Page 149 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 149
Hakan Çatalkaya
‹lk kentsel dönüflüm
laboratuvar› aç›ld›
Türk Telekom’dan
Çevre ve fiehircilik Bakanl›¤› onayl› ilk kentsel dönüflüm la-
boratuvar› ‘Tektafl Kentsel Dönüflüm’ firmas› taraf›ndan aç›ld›. ‘Dijital Dünya’ deneyleri
Tektafl Kentsel Dönüflüm Yönetim Kurulu Baflkan› Hakan
Çatalkaya laboratuvarda sadece kentsel dönüflüm kapsam›nda 3D vizyonuyla Türkiye’de dijital dö-
binalardan al›nan örnekleri incelediklerini belirterek flu bilgiyi nüflüme öncülük eden Türk Telekom,
paylaflt›: “Laboratuvar›m›z son teknoloji cihazlar kullanarak bi- Gazi Üniversitesi’nde kurdu¤u “Tekno-
nalardan ald›¤› numuneleri analiz ediyor. Malzeme dayan›mla- loji Laboratuvar›” ile Üniversitenin
r› ve binan›n durumuyla ilgili rapor haz›rl›yor. Haz›rlanan bu Elektronik Haberleflme, Telekomüni-
raporlar bakanl›¤a gönderiliyor.” kasyon ve Elektrik-Elektronik Mühen-
Laboratuvarda inceleme 4 gün sürüyor. Karar süreci ve ma- disli¤i bölümü ö¤rencilerinin teorik bil-
liyet yar› yar›ya iniyor. 500 bin TL yat›r›mla kurulan laboratu- gilerini uygulayarak gelifltirecekleri bir
var piyasa rapor fiyatlar›n› yüzde 40 azalt›yor. imkan yarat›rken, sektöre de yetiflmifl
Laboratuvarda inflaat mühendisi, laboratuvar denetçisi yük- eleman kazand›racak.
sek mühendisler ve inflaat teknikerleri olmak üzere toplam 15 Türk Telekom’un, Ankara Gazi Üni-
kifli faaliyet gösteriyor. versitesi’nde kurdu¤u “Türk Telekom
Teknoloji Laboratuvar›”, Bilgi Teknolo-
jileri ve ‹letiflim Kurumu Baflkan› Dr.
Tayfun Acarer, Türk Telekom CEO’su
MOSDER mobilya Tahsin Y›lmaz, Gazi Üniversitesi Rektö-
tüketenlerin nabz›n› tuttu rü Prof.Dr. Süleyman Büyükberber, Ga-
zi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi De-
Türkiye Mobilya Sanayicileri Ahmet kan› Prof.Dr. Mustafa ‹lbafl, Gazi Üni-
Derne¤i MOSDER, sektör için Niel- Güleç versitesi Elektrik-Elektronik Mühendis-
sen’e yapt›rd›¤› araflt›rman›n so- li¤i Bölüm Baflkan› Prof.Dr. Mustafa Al-
nuçlar›n› aç›klad›. kan ve Türk Telekom Operasyon Bafl-
MOSDER Baflkan› Ahmet Güleç, kan› Memet Atalay’›n kat›ld›¤› bir tö-
konuyla ilgili flu de¤erlendirmeyi renle aç›ld›.
yapt›: “‹nternet kullan›m›n›n mar- Törende bir konuflma yapan Türk
kal› mobilya sat›fllar›nda etkin bir Telekom CEO’su Tahsin Y›lmaz, top-
rol oynad›¤›na flahit olduk. Tüketi- lumsal sorunlara ve ihtiyaçlara duyar-
ciler mobilya sat›n al›rken en çok l› olan Türk Telekom’un Türkiye’nin
ürünün kalitesi, dayan›kl›, sa¤lam olmas› ve markan›n güveni- dijital dönüflümüne öncülük yapt›¤›n›
lirli¤ine dikkat ediyor. belirtti.
Mobilya tercihinde tasar›m ve dizayn kriterine daha ziyade
AB SES grubu ve kad›n tüketiciler önem veriyor.
Türklerin ortalama mobilya yenileme süresinin 9 y›l oldu¤u-
nu görüyoruz. Egeliler mobilyalar›n› Türkiye ortalamas›na göre
daha uzun kullan›yor.
Ayl›k taksitleri en yüksek ‹ç Anadolulular, en düflük Ege ve
Akdenizliler ödüyor Yine her 4 tüketiciden 3’ü mobilya al›flve-
riflinde cadde üzerindeki markal› mobilya ma¤azalar›n› tercih
ederken; bunun sebebini ‘güvenilir, kaliteli ve garantili’ olma-
s› fleklinde aç›kl›yor.
Türkiye genelinde markal› mobilya tüketicilerinin ortalama
yafl› 33; a¤›rl›kl› sosyo ekonomik statü grubu C1 ve yar›s›ndan
ço¤u evli…”
Aral›k 2013 KobiEfor 147