Page 124 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 124
PAZAR ÜLKE
Avrupa’da yat›r›m›n merkezi;
Kuzey
Ren-
Vestfalya
Yabanc› flirketler için Almanya’daki bir
numaral› yat›r›m bölgesi konumundaki
Kuzey Ren-Vestfalya ayn› zamanda Türk
firmalar› taraf›ndan da en çok tercih
edilen yat›r›m merkezlerinden biri.
Türkiye’den 300 firma
Almanya’n›n bu ekonomik yönden
en güçlü eyaletinde yerleflik durumda.
N RW.INVEST Türkiye Temsilcilik Mü-
dürü Dr. Adem Akkaya ile Türk ya-
t›r›mc›lar için en ideal ortam› su-
nan Kuzey Ren-Vestfalya’y› konufl-
tuk. Akkaya, 2012 y›l› verilerine gö-
re Türkiye’den Kuzey Ren-Vestfalya’ya ger- bilece¤inden sözediyor: “Çünkü
çekleflmifl yaklafl›k 3.1 milyar avroluk bir ih- bugün giriflimcilik ve bilgi, ser-
racat›n sözkonusu oldu¤unu söylüyor. Türki- maye ve iflçilik kadar önemli bir
ye bu dönemde Kuzey Ren-Vestfalya’dan üretim faktörü konumunda. Göz,
yaklafl›k 4.5 milyar avro de¤erinde ithalat difl, saç ekimi gibi sa¤l›k hizmet-
gerçeklefltirmifl. Türkiye ile Almanya aras›n- Adem leri, moda, g›da gibi alanlar da
daki toplam ticaret hacminin yaklafl›k 32.1 Akkaya olabilir. Sanayiye mühendislik
milyar avro oldu¤u düflünülecek olursa bu- hizmetleri veren firmalar olabilir.
nun yaklafl›k dörtte birini Kuzey Ren-Vestfal- Almanya araflt›rma ve gelifltirme
ya ile gerçeklefltirilen karfl›l›kl› ticaret oluflturuyor. odakl› bir ekonomi haline geldi. Yeni malzemeler, ye-
Eyalette sermayesinin yar›s› veya daha fazlas› Tür- ni teknolojiler, yeni tasar›m ve yöntemler bulup gelifl-
kiye’den gelen, yani KRV aç›s›ndan do¤rudan yaban- tirerek yeni ihtiyaçlar yarat›yorlar. Ve gelifltirilen ürün
c› yat›r›m teflkil eden Türk firmalar›n›n daha çok pa- ve hizmetler hep 7 milyar kiflilik dünya pazar›n› he-
zar kazanmak amaçl› yat›r›m yaparak sat›fl ve da¤›t›m defliyor. 80 milyonluk bir ülke olan Almanya’n›n 7
flirketleri kurduklar›n› anlat›yor: “Depolar aç›yorlar, milyar insan›n ihtiyaçlar›n› karfl›layacak ürün ve hiz-
sat›fl ma¤azalar› aç›yorlar, sat›fl sonras› hizmet mer- metleri tek bafl›na yapmas› mümkün de¤il. Bu yeni
kezleri kuruyorlar. Amaç hep müflteri ile do¤rudan ilifl- teknoloji ve malzemelerin uygulanarak insan ihtiyaç-
ki kurabilmek. Ancak pazara yak›n üretim yapanlar da lar›n›n giderilmesinde ifl ortaklar›na ihtiyaç var. Bu
var. Ve baz› firmalar ürünlerini ‘Made in Germany’ iba- noktada Almanya ekonomisinde yer almak, Ar-Ge ya-
resi ile pazara sunabilmek için de eyaletimizde yap›- pan bu firmalar›n çözüm orta¤› olmak önem tafl›yor.”
lanmaya gidiyorlar. Haz›r giyim, tekstil, g›da, lojistik Sundu¤u f›rsatlar, sahip oldu¤u ekonomik potan-
ve mobilya sektörleri ön plana ç›k›yor.” siyel, kendisinin ve çevre co¤rafyas›n›n büyük bir
pazar oluflu dolay›s›yla ço¤u yat›r›m riskinin bulun-
Her konuda yat›r›m mümkün mad›¤› Kuzey Ren-Vestfalya’n›n, yap›lan araflt›rma-
Adem Akkaya, Türk yat›r›mc›lar›n hemen hemen larla do¤rudan yabanc› yat›r›mlar için Avrupa’daki en
her alanda ve sektörde yeni yat›r›mlar gerçeklefltirile- iyi bir kaç bölgeden biri oldu¤unun kan›tland›¤›n›
124 KobiEfor Ekim 2013