Page 120 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 120
REEL SEKTÖR
Kad›nlar›n potansiyeli yüksek d›n giriflimcili¤inin art›r›lmas›na yönelik çok önemli
çal›flmalar› var. Kad›n giriflimci say›s›n›n 2009-2014
9. Uluslararas› Giriflimci Kad›nlar Zirvesi (IWEC y›llar› aras›nda yüzde 42 art›fl göstermesi, bu duru-
2015) bu y›l ‹stanbul Ticaret Odas›’n›n evsahipli¤in- mu kan›tlar nitelikte. Kad›n giriflimci adaylar› için
de ‹stanbul’da yap›ld›. Zirve’nin 2015 y›l› temas› kamu ve özel sektör birarada çal›flarak çok daha iyi
“Kad›n giriflimlerinin küresel ölçekte buluflmas›: oranlar yakalayabilir” diye konufltu.
Büyümeyi kad›nlar›n ekonomiye kat›l›m›yla sürdür- IWEC Kurucu Baflkan› Ruth Davis ise “Dünya-
me” olarak belirlendi. daki kad›n giriflimci oran› yeterli düzeyde de¤il.
‹stanbul Ticaret Odas› Baflkan› ‹brahim Ça¤lar, Ancak yaflanan geliflmeler umut verici. Kad›n›n
tan›t›m toplant›s›nda bu y›l kazananlarla birlikte befl ekonomik özgürlü¤ü en önemli kilit noktad›r. Bu-
Türk kad›n giriflimcinin ödül alm›fl olmas›ndan duy- nun baflar›labilmesi için bütüncül bir yaklafl›ma
du¤u mutlulu¤u dile getirdi. Ça¤lar, “Türkiye nüfu- ihtiyac›m›z var. Kad›nlar›n her alanda gerçek po-
sunun yüzde 49’u kad›n. Buna ra¤men 1.1 milyon er- tansiyelini ortaya koyabilece¤i ortam›n oluflmas›
kek giriflimci varken kad›n giriflimci say›m›z 100 bi- için IWEC olarak çaba göstermeye devam edece-
nin biraz üzerinde. Ülke geneline oransal olarak ¤iz” diye konufltu.
bakt›¤›m›zda, ne yaz›k ki yüzde 7 gibi bir rakamda Bu y›l dünyadan 27 baflar›l› kad›n›n ödül ald›¤› tö-
kal›yor. ‹TO olarak en önemli hedefimiz bu oran› rende Türkiye’den Zehra Taflkesenlio¤lu ve Hatice
yükseltmek. Hükümetimiz’in kad›n istihdam› ve ka- Güner Kal ödül ald›.
MOSDER mobilya sektörünün
röntgenini çekti
Türkiye mobilya sektörünün yüzde 75’ini tem-
sil eden Türkiye Mobilya Sanayicileri Derne¤i
(MOSDER), sürdürülebilirlik yaklafl›m› ile mobilya
tüketicisini araflt›rmaya devam ediyor. ‘MOSDER
2015 Tüketici Tutum Davran›fl, Marka, ‹maj ve Ko-
numlama Araflt›rmas›’n›n sonuçlar› kamuoyu ile
paylafl›ld›.
MOSDER Yönetim Kurulu Baflkan› ‹smail Do-
¤an ve Nielsen Tüketici ‹çgörü & E-ticaret Müflte-
ri Çözüm Orta¤› Nur Serenli taraf›ndan aç›klanan
rapora göre; markal› mobilya tüketicilerinin orta- riyle memnun edebiliyor. Taksitli al›flverifl yapan-
lama hane geliri 2013 y›l›nda 2 bin 153 TL iken lar›n ortalama ödeyebilecekleri taksit miktar› 300
2015 y›l›nda 2 bin 528 TL’ye ç›kt›. Her 4 tüketici- TL. Yüz yüze 15 farkl› ilde gerçeklefltirdi¤imiz kap-
den 3’ü mobilya sat›n al›rken ‘taksitli’ al›flverifli saml› araflt›rmalar da gösteriyor ki; tüketici peflin
tercih ediyor. fiyat›na ‘taksitli’ al›flverifl yapmak istiyor ve taksit
Mobilya al›m›na karar veren kitlenin kad›nlar say›s›nda 12 ay› tercih ediyor” dedi.
oldu¤u ve kad›nlar›n sat›n almada en çok dikkat Tüketicilerin ortalama mobilya yenileme süre-
ettikleri kriterin yüksek taksitlendirme oldu¤unu sinin 2013 y›l›nda oldu¤u gibi bu y›l da 9 y›l oldu-
belirten MOSDER Baflkan› ‹smail Do¤an, “Türki- ¤una de¤inen ‹smail Do¤an, özellikle Karadeniz
ye’deki mobilya sat›fllar›n›n yaklafl›k yüzde 70’i ana Bölgesi’nde tüketicilerin daha s›k mobilya yenile-
caddelerdeki mobilya ma¤azalar›ndan gerçeklefli- di¤ine ve mobilya de¤ifltirmedeki ana sebebin;
yor ve bu ma¤azalar›n neredeyse tamam› müflteri- halen ‘mobilyan›n eskimesi ve y›pranmas›’ oldu-
lerini kredi kartlar›na yapt›klar› taksit seçenekle- ¤una dikkat çekiyor.
120 KobiEfor Aral›k 2015