Page 94 - KobiEfor_Mart_2013
P. 94
SEKTÖR/ENDÜSTR‹YEL OTOMASYON
SMS SANAY‹ MALZEMELER‹,
‹fi GEL‹fiT‹RME B‹R‹M‹’N‹
KURDU
Onur Çelik
Endüstriyel otomasyon sektörünün önemli
aktörlerinden SMS Sanayi Malzemeleri Üretim
ve Sat›fl A.fi., bu y›l kurdu¤u ‹fl Gelifltirme Biri-
Türkiye’nin otomasyonda potansiyel bir ülke oldu- mi ile fark yaratmaya haz›rlan›yor. SMS Sanayi
¤unu ve sektör kurulufllar›n›n otomasyona geçmede Malzemeleri Üretim ve Sat›fl A.fi. ‹fl Gelifltirme
belli bir aflamay› geride b›rakt›¤›n›, ancak fazla fiyat Müdürü Onur Çelik bu vizyonu flöyle özetliyor;
rekabeti yaflad›¤›n› aktaran Ömero¤lu; “Türkiye’de “Bugüne kadar TORK markas› alt›nda üretmifl
bilgiye para ödemede halen daha direnç var. Bu oldu¤umuz de¤erlerimizi yeni ifl gelifltirme biri-
noktada çal›flamalar yap›yoruz. Ayr›ca sektörün geli- mimizle müflterilerimizin ihtiyaçlar› do¤rultu-
flimi noktas›nda de¤erlendirilecek bir tak›m destek sunda yeniden yap›land›rd›k. Yeni birimimiz ve
ve teflvikler var. Ama Türkiye’nin hedeflerine ulafl- ekibimizle bundan böyle otomasyon projelerin-
mas› için siyasi olarak destek ve teflvikleri belli alan- de ayn› zamanda müflterilerimizden gelen özel
lara fokuslamal›d›r” diyor. ürün taleplerinde katmade¤eri baz alarak çö-
zümler sunaca¤›z.” Endüstriyel otomasyonun
H›z yaratan sektörün h›z› da yüksek proses alan›nda uzmanlaflan SMS, müflterileri-
Otomasyon sektörü Türkiye’nin büyüme h›z›ndan ne; ihtiyaca uygun yenilikçi otomasyon çözüm-
daha fazla büyüme gösteriyor. Otomasyon sektörü- leri, müflteriye özel ürün üretimi, anahtar tes-
nün her türü her sektörde kullan›labiliyor. Dolay›- lim proje ve ekonomik paket çözümleri suna-
s›yla üretimin oldu¤u, hizmetin oldu¤u her alanda rak farkl›lafl›yor. Türkiye’de endüstriyel oto-
otomasyon tercih ediliyor. Ömero¤lu, özellikle KO- masyon sektörünün istenilen boyutta olmad›-
B‹’lerin h›zl› geliflim sa¤lamak ad›na otomasyona il- ¤›ndan yak›nan Onur Çelik, flu sektörel de¤er-
gi göstermesini istiyor. Her bir iflletmeye terzi usu- lendirmeyi yap›yor; “Endüstriyel otomasyon
lü hizmet verdiklerini kaydeden Ömero¤lu, “‹cat ç›- sektörü maalesef Türk üreticiler için özlenen
karma zaman›d›r” diyor. seviyede de¤il. K›smen makine sektörüne para-
lel endüstriyel otomasyon geliflmifl. Dolay›s›yla
Sektörün sorunu kalifiye eleman global pazarda güçlü oyuncumuz yok denecek
Sektörün sorunlar›na iliflkin bilgi veren Sedat gibi. ‹ç pazarda ise hem Avrupa’n›n güçlü mar-
Sami Ömero¤lu, ekstra vergiler nedeniyle ithalat- kalar› ve hem de Uzakdo¤u menfleli çok say›da
ta sorun yaflad›klar›n› söylüyor. Ayr›ca ciddi an- firman›n rekabeti yaflan›yor. Pazarda hem fiyat
lamda nitelikli eleman sorunu yaflad›klar›n› akta- hem de teknoloji rekabeti yo¤un.”
ran Ömero¤lu, “Bir mühendisin kuruma katk› sa¤- Endüstriyel otomasyon, SMS’nin ifl kollar›n›n
lamas› 6 ay› buluyor. ‹flletmeler okuldan sonra yüzde 90’›n› oluflturuyor. Bu alanda hem Türki-
okul olmaya devam ediyor. Ayr›ca yetiflmifl elema- ye’de hem de yurtd›fl›nda büyümek istediklerini
n›n flirketler aras› transferi de s›k›nt›l›d›r. Transfer aç›klayan Onur Çelik, pazarda çok fazla fiyat re-
nedeniyle; bilgi aktar›m› yüzde 100 sa¤lanm›yor. kabetine girmediklerini ve kaliteli bir üretici ola-
Güvensizlik olufluyor” diye konufluyor. Ömero¤lu, rak, kaliteyi belli bir ekonomide de¤erlendiren
flirket birleflmelerinin de teflvik edilmesi gerekti¤i- müflteri grubuna hitap ettiklerini aç›kl›yor.
ni sözlerine ekliyor.
92 KobiEfor Mart 2013