Page 149 - KobiEfor_Mart_2014
P. 149

Kampüs üniversitenin art›lar›
                                                                     Ifl›k’›n e¤itim iddias›nda kampüs kavra-
                                                                   m›n›n önemli bir art›s› bulunuyor. Zira
                                                                   kampüs ile ö¤renciyi d›fl etkenlerden yal›-
                                                                   tarak ‹ngilizce’ye a¤›rl›k verilebiliyor. K›-
                                                                   yak alt›n› önemle çiziyor “fiehir üniversi-
                                                                   tesi olsayd›k bu kadar iddial› olamazd›k.
                                                                   Ö¤renci flehrin d›fl›nda ama do¤an›n için-
          rine iddial› bir e¤itim sun-                             de kendini e¤itime b›rakabiliyor. Asl›nda
          duklar›n› paylafl›yor.                                    fiile’yi seçerken Amerika’n›n e¤itim mode-
            “fiansl›y›z. Köklü bir                                  lini benimsedik. fiehrin d›fl›nda sadece
          e¤itim miras›na sahibiz.                        e¤itimle an›lan bir alan yaratmak istedik. Oxford bu
          Bu tarih bize kimlik kazand›r›yor” diyen K›yak,  mant›kla kurulmufl bir e¤itim kurumudur. fiile’nin de
          geçmiflten bu yana e¤itimden ald›¤›n› e¤itime ve-  bir e¤itim ilçesi olmas›n› istiyoruz.”
          ren bir kurum olduklar›na dikkat çekerek flöyle ko-  Yaklafl›k 10 y›ld›r fiile’de ö¤renciye en iyi e¤itim
          nufluyor: “E¤itimde iddiam›z bellidir. ‘Önce ‹yi ‹n-  imkan›n› sunduklar›n› söyleyen K›yak, tek dezavan-
          san Yetifltiriyoruz.’ Ayr›ca bireye mesleki beceri ka-  tajlar›n›n ise yarat›lan ‘uzak’ alg›s› oldu¤unu aç›kl›-
          zand›rma ve ekonomiye katk› sa¤lama temel mis-  yor. Ifl›k Üniversitesi’nin akademik kadrosu da ince
          yonumuzdur. Ifl›k Üniversitesi’nin kuruluflunda   elenmifl bir seçimle oluflturulmufl. Üniversite-sana-
          ‘Araflt›rma Odakl›’ e¤itim kurumu prensibini be-  yi iflbirli¤ine önem veren kurum, proje bazl› çal›fl-
          nimsediklerini anlatan K›yak, bugün ekonomide   malara imza atan akademisyenlere a¤›rl›k veriyor.
          gelinen aflaman›n kendilerini hakl› ç›kard›¤›n› ve  Ifl›k Üniversitesi’nde flu an 200 ö¤retim eleman›
          bu alanda çal›flmalar›na devam edeceklerini payla-  e¤itim veriyor.
          fl›yor. 1996 y›l›nda ‹ktisadi ve ‹dari Bilimler Fakül-
          tesi ve Mühendislik Fakültesi altyap›s›yla kurulan  Sanayicinin üniversiteye ihtiyac› var
          Ifl›k Üniversitesi’nde bugün 6 fakülte ve 37 bölüm  Nafiye Güneç K›yak, y›llardan bu yana kopuk ol-
          bulunuyor. Önümüzdeki dönem Sa¤l›k Bilimleri Fa-  du¤u dile getirilen ve sanayi üniversite iflbirli¤i ko-
          kültesi’ni açmak için YÖK’e baflvurduklar›n› aç›kla-  nusunda ise flu görüflü sunuyor: “Üniversitelerde
          yan K›yak, “Ayr›ca meslek yüksekokulu alan›nda  akademik tecrübe büyüktür. Sanayicilerin küreselle-
          çal›flmalara yo¤unlaflt›k. Bu y›l Sa¤l›k Meslek Yük-  flen dünyada artan rekabet nedeniyle üniversitenin
          sekokulu ile teknoloji ile sanat a¤›rl›kl› Ifl›k Yükse-  bu bilgi birikimine her zamankinden daha fazla ih-
          kokulu’nu açaca¤›z” diyor.                      tiyac› var.”
                                                            Teknoloji ve tasar›m konusunda flirketlerin mu-
            Ö¤rencilerinin tamam› ifl sahibi               hakkak üniversitelerden destek almas› önerisinde
            Ifl›k Üniversitesi’nin toplam ö¤renci say›s› 4 bin  bulunan K›yak, “Ne kadar ifllevsel olursa olsun tasa-
          700. Ö¤rencilerin okul sonras› ifl sahibi olmas›  r›m› düzgün de¤ilse bir ürünün dünyada rekabet
          önemli, özellikle günümüzde daha da önem kazan-  flans› yok. Dolay›s›yla üniversitelerde tasar›m tecrü-
          d›. Bu nedenle bölümlerin müfredat› oluflturulurken  besi çok önemli. Tasar›m› bir  flirket kendi bafl›na
          sektörün sivil toplum kurulufllar›ndan görüfller al›n›-  yapamaz. Akademik bilgi gerekiyor” diyor.
          yor. Her bir ö¤rencinin mezun olmadan bir projenin  Üniversite–sanayi iflbirli¤i dendi¤inde teknopark
          içinde yer almas›n›n önemli oldu¤unu paylaflan K›-  kavram›n›n ön plana ç›kt›¤›n› hat›rlatt›¤›m›z K›yak,
          yak, “‹ngilizce’ye büyük önem veriyoruz. Ayr›ca e¤i-  Bio‹stanbul Teknopark’ta yer ald›klar›n› ve bu alan-
          tim modeli olarak ö¤rencimizin koçluk sistemi ile  da çal›flmalara a¤›rl›k vereceklerini sözlerine ekliyor.
          bilgilenmesini sa¤l›yoruz. Ö¤rencilerin kendi çabala-
          r›yla oluflturdu¤u projelere a¤›rl›k veriyoruz. Sanayi-  fiile’ye yerinde katk›
          ciler ile temas ederek iflbirli¤i modellerini gelifltiriyo-  Ifl›k Üniversitesi’nin en önemli art›lar›ndan biri ya-
          ruz” diye konufluyor.                            flad›¤› alanda ‘yerel katk›y›’ önemsiyor olmas›. Özel-
            Ifl›k Üniversitesi’nin mezun say›s› 4 bin 500’ü bu-  likle fiile’de kamu kurumlar›yla yak›n iliflkiler gelifltir-
          luyor. Mezunlar›n yüzde 100’e yak›n› ifl sahibi. Ayr›-  diklerini anlatan K›yak, bölgeden gelen ö¤rencilere
          ca mezunlar›n yüzde 60’› uluslar aras› flirketlerde ça-  de destek olduklar›n› ve yüzde 50 burs imkan›yla
          l›fl›yor. Yüzde 20’ye yak›n mezun ise kendi iflini ve-  bölgeden ö¤renci ald›klar›n› anlat›yor. Bugüne kadar
          ya aile iflini yürütüyor. Ayr›ca akademik alanda yeti-  fiile’den gelen 20 ö¤renciyi mezun eden Ifl›k Üniver-
          flen ö¤rencileri de bulunuyor.                   sitesi’nde bugün 70 fiileli ö¤renci e¤itim görüyor.
                                                                                     Mart 2014 KobiEfor 149
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154