Page 100 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 100
UZMAN Gelece¤i Yönetmek
G ünümüzün ekonomisini alm›yorlar. Zorunlu kalmadan de-
art›k “H›z”, “Çeviklik”,
¤iflmiyorlar.
l Güçlü rakiplerle çarp›flmak ser-
“H›zl› Etki”, “Esnek Tep-
ki”, “Çabuk Yan›t”, “Elek- maye gücü gerektiriyor.
tronik Ortamda ‹letiflim”, “Elle l Sermaye Piyasas› çeflitlendi:
Tutulmayan Temel De¤erler” Pazar pay›, itibar sermayesi, sos-
yönlendiriyor. Rekabet hammad- yal sermaye, iliflki sermayesi, en-
deden ba¤›ms›zlaflt›. Bizleri gele- telektüel sermaye, müflteri ser-
ce¤e “Düflük Riskli Yarat›c›l›k”, mayesi, yap›sal sermaye…
yarat›c› y›k›m anlam›na gelen l Yeterince karar alma, e¤itim ve
“Yenilikçilik” (Peter Drucker) ve verimlilik önemli hale geldi.
“‹fl Stratejileri” götürecek. Tama- l E¤er “iyi” oldu¤unuzu düflünü-
men bilgiye ve uygulamaya daya- yorsan›z ÖLÜRSÜNÜZ. ‹leriye git-
nan bir ça¤›n henüz bafllang›c›n- mek istiyorsan›z geçmiflteki ba-
day›z. flar›n›z›n gelecekte de baflar›l› ol-
l Geleneksel s›n›rlar›m›z giderek man›z›n güvencesi olamayaca¤›n›
MEM‹fi YILMAM eriyor. ve kendinizi müflteriye göre “ye-
Uzman E¤itmen/ l Kullanmak ile sahip olmak, bil- niden yaratman›z” gerekti¤ini bil-
Yönetim Dan›flman› mek ile ö¤renmek, gerçek ile sa- melisiniz.
nal aras›ndaki çizgi art›k nere- l Rakip bir gecede geliyor ve ye-
memis@yilmam.com
deyse yok oluyor. rel iflletmelerin deyim yerindeyse
l Yönetici-Çal›flan aras›ndaki ay›- iflini bitiriyor.
r›m da giderek yok oluyor. Gide- Binlerce y›l önce piramitleri infla
Günümüzün rek beyaz yakal›lar yar›s› mavi, eden M›s›rl›lar, o devasa yap›tla-
ekonomisini art›k mavi yakal›lar, yar›s› beyaz yaka r›n› olufltururken hangi de¤erleri
“H›z”, “Çeviklik”, olmak zorunda kalacaklar. Özel- kulland›lar dersiniz? Bunlara ba-
karak bizi bu rekabet ortam›nda
likle beyaz yakal›lar› uyar›yorum.
“H›zl› Etki”, “Esnek Önümüzdeki on y›l say›lar› yüzde ayakta tutacak ve gelece¤e tafl›-
Tepki”, “Çabuk Yan›t”, 50 azalacak. yacak de¤erlerimizi de görebile-
“Elektronik Ortamda l Art›k kalite tan›m› yaln›zca ürün ce¤imizi san›yorum.
‹letiflim”, ve hizmet için de¤il, yönetim ve Organizasyon: O muazzam ifl-
iflletme kalitesini de kaps›yor.
gücünü nas›l organize ettiler?
“Elle Tutulmayan Rekabette ürün “hiç kald›”, hiz- Teknoloji: O büyüklükteki taflla-
Temel De¤erler” met yorgan› ürünü korumad›¤›n- r› nas›l tafl›d›lar? Ekip Çal›flma-
yönlendiriyor. Rekabet da ürün hastalan›yor. s›: ‹letiflimi ve uyumu nas›l sa¤-
hammaddeden l Rekabetçi dünyada gelenekleri lad›lar? Beceri: O büyüklükteki
sürdürerek ayakta kalmak müm-
tafllar›, o kadar hassas ve ku-
ba¤›ms›zlaflt›. Bizleri kün de¤il. sursuz nas›l kesebildiler? Ser-
gelece¤e “Düflük l Maliyetleri düflürmek çözüm maye: ‹flgücünün ihtiyaçlar›n›
Riskli Yarat›c›l›k”, de¤il, çünkü tüm rakipler mali- karfl›lamak için gereken mali
yarat›c› y›k›m yetleri düflürüyor. Tüm flirketler kayna¤› nereden buldular? Kay-
giderek birbirine benziyor. Emti-
naklar: Çölün ortas›ndaki o ye-
anlam›na gelen alaflan dünyada üstünlük, yenilik re o kadar tafl nereden geldi?
“Yenilikçilik” yapan ve farkl›l›k yaratan kuru- Araçlar: Tafllar› kesmekte, tafl›-
(Peter Drucker) ve lufllara geçiyor. Üretici flirketlerin makta ve kald›rmakta kullan›lan
“‹fl Stratejileri” yüzde 98’ini oluflturan KOB‹ ifl- araçlar nelerdir?
Bu bak›fl aç›s›na ne zaman ulafla-
letmeleri ‘Emtialaflma (benzerlefl-
götürecek. Tamamen me –ayn›laflma) Cehennemi’ne ca¤›z? Aradan binlerce y›l geçti.
bilgiye ve uygulamaya hoflgeldiniz. Hala onlara ulaflmaya çal›fl›yoruz
dayanan bir ça¤›n l Rekabet yo¤un de¤ilse yöneti- gibi geliyor bana. Ne kadar bafla-
henüz mi mükemmellefltirmek zorunlu rabiliyoruz? Durup kendimizi sor-
olmuyor. Nedense KOB‹’ler yu-
gulama zaman›m›z gelmedi mi
bafllang›c›nday›z. murta kap›ya gelmeden önlem dersiniz?
100 KobiEfor Ekim 2013