenkul platformu ‘realestate- bir yat›r›m almalar›, ikincisi; ‘fay- mecralar›n say›s› çok artt›¤› için
news.com.tr’, bir lansmanla haya- dal›’ olmalar›d›r. ‹nternete uygun bir farkl›l›k yaratman›z gereki-
ta geçirildi. Yat›r›mc›lar kendi his- ifl fikri ararken temel soru flu ol- yor. O farkl›l›¤› da kreatifte ya-
selerimizin sat›fl›n› gerçeklefltir- mal›d›r: Projem nas›l bir fayda rat›yorsunuz. Biz müflterimizi
dik, bu süreç MODD/works’e hiç sa¤l›yor? Nas›l bir ihtiyac› karfl›l›- onun ihtiyac› oldu¤u mecray›
beklemedi¤i bir ilgi ve ekonomik yor? Sa¤layaca¤›n›z fayday› net- seçmesi konusunda yönlendiri-
büyüme sa¤lad›. lefltirin: Objektif olmak, sa¤laya- yoruz. Müflterimizin bütçesini
Arap ortaklar›m›zla Bestpro- ca¤›n›z fayday› netlefltirmek ve bu do¤ru mecralarda harcamas›n›
perty projesini gelifltirirken de fayday› gerçek bir ihtiyaçtan ötürü sa¤layarak kampanyan›n daha
emlak sektöründe Arapça olufl- ortaya ç›karmak çok önemli. Bir baflar›l› olmas›n› sa¤layabiliriz”
turulmufl haber içeriklerindeki ihtiyac› karfl›lay›n veya bir ihtiyaç diye konufluyor. Ulutürk, yürütü-
arz talep dengesizli¤i bizi yön- do¤urun: MODD/startup taraf›n- len kampanyan›n baflar›s›n› mar-
lendirdi. da gelifltirilen projelerin temel kan›n kampanyaya iliflkin hedefi-
Türkiye’de ilk defa hayata ge- motivasyonu ‘ihtiyaçlar ve fayda’ ne ulaflmas›yla ölçüyor.
Aral›k 2015 KobiEfor 79