Page 92 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 92

SEKTÖR/B‹L‹fi‹M




            ATOS Türkiye büyüme hamlesinde

              Ekim 2011 tarihinde birleflmesini ta-                    r›m aç›s›ndan öncelikli bir ülke olarak
           mamlayan Atos Türkiye, 30 y›ll›k deneyi-                   görüyoruz. Bu nedenle bir yandan da
           miyle faaliyetlerini sürdürüyor. Global de-                birleflme ve sat›n alma alternatiflerini
           neyim ve stratejilerine paralel olarak Tür-                inceliyoruz. Türkiye’yi Do¤u Avrupa ve
           kiye’de dan›flmanl›k, düzenli hizmetler,                    yak›n co¤rafya ülkelerinde bafllatt›¤›m›z
           sistem entegrasyonu, bulut biliflim çözümleri ve ifl-  at›l›m›n önemli bir parças› olarak görüyoruz.”
           lem bazl› uygulama hizmetleri gibi birçok alanda ye-  Türkiye’de özellikle KOB‹ taraf›nda bulut biliflime
           nilikçi IT hizmetleri sunan Atos Türkiye; kamu, fi-  h›zl› bir yönelim oldu¤unun alt›n› çizen Gözütok,
           nans, telekom, üretim, perakende ve enerji da¤›t›m›  Atos’un sundu¤u bulut biliflim çözümlerinin özellik-
           gibi sektörlere odaklan›yor. Atos Yönetilen Hizmet-  le “kulland›¤›n kadar öde” yap›s›n›n, firmalara bu
           ler Direktörü Okan Gözütok, odakland›klar› en    alanda ilk yat›r›m maliyetinin yükünden kurtulma
           önemli alanlardan birinin de telekomünikasyon sek-  konusunda önemli avantajlar sundu¤unu hat›rlat›-
           töründen olufltu¤unu söylüyor: “Türkiye’nin sabit te-  yor. Ça¤r› merkezleri sektörüne iliflkin yürüttükleri
           lekom operatörleri ve GSM firmalar›n›n hemen hep-  çal›flmalar› da paylaflan Gözütok, “Türkiye’de ayr›ca
           siyle iflbirliklerimiz bulunuyor. Telekom firmalar›na,  ça¤r› merkezi sektörünü de bir ad›m ileriye tafl›may›
           veri merkezi operasyonlar›, desktop ve network ser-  hedefliyor ve bu amaçla öncelikle yabanc› dilde ça¤-
           visleri gibi temel IT hizmetleri yan›nda, kritik ifl sü-  r› merkezi servis ihracat› konusunda önemli ad›mlar
           reçleri ve IT uygulamalar›n›n verimini art›racak tek-  at›yoruz. Atos’un global bir flirket olma gücünü ça¤-
           noloji bazl› hizmetlerle ça¤r› merkezi operasyon des-  r› merkezi sektörüne de tafl›mak öncelikli hedefleri-
           te¤i sunuyoruz. Temel amac›m›z, müflterilerimizin ifl-  miz aras›nda yer al›yor” diye konufluyor. Atos’un
           lerini teknoloji ile birlefltirerek, verimlerini ve dolay›-  Türkiye’de baflar› hikayesi yazd›¤› alanlardan birinin
           s›yla karl›l›klar›n› art›rmak. Telekom da dünyada ol-  ça¤r› merkezi oldu¤unu son olarak Ordu’da aç›lan
           du¤u gibi Türkiye’de de firmalar›n önemli bir ifl or-  yeni ça¤r› merkeziyle birlikte operasyon merkezi sa-
           ta¤› konumunday›z.”                              y›lar›n›n 4’e yükseldi¤ini anlatan Gözütok flöyle ko-
              Atos Türkiye için 2013’te en önemli konu bafll›k-  nufluyor: “Bunun d›fl›nda ‹stanbul’da 2 (Kartal ve
           lar› aras›nda ça¤r› merkezi, bulut biliflim, sosyal IT  Güneflli) ve Düzce’de de 1 operasyon merkezimiz bu-
           ve büyük veri yer al›yor. Gözütok, “Atos olarak, sa-  lunuyor. Bu ça¤r› merkezlerinde çal›flan yaklafl›k
           hip oldu¤umuz uçtan uca bulut biliflim portföyüyle  2000 ça¤r› merkezi müflteri temsilcisi bulunuyor;
           müflterilerimizin bulut biliflim alan›ndaki tüm ihtiyaç-  baflta finans ve telekom olmak üzere farkl› sektör-
           lar› için yenilikçi çözümler üretiyor ve onlara reka-  lerden dev firmalara hizmet sunmay› sürdürüyoruz.
           bette öne geçme f›rsat› sa¤lamay› amaçl›yoruz” diye  2013 ve sonras›nda da Atos Türki-
           konufluyor.                                       ye’nin Anadolu’ya yat›r›mlar› sü-
                                                            recek. Ordu Operasyon Merkezi
              Gözütok: Hedefimiz Türkiye’yi IT              için toplamda 4 milyon TL tuta-
              pazar›nda uluslararas› bir merkez             r›nda yat›r›m yapm›flt›k; daha
              haline getirmek                               önceki 6.5 milyon TL’lik Düzce
              Atos farkl› sektörlerin ihtiyaçlar›na hakim yetkin ifl  yat›r›m›yla birlikte Atos’un Ana-
           gücü ve global/lokal üretim kabiliyetiyle bulut bili-  dolu’ya yapt›¤› toplam yat›r›m
           flim alan›nda rakiplerinden bir ad›m önde ilerliyor.  10.5 milyon TL’ye ulaflt›.
           Ayr›ca son dönemde gelifltirdi¤i stratejik ifl ortakl›k-  Önümüzdeki dönemde
           lar› da bu gücü perçinliyor. Gözütok, bunlardan en  bu rakam› daha yukar›-
           önemlisinin pazar›n di¤er iki büyük firmas›,  EMC ve  lara tafl›may› ve daha
           VMware ile oluflturduklar› stratejik ortakl›k oldu¤u-  fazla gence istihdam
           nu, bunun sonucunda kurulan “Canopy” adl› flirket-  sa¤lamay› hedefliyo-
           le, bulut biliflim hizmetlerini müflterilerine tek elden  ruz. Atos ça¤r› mer-
           sunduklar›n› aç›kl›yor. Gözütok, flöyle konufluyor;  kezleri bünyesinde
           “Sosyal IT bafll›¤›nda yine büyük bir at›l›m yaparak,  ayda  cevaplanan
           Avrupa’n›n en büyük kurumsal sosyal yaz›l›m sa¤la-  ça¤r› hacmi 400 bi-
           y›c›s› BlueKiwi’yi sat›n ald›k. Hedefimiz, 2014 y›l›na  ne yak›n. 2013’te
           kadar Atos bünyesindeki e-postalar› sona erdirmek  yeni projelerimiz
           ve bunun yerine geçecek daha verimli, kurum içi bir  ve yat›r›mlar›m›z
           sosyal a¤ oluflturmak ve a¤›n etkin kullan›m›n› sa¤-  do¤rultusunda
           lamak. Atos’un Türkiye’deki yat›r›mlar› önümüzdeki  bu rakam›n çok
           dönemde de sürmeye devam edecek. Hedefimiz Tür-  daha fazla yük-
           kiye’yi IT pazar›nda uluslararas› bir merkez haline  selece¤ini öngö-
           getirmek. Atos olarak Türkiye’ye güveniyor ve yat›-  rüyoruz.”                   Okan Gözütok

           92 KobiEfor Ekim 2013
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97