Page 149 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 149

Hakan Çatalkaya
          ‹lk kentsel dönüflüm

          laboratuvar› aç›ld›
                                                                    Türk Telekom’dan
            Çevre ve fiehircilik Bakanl›¤› onayl› ilk kentsel dönüflüm la-
          boratuvar› ‘Tektafl Kentsel Dönüflüm’ firmas› taraf›ndan aç›ld›.  ‘Dijital Dünya’ deneyleri
            Tektafl Kentsel Dönüflüm Yönetim Kurulu Baflkan›  Hakan
          Çatalkaya laboratuvarda sadece kentsel dönüflüm kapsam›nda   3D vizyonuyla Türkiye’de dijital dö-
          binalardan al›nan örnekleri incelediklerini belirterek flu bilgiyi  nüflüme öncülük eden Türk Telekom,
          paylaflt›: “Laboratuvar›m›z son teknoloji cihazlar kullanarak bi-  Gazi Üniversitesi’nde kurdu¤u “Tekno-
          nalardan ald›¤› numuneleri analiz ediyor. Malzeme dayan›mla-  loji Laboratuvar›” ile Üniversitenin
          r› ve binan›n durumuyla ilgili rapor haz›rl›yor. Haz›rlanan bu  Elektronik Haberleflme, Telekomüni-
          raporlar bakanl›¤a gönderiliyor.”                         kasyon ve Elektrik-Elektronik Mühen-
            Laboratuvarda inceleme 4 gün sürüyor. Karar süreci ve ma-  disli¤i bölümü ö¤rencilerinin teorik bil-
          liyet yar› yar›ya iniyor. 500 bin TL yat›r›mla kurulan laboratu-  gilerini uygulayarak gelifltirecekleri bir
          var piyasa rapor fiyatlar›n› yüzde 40 azalt›yor.          imkan yarat›rken, sektöre de yetiflmifl
            Laboratuvarda inflaat mühendisi, laboratuvar denetçisi yük-  eleman kazand›racak.
          sek mühendisler ve inflaat teknikerleri olmak üzere toplam 15  Türk Telekom’un, Ankara Gazi Üni-
          kifli faaliyet gösteriyor.                                 versitesi’nde kurdu¤u “Türk Telekom
                                                                    Teknoloji Laboratuvar›”, Bilgi Teknolo-
                                                                    jileri ve ‹letiflim Kurumu Baflkan› Dr.
                                                                    Tayfun Acarer, Türk Telekom CEO’su
          MOSDER mobilya                                            Tahsin Y›lmaz, Gazi Üniversitesi Rektö-
          tüketenlerin nabz›n› tuttu                                rü Prof.Dr. Süleyman Büyükberber, Ga-
                                                                    zi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi De-
            Türkiye Mobilya Sanayicileri  Ahmet                     kan› Prof.Dr. Mustafa ‹lbafl, Gazi Üni-
          Derne¤i MOSDER, sektör için Niel-  Güleç                  versitesi Elektrik-Elektronik Mühendis-
          sen’e yapt›rd›¤› araflt›rman›n so-                         li¤i Bölüm Baflkan› Prof.Dr. Mustafa Al-
          nuçlar›n› aç›klad›.                                       kan ve Türk Telekom Operasyon Bafl-
            MOSDER Baflkan› Ahmet Güleç,                             kan› Memet Atalay’›n kat›ld›¤› bir tö-
          konuyla ilgili flu de¤erlendirmeyi                         renle aç›ld›.
          yapt›: “‹nternet kullan›m›n›n mar-                          Törende bir konuflma yapan Türk
          kal› mobilya sat›fllar›nda etkin bir                       Telekom CEO’su Tahsin Y›lmaz, top-
          rol oynad›¤›na flahit olduk. Tüketi-                       lumsal sorunlara ve ihtiyaçlara duyar-
          ciler mobilya sat›n al›rken en çok                        l› olan Türk Telekom’un Türkiye’nin
          ürünün kalitesi, dayan›kl›, sa¤lam olmas› ve markan›n güveni-  dijital dönüflümüne öncülük yapt›¤›n›
          lirli¤ine dikkat ediyor.                                  belirtti.
            Mobilya tercihinde tasar›m ve dizayn kriterine daha ziyade
          AB SES grubu ve kad›n tüketiciler önem veriyor.
            Türklerin ortalama mobilya yenileme süresinin 9 y›l oldu¤u-
          nu görüyoruz. Egeliler mobilyalar›n› Türkiye ortalamas›na göre
          daha uzun kullan›yor.
            Ayl›k taksitleri en yüksek ‹ç Anadolulular, en düflük Ege ve
          Akdenizliler ödüyor Yine her 4 tüketiciden 3’ü mobilya al›flve-
          riflinde cadde üzerindeki markal› mobilya ma¤azalar›n› tercih
          ederken; bunun sebebini ‘güvenilir, kaliteli ve garantili’ olma-
          s› fleklinde aç›kl›yor.
            Türkiye genelinde markal› mobilya tüketicilerinin ortalama
          yafl› 33; a¤›rl›kl› sosyo ekonomik statü grubu C1 ve yar›s›ndan
          ço¤u evli…”
                                                                                    Aral›k 2013 KobiEfor 147
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154