Page 120 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 120

REEL SEKTÖR



















          Kad›nlar›n potansiyeli yüksek                   d›n giriflimcili¤inin art›r›lmas›na yönelik çok önemli
                                                          çal›flmalar› var. Kad›n giriflimci say›s›n›n 2009-2014
            9. Uluslararas› Giriflimci Kad›nlar Zirvesi (IWEC  y›llar› aras›nda yüzde 42 art›fl göstermesi, bu duru-
          2015) bu y›l ‹stanbul Ticaret Odas›’n›n evsahipli¤in-  mu kan›tlar nitelikte. Kad›n giriflimci adaylar› için
          de ‹stanbul’da yap›ld›. Zirve’nin 2015 y›l› temas›  kamu ve özel sektör birarada çal›flarak çok daha iyi
          “Kad›n giriflimlerinin küresel ölçekte buluflmas›:  oranlar yakalayabilir” diye konufltu.
          Büyümeyi kad›nlar›n ekonomiye kat›l›m›yla sürdür-  IWEC  Kurucu Baflkan› Ruth Davis ise “Dünya-
          me” olarak belirlendi.                          daki kad›n giriflimci oran› yeterli düzeyde de¤il.
             ‹stanbul Ticaret Odas› Baflkan› ‹brahim Ça¤lar,  Ancak yaflanan geliflmeler umut verici. Kad›n›n
          tan›t›m toplant›s›nda bu y›l kazananlarla birlikte befl  ekonomik özgürlü¤ü en önemli kilit noktad›r. Bu-
          Türk kad›n giriflimcinin ödül alm›fl olmas›ndan duy-  nun baflar›labilmesi için bütüncül bir yaklafl›ma
          du¤u mutlulu¤u dile getirdi. Ça¤lar, “Türkiye nüfu-  ihtiyac›m›z var. Kad›nlar›n her alanda gerçek po-
          sunun yüzde 49’u kad›n. Buna ra¤men 1.1 milyon er-  tansiyelini ortaya koyabilece¤i ortam›n oluflmas›
          kek giriflimci varken kad›n giriflimci say›m›z 100 bi-  için IWEC olarak çaba göstermeye devam edece-
          nin biraz üzerinde. Ülke geneline oransal olarak  ¤iz” diye konufltu.
          bakt›¤›m›zda, ne yaz›k ki yüzde 7 gibi bir rakamda  Bu y›l dünyadan 27 baflar›l› kad›n›n ödül ald›¤› tö-
          kal›yor. ‹TO olarak en önemli hedefimiz bu oran›  rende Türkiye’den Zehra Taflkesenlio¤lu ve Hatice
          yükseltmek. Hükümetimiz’in kad›n istihdam› ve ka-  Güner Kal ödül ald›.



           MOSDER mobilya sektörünün
           röntgenini çekti

             Türkiye mobilya sektörünün yüzde 75’ini tem-
           sil eden Türkiye Mobilya Sanayicileri Derne¤i
           (MOSDER), sürdürülebilirlik yaklafl›m› ile mobilya
           tüketicisini araflt›rmaya devam ediyor. ‘MOSDER
           2015 Tüketici Tutum Davran›fl, Marka, ‹maj ve Ko-
           numlama Araflt›rmas›’n›n sonuçlar› kamuoyu ile
           paylafl›ld›.
             MOSDER Yönetim Kurulu Baflkan› ‹smail Do-
           ¤an ve Nielsen Tüketici ‹çgörü & E-ticaret Müflte-
           ri Çözüm Orta¤› Nur Serenli taraf›ndan aç›klanan
           rapora göre; markal› mobilya tüketicilerinin orta-  riyle memnun edebiliyor. Taksitli al›flverifl yapan-
           lama hane geliri 2013 y›l›nda 2 bin 153 TL iken  lar›n ortalama ödeyebilecekleri taksit miktar› 300
           2015 y›l›nda 2 bin 528 TL’ye ç›kt›. Her 4 tüketici-  TL. Yüz yüze 15 farkl› ilde gerçeklefltirdi¤imiz kap-
           den 3’ü mobilya sat›n al›rken ‘taksitli’ al›flverifli  saml› araflt›rmalar da gösteriyor ki; tüketici peflin
           tercih ediyor.                                fiyat›na ‘taksitli’ al›flverifl yapmak istiyor ve taksit
             Mobilya al›m›na karar veren kitlenin kad›nlar  say›s›nda 12 ay› tercih ediyor” dedi.
           oldu¤u ve kad›nlar›n sat›n almada en çok dikkat  Tüketicilerin ortalama mobilya yenileme süre-
           ettikleri kriterin yüksek taksitlendirme oldu¤unu  sinin 2013 y›l›nda oldu¤u gibi bu y›l da 9 y›l oldu-
           belirten MOSDER Baflkan› ‹smail Do¤an, “Türki-  ¤una de¤inen ‹smail Do¤an, özellikle Karadeniz
           ye’deki mobilya sat›fllar›n›n yaklafl›k yüzde 70’i ana  Bölgesi’nde tüketicilerin daha s›k mobilya yenile-
           caddelerdeki mobilya ma¤azalar›ndan gerçeklefli-  di¤ine ve mobilya de¤ifltirmedeki ana sebebin;
           yor ve bu ma¤azalar›n neredeyse tamam› müflteri-  halen ‘mobilyan›n eskimesi ve y›pranmas›’ oldu-
           lerini kredi kartlar›na yapt›klar› taksit seçenekle-  ¤una dikkat çekiyor.


          120 KobiEfor Aral›k 2015
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125