Page 134 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 134
UZMAN Markan›z› Ön Plana Ç›kar›n!
I nterbrand’s 2013 Küresel Markalar mutlu ve keyifli bir deneyim yaflamas›
S›ralamas›’nda 2000 y›l›ndan beri 13
beklenmektedir. Kullan›c› deneyiminin
cep telefonu, bilgisayar gibi teknoloji
y›ld›r Coca Cola’n›n elinde bulundur-
du¤u birincilik, 98.3 milyar dolar ile
restaurant için de ayn› flartlar›n geçerli
Apple firmas›na geçti. 2011 y›l›nda App- ürünü üzerine olmas› gerekmeyip, bir
le 33 milyar dolar ile sekizinci s›radan oldu¤u flüphesizdir. Örne¤in Apple’›n
birincili¤e yükselifli çok iyi bir planlama baflar›s›nda iPhone ve iPad’lerin bir
sonucu ile beklenen bir baflar› oldu. moda ikonu olmas› ve yeni bir pazarla-
Apple’›n birincili¤e ulaflmas›nda iPhone ma modeli oluflturulmas› önemli bir ye-
ve iPad serisi ile estetik ve sadelik ko- ralmaktad›r. Toyota, tüm dünyada bafl-
nusunda kendine koydu¤u yüksek ta Prius olmak üzere 5.5 milyonu aflan
standartlar, var olan müflteri profiline hibrit araç sat›fl›yla da tüm rakiplerini
göre de¤il, kendi ürünlerine uygun bir geride b›rakarak otomobil endüstrisin-
müflteri profili oluflturarak moda haline deki yenilikleriyle lider kimli¤ini pekifl-
gelmesi etkili oldu. tirirken üç y›l üst üste dünya genelinde
Araflt›rmaya göre, dünyan›n en de¤erli “En ‹yi Küresel Yeflil Marka” olmas› ba-
ilk on markas› aras›nda, alt› teknoloji flar› getiren parametreler aras›ndad›r.
flirketi bulunuyor. Böylece, teknoloji ‹lk 100 listesinde kullan›c› ihtiyac›ndan
markalar›n›n art›k birer kurumsal marka yola ç›k›p, kullan›c› deneyimi ile birlefl-
olmaktan ç›k›p popüler kültürün parças› tiren Facebook ve Amazon flirketleri
oldu¤u bir kez daha belgelenmifl oldu. baflka bir baflar› hikayesidir. Önümüz-
KADR‹ DEM‹R Dünyan›n en çok ziyaretçi alan arama deki günlerde her iki firman›n yükselifl-
motoru Google, geçen y›la k›yasla iki s›- leri hakk›nda bilgiler al›yor olaca¤›m›z
kadri.demir@poldy.com.tr
ra yükselerek Coca Cola’n›n önüne geç- sürpriz olmayacakt›r.
ti. Listedeki tek restaurant zinciri McDo- ‘‹nsan Kaynaklar›’ sektöründe de flirke-
nald’s ve tek otomobil flirketi ise Japon te baflvuru yapm›fl bir kifliden, halen
devi Toyota oldu. Afla¤›da ilk 10 s›rada- devam eden veya flirketimizden ayr›l-
ki flirketlerin s›ralamas›n› görebilirsiniz. m›fl çal›flanlar›m›z›n deneyimleri çal›flan
fiirketlerin baflar›s›nda markalar›n son markas›n›n de¤erini belirlenmesinde
kullan›c›larda moda haline gelmesi ve önemli oldu¤unu bilerek bu konuda
teknoloji üzerine ifl modellerini gelifltir- hem kendimizi hem de flirketimizin ge-
meleri, kullan›c› deneyiminin ürünler ve liflmesi için flimdiden fark›nda olarak
marka üzerinde ne kadar önemli oldu- çal›flmalar›m›z› sürdürmeliyiz. Çal›flma-
¤unu göstermektedir. lar›m›zda teknolojiyi kullanarak metrik-
Kullan›c› Deneyimi (User Experience) lerimizi oluflturmal› ve stratejik kararlar
Sundu¤unuz kullan›c›n›n ürünle birlikte oldu¤u an- al›rken bilgilerimizin güncel ve do¤rulu-
ürün veya d›r. Sundu¤unuz ürün veya hizmetlerin ¤undan emin olarak teknolojinin nimet-
kullan›c› taraf›ndan basit, kolay ve h›z-
lerinden faydalanmal›y›z.
hizmetlerin l› bir flekilde adapte olarak sonucunda
kullan›c›
2013 Marka Marka ‹smi Ülke Sektör Marka De¤eri
taraf›ndan basit, S›ra (Milyon Dolar)
kolay ve h›zl› bir 1 Apple United States Technology 98.316
flekilde adapte 2 Google United States Technology 93.291
olarak sonucunda
3 Coca Cola United States Beverages 79.213
mutlu ve
4 IBM United States Business Services 78.808
keyifli bir deneyim
yaflamas› 5 Microsoft United States Technology 59.546
beklenmektedir. 6 GE United States Diversified 46.947
7 McDonald’s United States Restaurants 41.992
8 Samsung South Korea Technology 39.610
9 Intel United States Technology 37.257
10 Toyota Japan Automotive 35.34
134 KobiEfor Ocak 2014