Page 105 - KobiEfor_Kasim_2013
P. 105
SATIfi VE KARLILI⁄I ARTTIRMANIN
EN HIZLI VE ETK‹L‹ YÖNTEMLER‹
Bir flirketin en önemli ihtiyac› sat›fl gelirlerini yani risi olan flirketlere uygulamakta ve bu yolla ciro ar-
cirosunu artt›rmakt›r. Genellikle flirketlerde karl› bü- t›fl› ve karl›l›¤› sa¤lamaktad›r.
yümeyi yakalayabilmek öncelikli hedeftir. Leaders’ Leaders’ Coach müflterisine özel ‘Gelir / Ciro Mo-
Coach ‹flletme Koçlar›, flirket sahipleri ve yöneticile- deli’ oluflturularak bafllanan süreç, birçok farkl› ifl
ri ile çal›fl›rken flirket dinamiklerine özel olarak ta- alan› için iyi sonuçlar veren bir kar modellemesidir
sarlanan sat›fl/pazarlama yöntemleri ile karl› ve sür- ve geleneksel sat›fl sürecini bir müflterinin flirkete
dürülebilir büyüme üzerine odaklanmaktalar. yaratt›¤› katmade¤erle birlefltiren özel bir sistematik
Birçok flirket, sat›fl› artt›rman›n yolunun yüksek içerir. K›saca tan›mlamak gerekirse bir dönem içeri-
bütçeli tan›t›m faaliyetlerinden geçti¤ini düflünebilir. sinde, potansiyel müflterilerin “Müflteri Aday Aday”›
Bu asl›nda bir flehir efsanesidir veya bilgi eksikli¤in- olarak tan›mlanmas›ndan, “Müflteri”ye dönüflümüne
den kaynaklanan bir iddiad›r. Leaders’ Coach fark›y- kadar olan süreçler planlan›r ve ilgili taktiklerin ifle
la Süreç Yönetimi do¤ru pazar analizi ve segmentas- uygulanmas› sonucu müflteri say›s› ve ciro art›fl› sa¤-
yona olanak sa¤layarak sürdürülebilir büyüme stra- lan›r. Bu istisnas›z her müflteri için ve müflteriye özel
tejilerinin belirlenmesini hedefler. uygulanan ve sonuçlar› dönüflüm oranlar›n›n sürekli
ölçülebilmesi ile birebir takip edilebilen, son derece
Sat›fllar› Artt›rmak ‹çin En ‹yi Yol baflar›l› bir uygulamad›r ve flirket sahibinin süreci
bizzat takip etmesiyle de baflar›s› neredeyse kesin
Mevcut Yüksek Risk ve Risksiz ve bir taktikler bütünüdür.
Ürünler
Maliyet Düflük Maliyet Gelir / Ciro Modeli oluflturulurken her bir ad›m
detayland›r›lmakta ve uygun taktiklerle desteklen-
Yeni En Yüksek Risk En ‹yi mektedir.
Ürünler ve Maliyet ‹kinci Seçim Uygulanan Taktikler;
l Müflteri dönüflüm oran›n› artt›rma,
Yeni Pazarlar/ Mevcut Pazarlar/ l Al›flverifl bafl›na sat›fl miktar›n› artt›rma,
Müflteriler Müflteriler l Al›flveriflte ürün ortalama fiyat›n› yükseltme,
l Sat›n alma s›kl›¤›n› artt›rmad›r.
fiirket için pazar ve rekabet flartlar› dikkate al›na-
Özellikle KOB‹’ler için yeni pazara girifl, üstlenilen rak uygun taktikler seçilmelidir. Nakit ak›fl›n› iyilefltir-
risklerin a¤›rl›¤›n› artt›ran bir faktördür. me taktikleri ile süreç desteklenmekte ve flirkete özel
l Mevcut pazarda mevcut ürünlerle büyümek; En ve flirketin ihtiyaçlar› do¤rultusunda flekillendirilmek-
az risk bar›nd›r›r. te ve uygulaman›n her aflamas›nda test edilmektedir.
l Mevcut pazara yeni ürünler lanse etmek; En iyi Bu yolla, sat›fl maliyetleri sürekli kontrol alt›nda tu-
ikinci seçimdir. tulabilmekte ve ciro/karl›l›k art›fl› her aflamada ölçü-
l Yeni bir ürünle yeni bir pazara girmek; Maksi- lebilmektedir. Süreç k›sa ve uzun vadeli pazarlama
mum risk bar›nd›r›r. plan›yla bütünlefltirilmekte ve sürdürülebilir bir büyü-
l Mevcut ürünle yeni bir pazara girmek; Nispeten me için flirketin kendisine uygun yol haritas› detayl›
daha az ama yine yüksek risk bar›nd›r›r. olarak oluflturulmaktad›r. Leaders’ Coach müflterisi
Bu tür pazar girifllerine karar vermeden önce tü- olan flirket sahipleri iflletme koçlu¤u çal›flmas›n›n ilk
ketici al›flkanl›klar›, da¤›t›m kanallar›, rakipler, öde- aylar›nda, tüm bu süreçlerin oluflturulmas› s›ras›nda
me flekilleri, iletiflim kanallar› gibi birçok konu de- ilk baflta daha fazla çal›flsalar da; ilerleyen zamanda
tayl› olarak araflt›r›lmal› ve pazar araflt›rma sonuçla- flirketine kazand›rd›¤› sürdürülebilir büyüme yap›s›
r›na göre mutlaka alternatifli senaryolar haz›rlanma- ve karl›l›k modeli ile uzun y›llar kendisine yeni ifllere
l›d›r. Leaders’ Coach’un deneyimli iflletme koçlar› odaklanabilme, özel hayat›na zaman ay›rabilme ola-
hizmetlerinde, ‘8 pazarlama yaklafl›m›’n› ve bu yak- na¤› da bulacak ve sürdürülebilir büyüme yolunda
lafl›mla en iyi örtüflen pazarlama taktiklerini müflte- sa¤l›kl› bir sistemati¤e kavuflmufl olacakt›r.
LEADERS’ COACH DENEY‹ML‹ ‹fiLETME KOÇLARI
KOB‹’LERE ÖZEL ‹fiLETME KOÇLU⁄U H‹ZMETLER‹ ‹LE KARLI BÜYÜYEN B‹R fi‹RKET, HIZLI SATIfi
ARTIfiI, MAL‹YET ETK‹N GEL‹R HEDEFLER‹ ‹Ç‹N fi‹RKET SAH‹PLER‹NE YOL ARKADAfiLI⁄I YAPAR.
S‹ZE ÖZEL HED‹YE ‹fiLETME KOÇLU⁄U ÇALIfiMASINDAN FAYDALANMAK ‹Ç‹N;
www.leaderscoach.com.tr veya info@leaderscoach.com.tr l TEL: 0216 380 71 97