Page 149 - KobiEfor_Mart_2013
P. 149
E¤itimin içeri¤iyle bölgenin ihtiyac› olan ara ele- ‘kendilerini do¤ru anlatmaya’ ba¤l›yor. Ö¤renci ter-
man, kalifiye eleman ve nitelikli eleman kavramlar›- cihleri s›ras›nda amaçlar›n› do¤ru anlatt›klar›n› ve
n› ayn› çat› alt›nda birlefltirdiklerini söyleyen Aynur güven oluflturduklar›n› kaydeden Ayd›n, kendileri-
Ayd›n, ö¤rencilerinin üç farkl› yap›y› da bar›nd›racak ne gelen hiçbir talebi geri çevirmediklerini, çevir-
yap›da e¤itim alaca¤›n› aç›kl›yor. Ara eleman kavra- memek için de ifladamlar›ndan destekler ald›klar›n›
m›n›n tüm ifl süreçleri için bel kemi¤i oldu¤unu ha- aç›kl›yor. En fazla destek alan bölümler ise; turizm,
t›rlatan Ayd›n, flu bilgileri veriyor: “Ara eleman ara- bankac›l›k-sigortac›l›k, yerel yönetimler, büro ve
da kalm›fl eleman demek de¤ildir. Çünkü as›l ifli ara sa¤l›k hizmetlerinden olufluyor. Bölüm say›s›n› ar-
eleman yapar. Dolay›s›yla eleman›n niteli¤i de¤ildir t›rmak ad›na YÖK’e 5 yeni bölüm için baflvuru yap-
arada olmak. ‹flin niteli¤idir. Dolay›s›yla Türkiye’de t›klar›n› anlatan Ayd›n, Eylül 2013 itibar›yla 40 ö¤-
ara eleman kavram›n› irdelemek için meslek e¤itimi renci kapasitesiyle flu bölümlerin e¤itime bafllaya-
kavram›n› irdelemek ve toplumsal bak›fl aç›s›n› de- ca¤›n› belirtiyor:
¤ifltirmek gerekiyor.” l ‹lk ve Acil Yard›m, l T›bbi Dokümantasyon,
l Saç Bak›m› ve Güzellik, l Aflç›l›k,
Mesleki e¤itime bak›fl aç›s› de¤iflmeli l Grafik Tasar›m›.
Türkiye’nin kalk›nma planlar› için meslek e¤itimi- Her bir ö¤rencinin y›ll›k 10 bin TL maliyetli oldu-
nin önemli oldu¤unu hat›rlatan Ayd›n, ancak mesle- ¤unu kaydeden Ayd›n, resmi sözleflmeler ile sözko-
ki e¤itimde toplumsal alg›n›n yanl›fl veya yanl› oldu- nusu bölümleri ticari bir kurum ile iliflkilendirdikleri-
¤unun unutulmamas›n› istiyor. Meslek okuluna gi- ni anlat›yor. Örne¤in Point Oteli ile yap›lan iflbirli¤i
den ö¤rencinin sanki baflar›s›zm›fl gibi alg›land›¤›n› çerçevesinde 40 ö¤rencinin e¤itim, burs ve istihda-
kaydeden Ayd›n, “Oysa meslek okullar› önemlidir. m› sözkonusu iflletmeye ba¤lanm›fl bulunuyor.
Bunu veli de böyle görmeli, ö¤renci de; k›saca top-
lum da. Ö¤renci taban puan› aflarak geldi¤i okulun- E¤itimcilere e¤itim
da uygulama e¤itimi görece¤ini ve k›sa sürede mes- Okulun ekonomik kaynaklar›n› art›rmak isteyen
lek sahibi olarak toplumda yer edinece¤ini bilmeli” Okul Yönetimi, gerek yurtiçi gerek yurtd›fl› projelere
diye konufluyor. a¤›rl›k veriyor. Aynur Ayd›n, akademik kadrodan ba-
‹stanbul fiiflli Meslek Yüksekokulu’nda her bölü- z› hocalar› AB projesi e¤itimlerine gönderdiklerini ve
mün üst geçifle imkan verdi¤ini kaydeden Ayd›n, bu 2 AB projesi baflvurusu da yapt›klar›n› aktar›yor. E¤i-
hakk›n çok da kullan›lmas›n› istemiyor. Ayd›n, flu nok- tim sisteminde Ar-Ge ve inovasyonu ilk 3 hedefleri
talara de¤iniyor: “Biz dershane de¤iliz ki ö¤renciyi bir aras›na koyan Ayd›n, “Ar-Ge’si olmayan üniversite
üst okula haz›rlayal›m. Ö¤renci bir üstünü okuyacak- olmaz. Bunun için ilk aflamada komisyon kurduk.
sa bizim uygulama a¤›rl›kl› e¤itimimizin ne anlam› Hocalar›m›z› e¤itime gönderdik. Önümüzdeki dönem
var. Dolay›s›yla meslek okullar› k›ymetli okullar. Ç›kan profesyonel Ar-Ge ekibi oluflturmak istiyorum” diye
ö¤renci de iyi maafllara çal›flaca¤›n› bilmeli.” konufluyor.
Ayd›n, akademisyen gözüyle de hükümetin e¤itim Ayd›n, orta ve uzun vadede rekabet flanslar›n›n
sisteminde son de¤iflikli¤i olan; 4+4+4 stratejisinin yüksek oldu¤unu, kendilerinin rakiplerinin yüksek
meslek e¤itimine olumlu veya olumsuz katk› sa¤la- ö¤retim kurumlar› oldu¤unu dile getiriyor. Hedefleri-
mayaca¤›n› düflünüyor. ne ulaflmak ad›na akademik kadronun kiflisel gelifli-
mine yo¤unlaflarak e¤itimcilere e¤itim verdiklerini
Yeni bölümler aç›l›yor ifade ediyor.
YÖK’ten onay yaz›s› A¤ustos 2012’de gelen ve fiiflli Meslek Yüksekokulu’nda 40 kiflilik akademik
Eylül 2012’de 452 ö¤renci ile e¤itime bafllayan ‹s- kadronun 33’ünü kad›nlar, ö¤rencilerin yüzde 70’ini
tanbul fiiflli Meslek Yüksekokulu, bu baflar›s›n› ise k›z ö¤renciler oluflturuyor.
KAYNAK fi‹fiL‹’DEN
‹stanbul fiiflli Vakf›’n›n kuruluflu olan ‹stanbul fiiflli Meslek
Yüksekokulu’na bölge kurulufllar›n›n deste¤i önemli bir bofllu¤u
doldururken okulun esas mali kayna¤›n› ‹stanbul fiiflli Vakf› olufl-
turuyor. Prof. Dr. Aynur Ayd›n’a bölgeden yap›lan destekleri so-
ruyoruz, yan›tl›yor: “‹stanbul fiiflli Meslek Yüksekokulu’nun Mü-
tevelli Heyet Baflkan› olan Mustafa Sar›gül’ün yaratt›¤› sinerji mu-
azzam. Okulun kamuoyunda anlat›lmas›nda Sargül’ün ‘fiifllili
dostlar›m yard›m edecek’ görüflü aynen yerini bulmufltur. Ama
inan›yorum ki; 1 y›l sonra sözkonusu desteklere ihtiyaç kalmadan
kendi ayaklar› üzerinde duran bir okul yarataca¤›z. fiu anda ö¤-
renci gelirimiz yok. Ama seneye normal bir bursluluk oran› uygu-
layarak ö¤renci geliri elde ederek varl›¤›m›z› sürdürece¤iz.”
Mart 2013 KobiEfor 147