Page 92 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 92
SEKTÖR/B‹L‹fi‹M
ATOS Türkiye büyüme hamlesinde
Ekim 2011 tarihinde birleflmesini ta- r›m aç›s›ndan öncelikli bir ülke olarak
mamlayan Atos Türkiye, 30 y›ll›k deneyi- görüyoruz. Bu nedenle bir yandan da
miyle faaliyetlerini sürdürüyor. Global de- birleflme ve sat›n alma alternatiflerini
neyim ve stratejilerine paralel olarak Tür- inceliyoruz. Türkiye’yi Do¤u Avrupa ve
kiye’de dan›flmanl›k, düzenli hizmetler, yak›n co¤rafya ülkelerinde bafllatt›¤›m›z
sistem entegrasyonu, bulut biliflim çözümleri ve ifl- at›l›m›n önemli bir parças› olarak görüyoruz.”
lem bazl› uygulama hizmetleri gibi birçok alanda ye- Türkiye’de özellikle KOB‹ taraf›nda bulut biliflime
nilikçi IT hizmetleri sunan Atos Türkiye; kamu, fi- h›zl› bir yönelim oldu¤unun alt›n› çizen Gözütok,
nans, telekom, üretim, perakende ve enerji da¤›t›m› Atos’un sundu¤u bulut biliflim çözümlerinin özellik-
gibi sektörlere odaklan›yor. Atos Yönetilen Hizmet- le “kulland›¤›n kadar öde” yap›s›n›n, firmalara bu
ler Direktörü Okan Gözütok, odakland›klar› en alanda ilk yat›r›m maliyetinin yükünden kurtulma
önemli alanlardan birinin de telekomünikasyon sek- konusunda önemli avantajlar sundu¤unu hat›rlat›-
töründen olufltu¤unu söylüyor: “Türkiye’nin sabit te- yor. Ça¤r› merkezleri sektörüne iliflkin yürüttükleri
lekom operatörleri ve GSM firmalar›n›n hemen hep- çal›flmalar› da paylaflan Gözütok, “Türkiye’de ayr›ca
siyle iflbirliklerimiz bulunuyor. Telekom firmalar›na, ça¤r› merkezi sektörünü de bir ad›m ileriye tafl›may›
veri merkezi operasyonlar›, desktop ve network ser- hedefliyor ve bu amaçla öncelikle yabanc› dilde ça¤-
visleri gibi temel IT hizmetleri yan›nda, kritik ifl sü- r› merkezi servis ihracat› konusunda önemli ad›mlar
reçleri ve IT uygulamalar›n›n verimini art›racak tek- at›yoruz. Atos’un global bir flirket olma gücünü ça¤-
noloji bazl› hizmetlerle ça¤r› merkezi operasyon des- r› merkezi sektörüne de tafl›mak öncelikli hedefleri-
te¤i sunuyoruz. Temel amac›m›z, müflterilerimizin ifl- miz aras›nda yer al›yor” diye konufluyor. Atos’un
lerini teknoloji ile birlefltirerek, verimlerini ve dolay›- Türkiye’de baflar› hikayesi yazd›¤› alanlardan birinin
s›yla karl›l›klar›n› art›rmak. Telekom da dünyada ol- ça¤r› merkezi oldu¤unu son olarak Ordu’da aç›lan
du¤u gibi Türkiye’de de firmalar›n önemli bir ifl or- yeni ça¤r› merkeziyle birlikte operasyon merkezi sa-
ta¤› konumunday›z.” y›lar›n›n 4’e yükseldi¤ini anlatan Gözütok flöyle ko-
Atos Türkiye için 2013’te en önemli konu bafll›k- nufluyor: “Bunun d›fl›nda ‹stanbul’da 2 (Kartal ve
lar› aras›nda ça¤r› merkezi, bulut biliflim, sosyal IT Güneflli) ve Düzce’de de 1 operasyon merkezimiz bu-
ve büyük veri yer al›yor. Gözütok, “Atos olarak, sa- lunuyor. Bu ça¤r› merkezlerinde çal›flan yaklafl›k
hip oldu¤umuz uçtan uca bulut biliflim portföyüyle 2000 ça¤r› merkezi müflteri temsilcisi bulunuyor;
müflterilerimizin bulut biliflim alan›ndaki tüm ihtiyaç- baflta finans ve telekom olmak üzere farkl› sektör-
lar› için yenilikçi çözümler üretiyor ve onlara reka- lerden dev firmalara hizmet sunmay› sürdürüyoruz.
bette öne geçme f›rsat› sa¤lamay› amaçl›yoruz” diye 2013 ve sonras›nda da Atos Türki-
konufluyor. ye’nin Anadolu’ya yat›r›mlar› sü-
recek. Ordu Operasyon Merkezi
Gözütok: Hedefimiz Türkiye’yi IT için toplamda 4 milyon TL tuta-
pazar›nda uluslararas› bir merkez r›nda yat›r›m yapm›flt›k; daha
haline getirmek önceki 6.5 milyon TL’lik Düzce
Atos farkl› sektörlerin ihtiyaçlar›na hakim yetkin ifl yat›r›m›yla birlikte Atos’un Ana-
gücü ve global/lokal üretim kabiliyetiyle bulut bili- dolu’ya yapt›¤› toplam yat›r›m
flim alan›nda rakiplerinden bir ad›m önde ilerliyor. 10.5 milyon TL’ye ulaflt›.
Ayr›ca son dönemde gelifltirdi¤i stratejik ifl ortakl›k- Önümüzdeki dönemde
lar› da bu gücü perçinliyor. Gözütok, bunlardan en bu rakam› daha yukar›-
önemlisinin pazar›n di¤er iki büyük firmas›, EMC ve lara tafl›may› ve daha
VMware ile oluflturduklar› stratejik ortakl›k oldu¤u- fazla gence istihdam
nu, bunun sonucunda kurulan “Canopy” adl› flirket- sa¤lamay› hedefliyo-
le, bulut biliflim hizmetlerini müflterilerine tek elden ruz. Atos ça¤r› mer-
sunduklar›n› aç›kl›yor. Gözütok, flöyle konufluyor; kezleri bünyesinde
“Sosyal IT bafll›¤›nda yine büyük bir at›l›m yaparak, ayda cevaplanan
Avrupa’n›n en büyük kurumsal sosyal yaz›l›m sa¤la- ça¤r› hacmi 400 bi-
y›c›s› BlueKiwi’yi sat›n ald›k. Hedefimiz, 2014 y›l›na ne yak›n. 2013’te
kadar Atos bünyesindeki e-postalar› sona erdirmek yeni projelerimiz
ve bunun yerine geçecek daha verimli, kurum içi bir ve yat›r›mlar›m›z
sosyal a¤ oluflturmak ve a¤›n etkin kullan›m›n› sa¤- do¤rultusunda
lamak. Atos’un Türkiye’deki yat›r›mlar› önümüzdeki bu rakam›n çok
dönemde de sürmeye devam edecek. Hedefimiz Tür- daha fazla yük-
kiye’yi IT pazar›nda uluslararas› bir merkez haline selece¤ini öngö-
getirmek. Atos olarak Türkiye’ye güveniyor ve yat›- rüyoruz.” Okan Gözütok
92 KobiEfor Ekim 2013