Page 134 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 134

UZMAN                         Markan›z› Ön Plana Ç›kar›n!

                                     I  nterbrand’s 2013 Küresel Markalar  mutlu ve keyifli bir deneyim yaflamas›
                                        S›ralamas›’nda 2000 y›l›ndan beri 13
                                                                         beklenmektedir. Kullan›c› deneyiminin
                                                                         cep telefonu, bilgisayar gibi teknoloji
                                        y›ld›r Coca Cola’n›n elinde bulundur-
                                        du¤u birincilik, 98.3 milyar dolar ile
                                                                         restaurant için de ayn› flartlar›n geçerli
                                      Apple firmas›na geçti. 2011 y›l›nda App-  ürünü üzerine olmas› gerekmeyip, bir
                                      le 33 milyar dolar ile sekizinci s›radan  oldu¤u flüphesizdir. Örne¤in Apple’›n
                                      birincili¤e yükselifli çok iyi bir planlama  baflar›s›nda iPhone ve iPad’lerin bir
                                      sonucu ile beklenen bir baflar› oldu.  moda ikonu olmas› ve yeni bir pazarla-
                                      Apple’›n birincili¤e ulaflmas›nda iPhone  ma modeli oluflturulmas› önemli bir ye-
                                      ve iPad serisi ile estetik ve sadelik ko-  ralmaktad›r. Toyota, tüm dünyada bafl-
                                      nusunda kendine koydu¤u yüksek     ta Prius olmak üzere 5.5 milyonu aflan
                                      standartlar, var olan müflteri profiline  hibrit araç sat›fl›yla da tüm rakiplerini
                                      göre de¤il, kendi ürünlerine uygun bir  geride b›rakarak otomobil endüstrisin-
                                      müflteri profili oluflturarak moda haline  deki yenilikleriyle lider kimli¤ini pekifl-
                                      gelmesi etkili oldu.               tirirken üç y›l üst üste dünya genelinde
                                      Araflt›rmaya göre, dünyan›n en de¤erli  “En ‹yi Küresel Yeflil Marka” olmas› ba-
                                      ilk on markas› aras›nda, alt› teknoloji  flar› getiren parametreler aras›ndad›r.
                                      flirketi bulunuyor. Böylece, teknoloji  ‹lk 100 listesinde kullan›c› ihtiyac›ndan
                                      markalar›n›n art›k birer kurumsal marka  yola ç›k›p, kullan›c› deneyimi ile birlefl-
                                      olmaktan ç›k›p popüler kültürün parças›  tiren Facebook ve Amazon flirketleri
                                      oldu¤u bir kez daha belgelenmifl oldu.  baflka bir baflar› hikayesidir. Önümüz-
           KADR‹ DEM‹R                Dünyan›n en çok ziyaretçi alan arama  deki günlerde her iki firman›n yükselifl-
                                      motoru Google, geçen y›la k›yasla iki s›-  leri hakk›nda bilgiler al›yor olaca¤›m›z
           kadri.demir@poldy.com.tr
                                      ra yükselerek Coca Cola’n›n önüne geç-  sürpriz olmayacakt›r.
                                      ti. Listedeki tek restaurant zinciri McDo-  ‘‹nsan Kaynaklar›’ sektöründe de flirke-
                                      nald’s ve tek otomobil flirketi ise Japon  te baflvuru yapm›fl bir kifliden, halen
                                      devi Toyota oldu. Afla¤›da ilk 10 s›rada-  devam eden veya flirketimizden ayr›l-
                                      ki flirketlerin s›ralamas›n› görebilirsiniz.  m›fl çal›flanlar›m›z›n deneyimleri çal›flan
                                      fiirketlerin baflar›s›nda markalar›n son  markas›n›n de¤erini belirlenmesinde
                                      kullan›c›larda moda haline gelmesi ve  önemli oldu¤unu bilerek bu konuda
                                      teknoloji üzerine ifl modellerini gelifltir-  hem kendimizi hem de flirketimizin ge-
                                      meleri, kullan›c› deneyiminin ürünler ve  liflmesi için flimdiden fark›nda olarak
                                      marka üzerinde ne kadar önemli oldu-  çal›flmalar›m›z› sürdürmeliyiz. Çal›flma-
                                      ¤unu göstermektedir.               lar›m›zda teknolojiyi kullanarak metrik-
                                      Kullan›c› Deneyimi (User Experience)  lerimizi oluflturmal› ve stratejik kararlar
            Sundu¤unuz                kullan›c›n›n ürünle birlikte oldu¤u an-  al›rken bilgilerimizin güncel ve do¤rulu-
              ürün veya               d›r. Sundu¤unuz ürün veya hizmetlerin  ¤undan emin olarak teknolojinin nimet-
                                      kullan›c› taraf›ndan basit, kolay ve h›z-
                                                                         lerinden faydalanmal›y›z.
             hizmetlerin              l› bir flekilde adapte olarak sonucunda
               kullan›c›
                                    2013    Marka   Marka ‹smi   Ülke          Sektör      Marka De¤eri
         taraf›ndan basit,          S›ra                                                  (Milyon Dolar)
         kolay ve h›zl› bir         1                Apple       United States  Technology       98.316
          flekilde adapte            2               Google       United States  Technology       93.291

        olarak sonucunda
                                    3               Coca Cola    United States  Beverages        79.213
               mutlu ve
                                    4               IBM          United States  Business Services  78.808
        keyifli bir deneyim
              yaflamas›              5               Microsoft    United States  Technology       59.546

         beklenmektedir.            6               GE           United States  Diversified      46.947

                                    7               McDonald’s   United States  Restaurants      41.992
                                    8               Samsung      South Korea   Technology        39.610

                                    9               Intel        United States  Technology       37.257

                                    10              Toyota       Japan         Automotive        35.34


          134 KobiEfor Ocak 2014
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139