Page 105 - KobiEfor_Kasim_2013
P. 105

SATIfi VE KARLILI⁄I ARTTIRMANIN

                      EN HIZLI VE ETK‹L‹ YÖNTEMLER‹



              Bir flirketin en önemli ihtiyac› sat›fl gelirlerini yani  risi olan flirketlere uygulamakta ve bu yolla ciro ar-
            cirosunu artt›rmakt›r. Genellikle flirketlerde karl› bü-  t›fl› ve karl›l›¤› sa¤lamaktad›r.
            yümeyi yakalayabilmek öncelikli hedeftir. Leaders’  Leaders’ Coach müflterisine özel ‘Gelir / Ciro Mo-
            Coach ‹flletme Koçlar›,  flirket sahipleri ve yöneticile-  deli’ oluflturularak bafllanan süreç, birçok farkl› ifl
            ri ile çal›fl›rken flirket dinamiklerine özel olarak ta-  alan› için iyi sonuçlar veren bir kar modellemesidir
            sarlanan sat›fl/pazarlama yöntemleri ile karl› ve sür-  ve geleneksel sat›fl sürecini bir müflterinin flirkete
            dürülebilir büyüme üzerine odaklanmaktalar.     yaratt›¤› katmade¤erle birlefltiren özel bir sistematik
              Birçok flirket, sat›fl› artt›rman›n yolunun yüksek  içerir. K›saca tan›mlamak gerekirse bir dönem içeri-
            bütçeli tan›t›m faaliyetlerinden geçti¤ini düflünebilir.  sinde, potansiyel müflterilerin “Müflteri Aday Aday”›
            Bu asl›nda bir flehir efsanesidir veya bilgi eksikli¤in-  olarak tan›mlanmas›ndan, “Müflteri”ye dönüflümüne
            den kaynaklanan bir iddiad›r. Leaders’ Coach fark›y-  kadar olan süreçler planlan›r ve ilgili taktiklerin ifle
            la Süreç Yönetimi do¤ru pazar analizi ve segmentas-  uygulanmas› sonucu müflteri say›s› ve ciro art›fl› sa¤-
            yona olanak sa¤layarak sürdürülebilir büyüme stra-  lan›r. Bu istisnas›z her müflteri için ve müflteriye özel
            tejilerinin belirlenmesini hedefler.            uygulanan ve sonuçlar› dönüflüm oranlar›n›n sürekli
                                                            ölçülebilmesi ile birebir takip edilebilen, son derece
              Sat›fllar› Artt›rmak ‹çin En ‹yi Yol           baflar›l› bir uygulamad›r ve flirket sahibinin süreci
                                                            bizzat takip etmesiyle de baflar›s› neredeyse kesin
           Mevcut     Yüksek Risk ve      Risksiz ve        bir taktikler bütünüdür.
           Ürünler
                          Maliyet       Düflük Maliyet          Gelir / Ciro Modeli oluflturulurken her bir ad›m
                                                            detayland›r›lmakta ve uygun taktiklerle desteklen-
           Yeni       En Yüksek Risk        En ‹yi          mektedir.
           Ürünler      ve Maliyet       ‹kinci Seçim         Uygulanan Taktikler;
                                                              l Müflteri dönüflüm oran›n› artt›rma,
                        Yeni Pazarlar/  Mevcut Pazarlar/      l Al›flverifl bafl›na sat›fl miktar›n› artt›rma,
                         Müflteriler        Müflteriler         l Al›flveriflte ürün ortalama fiyat›n› yükseltme,
                                                              l Sat›n alma s›kl›¤›n› artt›rmad›r.
                                                              fiirket için pazar ve rekabet flartlar› dikkate al›na-
              Özellikle KOB‹’ler için yeni pazara girifl, üstlenilen  rak uygun taktikler seçilmelidir. Nakit ak›fl›n› iyilefltir-
            risklerin a¤›rl›¤›n› artt›ran bir faktördür.    me taktikleri ile süreç desteklenmekte ve flirkete özel
              l Mevcut pazarda mevcut ürünlerle büyümek; En  ve flirketin ihtiyaçlar› do¤rultusunda flekillendirilmek-
            az risk bar›nd›r›r.                             te ve uygulaman›n her aflamas›nda test edilmektedir.
              l Mevcut pazara yeni ürünler lanse etmek; En iyi  Bu yolla, sat›fl maliyetleri sürekli kontrol alt›nda tu-
            ikinci seçimdir.                                tulabilmekte ve ciro/karl›l›k art›fl› her aflamada ölçü-
              l Yeni bir ürünle yeni bir pazara girmek; Maksi-  lebilmektedir. Süreç k›sa ve uzun vadeli pazarlama
            mum risk bar›nd›r›r.                            plan›yla bütünlefltirilmekte ve sürdürülebilir bir büyü-
              l Mevcut ürünle yeni bir pazara girmek; Nispeten  me için flirketin kendisine uygun yol haritas› detayl›
            daha az ama yine yüksek risk bar›nd›r›r.        olarak oluflturulmaktad›r. Leaders’ Coach müflterisi
              Bu tür pazar girifllerine karar vermeden önce tü-  olan flirket sahipleri  iflletme koçlu¤u çal›flmas›n›n ilk
            ketici al›flkanl›klar›, da¤›t›m kanallar›, rakipler, öde-  aylar›nda, tüm bu süreçlerin oluflturulmas› s›ras›nda
            me flekilleri, iletiflim kanallar› gibi birçok konu de-  ilk baflta daha fazla çal›flsalar da; ilerleyen zamanda
            tayl› olarak araflt›r›lmal› ve pazar araflt›rma sonuçla-  flirketine kazand›rd›¤› sürdürülebilir büyüme yap›s›
            r›na göre mutlaka alternatifli senaryolar haz›rlanma-  ve karl›l›k modeli ile uzun y›llar kendisine yeni ifllere
            l›d›r. Leaders’ Coach’un deneyimli iflletme koçlar›  odaklanabilme, özel hayat›na zaman ay›rabilme ola-
            hizmetlerinde, ‘8 pazarlama yaklafl›m›’n› ve bu yak-  na¤› da bulacak ve sürdürülebilir büyüme yolunda
            lafl›mla en iyi örtüflen pazarlama taktiklerini müflte-  sa¤l›kl› bir sistemati¤e kavuflmufl olacakt›r.


                                      LEADERS’ COACH DENEY‹ML‹ ‹fiLETME KOÇLARI
                  KOB‹’LERE ÖZEL ‹fiLETME KOÇLU⁄U H‹ZMETLER‹ ‹LE KARLI BÜYÜYEN B‹R fi‹RKET, HIZLI SATIfi
                 ARTIfiI, MAL‹YET ETK‹N GEL‹R HEDEFLER‹ ‹Ç‹N fi‹RKET SAH‹PLER‹NE YOL ARKADAfiLI⁄I YAPAR.
                         S‹ZE ÖZEL HED‹YE ‹fiLETME KOÇLU⁄U ÇALIfiMASINDAN FAYDALANMAK ‹Ç‹N;
                        www.leaderscoach.com.tr veya info@leaderscoach.com.tr l TEL: 0216 380 71 97
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110