Page 52 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 52

UZMAN                             Mükemmelli¤i Paylaflmak

                                       G     ünümüzün h›zl› ve sürekli re-  Bu amaçla; 22. Kalite Kongresi’nin
                                             kabet ortam›nda baflar› ko-
                                                                          ana temas› “Mükemmelli¤i Paylafl-
                                                                          mak” olarak belirlenmifltir. Kalite
                                             layl›kla elde edilebilecek bir
                                             kazan›m olmaktan ç›km›flt›r.  Kongresi 12-13 Kas›m tarihlerinde
                                        Çok az say›da kurulufl baflar›l› olur-  ‹stanbul Kongre Merkezi’nde dü-
                                        ken baz›lar› da ancak dönemsel ba-  zenlenecek.
                                        flar›lar kazanabilmekte ve hatta bir-  Asl›nda kalitenin en yal›n tan›m›
                                        ço¤u amaçlar›na ulaflamadan kay-   mükemmelliktir. Bugün ülkeleri bu
                                        bolmaktad›r. Küresel ekonominin iç  çerçevede de¤erlendirebilece¤imiz
                                        ve d›fl beklenmedik geliflmeleri ifl-  bir mekanizma, metodoloji yoktur.
                                        letmeleri etkilemekte ve küresel bir  Onun için farkl› göstergelerden yak-
                                        oyuncu olman›n üstesinden gele-   lafl›mlar ç›kartarak sonuçlara ulafl-
                                        meyenler erimektedir.             mak mümkündür. Bunlardan birisi
                                        Tüm kurulufllar›n ana amac› baflar›-  Dünya Rekabet Endeksi’dir. WEF
                                        l› olmak ve ekonomik de¤er üret-  taraf›ndan yap›lan de¤erlendirmeler
                                        mektir. Kal›c› olmak ancak böylesi  önemli göstergelerden biridir.
                                        bir de¤er birikiminin ard›ndan gelir.  2012-2013 y›l› de¤erlendirmelere
                                        Unutulmamal›d›r ki rekabet edebilir  göre 144 ülke aras›nda 43’ncü s›ra-
             A. HAMD‹ DO⁄AN             olman›n tek yolu tüm paydafllar›n  da yeralmaktad›r. Bulundu¤u kate-
                                        beklentilerini karfl›layacak hatta  gori itibariyle de verimlilik odakl›
             KalDer
                                        aflacak sürdürülebilir yüksek per-  ülke ekonomilerinden inovasyon
             Yönetim Kurulu Baflkan›     formans gerçeklefltirmekten geç-   odakl› ülkelere geçifl sürecindedir.
                                        mektedir. Bu da ancak ça¤dafl ve   Özel kesimde ifllemelerimizin per-
                                        bütünsel bir yönetim sisteminin uy-  formanslar›nda yüksek kalite anla-
                                        gulanmas›yla mümkün olabilir.     y›fl›n›n geliflimi etkileyicidir. Bu ge-
                                        Organizasyonlar için hayati bir ge-  liflim s›ralamadaki yerimizin 60’lar-
           Asl›nda kalitenin            reklilik olan yönetim sisteminin ku-  dan 40’lara gelmesini sa¤lam›flt›r.
             en yal›n tan›m›            rulmas› ve iflletilmesi sürdürülebilir  Ödül alan kurulufllar›m›z›n Avrupa
                                        baflar› için  tek yoldur.          Kalite Ödülleri’nde de baflar›l› ol-
            mükemmelliktir.             20 y›l› aflk›n bir süredir KalDer Av-  malar› bunun küresel boyutta karfl›-
          Kalite bütünsel bir           rupa Kalite Yönetim Vakf› (EFQM)  l›k buldu¤unun göstergesidir. Ha-
                                        Mükemmellik Modeli ile; tüm kuru-
                                                                          len Türkiye, Avrupa Kalite Ödül ya-
           kavramd›r. KalDer            lufllarda misyon, vizyon, strateji ve  r›flmalar›nda en fazla ödül alan 2.
               vizyonunda               politikalar›n belirlenmesinden, den-  s›radad›r.
                                        geli sonuçlar›n elde edilerek izlen-  Ancak ayn› fleyi kamu kesimi için
           “ülkemizi ça¤dafl             mesi ve iyilefltirmesine kadar bü-  ifade edebilmemiz zordur. Bir bafl-
            yaflam düzeyine              tünsel bir yönetim yaklafl›m›n› ege-  ka ayr›fl›m noktam›zda yenileflim
                                        men k›lmaya çal›fl›lmaktad›r.      aflamas›na geçifl sürecinde gerekli
           ulaflt›rmak amac›             Onlarca ülke, binlerce kurulufl tara-  performas› gösteremeyiflimiz ola-
          ile Türkiye’nin tüm           f›ndan kullan›lmakta olan Mükem-  rak tan›mlanabilir. KOB‹’lerimizde
                                        mellik Modeli ça¤›n yönetim anlay›-
                                                                          kurumsallaflma olgusunun henüz
              bölgelerinde              fl›na damgas›n› vurmufltur.         istenen düzeye ç›kamay›fl› verimli-
             mükemmellik                EFQM Mükemmellik Modeli’ni 22     li¤imizi etkileyen bir di¤er unsur-
                                        y›ld›r bir yönetim ve yaflam biçimi  dur.
                kültürünü               olarak benimsemifl yerli ve yabanc›  Kalite bütünsel bir kavramd›r. Sa-
             içsellefltirmifl,            kurulufllar›n bu yolculukta edindik-  dece üretimde kaliteden sözede-
          rekabetçi kurum ve            leri deneyimleri; büyük flehirlerden  meyiz. fiayet e¤itim, sa¤l›k, altyap›,
                                                                          vb.. temel faktörlerde benzer gelifl-
                                        ve Anadolu’dan tüm ölçek, yap› ve
                kurulufllar              sektörden kurulufllarla paylaflabil-  meyi sa¤layamazsan›z ülke bütü-
                                        mesini sa¤lamak, KalDer’in çat› ör-  nünde geliflmifllik sorunlar› ile kar-
             yarat›lmas›na              güt kimli¤inin bir gere¤idir. Günü-  fl› karfl›ya kal›rs›n›z. Bu aç›dan Kal-
          katk›da bulunan bir           müzde kat›l›mc› ve paylafl›mc› bir  Der vizyonunda  “ülkemizi ça¤dafl
                                        yönetim anlay›fl›n›n yükselen trend  yaflam düzeyine ulaflt›rmak amac›
            kurulufl olmak”              oldu¤u günlerden geçiyoruz.       ile Türkiye’nin tüm bölgelerinde
                kavram›n›               ‹yi uygulamalar›n paylafl›labilir ol-  mükemmellik kültürünü içsellefl-
               getirmifltir.             du¤u ortamlar› yakalaman›n güçlü-  tirmifl, rekabetçi kurum ve kurulufl-
                                                                          lar yarat›lmas›na katk›da bulunan
                                        ¤ü rekabetin de etkisiyle giderek
                                        daralan bir f›rsat , imkan olarak gö-  bir kurulufl olmak”  kavram›n› ge-
                                        zükmektedir.                      tirmifltir.
           52 KobiEfor Ekim 2013
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57