Page 148 - KobiEfor_Mart_2013
P. 148

ÜN‹VERS‹TE


































                                                                                      Aynur
                                                                                      Ayd›n

                                   Ara eleman hayat›n omurgas›d›r
          fiiflli Meslek Yüksekokulu





               Türkiye’nin gündemi de¤iflim, dönüflüm, kalk›nma ve geliflmede süreklili¤i
               yakalamakt›r. Bu hedef ise ancak yüksek düzeyde oluflan bilgi ve beceriyi
                          uygulama alan›na tafl›yan ARA ELEMAN ile gerçekleflir.
                       Bu transmisyon yoksa geliflmeye dönük hareket de yoktur.
            fiiflli Meslek Yüksekokulu e¤itim sisteminde bu stratejik noktaya konumlanm›fl
                                         iddial› kurumlar›m›zdan biri.
         2        012’nin May›s ay› itibar›yla Resmi Gaze-  genin ara eleman ihtiyac›n› karfl›lamak amac›yla

                  te’de yay›nlanarak yürürlü¤e giren ‹stan-
                                                          bafllam›flt›. Dolay›s›yla müfredat›m›z, YÖK’ün izin
                  bul fiiflli Meslek Yüksekokulu, fiiflli öze-
                                                          verdi¤i ölçüde sektörden gelen taleplerle oluflturul-
                                                          du. Zorunlu stajlar› art›rd›k, uygulama derslerine
                  linde, bölgenin kalifiye eleman ihtiyac›n›
                  karfl›lamay› hedefliyor. Sektör ile bölüm-
          leri entegre ederek e¤itime bafllayan fiiflli Meslek  a¤›rl›k verdik.”
          Yüksekokulu’nda flu anda 9 bölümde yüzde 96         Ara eleman arada kalan eleman de¤ildir
          bursluluk oran›yla 452 ö¤renci e¤itim görüyor. fiifl-  fiiflli Meslek Yüksekokulu’nda flu an 9 bölümde
          li Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Aynur Ay-  e¤itimler veriliyor. Bu bölümler flöyle;
          d›n, ‘Mesle¤in olacak; gelece¤in olacak’ slogan›yla  l Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanl›¤›,
          sektöre ad›m att›klar›n› ve 1200 ö¤renci hedefiyle  l Bankac›l›k ve Sigortac›l›k,
          büyümeye odakland›klar›n› belirtiyor. ‹fl deneyimli  l Yerel Yönetimler,
          40 kiflilik akademik kadrosuyla ö¤rencilerin niteli-  l Sa¤l›k Kurumlar› ‹flletmecili¤i,
          ¤ini yükseltecek çal›flmalara a¤›rl›k verdiklerini kay-  l Mimari Restorasyon,
          deden Ayd›n, okulun kurulufl çal›flmalar›n› ve iddi-  l Çocuk Geliflimi,
          alar›n› flöyle anlat›yor: “E¤itim kurumu olarak sek-  l Moda Tasar›m,
          töre ne katar›z, sektör bize ne katar›n aray›fl› içeri-  l Yafll› Bak›m›,
          sindeyiz. Yola ç›k›fl sürecimiz de fiiflli özelinde böl-  l Turizm ve Otel ‹flletmecili¤i.

          146 KobiEfor Mart 2013
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153