Page 149 - KobiEfor_Mart_2013
P. 149

E¤itimin içeri¤iyle bölgenin ihtiyac› olan ara ele-  ‘kendilerini do¤ru anlatmaya’ ba¤l›yor. Ö¤renci ter-
          man, kalifiye eleman ve nitelikli eleman kavramlar›-  cihleri s›ras›nda amaçlar›n› do¤ru anlatt›klar›n› ve
          n› ayn› çat› alt›nda birlefltirdiklerini söyleyen Aynur  güven oluflturduklar›n› kaydeden Ayd›n, kendileri-
          Ayd›n, ö¤rencilerinin üç farkl› yap›y› da bar›nd›racak  ne gelen hiçbir talebi geri çevirmediklerini, çevir-
          yap›da e¤itim alaca¤›n› aç›kl›yor. Ara eleman kavra-  memek için de ifladamlar›ndan destekler ald›klar›n›
          m›n›n tüm ifl süreçleri için bel kemi¤i oldu¤unu ha-  aç›kl›yor. En fazla destek alan bölümler ise; turizm,
          t›rlatan Ayd›n, flu bilgileri veriyor: “Ara eleman ara-  bankac›l›k-sigortac›l›k, yerel yönetimler, büro ve
          da kalm›fl eleman demek de¤ildir. Çünkü as›l ifli ara  sa¤l›k hizmetlerinden olufluyor. Bölüm say›s›n› ar-
          eleman yapar. Dolay›s›yla eleman›n niteli¤i de¤ildir  t›rmak ad›na YÖK’e 5 yeni bölüm için baflvuru yap-
          arada olmak. ‹flin niteli¤idir. Dolay›s›yla Türkiye’de  t›klar›n› anlatan Ayd›n, Eylül 2013 itibar›yla 40 ö¤-
          ara eleman kavram›n› irdelemek için meslek e¤itimi  renci kapasitesiyle flu bölümlerin e¤itime bafllaya-
          kavram›n› irdelemek ve toplumsal bak›fl aç›s›n› de-  ca¤›n› belirtiyor:
          ¤ifltirmek gerekiyor.”                             l ‹lk ve Acil Yard›m, l T›bbi Dokümantasyon,
                                                            l Saç Bak›m› ve Güzellik, l Aflç›l›k,
            Mesleki e¤itime bak›fl aç›s› de¤iflmeli           l Grafik Tasar›m›.
            Türkiye’nin kalk›nma planlar› için meslek e¤itimi-  Her bir ö¤rencinin y›ll›k 10 bin TL maliyetli oldu-
          nin önemli oldu¤unu hat›rlatan Ayd›n, ancak mesle-  ¤unu kaydeden Ayd›n, resmi sözleflmeler ile sözko-
          ki e¤itimde toplumsal alg›n›n yanl›fl veya yanl› oldu-  nusu bölümleri ticari bir kurum ile iliflkilendirdikleri-
          ¤unun unutulmamas›n› istiyor. Meslek okuluna gi-  ni anlat›yor. Örne¤in Point Oteli ile yap›lan iflbirli¤i
          den ö¤rencinin sanki baflar›s›zm›fl gibi alg›land›¤›n›  çerçevesinde 40 ö¤rencinin e¤itim, burs ve istihda-
          kaydeden Ayd›n, “Oysa meslek okullar› önemlidir.  m› sözkonusu iflletmeye ba¤lanm›fl bulunuyor.
          Bunu veli de böyle görmeli, ö¤renci de; k›saca top-
          lum da. Ö¤renci taban puan› aflarak geldi¤i okulun-  E¤itimcilere e¤itim
          da uygulama e¤itimi görece¤ini ve k›sa sürede mes-  Okulun ekonomik kaynaklar›n› art›rmak isteyen
          lek sahibi olarak toplumda yer edinece¤ini bilmeli”  Okul Yönetimi, gerek yurtiçi gerek yurtd›fl› projelere
          diye konufluyor.                                 a¤›rl›k veriyor. Aynur Ayd›n, akademik kadrodan ba-
            ‹stanbul fiiflli Meslek Yüksekokulu’nda her bölü-  z› hocalar› AB projesi e¤itimlerine gönderdiklerini ve
          mün üst geçifle imkan verdi¤ini kaydeden Ayd›n, bu  2 AB projesi baflvurusu da yapt›klar›n› aktar›yor. E¤i-
          hakk›n çok da kullan›lmas›n› istemiyor. Ayd›n, flu nok-  tim sisteminde Ar-Ge ve inovasyonu ilk 3 hedefleri
          talara de¤iniyor: “Biz dershane de¤iliz ki ö¤renciyi bir  aras›na koyan Ayd›n, “Ar-Ge’si olmayan üniversite
          üst okula haz›rlayal›m. Ö¤renci bir üstünü okuyacak-  olmaz. Bunun için ilk aflamada komisyon kurduk.
          sa bizim uygulama a¤›rl›kl› e¤itimimizin ne anlam›  Hocalar›m›z› e¤itime gönderdik. Önümüzdeki dönem
          var. Dolay›s›yla meslek okullar› k›ymetli okullar. Ç›kan  profesyonel Ar-Ge ekibi oluflturmak istiyorum” diye
          ö¤renci de iyi maafllara çal›flaca¤›n› bilmeli.”   konufluyor.
            Ayd›n, akademisyen gözüyle de hükümetin e¤itim  Ayd›n, orta ve uzun vadede rekabet flanslar›n›n
          sisteminde son de¤iflikli¤i olan; 4+4+4 stratejisinin  yüksek oldu¤unu, kendilerinin rakiplerinin yüksek
          meslek e¤itimine olumlu veya olumsuz katk› sa¤la-  ö¤retim kurumlar› oldu¤unu dile getiriyor. Hedefleri-
          mayaca¤›n› düflünüyor.                           ne ulaflmak ad›na akademik kadronun kiflisel gelifli-
                                                          mine yo¤unlaflarak e¤itimcilere e¤itim verdiklerini
            Yeni bölümler aç›l›yor                        ifade ediyor.
            YÖK’ten onay yaz›s› A¤ustos 2012’de gelen ve    fiiflli Meslek Yüksekokulu’nda 40 kiflilik akademik
          Eylül 2012’de 452 ö¤renci ile e¤itime bafllayan ‹s-  kadronun 33’ünü kad›nlar, ö¤rencilerin yüzde 70’ini
          tanbul fiiflli Meslek Yüksekokulu, bu baflar›s›n›  ise k›z ö¤renciler oluflturuyor.

