Page 104 - KobiEfor_Mart_2013
P. 104
SEKTÖR/ENDÜSTR‹YEL OTOMASYON
Phoenix, 2020’de dünyan›n
en güvenilir markas› olmay›
hedefliyor
‘Bak›r ve Fikirler’ den yola ç›k›larak 1923
y›l›nda kurulan Phoenix Contact ilk olarak
Almanya’daki enerji firmalar› için modüler
ray klemenslerini icat etmifl. ‹letkenler ara-
s›ndaki ve bask›l› devre üzerindeki elektrik-
sel ba¤lant›lar için ürünler, otomasyon tek-
nolojisi, sinyal dönüflümü ve afl›r› gerilim
koruma ürünleriyle çözümler sunan firma, le ilk yat›r›m maliyetine bakan müfl-
tüm dünyada 12 bin 800 çal›flan›, 30 binden teriler taraf›ndan tercih edilebilmek-
fazla ürün çeflidi, Türkiye dahil olmak üzere tedir. Fakat kalitesiz ürünler insan
8 ülkede üretimi ve 60’›n üzerinde ülkedeki Ömer ve çevre sa¤l›¤›n› tehlikeye atmak-
faaliyetiyle tüm dünyadaki müflterileriyle Tarhan tad›r. Biz bu konuda elimizden gel-
partnerlik anlay›fl›yla çal›flarak yarat›c› ve ye- D›varc› di¤ince sektörü bilgilendirmeye çal›-
nilikçi ürünler sunuyor. 1986 y›l›nda kurulan fl›yoruz” diyor.
Phoenix Contact Türkiye, günümüzde 40 ça- Phoenix Contact olarak uzun süre-
l›flan›, ülke çap›nda yayg›n ofis ve bayilik a¤›yla müfl- li ve güvene dayal› bir müflteri iliflkisine inand›klar›n›
terilerine her zaman en iyi hizmeti vermeyi amaçl›yor. vurgulayan D›varc›, “Bizim için k›sa vadeli kazan›mlar
Phoenix Contact Türkiye Pazarlama ve ‹fl Gelifltirme çok önemli de¤il. Biz teknik ürün sat›yoruz dolay›s›y-
Müdürü Ömer Tarhan D›varc›, uzun vadeli hedeflerini la müflterilerimize kullan›m ve sat›fl sonras› verece¤i-
“2020 y›l›nda dünyan›n en güvenilir markas› olabil- miz destekle farkl›l›k yaratt›¤›m›z› düflünüyoruz. Bün-
mek” sözleriyle aç›kl›yor: “Bu iddial› sözün ard›nda yemizdeki ürün ve sat›fl sonras› hizmetlerden sorum-
bar›nan ö¤e ve yetkinlikleri düflünecek olursak bu he- lu arkadafllar›m›z, müflterilerimizin yaflad›klar› her s›-
defimize ulaflabilmek için sayd›¤›n›z bütün alanlarda k›nt›da yard›mc› oluyor ve onlar›n yan›nda oldu¤umu-
üstün bir yeti gelifltirmeniz gerekiyor ve bu yeti sür- zu hissettiriyoruz. Bu da müflterilerimizin bir dahaki
dürülebilir olup bütün yerel ve küresel trendlerle sat›n almalar›nda yine Phoenix Contact ürünlerini gü-
uyumlu olmal›. K›saca müflterinizin ve çal›flanlar›n›z›n venerek tercih etmelerini sa¤l›yor” diye konufluyor.
memnuniyetini, gelece¤i öngörerek sa¤lamal›s›n›z. Bu Kendileri gibi teknoloji firmalar›n›n KOB‹’lere yeni
daha fazla büyüme, daha iyi hizmet vermek, daha ye- teknolojileri sunmas› ve kullan›m›na destek olmas›,
nilikçi olmak, daha fazla Ar-Ge yapmak, daha fazla ifl- ulusal ve uluslararas› pazarlarda rekabet avantaj› sa¤-
birli¤i ve ortakl›k anlam›na gelmekte. 2020 hedefine lat›p yüksek katmade¤er oluflturmalar›na yard›mc› ol-
ulaflabilmek için biz, bu ad›mlar›n hepsini planl› flekil- malar› halinde KOB‹’lerin geliflti¤inin görülebilece¤ini
de at›yoruz ve konumumuzdan emin olmak için öl- düflünen D›varc›, görüflünü flöyle özetliyor: “Geliflmifl
çümlüyoruz.” ülkelerin geliflim süreçlerinde KOB‹’lerin ciddi katk›la-
Sektörün h›zla büyüdü¤ünü ve Türkiye’nin de ge- r› vard›r ve bizde de bu süreç ayn› flekilde ilerleyecek-
liflmesine paralel olarak otomasyona verilen önemin tir. KOB‹’ler müflteri say›m›z›n büyük bölümünü teflkil
artt›¤›n› belirten D›varc›, “Çin’den gelen ucuz ürün- ediyor, KOB‹’ler bizim için ekonominin potansiyel
ler, maalesef fiyat olarak çok ucuz olmalar› nedeniy- flampiyonlar›d›r.”
102 KobiEfor Mart 2013