Page 160 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 160

de¤er katarak ‘Made in Germany’ ibaresi ile satmak  sahip oldu¤u en önemli avantajlardan biri de, çok
           için gelen pek çok firma da var. Asil Çelik, Biota, Ro-  büyük bir bölgeye h›zl› bir eriflim kolayl›¤› sa¤layan
           botek, Özak Turnike, Kantarc›, Güllüo¤lu, Sanimaks,  hava, kara ve suyollar› ile desteklenmifl ulafl›m alt-
           Opkon, PMS Medikal, Tutku Çorap, ATT Medikal, Tu-  yap›s›.
           reks, Anka Tekstil, MKUP Tekstil, Pamukkale G›da,
           ‹nci Akü, DRS Elektronik, Medex geçen y›l ve önce-  Almanya pazar›n›n gelecekteki potansiyelini
           ki y›l kurulufllar›nda yard›mc› oldu¤umuz firmalardan  Türkiyeli yat›r›mc›lar aç›s›ndan de¤erlendirir
           baz›lar›.                                          misiniz?
                                                              Dr. Adem Akkaya: Almanya pazar› Türkiye için çok
              Bölgede ifl potansiyeli ve Türk firmalar›n›n   önemli, ama ayn› zamanda çok da stratejik bir pa-
              çal›flmalar› ne durumda? Öne ç›kan             zar. Alman pazar› kolay bir pazar de¤il ve kalite ta-
              yat›r›mlar› nelerdir?                              lebi yüksek. Ancak ürün ve hizmetlerini geliflti-
              Dr. Adem Akkaya: Bölgenin ifl potansi-   Eyalet        rerek burada baflar›l› olan firmalar, burada
           yeli çok büyük. Kuzey Ren-Vestfalya                        kazand›klar› prestij ve tecrübe ile baflta
           Avrupa’n›n en büyük metropol bölge-   tek bir noktadan       Arap, Afrika ve Asya pazarlar› olmak
           si. Köln, Düsseldorf, Dortmund,     çok büyük bir pazara      üzere bütün pazarlarda avantajl› du-
           Mönchengladbach, Duisburg, Es-      ulaflman›n avantaj›n›       ruma geçeceklerdir.
           sen, Gelsenkirchen, birbirlerine 10                              Kuzey Ren-Vestfalya’da flirket
           ile 30 km yak›nl›kta olan flehirler  sunarak sat›fl ve sat›fl     kurarak müflterileri ile do¤rudan te-
           ve bir büyükflehrin semtleri gibi.   sonras› hizmet a¤lar›      mas sa¤layanlar çok önemli bir
           Eyaletin baflkenti Düsseldorf’u      kurmak isteyen Türk        avantaj elde ediyorlar. Bu firmalar
           merkez alan ve yar›çap› 500 km’yi  firmalar› için çok cazip   Almanya pazar›na uzaktan ihracat
           kapsayan çember içinde yaklafl›k 150                          yapan tedarikçiler olmaktan ç›k›yor ve
           milyon insan yafl›yor. Bu, Avrupa Birli-  bir merkez.        çözüm orta¤› olarak alg›lanmaya bafll›-
           ¤i içerisinde yaflayan tüketicilerin yüzde                yorlar. Müflterilerinin ihtiyaçlar›n› zaman›n-
           33’ünü ve sat›n alma gücünün de yüzde                 da ve birinci elden ö¤reniyorlar. ‹htiyaçlara gö-
           45’ini oluflturuyor. K›sacas› eyalet tek bir noktadan  re ürün gelifltirme ve hatta bu ihtiyaçlara etki etme
           çok büyük bir pazara ulaflman›n avantaj›n› sunarak  flans›na sahip oluyorlar.
           sat›fl ve sat›fl sonras› hizmet a¤lar› kurmak isteyen
           Türk firmalar› için çok cazip bir merkez. Bu bölgenin  Bölgedeki Türk nüfusunun varl›¤›, Türk
                                                              firmalar›n›n yat›r›mlar› aç›s›ndan ne ifade ediyor?
             Dr. Adem                                         Dr. Adem Akkaya: Bölgedeki Türk nüfusunun var-
             Akkaya                                         l›¤› Türk firmalar› için mutlaka önemli bir avantaj. Al-
                                                            manya’da yaflayan Türkiye kökenli insanlar›n üçte
                                                            biri Kuzey Ren-Vestfalya’da yafl›yor. Önemli bir ra-
                                                            kam bu. Sadece etnik pazar› dikkate alan firmalar
                                                            aç›s›ndan de¤il. Türk insan› hayat›n ve ekonominin
                                                            her alan›nda var Kuzey Ren-Vestfalya’da. Türk firma-
                                                            lar› burada çok çabuk networkler oluflturarak, çok
                                                            rahat geliflebilirler.

                                                              Bölgede ifl yapacak olan ifladamlar› ve flirketlere
                                                              riskler ve rekabet koflullar› hakk›nda neler
                                                              anlatabilirsiniz?
                                                              Dr. Adem Akkaya: Almanya’da flirket kurarak gerek
                                                            üretim, gerek sat›fl yapmak ve/veya sat›fl sonras› hiz-
                                                            met vermek isteyen firmalar›n iyi bir strateji olufltur-
                                                            malar›n› ve baflar›n›n birkaç hafta içinde gelmeyebi-
                                                            lece¤ini de hesaba katmalar› gerekiyor. ‹htiyaç duyu-
                                                            lan güveni oluflturmak zaman ve gayret gerektirebi-
                                                            lir. Ancak Alman müflteri bir o kadar da sad›k ve fi-
                                                            yat duyarl›l›¤› çok yüksek olmayabilen müflteri. ‹fl ve
                                                            ticaret iliflkilerinin daha kal›c› ve sürdürülebilir olma-
                                                            s›n› istiyor. Bu da Alman pazar›n›n olumlu yan›.
                                                              fiunu müflahede ettik. Baflar›l› olan firmalar genel-
                                                            likle tecrübeli bir ekip ile kendi portföyüne sahip pa-
                                                            zarlama ve sat›fl elemanlar› ile çal›flan firmalar ara-
                                                            s›ndan ç›k›yor. Bu nedenle do¤ru ve uygun kadro
                                                            kurmak büyük önem tafl›yor.
                                                                                      Nisan 2013 KobiEfor 161
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165