Page 160 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 160
de¤er katarak ‘Made in Germany’ ibaresi ile satmak sahip oldu¤u en önemli avantajlardan biri de, çok
için gelen pek çok firma da var. Asil Çelik, Biota, Ro- büyük bir bölgeye h›zl› bir eriflim kolayl›¤› sa¤layan
botek, Özak Turnike, Kantarc›, Güllüo¤lu, Sanimaks, hava, kara ve suyollar› ile desteklenmifl ulafl›m alt-
Opkon, PMS Medikal, Tutku Çorap, ATT Medikal, Tu- yap›s›.
reks, Anka Tekstil, MKUP Tekstil, Pamukkale G›da,
‹nci Akü, DRS Elektronik, Medex geçen y›l ve önce- Almanya pazar›n›n gelecekteki potansiyelini
ki y›l kurulufllar›nda yard›mc› oldu¤umuz firmalardan Türkiyeli yat›r›mc›lar aç›s›ndan de¤erlendirir
baz›lar›. misiniz?
Dr. Adem Akkaya: Almanya pazar› Türkiye için çok
Bölgede ifl potansiyeli ve Türk firmalar›n›n önemli, ama ayn› zamanda çok da stratejik bir pa-
çal›flmalar› ne durumda? Öne ç›kan zar. Alman pazar› kolay bir pazar de¤il ve kalite ta-
yat›r›mlar› nelerdir? lebi yüksek. Ancak ürün ve hizmetlerini geliflti-
Dr. Adem Akkaya: Bölgenin ifl potansi- Eyalet rerek burada baflar›l› olan firmalar, burada
yeli çok büyük. Kuzey Ren-Vestfalya kazand›klar› prestij ve tecrübe ile baflta
Avrupa’n›n en büyük metropol bölge- tek bir noktadan Arap, Afrika ve Asya pazarlar› olmak
si. Köln, Düsseldorf, Dortmund, çok büyük bir pazara üzere bütün pazarlarda avantajl› du-
Mönchengladbach, Duisburg, Es- ulaflman›n avantaj›n› ruma geçeceklerdir.
sen, Gelsenkirchen, birbirlerine 10 Kuzey Ren-Vestfalya’da flirket
ile 30 km yak›nl›kta olan flehirler sunarak sat›fl ve sat›fl kurarak müflterileri ile do¤rudan te-
ve bir büyükflehrin semtleri gibi. sonras› hizmet a¤lar› mas sa¤layanlar çok önemli bir
Eyaletin baflkenti Düsseldorf’u kurmak isteyen Türk avantaj elde ediyorlar. Bu firmalar
merkez alan ve yar›çap› 500 km’yi firmalar› için çok cazip Almanya pazar›na uzaktan ihracat
kapsayan çember içinde yaklafl›k 150 yapan tedarikçiler olmaktan ç›k›yor ve
milyon insan yafl›yor. Bu, Avrupa Birli- bir merkez. çözüm orta¤› olarak alg›lanmaya bafll›-
¤i içerisinde yaflayan tüketicilerin yüzde yorlar. Müflterilerinin ihtiyaçlar›n› zaman›n-
33’ünü ve sat›n alma gücünün de yüzde da ve birinci elden ö¤reniyorlar. ‹htiyaçlara gö-
45’ini oluflturuyor. K›sacas› eyalet tek bir noktadan re ürün gelifltirme ve hatta bu ihtiyaçlara etki etme
çok büyük bir pazara ulaflman›n avantaj›n› sunarak flans›na sahip oluyorlar.
sat›fl ve sat›fl sonras› hizmet a¤lar› kurmak isteyen
Türk firmalar› için çok cazip bir merkez. Bu bölgenin Bölgedeki Türk nüfusunun varl›¤›, Türk
firmalar›n›n yat›r›mlar› aç›s›ndan ne ifade ediyor?
Dr. Adem Dr. Adem Akkaya: Bölgedeki Türk nüfusunun var-
Akkaya l›¤› Türk firmalar› için mutlaka önemli bir avantaj. Al-
manya’da yaflayan Türkiye kökenli insanlar›n üçte
biri Kuzey Ren-Vestfalya’da yafl›yor. Önemli bir ra-
kam bu. Sadece etnik pazar› dikkate alan firmalar
aç›s›ndan de¤il. Türk insan› hayat›n ve ekonominin
her alan›nda var Kuzey Ren-Vestfalya’da. Türk firma-
lar› burada çok çabuk networkler oluflturarak, çok
rahat geliflebilirler.
Bölgede ifl yapacak olan ifladamlar› ve flirketlere
riskler ve rekabet koflullar› hakk›nda neler
anlatabilirsiniz?
Dr. Adem Akkaya: Almanya’da flirket kurarak gerek
üretim, gerek sat›fl yapmak ve/veya sat›fl sonras› hiz-
met vermek isteyen firmalar›n iyi bir strateji olufltur-
malar›n› ve baflar›n›n birkaç hafta içinde gelmeyebi-
lece¤ini de hesaba katmalar› gerekiyor. ‹htiyaç duyu-
lan güveni oluflturmak zaman ve gayret gerektirebi-
lir. Ancak Alman müflteri bir o kadar da sad›k ve fi-
yat duyarl›l›¤› çok yüksek olmayabilen müflteri. ‹fl ve
ticaret iliflkilerinin daha kal›c› ve sürdürülebilir olma-
s›n› istiyor. Bu da Alman pazar›n›n olumlu yan›.
fiunu müflahede ettik. Baflar›l› olan firmalar genel-
likle tecrübeli bir ekip ile kendi portföyüne sahip pa-
zarlama ve sat›fl elemanlar› ile çal›flan firmalar ara-
s›ndan ç›k›yor. Bu nedenle do¤ru ve uygun kadro
kurmak büyük önem tafl›yor.
Nisan 2013 KobiEfor 161