Page 83 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 83

y›ld›r kulland›rmakta olduklar› ‘‹htiyaç Kart’› örnek  yonel verimlili¤i art›rmak da stratejik öncelikler ara-
          gösteriyor: “Business Plus, iflletmelerin günlük al›m-  s›nda yer al›yor. Mehmet Oral, hedeflerini flu flekilde
          lar›n› finanse edebilmek ve kendi nakit ak›fllar›na  özetliyor: “Bireysel sektör alt›nda 2013 y›l› sonunda
          göre ödeme planlar› oluflturmalar›na olanak sa¤la-  kurulan Özel Bankac›l›k ve Varl›k Yönetimi fonksi-
          mak amac›yla, taksit ve/veya vade yapabildikleri, flir-  yonlar› ile üst kitle müflterilerimize ayr›cal›kl› ürün
          ketlere özel bir kredi kart›d›r. ‹flletmelerin al›mlar›n›  ve hizmetler sunmak, bu segmentte mevduat hacmi-
          taksitlendirme ve/veya vadelendirme imkan› sa¤lar.  mizi, bankac›l›k hizmet gelirlerimizi, kredi hacmimizi
          Bu kart›m›z› a¤›rl›kl› bireysel müflterilerimiz tercih  art›rmak ve nitelikli proje ve yat›r›m araçlar›nda
          ediyor. fiimdi esnaf için daha da uygun bir kart ç›-  müflterilerimize dan›flmanl›k ve arac›l›k hizmetleri
          kart›yoruz. Mevcut kart›n ikinci versiyonu olacak ve  vermek hedeflenmektedir. Ayr›ca kad›n ve genç ban-
          yine temel ihtiyac› karfl›lamaya odaklanacak. Ci-    kac›l›¤› alanlar›nda da yeni ürün ve hizmetler
          rosu 1 milyonun alt›nda olan esnafa yo-                 gelifltirilerek bu segmentlere daha fazla nü-
          ¤unlaflaca¤›z. A¤›rl›kl› da çarfl› esnaf›na  Mehmet Oral,   fuz edilmesi düflünülmektedir.”
          yönelik çözümler sunaca¤›z.”           Alman Frankfurt
            Kuveyt  Türk’ün kartlar›n›n bir  School’dan dan›flmanl›k       Teknoloji yat›r›m› kredi
          özelli¤i de harcamay› özendirmeyen  ald›klar›n›, Ege’de pilot   maliyetlerini düflürüyor
          yap›s›. Yaklafl›k 30 bin TL’ye kadar  bölge oluflturduklar›n› ve   Verimlili¤i artt›rmaya  yönelik
          limiti olan kart ihtiyaç karfl›land›k-  tar›m alan›nda iddial› bir   olarak, faaliyet gösteren on alt›
          tan sonra k›r›l›p at›l›yor. Bu yön-  model üzerinde çal›flarak   adet XTM (Dijital fiube) say›s›n›n
          tem nedeniyle piyasadaki kart say›-                           2014 y›lsonu itibar›yla 50’ye ulafl-
          s› 160 bini afl›yor. Etik bankac›l›k  tar›m alan›nda kat›l›m   mas› ve bu flekilde yerel büyümeye
          sistemi üzerine hizmet verdiklerinin  bankas› olarak büyümek   de destek  olunmas› amaçlan›yor.
          alt›n› çizen Mehmet Oral, ifllevselli¤in  istediklerini dile   Otomatik fiyatlama ve bireysel müflte-
          ve ihtiyac› do¤ru karfl›laman›n temel he-  getiriyor.     riler ile KOB‹ müflterileri için otomatik
          defleri oldu¤unu belirterek, “‹nsan›m›z›n har-        kredi onay sistemlerinin gelifltirilmesi de he-
          cama h›rs›ndan yararlanmamay› ve kart ma¤duriyeti  deflenen ifllemler aras›nda. Sözkonusu teknolojiyi
          yaratmamay› etik bankac›l›k anlay›fl›m›z›n bir özelli-  seçerek kredi kullananlara ‘dosya masraf› muafiyeti
          ¤i olarak görüyoruz” diyor.                     gibi’ maliyet avantaj›n›n da sa¤land›¤›n› dile getiren
                                                          Oral, KOB‹’lerin esnaf k›sm›n›n bu flubelerden yarar-
            Kad›n ve gençler öncelikli olacak             lanmas›n›n avantaj yarataca¤›n› aç›kl›yor. Oral ayr›ca
            Kuveyt Türk 2018 stratejik plan› çerçevesinde,  “Senin Bankan” dijital bankac›l›k platformunu kura-
          mevcut ifllerde karl›l›¤› artt›rarak, yeni ifller gelifltire-  rak bireysel müflterilerin flubeye gelmeden hesap aç-
          rek, yurtiçinde flubeleflmenin yan› s›ra yurtd›fl›nda,  malar›, kredi baflvurusu yapmalar› ve günlük banka-
          potansiyel olan ülkelerde seçici bir flekilde geniflle-  c›l›k ifllemlerini bu platform üzerinden gerçeklefltir-
          yerek büyümeyi amaçl›yor. Bunlar›n d›fl›nda, operas-  melerini amaçlad›klar›n› anlat›yor.

           Sermayedarlar büyüme sürecine katk› sa¤l›yor

             Kuveyt Türk'ün sermayesinin yüzde 62’si Kuveyt  yapt›k  böylelikle ilk ‹slami bankas›n›  kurmufl
           Finans Kurumu’na (Kuwait Finance House), yüzde  olaca¤›z. Bu güvene lay›k olarak her y›l yüzde 30-
           9’u Kuveyt Devlet Sosyal Güvenlik Kurumu’na, yüz-  34 aral›¤›nda büyüme rakamlar›na imza at›yoruz.”
           de 9’u ‹slam Kalk›nma Bankas›’na, yüzde 18’i Va-
           k›flar Genel Müdürlü¤ü’ne, yüzde 2’si de di¤er or-
           taklara ait. Mehmet Oral, sermayedarlara flu ana
           kadar para girifli sa¤lamad›klar›n›, sermayedarlar›n
           kazand›klar›n› bankaya yat›rarak büyüme sürecine
           katk› sa¤lad›klar›n› aç›kl›yor. “Ortaklar›m›z geçen
           y›l 360 milyon TL sermaye art›r›m› sa¤lad›. Bu y›l
           da 360 milyon TL ikinci bir sermaye art›fl› sa¤lad›.
           Bu art›fllar sektörde kolay kolay görülen art›fllar de-
           ¤ildir. Ana hissedarlar Türkiye’ye güveniyor. Kaza-
           n›lan Türkiye’de kal›yor ve markay› büyütmek için
           bizler de yat›r›m gerçeklefltiriyoruz. Bireysel emek-
           lilik yönetimi kapsam›nda Albaraka Türk Kat›l›m
           Bankas› A.fi. ile yüzde 50 ortak olunarak ‘Kat›l›m
           Emeklilik ve Hayat A.fi.’ ad›yla bir flirket kurduk.
           Almanya’da tam bankac›l›k lisans› baflvurumuzu


                                                                                    Temmuz 2014 KobiEfor 83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88