Page 135 - KobiEfor_Kasim_2013
P. 135

Garanti ve TOBB
           Genç Giriflimciler Kurulu

                                  Garanti Bankas›, TOBB
                               Genç Giriflimciler Kurulu’nun  sorumluluklar düflüyor. Garanti Bankas› olarak, genç
                               iflbirli¤iyle, Bo¤aziçi Üniversi-  giriflimcilerin finansal ihtiyac›n› karfl›lamak üzere ta-
                               tesi ö¤rencileriyle bulufltu.   sarlad›¤›m›z ‘‹flimi Kuruyorum Destek Paketi’yle, bu-
                                  Genç giriflimcilerin destek-  güne kadar 3.358 giriflimciye toplam 104 milyon TL
                               lenmesini temel sorumluluk-  finansman sa¤lad›k. TOBB Genç Giriflimciler Kuru-
                               lar› aras›nda gördüklerini be-  lu’yla birlikte gerçeklefltirdi¤imiz üniversite ziyaretle-
                               lirten Garanti Bankas› Genel  riyle, bilgi birikimimizi giriflimci adaylar›na aktarma-
                               Müdür Yard›mc›s› Nafiz Kara-  y› hedefliyoruz. Ayr›ca, giriflimcilerin ifle bafllarken,
                               dere buluflmada flunlar› söy-  büyürken ve olgunlafl›rken ihtiyaç duyabilecekleri
                               ledi: “Giriflimcili¤e en yo¤un  tüm bilgileri kapsayan ‘Giriflimci El Kitab›’n› haz›rla-
                               yönelen 19-35 yafl aras› nü-  d›k. Mobil kanallardaki giriflimcilere yönelik olarak,
             Nafiz Karadere
                               fus, ülkemizde toplam nüfu-  Mobil Pazarlama Derne¤i’yle birlikte düzenledi¤imiz
                               sun yüzde 25’ini oluflturuyor.  yar›flmayla, onlar› cesaretlendirmeyi amaçlad›k. Ha-
           Ancak ne yaz›k ki bu potansiyel etkin bir flekilde de-  yata geçirdi¤imiz projelerle, özellikle üniversiteden
           ¤erlendirilemiyor. Bu konuda da kamuya, sivil top-  yeni mezun olan gençlerin yolunu açmak için heye-
           lum kurulufllar›na, bankalara ve üniversitelere büyük  canla çal›flmaya devam ediyoruz.”


             PROSteel’den ö¤rencilere dev teflvik

               ‹stanbul Ana Sponsorlu¤u’nu Borusan Mannesmann’›n yapt›¤› PROSteel 2014 Çe-
             lik Yap› Tasar›m› Ö¤renci Yar›flmas›'na baflvurular bafllad›. Türk Yap›sal Çelik Der-
             ne¤i ve Borusan Mannesmann taraf›ndan bu y›l 14'üncüsü düzenlenen yar›flman›n
             organizasyonu Yap›-Endüstri Merkezi (YEM) taraf›ndan yap›l›yor. Ö¤rencilerin çelik
             malzemeyle yarat›c› çözümler gelifltirerek, çelik yap› tasar›m› ve uygulamalar› ko-
             nusunda deneyim kazanmalar›na destek olmay› ve bir yandan da Mimarl›k ve ‹n-
             flaat Mühendisli¤i Bölümü ö¤rencilerinin birlikte çal›flmalar›n› teflvik etmeyi amaç-
             layan yar›flmaya talep her geçen gün art›yor.
               Konusu bu y›l “Afet Konutlar› Çelik Sistem Tasar›m›” olarak belirlenen yar›flma-
             ya kat›lan ekiplerde en az bir mimarl›k ve bir inflaat mühendisli¤i bölümü ö¤ren-
             cisi olmas› gerekiyor, ekipler en fazla 5 kifliden oluflabiliyor. Son baflvuru tarihi
             28 Mart 2014. Baflvuru için: (www.facebook.com/BorusanMannesmannBoru)


           Oluklu ambalajda International Paper

              International Paper, Ocak ay›nda eski orta¤› Sa-  yük yedinci oluklu ambalaj pazar› ve baflta taze
           banc› Holding'in Olmuksan International Paper'daki  meyve sebze, otomotiv ve a¤›r yük ambalajlar› gibi
           hisselerini sat›n alm›flt›.                       segmentler olmak üzere buradaki potansiyel büyü-
              Olmuksan International Paper'›n yeni atanan Ge-  me f›rsatlar›yla ilgili iyimserli¤imiz sürüyor” dedi.
           nel Müdürü Ergun Hepvar Bursa’daki tesisleri ziyare-
           tinde konuyla ilgili yapt›¤› aç›klamada flunlar› söyle-
           di: “Olmuksan International Paper, bizim Türkiye'de
           gururla tafl›d›¤›m›z yerel miras ile oluklu ambalaj
           sektöründe dünya lideri International Paper'›n glo-
           bal uzmanl›k ve deneyiminin güçlü bir bileflimi. In-
           ternational Paper'›n Türkiye'ye olan ba¤l›l›¤›n› vur-
           gulayan bu ziyaret yerel olarak burada bize tüm po-
           tansiyelimizi kulland›¤›m›z› ve müflterilerimize art›k
           daha da yüksek bir de¤er sundu¤umuzu Internatio-
           nal Paper Yönetim Kurulu'na göstermemiz aç›s›ndan
           güzel bir f›rsat verdi.”
              Ambalaj›n International Paper'›n en temel global
           ifli oldu¤unu belirten International Paper Baflkan› ve
           CEO'su John Faraci de “Türkiye, Avrupa'n›n en bü-

                                                                                      Kas›m 2013 KobiEfor 135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140