Page 116 - KobiEfor_Mart_2013
P. 116
‹MES OSB Kocaeli Gebze VI. (‹MES) Makine ‹htisas
OSB’nin katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r.
www.imesosb.org.tr
Bölgenin enerji altyap›s›nda ise 22 tane da¤›t›m boflluklar olmas›na ra¤men çarp›k sanayileflmenin
merkezi bulunuyor. Elektrik kablolar› ise yeralt› ga- bir türlü engellenemedi¤ini kaydediyor. OSB’lerin
leri içinde. yat›r›mc› çekmesi için destek verilmesi gerekti¤inin
Su: Bölgenin su ihtiyac› hem flehir flebekesinden, alt›n› çizen Erboz, “fiu anda Yeni Teflvik Kanunu ile
hem de kuyu suyundan karfl›lan›yor. Gebze bölge- OSB’lere yat›r›m yapt›¤› ilin bir gerisindeki il kate-
sinde geçti¤imiz y›llarda yaflanan su s›k›nt›s› 4 tane gorisinde de¤erlendirilerek teflvik ediliyor. Ama bu
kuyunun aç›lmas›na vesile olmufl. Bin metreküp ka- yeterli de¤il” diyor. ‹stanbul ve Kocaeli için ‘bu ka-
pasiteli olan kuyular flu anda sanayicinin ih- dar OSB yeter’ söylemini de yad›rgad›¤›n›
tiyac›n› rahatl›kla karfl›l›yor. ‹ZSU’dan da ‹MES aç›klayan Erboz’un konuyla ilgili görüflü
su ald›klar›n› kaydeden Erboz, kullan›- OSB’nin çok flöyle: “Belki ‹stanbul için olabilir ama
lan suyun SCADA sistemi içerisinde Kocaeli için bu kadar OSB yeter de-
kontrol edildi¤ini ve bölgenin her- de¤erli lojistik bir mek; ülkenin kalk›nmas›n›, istih-
hangi bir su s›k›nt›s›n›n bulunma- konumu bulunuyor: En dam sorununun çözümünü iste-
d›¤›n› kaydediyor. yak›n karayolu olan D-100’e 7 memek ile ayn› kap›ya ç›k›yor.
Ulafl›m: ‹MES OSB’nin çok de- km, proje aflamas›ndaki Kuzey Türkiye’nin nitelikli sanayi alanla-
¤erli lojistik bir konumu bulunu- r›na ihtiyac› var. Tar›m arazisi d›-
yor: En yak›n karayolu olan D- Marmara Otoyolu’na 1.5 km, fl›ndaki alanlar muhakkak OSB
100’e 7 km, proje aflamas›ndaki temeli at›lan Gebze-Orhangazi- olarak de¤erlendirilmelidir.”
Kuzey Marmara Otoyolu’na 1.5 ‹zmir Otoyolu Körfez OSB yöneticisi olarak ayr›ca ye-
km, temeli at›lan Gebze-Orhangazi- Geçifli’ne 3 km mesafede rel yönetimlerle de sorunlar yaflad›k-
‹zmir Otoyolu Körfez Geçifli’ne 3 km lar›n› aç›klayan Erboz, özellikle ruhsat
mesafede yer al›yor. En yak›n liman ko- yer al›yor. verme konusunda belediyelerin kendile-
numunda olan Diliskelesi’ne 7 km, en yak›n rini rakip olarak gördü¤ünü ifade ediyor. Bu
demiryoluna 10 km ve en yak›n havaalan› olan Sa- bak›fl aç›s›n›n de¤iflmesini isteyen Erboz, “OSB’ler-
biha Gökçen Hava Liman›’na 15 km mesafesi bulu- de her fley kontrollü ve denetimlidir. Hesap verebi-
nuyor. Süheyl Erboz, 3. Köprü yolu olan Kuzey Mar- lirlik temel ilkedir. Yap›lan her tür çal›flma kay›t al-
mara Otoyolu’nun kendileri için bir flans oldu¤unu t›nda olur. Bunu herkesin bilmesi gerekir” diye ko-
ve bölgenin cazibesini art›raca¤›n› söylüyor. Baz› sa- nufluyor.
nayicilerin OSB’nin uzak olmas›ndan yak›nd›¤›n›
kaydeden Erboz, “Bölgemizde parseli olan firma sa-
hiplerinin acil yat›r›mlar›n› tamamlamas›n› öneriyo-
rum. Biran önce üretime bafllas›nlar” diyor. Erboz,
Karayolu Genel Müdürlü¤ü’nün kendilerine gönder-
di¤i ulafl›m haritas›nda kavflaklarla bölgenin rahatla-
yaca¤›n› belirterek, “Bölge, 10 bin dönüm alan üze-
rinde ciddi bir endüstri bölgesidir. Dilovas›’n› da
OSB’nin hinterland› içinde düflünürsek yarat›lan sa-
nayi alan› inan›lmaz büyüklüktedir. Yollar bölgedeki
sanayicinin geliflimi için vazgeçilmez altyap›lard›r ve
ne gerekiyorsa yap›lmad›r” diye konufluyor.
OSB’ler teflvik edilmeli
Türkiye’de OSB’ler teflvik ediliyor. Ama yeterli de-
¤il. Süheyl Erboz, Türkiye genelinde OSB’lerde ciddi
114 KobiEfor Mart 2013