Page 96 - KobiEfor_Aralik_2014
P. 96
F‹NANS
Yeni Jenerasyon
Bankac›l›¤›n Adresi:
AKT‹F BANK
Türkiye’nin en büyük yat›r›m
bankas› olan Aktif Bank,
2007 y›l›ndan bu yana yürüttü¤ü
‘Yeni Jenerasyon Bankac›l›k’
anlay›fl›yla ülkenin en karl›
bankalar›ndan olmay› baflard›.
Aktif Bank Genel Müdürü Dr. Önder
Halisdemir, yüzde 100 Türk sermayeli
bir kurulufl olarak, Türkiye’nin
de¤erlerine yat›r›m yapmaya devam
edeceklerini söylüyor.
A ktif Bank, büyüme rakamlar›yla Türki- rini flu cümlelerle özetledi: “2007’den bugüne ka-
ye’nin en h›zl›lar›ndan oldu. 1999’dan
dar Türkiye’nin en h›zl› büyüyen, büyürken de kar-
l›l›¤› en yüksek bankalar›ndan birisi olduk. Art›k
2007 y›l›na kadar, 8 y›l içerisinde 67 mil-
yon TL varl›k büyüklü¤üne ulaflan banka,
amac›m›z her zaman karl›l›¤› ön planda tutmak
yeni yönetimin gelmesi ile yeniden yap›- ölçe¤imiz belli bir seviyeye geldi. Bundan sonraki
lanarak sonraki 8 y›lda 88 kat büyüme yakalad› ve olacak. Zaten vizyonumuz da dünyan›n en karl›
bugün 5.888 milyon TL’lik varl›k büyüklü¤ü ile Türk bankas›n› yaratmak. Buna paralel olarak geliflme
bankalar› aras›nda 42. s›radan 23.’lü¤e yükseldi potansiyeli ve parçalar aras› sinerji olana¤› yüksek
Bankan›n kazand›¤› baz› uluslararas› ödüller yaka- olan bir ifl modeli kurduk. Bu model sayesinde or-
lanan performans›n niteli¤ine ve niceli¤ine iflaret ta uzun vadede dünyan›n en karl› bankas›n› yarata-
ediyor: ca¤›m›za eminim.”
l ‘Dünyan›n En Yenilikçi Bankas›’
l ’Avrupa’da ‘Y›l›n ‹slami Finans ‹fllemi’ Yenilikçi fiziksel da¤›t›m a¤›
l ‘En ‹yi Faaliyet Raporu’ Aktif Bank, bankac›l›k ifllemleri için konvansiyo-
l ‘D›fl Ticaret Finansman›nda Yenilikçilik’ nel bir kanal olan flubeler yerine yenilikçi fiziksel
l ‘En ‹yi Fiziki Da¤›t›m Kanal›’ da¤›t›m kanallar›n› tercih ediyor. Bu sayede hem
l ‘En ‹yi Tüketici De¤eri’ kendileriyle çal›flan ifl ortaklar›na, hem de müflte-
l ‘En ‹yi Yeni Ön Ödemeli Kart Ürünü’ rilerine avantajlar sa¤lad›klar›n› anlatan Halisde-
Bankan›n Genel Müdürü Dr. Önder Halisdemir; mir, “Düflük maliyetli bu ifl modellerimiz ile karl›
bafllatt›klar› ‘yeni jenerasyon bankac›l›k’ kavram›- büyümemizi tetikliyoruz. Yenilikçi kimli¤imizin ge-
n›, iddial› ifl modellerini, hedeflerini ve yürüttükle- rektirdi¤i üzere yeni ifl fikirlerini gelifltirmeye ve
ri çal›flmalar› KobiEfor okurlar›na anlatt›. Halisde- büyütmeye devam ederken, bir yandan da yapmak-
mir, 2007 y›l›nda 41 milyon TL olan kredi büyüklü- ta oldu¤umuz ifllerde sa¤lad›¤›m›z katma de¤eri
¤ünün 8 y›lda 92 kat artarak 3.907 milyon TL’ye art›rmay› sürdürece¤iz. Her kanal›m›zla ilgili yeni
ç›kt›¤›n› söyledi. ‹stihdamda ise 52 kat büyüme ürünlerimiz, her ürünümüz için ise yeni katma de-
gerçeklefltirerek, 28 olan çal›flan say›s›n›n 1.445’e ¤erli fikirlerimiz mevcut. Bu fikirler karl›l›¤›m›z›
ulaflt›¤›n› belirtti. daha da artt›ran en önemli faktörler olacaklard›r.”
Aktif Bank esas farkl›l›¤›n› ise da¤›t›m a¤›yla Da¤›t›m kanallar›ndan 4 bin 400’ünün bakkal oldu-
sa¤lad›. fiu an hizmet verdikleri 14 bine yak›n nok- ¤unu hat›rlatan Halisdemir, sadece bu kanaldan
ta ile tüm banka flubelerinden fazla temas nokta- ayda 2.5 milyon adet ifllem yapt›klar›n›n alt›n› çizi-
s›na sahip olduklar›n› aktaran Halisdemir, dünya- yor. Da¤›t›m a¤›na iliflkin iddial› olan Halisdemir,
n›n en karl› bankas› olma iddialar›n› sürdürecekle- flu bilgileri veriyor: “Art›k de¤iflen dünyada yeni
96 KobiEfor Aral›k 2014