Page 96 - KobiEfor_Agustos_2014
P. 96
B‹LFEN 18-36 ay ve
anaokulu ile Gebze’de
Okul öncesi e¤itimin önemini bilen ve çocuk merkezli e¤itim
anlay›fl›n› temel alan Bilfen Anaokullar›, 2014-2015 ö¤retim y›l›nda
Damla 18-36 Ay Okul Öncesi E¤itim Merkezi ve Anaokulu ile Gebze GOSB
Özyi¤it
90. Cadde üzerinde. Bilfen Anaokullar› Koordinatörü Damla Özyi¤it,
Bilfen Anaokullar›’n› anlatt›.
Bilfen E¤itim Kurumlar› bu sene 25. y›l›n› kutlad›. flimlerine uygun haz›rlanm›fl deneylerle zengin or-
2014-2015 y›l› için hedefleriniz nelerdir? tamlar yarat›yoruz.
Bilfen E¤itim Kurumlar› 25 y›ll›k e¤itim tecrübesi l Drama Atölyemizde çocuklar›n hayal güçlerini
ile baflar›l› nesiller yetifltirmeyi ilke edinmifl bir e¤i- ve yarat›c›l›klar›n› uyaracak, kendini ifade etme be-
tim kurumudur. Her y›l e¤itim alan›nda birçok bafla- cerisini destekleyecek, özgüvenlerini artt›racak or-
r›ya imza atar. Bu baflar›s›n›n temeli de sahip oldu- tamlar yarat›yoruz.
¤u sisteme ba¤l›d›r. Bu sistemin bir getirisi olarak l Müzik Atölyemizde çocuklar›n ritim alg›lar›n›
bu sene ‹stanbul’da Halkal› ve Çaml›ca’da aç›lacak güçlendirmenin yan›nda dil ve haf›za geliflimlerini
iki yeni anaokullar›n›n yan›s›ra Gebze, Antalya, Bur- destekleyecek ortamlar yarat›yoruz.
sa ve Kayseri’de de anaokulu açarak Türkiye gene- l Sanat Atölyemizde çocuklar›n geliflimsel özellik-
linde anaokulu say›s›n› 28’e ç›karmaya haz›rlan›yor. lerine uygun, yarat›c›l›klar›n›, duygular›n› ve kendile-
rini ifade etme becerilerini destekleyici ortamlar ya-
18-36 ay aras› çocuklara uygulad›¤›n›z rat›yoruz.
program nas›l bafllad›?
Velilerimizden gelen istek do¤rultusunda bu sene Uygulad›¤›n›z program›n devam› ilkokulda geli-
ilk defa Acarkent’te 18-36 ay aras› çocuklara e¤itim yor mu? Ö¤rencileriniz nas›l ilkokula haz›rlan›yor?
vermek için yeni bir okul açt›k. Erken çocukluk dö- Elbette, Bilfen E¤itim Kurumlar›’na devam eden
nemi yaflam›n ilk y›llar›ndan bafllay›p ilkokul y›llar›- bir ö¤renci hangi kademede e¤itim al›yor olursa ol-
na kadar devam eden bir dönemi kaps›yor. Bu dö- sun, geliflimi ve e¤itimi kesintisiz flekilde her zaman
nemde çocu¤un geliflimi ad›na at›lacak her ad›m devam eder. Öte yandan haz›rl›k grubu ö¤renci veli-
onun ileride ne kadar özgüvenli, baflar›l› ve sosyal lerimizin ilkokul tercihleri yine Bilfen Okullar› oluyor.
iliflkileri kuvvetli bir birey olaca¤›n› da belirliyor. Bizler bu ö¤rencilerimizin her biri için tüm geliflim
alanlar›n› kapsayan ve detayl› bilgiler içeren dosya-
Ne gibi etkinlikler düzenliyorsunuz? lar haz›rl›yor ve ilkö¤retim kurumlar›m›zla paylafl›yo-
18-36 ay aras› çocuklara e¤itim verdi¤imiz bu ruz. Dolay›s› ile e¤itim ö¤retim y›l› bafllad›¤›nda, il-
okulumuzda çocuklar›n geliflimlerinin her ad›m›n› kokul ö¤retmeni s›n›f›ndaki çocu¤u tan›yor; güçlü ve
ö¤renmenin her ad›m› ile ba¤daflt›ran atölye çal›fl- desteklenmesi gereken noktalar›n› biliyor.
malar›ndan oluflan bir program uyguluyoruz.
l Anadil Atölyemizde çocuklar›n dinleme ve ko- Yabanc› dil e¤itimi hangi yafl grubunda bafll›yor?
nuflma becerilerini destekleyici, geliflimlerine uygun Bilfen Anaokullar›’nda ö¤rencilerimiz 3 yafl iti-
kelime hazinelerine sahip olabilmeleri için ortamlar bariyle ‹ngilizce edinmeye bafllar. Biz kendi dilimi-
yarat›yoruz. zi nas›l edindi¤imizi hat›rlamay›z, çünkü bunu do-
l Oyun Atölyemizde çocuklar› tüm geliflim alanla- ¤al süreçlerle baflarm›fl›zd›r. Bu sebeple ‹ngilizceyi
r›nda destekleyecek, hayal güçlerini zenginlefltire- dil edinimi olarak de¤erlendiriyor ve çocu¤a do¤al
cek, sosyalleflmelerine f›rsat tan›yacak ortamlar ya- ortam›nda do¤al süreçlerle veriyoruz. ‹ngilizce et-
rat›yoruz. kinliklerimiz ö¤rencilerimizde ö¤renme güdüsünü
l Düflünme Becerileri Atölyemizde geliflimlerine uyaracak içeri¤e sahip. Geliflimin her ad›m›n› ö¤-
uygun problem durumlar› yaratarak onlar›n problem renmenin her ad›m› ile ba¤daflt›rarak ilerliyoruz.
çözme, odaklanma ve dikkat becerileri gibi becerile- Haz›rl›k gruplar›m›za da tüm gün bir Türkçe bir de
rini destekleyecek ortamlar yarat›yoruz. ‹ngilizce ö¤retmeni efllik ediyor. Dönem sonunda
l Bilim Atölyemizde onlar›n merak duygular›n› her ö¤rencimiz kendi geliflimi çerçevesinde ‹ngiliz-
uyaracak, duyular›n› aktif kullanabilecekleri ve geli- ce konuflabiliyor.