Page 116 - KobiEfor_Aralik_2015
P. 116
REEL SEKTÖR
Dijital de¤iflimin liderleri
bulufltu
Samsung, kurumlara yönelik çal›flmalar› kapsa-
m›nda, flirketlerin sürdürülebilir ve do¤ru dijital
stratejilerine destek olan, Türkiye’nin en önemli di- Baflkan› Tansu Ye¤en, “Kurumlarda Dijital De¤iflim”
jitalleflme platformlar›ndan CDO Turkey ile birlikte bafll›kl› konuflmas›yla, teknolojik geliflimlerden fay-
dünyada yaflanan dijital de¤iflimi ve bu süreçte da sa¤lamay› bekleyen flirketlerin mutlaka dijital de-
CDO’lar›n oynad›¤› rolü ele almak üzere ‘CDO Bu- ¤iflimin bir parças› olmas› gerekti¤ini vurgulad›:
luflmas›’ düzenledi. CDO Turkey Dan›flma Kurulu “Her geçen gün geliflen ve de¤iflen teknolojiyle bir-
Üyesi, TÜB‹YAD Baflkan› ve EuroCIO Yönetim Kuru- likte tüm dünyada yaflanan dijital de¤iflim sürecinin
lu Üyesi Ali Malaz’›n evsahipli¤inde Türkiye’ye ge- art›k tüm kurumsal flirketler için daha da önemli. Bir
len ve tüm dünyada CDO hareketinin bafllat›c›lar›n- CDO dijital yeteneklerin stratejik önceliklere göre
dan biri olarak kabul edilen CDO Club Kurucusu haritaland›r›lmas›, dijital proje portföyünün gelifltiri-
David Mathison’›n da konuflmac› olarak yerald›¤› lip yönetilmesi, verimlilik ve yat›r›m geri dönüflleri-
etkinlikte; CDO Turkey ‹cra Kurulu Baflkan› Bülent nin ölçümlemesine ek olarak, en üstün yeteneklerin
Kutlu moderatörlü¤ünde “Türkiye’de Dijital De¤ifli- korunmas› için yollar gelifltirir ve dijital süreç ino-
min Yol Haritas›” bafll›kl› bir panel de gerçekleflti. vasyonunun da en önemli destekçisi olur. Türki-
Toplant›n›n aç›l›fl›nda konuflan Samsung Türkiye ye’deki kurumsal dijital de¤iflimi h›zland›rmak için
Baflkan Yard›mc›s› ve CDO Turkey Dan›flma Kurulu CDO’lara büyük görev düflüyor.”
‹kinci kuflak liderler önemli Kaliteye yat›r›m
ihracat› art›rd›
TOSYÖV Bursa Destekleme Derne¤i, Bursa
KOB‹’lerinin içinde bulundu¤u kuflak geçifllerine
yard›mc› olmak için ‘II. Kuflak Lider Yetifltirme’ Türkiye’nin en büyük d›fl
e¤itimini sürdürüyor. Dernek, bugüne kadar üç ticaret partneri olan Alman-
dönem ö¤renci yetifltirdi. Bursa’da bulunan pek ya, bugünlerde Blechexpo
çok iflletme aile flirketi statüsünde. Aile flirketle- Makine Fuar›’na evsahipli¤i
rinde baflar›y› etkileyen faktörlerin bafl›nda ku- yap›yor.
rumsallaflma geliyor. fiirket patronunun ifli gele- Almanya’daki bas›n men-
cek kufla¤a devretme plan› da kritik önem tafl›- suplar›na konuflan Makine Adnan Dalgak›ran
yor. Bu iflin planlanmas› ise zor. Tan›t›m Grubu Baflkan› Ad-
Hatta genellikle kuflaklar aras› yönetim devri- nan Dalgak›ran, Alman-
nin plan›, aile d›fl› dan›flmanlara b›rak›labiliyor. ya’n›n Türkiye için önemli bir pazar haline gel-
Uzmanlara göre bu de¤iflimin zaman›nda olmas› di¤ini söyledi. Türk makine sektörünün Alman-
da çok önemli. fiirketlerin kuflak de¤iflimini zor- ya’ya geçen y›l 2.3 milyar dolarl›k ihracat yapt›-
layan iflaretleri iyi okumas› ise flart. Bu iflaretle- ¤›n› kaydeden Dalgak›ran, Türkiye’nin bu tutar-
rin izlenmesinde KOB‹’lere yol gösterici olmak la Almanya’n›n makine ithalat› içinde yüzde 1.7
için özel olarak haz›rlanan II.Kuflak Lider Yetifl- pay elde etti¤ini belirtti. Dalgak›ran, amaçlar›-
tirme e¤itiminde yeni liderlere fark›ndal›k ka- n›n 2023 y›l›nda bu pay› yüzde 5’e yükseltmek
zand›r›lmas› amaçlan›yor. Araflt›rmalara göre oldu¤unu dile getirdi.
baflar›l› kuflak de¤iflimi yaflayan flirketlere bak›l- Türkiye’nin sadece Almanya’ya de¤il,
d›¤›nda genellikle yeni kufla¤›n ortalama 20 y›l 150’den fazla ülkeye makine satt›¤›n› vurgula-
gibi bir süre flirket içinde çeflitli kademelerde ye- yan Dalgak›ran, “Makine ihracat› yükselen bir
ralmas› gerekiyor. Ayr›ca “uzayan insan ömrü” grafik izliyor. Bunun nedeni Türk makinesinin
nedeniyle de art›k flirketlerde 3 nesli birden ayn› dünyayla rekabet edebilecek kalitede olmas›.
anda iflte aktif olarak görmek de mümkün. Üreticiler yenilikleri takip eden ve teknolojiyi
kolayl›kla uygulayabilen esnek ve pratik bir
anlay›fla sahip. Özellikle anahtar teslim proje-
lerde çok baflar›l›y›z” diye konufltu. Dalgak›-
ran, “‹fl yapma h›z›m›z› yavafllatan ve bizi yo-
ran vize sorunlar› çözüldü¤ünde planlanan
konular›n hayata geçirilmesi ve mevcut ticari
potansiyelin a盤a ç›kmas› çok daha kolay ola-
cak” dedi.
116 KobiEfor Aral›k 2015