Page 94 - KobiEfor_Mart_2013
P. 94

SEKTÖR/ENDÜSTR‹YEL OTOMASYON




                                                            SMS SANAY‹ MALZEMELER‹,
                                                              ‹fi GEL‹fiT‹RME B‹R‹M‹’N‹
                                                                           KURDU


                                                              Onur Çelik



















                                                              Endüstriyel otomasyon sektörünün önemli
                                                            aktörlerinden SMS Sanayi Malzemeleri Üretim
                                                            ve Sat›fl A.fi., bu y›l kurdu¤u ‹fl Gelifltirme Biri-
          Türkiye’nin otomasyonda potansiyel bir ülke oldu-  mi ile fark yaratmaya haz›rlan›yor. SMS Sanayi
          ¤unu ve sektör kurulufllar›n›n otomasyona geçmede  Malzemeleri Üretim ve Sat›fl A.fi. ‹fl Gelifltirme
          belli bir aflamay› geride b›rakt›¤›n›, ancak fazla fiyat  Müdürü Onur Çelik bu vizyonu flöyle özetliyor;
          rekabeti yaflad›¤›n› aktaran Ömero¤lu; “Türkiye’de  “Bugüne kadar TORK markas› alt›nda üretmifl
          bilgiye para ödemede halen daha direnç var. Bu    oldu¤umuz de¤erlerimizi yeni ifl gelifltirme biri-
          noktada çal›flamalar yap›yoruz. Ayr›ca sektörün geli-  mimizle müflterilerimizin ihtiyaçlar› do¤rultu-
          flimi noktas›nda de¤erlendirilecek bir tak›m destek  sunda yeniden yap›land›rd›k. Yeni birimimiz ve
          ve teflvikler var. Ama Türkiye’nin hedeflerine ulafl-  ekibimizle bundan böyle otomasyon projelerin-
          mas› için siyasi olarak destek ve teflvikleri belli alan-  de ayn› zamanda müflterilerimizden gelen özel
          lara fokuslamal›d›r” diyor.                       ürün taleplerinde katmade¤eri baz alarak çö-
                                                            zümler sunaca¤›z.” Endüstriyel otomasyonun
            H›z yaratan sektörün h›z› da yüksek             proses alan›nda uzmanlaflan SMS, müflterileri-
            Otomasyon sektörü Türkiye’nin büyüme h›z›ndan   ne; ihtiyaca uygun yenilikçi otomasyon çözüm-
          daha fazla büyüme gösteriyor. Otomasyon sektörü-  leri, müflteriye özel ürün üretimi, anahtar tes-
          nün her türü her sektörde kullan›labiliyor. Dolay›-  lim proje ve ekonomik paket çözümleri suna-
          s›yla üretimin oldu¤u, hizmetin oldu¤u her alanda  rak farkl›lafl›yor. Türkiye’de endüstriyel oto-
          otomasyon tercih ediliyor. Ömero¤lu, özellikle KO-  masyon sektörünün istenilen boyutta olmad›-
          B‹’lerin h›zl› geliflim sa¤lamak ad›na otomasyona il-  ¤›ndan yak›nan Onur Çelik, flu sektörel de¤er-
          gi göstermesini istiyor. Her bir iflletmeye terzi usu-  lendirmeyi yap›yor; “Endüstriyel otomasyon
          lü hizmet verdiklerini kaydeden Ömero¤lu, “‹cat ç›-  sektörü maalesef Türk üreticiler için özlenen
          karma zaman›d›r” diyor.                           seviyede de¤il. K›smen makine sektörüne para-
                                                            lel endüstriyel otomasyon geliflmifl. Dolay›s›yla
            Sektörün sorunu kalifiye eleman                 global pazarda güçlü oyuncumuz yok denecek
            Sektörün sorunlar›na iliflkin bilgi veren Sedat  gibi. ‹ç pazarda ise hem Avrupa’n›n güçlü mar-
          Sami Ömero¤lu, ekstra vergiler nedeniyle ithalat-  kalar› ve hem de Uzakdo¤u menfleli çok say›da
          ta sorun yaflad›klar›n› söylüyor. Ayr›ca ciddi an-  firman›n rekabeti yaflan›yor. Pazarda hem fiyat
          lamda nitelikli eleman sorunu yaflad›klar›n› akta-  hem de teknoloji rekabeti yo¤un.”
          ran Ömero¤lu, “Bir mühendisin kuruma katk› sa¤-     Endüstriyel otomasyon, SMS’nin ifl kollar›n›n
          lamas› 6 ay› buluyor. ‹flletmeler okuldan sonra    yüzde 90’›n› oluflturuyor. Bu alanda hem Türki-
          okul olmaya devam ediyor. Ayr›ca yetiflmifl elema-  ye’de hem de yurtd›fl›nda büyümek istediklerini
          n›n flirketler aras› transferi de s›k›nt›l›d›r. Transfer  aç›klayan Onur Çelik, pazarda çok fazla fiyat re-
          nedeniyle; bilgi aktar›m› yüzde 100 sa¤lanm›yor.  kabetine girmediklerini ve kaliteli bir üretici ola-
          Güvensizlik olufluyor” diye konufluyor. Ömero¤lu,   rak, kaliteyi belli bir ekonomide de¤erlendiren
          flirket birleflmelerinin de teflvik edilmesi gerekti¤i-  müflteri grubuna hitap ettiklerini aç›kl›yor.
          ni sözlerine ekliyor.

          92 KobiEfor Mart 2013
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99