Page 149 - KobiEfor_Mart_2014
P. 149
Kampüs üniversitenin art›lar›
Ifl›k’›n e¤itim iddias›nda kampüs kavra-
m›n›n önemli bir art›s› bulunuyor. Zira
kampüs ile ö¤renciyi d›fl etkenlerden yal›-
tarak ‹ngilizce’ye a¤›rl›k verilebiliyor. K›-
yak alt›n› önemle çiziyor “fiehir üniversi-
tesi olsayd›k bu kadar iddial› olamazd›k.
Ö¤renci flehrin d›fl›nda ama do¤an›n için-
rine iddial› bir e¤itim sun- de kendini e¤itime b›rakabiliyor. Asl›nda
duklar›n› paylafl›yor. fiile’yi seçerken Amerika’n›n e¤itim mode-
“fiansl›y›z. Köklü bir lini benimsedik. fiehrin d›fl›nda sadece
e¤itim miras›na sahibiz. e¤itimle an›lan bir alan yaratmak istedik. Oxford bu
Bu tarih bize kimlik kazand›r›yor” diyen K›yak, mant›kla kurulmufl bir e¤itim kurumudur. fiile’nin de
geçmiflten bu yana e¤itimden ald›¤›n› e¤itime ve- bir e¤itim ilçesi olmas›n› istiyoruz.”
ren bir kurum olduklar›na dikkat çekerek flöyle ko- Yaklafl›k 10 y›ld›r fiile’de ö¤renciye en iyi e¤itim
nufluyor: “E¤itimde iddiam›z bellidir. ‘Önce ‹yi ‹n- imkan›n› sunduklar›n› söyleyen K›yak, tek dezavan-
san Yetifltiriyoruz.’ Ayr›ca bireye mesleki beceri ka- tajlar›n›n ise yarat›lan ‘uzak’ alg›s› oldu¤unu aç›kl›-
zand›rma ve ekonomiye katk› sa¤lama temel mis- yor. Ifl›k Üniversitesi’nin akademik kadrosu da ince
yonumuzdur. Ifl›k Üniversitesi’nin kuruluflunda elenmifl bir seçimle oluflturulmufl. Üniversite-sana-
‘Araflt›rma Odakl›’ e¤itim kurumu prensibini be- yi iflbirli¤ine önem veren kurum, proje bazl› çal›fl-
nimsediklerini anlatan K›yak, bugün ekonomide malara imza atan akademisyenlere a¤›rl›k veriyor.
gelinen aflaman›n kendilerini hakl› ç›kard›¤›n› ve Ifl›k Üniversitesi’nde flu an 200 ö¤retim eleman›
bu alanda çal›flmalar›na devam edeceklerini payla- e¤itim veriyor.
fl›yor. 1996 y›l›nda ‹ktisadi ve ‹dari Bilimler Fakül-
tesi ve Mühendislik Fakültesi altyap›s›yla kurulan Sanayicinin üniversiteye ihtiyac› var
Ifl›k Üniversitesi’nde bugün 6 fakülte ve 37 bölüm Nafiye Güneç K›yak, y›llardan bu yana kopuk ol-
bulunuyor. Önümüzdeki dönem Sa¤l›k Bilimleri Fa- du¤u dile getirilen ve sanayi üniversite iflbirli¤i ko-
kültesi’ni açmak için YÖK’e baflvurduklar›n› aç›kla- nusunda ise flu görüflü sunuyor: “Üniversitelerde
yan K›yak, “Ayr›ca meslek yüksekokulu alan›nda akademik tecrübe büyüktür. Sanayicilerin küreselle-
çal›flmalara yo¤unlaflt›k. Bu y›l Sa¤l›k Meslek Yük- flen dünyada artan rekabet nedeniyle üniversitenin
sekokulu ile teknoloji ile sanat a¤›rl›kl› Ifl›k Yükse- bu bilgi birikimine her zamankinden daha fazla ih-
kokulu’nu açaca¤›z” diyor. tiyac› var.”
Teknoloji ve tasar›m konusunda flirketlerin mu-
Ö¤rencilerinin tamam› ifl sahibi hakkak üniversitelerden destek almas› önerisinde
Ifl›k Üniversitesi’nin toplam ö¤renci say›s› 4 bin bulunan K›yak, “Ne kadar ifllevsel olursa olsun tasa-
700. Ö¤rencilerin okul sonras› ifl sahibi olmas› r›m› düzgün de¤ilse bir ürünün dünyada rekabet
önemli, özellikle günümüzde daha da önem kazan- flans› yok. Dolay›s›yla üniversitelerde tasar›m tecrü-
d›. Bu nedenle bölümlerin müfredat› oluflturulurken besi çok önemli. Tasar›m› bir flirket kendi bafl›na
sektörün sivil toplum kurulufllar›ndan görüfller al›n›- yapamaz. Akademik bilgi gerekiyor” diyor.
yor. Her bir ö¤rencinin mezun olmadan bir projenin Üniversite–sanayi iflbirli¤i dendi¤inde teknopark
içinde yer almas›n›n önemli oldu¤unu paylaflan K›- kavram›n›n ön plana ç›kt›¤›n› hat›rlatt›¤›m›z K›yak,
yak, “‹ngilizce’ye büyük önem veriyoruz. Ayr›ca e¤i- Bio‹stanbul Teknopark’ta yer ald›klar›n› ve bu alan-
tim modeli olarak ö¤rencimizin koçluk sistemi ile da çal›flmalara a¤›rl›k vereceklerini sözlerine ekliyor.
bilgilenmesini sa¤l›yoruz. Ö¤rencilerin kendi çabala-
r›yla oluflturdu¤u projelere a¤›rl›k veriyoruz. Sanayi- fiile’ye yerinde katk›
ciler ile temas ederek iflbirli¤i modellerini gelifltiriyo- Ifl›k Üniversitesi’nin en önemli art›lar›ndan biri ya-
ruz” diye konufluyor. flad›¤› alanda ‘yerel katk›y›’ önemsiyor olmas›. Özel-
Ifl›k Üniversitesi’nin mezun say›s› 4 bin 500’ü bu- likle fiile’de kamu kurumlar›yla yak›n iliflkiler gelifltir-
luyor. Mezunlar›n yüzde 100’e yak›n› ifl sahibi. Ayr›- diklerini anlatan K›yak, bölgeden gelen ö¤rencilere
ca mezunlar›n yüzde 60’› uluslar aras› flirketlerde ça- de destek olduklar›n› ve yüzde 50 burs imkan›yla
l›fl›yor. Yüzde 20’ye yak›n mezun ise kendi iflini ve- bölgeden ö¤renci ald›klar›n› anlat›yor. Bugüne kadar
ya aile iflini yürütüyor. Ayr›ca akademik alanda yeti- fiile’den gelen 20 ö¤renciyi mezun eden Ifl›k Üniver-
flen ö¤rencileri de bulunuyor. sitesi’nde bugün 70 fiileli ö¤renci e¤itim görüyor.
Mart 2014 KobiEfor 149