Page 158 - KobiEfor_Mayis_2013
P. 158

UZMAN                      Hangi Kuflak Hangi Teknolojiyi
                                         Kullan›yor? (Y ve Z kuflaklar›)


                                     G     eçen say› bafllam›fl oldu¤u-    tafl›nabilen küçük ayg›tlar, bilgisa-
                                           muz kuflaklar ve kulland›k-
                                                                         yar, MP3 çalar, ipod, cep telefon-
                                                                         lar› gibi cihazlar ayr›lmaz parçala-
                                           lar› teknolojilere bu say›-
                                      m›zda Y ve Z kuflaklar› ile devam   r›d›r. ‹letiflimde teknolojiyi kullan-
                                      ediyoruz.                          maya son derece yatk›n ve heves-
                                      Y Kufla¤› (1980-1999)               lidirler. Teknolojik olarak ak›ll›
                                      Nüfusumuzun yüzde 36.5’ini, en     mobil cihazlar ile hayatlar›n› yöne-
                                      yafll›s› 33, en genci 14 yafl›ndan   tiyorlar. ‹fllerinin hemen hemen ta-
                                      oluflmaktad›r. Teknolojideki h›zl›  mam›n› online olarak yap›yorlar.
                                      geliflmelerin büyük ço¤unlu¤unu     Arkadafllar›yla online görüflüyorlar,
                                      yaflad›klar›ndan, teknoloji hayatla-  gittikleri mekânlar› check-in yap›-
                                      r›nda pek çok fleyin simgesi haline  yorlar. ‹nternetin tüm imkanlar›n›
                                      gelmifltir. X kufla¤› ebeveynleri ta-  sonuna kadar kullan›yorlar. Fizik-
                                      raf›ndan daha iyi tahsil ve e¤itim  sel iletiflim yerine uzaktan ve sa-
                                      olanaklar› sa¤land›¤› için yabanc›  nal ortamda iletiflim kurmay›, yal-
           KADR‹ DEM‹R                dil bilgisi ve üniversite mezunu   n›z yaflamay› tercih ederler. Di¤er
           kadri.demir@poldy.com.tr   olanlar›n say›s› çok daha fazlad›r.  kuflaklara göre daha asosyaldirler.
                                      Marka ve kuruma ba¤l›l›k duygula-  Sosyal a¤lar iliflkilerinin olmaz ise
                                      r› azd›r. Kariyer hayatlar› boyunca  olmaz bir parças›d›r. Ayn› anda
              Türkiye’de              10-14 ifl de¤ifltirecekleri öngörül-  birden fazla iflle ilgilenme yete-
          nüfusun ciddi bir           mektedir. Narsist, bireyci, giriflimci  nekleri geliflmekle beraber dikkat
                                                                         ve konsantrasyon zorluklar› ile
                                      olup, sadakat duygular› azd›r. E¤-
             k›sm› Y ve Z             lenceyi ve çabuk yoldan para ka-   karfl›laflabilirler. Çok çevik ve hare-
            kufla¤› içinde             zanmay› tercih edip, çok fazla ça-  ketlidirler. Yarat›c›l›¤› önplana ç›-
        yeralmaktad›r. Buna           l›flmaktan hofllanmamaktad›rlar.     karan etkinlikler ilgi alanlar›na gir-
                                      Çok fazla istek sahibi olup, kolay  diklerinden geleneksel e¤itim yön-
         ra¤men pazara yön            tatmin olmay›p, istekleri yerine   temleri bu kuflak için uygun de¤il-
          veren ekonomiyi             gelmeyince otoriteyi çok rahat suç-  dir. Konusunda uzman ve araflt›r-
                                      lu görüp sald›rgan bir tutum izle-  mac›d›rlar. Uzmanl›k konular›nda
          1965-1975 y›llar›
                                      yebilirler. Standart olandan hofl-  sertifika ve belgeler onlar için
         aras›nda do¤an ve            lanmay›p, kendilerini özel hisset-  önemlidir. Sorgulay›c›d›rlar. Ne-
           X kufla¤› olarak            mek ve “Kifliye Özel” yap›lan fley-  den, sonuç iliflkisine ba¤l›d›rlar.
          adland›r›lan orta           lerden hofllan›rlar. Kendileri ile il-  Sonuç odakl› olup, kolay tatmin
                                      gili özel bir fley var ise hemen ol-
                                                                         olmayan, karar al›rken zorluk çe-
          ve üst yafl grubu            sun isterler. Gerçekçilerdir. Hayali  ken bir kuflakt›r. H›zl› bir flekilde
           yönetmektedir.             ürün ve kavramlardan uzakt›rlar.   müdür ve yönetici olmak isterler. Z
         Teknolojiyi günlük           Herhangi bir konuda önem verdi¤i   kufla¤› çocuklar›n geliflimi ve ebe-
                                                                         veynleri ile iletifliminde, günümüz
                                      bir kiflinin veya arkadafl›n›n onay›
             hayat›n içine            kendisi için son derece önemlidir.  ebeveynleri de¤iflimlere ayak uy-
          ald›¤›m›zda orta            Özgüvenleri yüksek olup, giriflimci  durmal› ve kendilerini teknolojik
                                      ruha sahiptirler. Fikirlerini aç›k fle-  olarak yenilemelidir.
       yafll› nüfusun varl›kl›         kilde paylafl›rlar. Çal›flma flartlar›na  Türkiye’de nüfusun ciddi bir k›sm›
          yafll›lar olaca¤›n›          çabuk uyum sa¤larlar. ‹fl hayat›na  Y ve Z kufla¤› içinde yeralmakta-
         düflünerek ürünler            bafllarken kendi iflinin patronu ve-  d›r. Buna ra¤men pazara yön ve-
                                      ya CEO’su olmay› planlarlar.       ren ekonomiyi 1965 ile 1975 y›lla-
             gelifltirmeyi                                                r› aras›nda do¤an ve X kufla¤› ola-
            öngörmeliyiz.             Z Kufla¤› (2000-2021)               rak adland›r›lan orta ve üst yafl
                                      “‹nternet Kufla¤›”, “Teknoloji Ça¤›  grubu yönetmektedir. Teknolojiyi
                                      Çocuklar›” veya “Kristal Çocuklar”  günlük hayat›n içine ald›¤›m›zda
                                      ismi ile an›lan bu kufla¤›n en bü-  orta yafll› nüfusun varl›kl› yafll›lar
                                      yü¤ü 13 yafl›na gelmifl durumda-     olaca¤›n› düflünerek ürünler gelifl-
                                      d›r. Teknoloji ile birlikte yaflayan,  tirmeyi öngörmeliyiz.
                                                                                    May›s 2013 KobiEfor 157
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163