Page 99 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 99

Microsoft KOB‹’ye odakl›





               Bulut biliflim ve bulutun sundu¤u
                f›rsatlar flirketler için rekabetin
                 olmazsa olmaz bir unsuruna
            dönüflmeye çoktan bafllad›. KOB‹’lere
              inanan Microsoft, teknoloji gücüyle
            KOB‹’lerin sadece ifllerini büyütmenin
             yan›s›ra hayallerini gerçekleflmesine
                        de destek oluyor.


          M         icrosoft, bulut tabanl› verimlilik çözümü
                    Office 365’ten genel bulut hizmeti Micro-
                    soft Azure’a, veri taban› çözümü SQL
                    Server’dan bulut tabanl› depolama çözü-
                    mü StorSimple’a kadar KOB‹’lerin ihti-
           yaçlar›n› karfl›lamaya yönelik bir dizi ürün ve çözüm
           sunuyor. Microsoft KOB‹ ve ‹fl Ortaklar›ndan So-
           rumlu Genel Müdür Yard›mc›s› Begim Bafll›gil, Win-
           dows 8.1’den Azure’a kadar flirketlerin daha az›yla  Begim Bafll›gil
           daha fazlas›n› yapabilece¤i, bilgiye sürekli eriflim
           sa¤layabilece¤i, müflterilerini daha iyi anlayabilece-
           ¤i ve daha ideal ürün ve hizmetler sunabilece¤i bir  art›fl, ekonomiye 15 milyar dolar olarak yans›yacak.
           dünyay› gerçe¤e dönüfltürmek için çal›flt›klar›n›  KOB‹’lere inanan Microsoft, teknoloji gücüyle KO-
           söyledi. Bafll›gil, “Bulut biliflim ve bulutun sundu¤u  B‹’lerin sadece ifllerini büyütmenin yan›s›ra hayalle-
           f›rsatlar flirketler için rekabetin olmazsa olmaz bir  rini gerçekleflmesine de destek oluyor. Bafll›gil,
           unsuruna dönüflmeye çoktan bafllad›. Yak›n bir ge-  “Dünya genelinde çok ciddi rekabet, gelir ve kazanç
           lecekte bunun da ötesine geçerek buluta ç›kamayan  f›rsatlar›n›n oldu¤u bir dönemde, Türkiye’deki KO-
           flirketlerin rekabette geride kald›¤›, kayboldu¤u bir  B‹’lerin önündeki en önemli f›rsat Microsoft’un sun-
           döneme girece¤iz” bilgisini veriyor.             du¤u KOB‹ çözümlerini kullanarak büyümek. KO-
              Microsoft KOB‹’lere ve kurumlara yönelik çö-  B‹’lerin en çok kulland›¤› ve faydaland›¤› 8 teknolo-
           zümleriyle büyük bir yayg›nl›¤a sahip. Windows iflle-  jiden en az 5 tanesinin Microsoft teknolojisi ya da
           tim sisteminin dünyadaki kullan›c› say›s› 1.5 milya-  ürünü olmas›n›, bize olan inanc›n bir göstergesi ola-
           r›n üzerinde. Bugüne kadar dünyan›n 125 ülkesinde  rak de¤erlendiriyoruz” diye konufluyor.
           sat›lan Office, toplam 1.2 milyar kullan›c›ya ulaflt›.  Peki Office 365 ve Microsoft Azura KOB‹’lere ne
           Fortune 500 flirketlerinin dörtte üçünden fazlas› Of-  gibi çözümler sunuyor? Office 365;  kullan›c›lar›n ha-
           fice 365, yar›s›ndan fazlas› Microsoft Azure genel  li haz›rda al›fl›k oldu¤u ve bir flekilde her gün kullan-
           bulut hizmetlerini kullan›yor. Kurumsal sosyal a¤  d›klar› Office’in biraz daha fazlas›n› sunarak, bulutla
           Yammer ise 500 binden fazla flirkette 10 milyona ya-  da destekleniyor. Kullan›c›lar bu sayede diledikleri
           k›n kullan›c›ya ulaflt›. Microsoft, bulut üzerinde çal›-  dosyaya her yerden ve her cihazdan ulafl›labiliyor ve
           flan 200’den fazla hizmete evsahipli¤i yapan bulut  dosyalar›n› güncel tutabiliyorlar. Ayr›ca Office 365,
           altyap›s› için bugüne kadar 15 milyar dolar›n üzerin-  KOB‹’lerin ön harcamalar›n› en aza indirgemenin ya-
           de para harcad›. Dünyadaki her 5 sunucudan 3’ü   n›s›ra, donan›m maliyetleri ve yaz›l›m yükseltmeleri
           Windows Server ile çal›fl›yor. Microsoft Dynamics  için de kolayl›k sa¤l›yor. Office 365, iflletmelerin har-
           ürünleri 375 binden fazla flirkette 6 milyondan fazla  camalar›n›n yaln›zca küçük bir bölümüyle kurumsal
           kifli taraf›ndan kullan›l›yor. Bafll›gil, tüm bu verilerin  s›n›f bir teknoloji sahibi olmalar›na imkan sa¤l›yor.
           Microsoft’un kurumsal çözümlerinin yayg›nl›¤›n›n  Microsoft Azure ise KOB‹’lerin daha h›zl› ilerlemele-
           ve gücünün birer göstergesi oldu¤unu söylüyor.   rine, daha fazla ifllem yapmalar›na ve tasarruf etme-
                                                            lerine yard›mc› olarak bilgi ifllem, depolama, veri, a¤
              KOB‹’lere uygun çözümler                      ve uygulama gibi olanaklar› tümleflik hizmetler ola-
              Microsoft ürünlerinde                         rak birarada sunuyor. Gartner taraf›ndan endüstri li-
              IDC’ye göre toplam biliflim pazar› dünya genelin-  deri olarak görülen bulut platformu Azure, iflletme-
           de binde 5 oran›nda büyüyor. Böyle bir pazarda di-  lerin üretkenlik için uygulamalar› istedikleri gibi
           namizmin önemli bir bölümü KOB‹’lerden kaynak-   oluflturmalar›na, da¤›tmalar›na ve yönetmelerine
           lan›yor. Yaklafl›k 2 trilyon 570 milyar Avro’luk bir pa-  olanak sa¤l›yor. Azure’un KOB‹’ler için tasarruf sa¤-
           zar olan dünya biliflim pazar›nda, Türkiye’nin pay›  layabilecek bir baflka özelli¤i ise platformun talebe
           yüzde 1’in alt›nda. Türkiye’deki KOB‹’lerin teknoloji-  göre h›zl› flekilde ölçekleyerek büyütülüp küçültüle-
           yi yüzde 10 daha fazla kullanmas› halinde 360 bin  bilir olmas›. Böylece iflletmeler sadece kulland›klar›
           yeni istihdam do¤acak; gelirlerindeki yüzde 15’lik  kadar ücret ödeyebiliyor.
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104