Page 124 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 124

PAZAR ÜLKE



               Avrupa’da yat›r›m›n merkezi;

                     Kuzey




                         Ren-





              Vestfalya






             Yabanc› flirketler için Almanya’daki bir
            numaral› yat›r›m bölgesi konumundaki
            Kuzey Ren-Vestfalya ayn› zamanda Türk
              firmalar› taraf›ndan da en çok tercih
               edilen yat›r›m merkezlerinden biri.
                      Türkiye’den 300 firma
               Almanya’n›n bu ekonomik yönden
             en güçlü eyaletinde yerleflik durumda.

          N        RW.INVEST Türkiye Temsilcilik Mü-
                   dürü Dr. Adem Akkaya ile Türk ya-
                   t›r›mc›lar için en  ideal ortam› su-
                   nan Kuzey Ren-Vestfalya’y› konufl-
                   tuk. Akkaya, 2012 y›l› verilerine gö-
           re Türkiye’den Kuzey Ren-Vestfalya’ya ger-                         bilece¤inden sözediyor: “Çünkü
           çekleflmifl yaklafl›k 3.1 milyar avroluk bir ih-                      bugün giriflimcilik ve bilgi, ser-
           racat›n sözkonusu oldu¤unu söylüyor. Türki-                        maye ve iflçilik kadar önemli bir
           ye bu dönemde Kuzey Ren-Vestfalya’dan                              üretim faktörü konumunda. Göz,
           yaklafl›k 4.5 milyar avro de¤erinde ithalat                         difl, saç ekimi gibi sa¤l›k hizmet-
           gerçeklefltirmifl. Türkiye ile Almanya aras›n-                Adem   leri, moda, g›da gibi alanlar da
           daki toplam ticaret hacminin yaklafl›k 32.1                 Akkaya  olabilir. Sanayiye mühendislik
           milyar avro oldu¤u düflünülecek olursa bu-                          hizmetleri veren firmalar olabilir.
           nun yaklafl›k dörtte birini Kuzey Ren-Vestfal-                      Almanya araflt›rma ve gelifltirme
           ya ile gerçeklefltirilen karfl›l›kl› ticaret oluflturuyor.   odakl› bir ekonomi haline geldi. Yeni malzemeler, ye-
              Eyalette sermayesinin yar›s› veya daha fazlas› Tür-  ni teknolojiler, yeni tasar›m ve yöntemler bulup gelifl-
           kiye’den gelen, yani KRV aç›s›ndan do¤rudan yaban-  tirerek yeni ihtiyaçlar yarat›yorlar. Ve gelifltirilen ürün
           c› yat›r›m teflkil eden Türk firmalar›n›n daha çok pa-  ve hizmetler hep 7 milyar kiflilik dünya pazar›n› he-
           zar kazanmak amaçl› yat›r›m yaparak sat›fl ve da¤›t›m  defliyor. 80 milyonluk bir ülke olan Almanya’n›n 7
           flirketleri kurduklar›n› anlat›yor: “Depolar aç›yorlar,  milyar insan›n ihtiyaçlar›n› karfl›layacak ürün ve hiz-
           sat›fl ma¤azalar› aç›yorlar, sat›fl sonras› hizmet mer-  metleri tek bafl›na yapmas› mümkün de¤il. Bu yeni
           kezleri kuruyorlar. Amaç hep müflteri ile do¤rudan ilifl-  teknoloji ve malzemelerin uygulanarak insan ihtiyaç-
           ki kurabilmek. Ancak pazara yak›n üretim yapanlar da  lar›n›n giderilmesinde ifl ortaklar›na ihtiyaç var. Bu
           var. Ve baz› firmalar ürünlerini ‘Made in Germany’ iba-  noktada Almanya ekonomisinde yer almak, Ar-Ge ya-
           resi ile pazara sunabilmek için de eyaletimizde yap›-  pan bu firmalar›n çözüm orta¤› olmak önem tafl›yor.”
           lanmaya gidiyorlar. Haz›r giyim, tekstil, g›da, lojistik  Sundu¤u f›rsatlar, sahip oldu¤u ekonomik potan-
           ve mobilya sektörleri ön plana ç›k›yor.”         siyel, kendisinin ve çevre co¤rafyas›n›n büyük bir
                                                            pazar oluflu dolay›s›yla ço¤u yat›r›m riskinin bulun-
              Her konuda yat›r›m mümkün                     mad›¤› Kuzey Ren-Vestfalya’n›n, yap›lan araflt›rma-
              Adem Akkaya, Türk yat›r›mc›lar›n hemen hemen  larla do¤rudan yabanc› yat›r›mlar için Avrupa’daki en
           her alanda ve sektörde yeni yat›r›mlar gerçeklefltirile-  iyi bir kaç bölgeden biri oldu¤unun kan›tland›¤›n›

           124 KobiEfor Ekim 2013
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129