Page 93 - KobiEfor_Agustos_2014
P. 93
‹K‹TELL‹ OSB
Do¤u Marmara’n›n
yükselen y›ld›z›
Karasu
Nadir Erbilgin
H›zla geliflmekte olan Türkiye’de endüstri ve sa-
nayi yat›r›mlar›na paralel olarak sanayi arsalar›na
talep art›yor. ‹stanbul ve Kocaeli gibi sanayi yo¤un
flehirlerde sanayi alanlar›n›n azalmas› yat›r›mc› ve
giriflimcileri yeni alanlar bulmaya sevk ediyor.
Rotam Gayrimenkul Genel Müdürü Nadir Erbilgin,
‹stanbul’da ve Kocaeli’de sanayi alan› bulman›n ar-
t›k çok zorlaflt›¤›na dikkat çekerek; Sakarya’n›n Ka-
rasu ‹lçesi’nin önem kazand›¤›na iflaret ediyor: “Bu-
günün hayali yar›n›n gerçe¤i olarak Karasu’da karfl›-
m›za ç›kacakt›r” diyen Erbilgin’e göre Karasu’nun
tercih edilmesindeki bafll›ca nedenler flöyle:
a) 1/100 000 ölçekli Sakarya Çevre Düzeni
Plan›’nda Karasu’nun sanayi alan› olarak
planlanm›fl olmas›,
b) 1/25 000 ölçekli Kuzey Sakarya Çevre Düzeni
Naz›m ‹mar Plan›’nda Karasu’nun sanayi alan›
olarak planlanm›fl olmas›,
c) Sakarya - Karasu Duble Yolu’na yak›n olmas›,
d) Sakarya Karasu Demiryolu hatt›na yak›n
olmas›,
e) Karasu’nun Karadeniz’e cepheli olmas›
nedeniyle deniz ulafl›m›na çok yak›n olmas›,
f) Arazinin topografik yap›s›n›n sanayi bölgesi
olmas›na çok uygun olmas›.
g) Karasu Liman› çok büyük deniz ulafl›m a¤lar›-
na ba¤lant›l› olacakt›r. Bugün, Karadeniz’de Tuna ve
Ren Nehirleri’nde yap›lan tafl›mac›l›kla, Avrupa’n›n
ortas›ndaki birçok ülkeden geçilerek, Kuzey Denizi
k›y›lar›na, Norveç’e, hatta ‹ngiltere’ye kadar mal
nakli yap›lmaktad›r. Dinyeper ve Dinyester nehirle-
rindeki tafl›mac›l›kla da Rusya’n›n içlerine ve Mosko-
va’ya kadar mal tafl›nmaktad›r. Don ve Volga Nehir-
leri’ndeki tafl›mac›l›kla Hazar Denizi k›y›lar›na, Türk
Cumhuriyetleri’ne mal nakli yap›lmaktad›r.