                         KAYNAK fi‹fiL‹’DEN

             ‹stanbul fiiflli Vakf›’n›n kuruluflu olan ‹stanbul fiiflli Meslek
           Yüksekokulu’na bölge kurulufllar›n›n deste¤i önemli bir bofllu¤u
           doldururken okulun esas mali kayna¤›n› ‹stanbul fiiflli Vakf› olufl-
           turuyor. Prof. Dr. Aynur Ayd›n’a bölgeden yap›lan destekleri so-
           ruyoruz, yan›tl›yor: “‹stanbul fiiflli Meslek Yüksekokulu’nun Mü-
           tevelli Heyet Baflkan› olan Mustafa Sar›gül’ün yaratt›¤› sinerji mu-
           azzam. Okulun kamuoyunda anlat›lmas›nda Sargül’ün ‘fiifllili
           dostlar›m yard›m edecek’ görüflü aynen yerini bulmufltur. Ama
           inan›yorum ki; 1 y›l sonra sözkonusu desteklere ihtiyaç kalmadan
           kendi ayaklar› üzerinde duran bir okul yarataca¤›z. fiu anda ö¤-
           renci gelirimiz yok. Ama seneye normal bir bursluluk oran› uygu-
           layarak ö¤renci geliri elde ederek varl›¤›m›z› sürdürece¤iz.”

                                                                                     Mart 2013 KobiEfor 147
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154