Page 100 - KobiEfor_Ekim_2013
P. 100

UZMAN                               Gelece¤i Yönetmek


                                       G      ünümüzün ekonomisini        alm›yorlar. Zorunlu kalmadan de-
                                              art›k “H›z”, “Çeviklik”,
                                                                          ¤iflmiyorlar.
                                                                          l Güçlü rakiplerle çarp›flmak ser-
                                              “H›zl› Etki”, “Esnek Tep-
                                              ki”, “Çabuk Yan›t”, “Elek-  maye gücü gerektiriyor.
                                        tronik Ortamda ‹letiflim”, “Elle   l  Sermaye Piyasas› çeflitlendi:
                                        Tutulmayan Temel De¤erler”        Pazar pay›, itibar sermayesi, sos-
                                        yönlendiriyor. Rekabet hammad-    yal sermaye, iliflki sermayesi, en-
                                        deden ba¤›ms›zlaflt›. Bizleri gele-  telektüel sermaye, müflteri ser-
                                        ce¤e “Düflük Riskli Yarat›c›l›k”,  mayesi, yap›sal sermaye…
                                        yarat›c› y›k›m anlam›na gelen     l Yeterince karar alma, e¤itim ve
                                        “Yenilikçilik” (Peter Drucker) ve  verimlilik önemli hale geldi.
                                        “‹fl Stratejileri” götürecek. Tama-  l E¤er “iyi” oldu¤unuzu düflünü-
                                        men bilgiye ve uygulamaya daya-   yorsan›z ÖLÜRSÜNÜZ. ‹leriye git-
                                        nan bir ça¤›n henüz bafllang›c›n-  mek istiyorsan›z geçmiflteki ba-
                                        day›z.                            flar›n›z›n gelecekte de baflar›l› ol-
                                        l Geleneksel s›n›rlar›m›z giderek  man›z›n güvencesi olamayaca¤›n›
             MEM‹fi YILMAM               eriyor.                           ve kendinizi müflteriye göre “ye-
             Uzman E¤itmen/             l Kullanmak ile sahip olmak, bil-  niden yaratman›z” gerekti¤ini bil-
             Yönetim Dan›flman›          mek ile ö¤renmek, gerçek ile sa-  melisiniz.
                                        nal aras›ndaki çizgi art›k nere-  l Rakip bir gecede geliyor ve ye-
             memis@yilmam.com
                                        deyse yok oluyor.                 rel iflletmelerin deyim yerindeyse
                                        l Yönetici-Çal›flan aras›ndaki ay›-  iflini bitiriyor.
                                        r›m da giderek yok oluyor. Gide-  Binlerce y›l önce piramitleri infla
                Günümüzün               rek beyaz yakal›lar yar›s› mavi,  eden M›s›rl›lar, o devasa yap›tla-
            ekonomisini art›k           mavi yakal›lar, yar›s› beyaz yaka  r›n› olufltururken hangi de¤erleri
            “H›z”, “Çeviklik”,          olmak zorunda kalacaklar. Özel-   kulland›lar dersiniz? Bunlara ba-
                                                                          karak bizi bu rekabet ortam›nda
                                        likle beyaz yakal›lar› uyar›yorum.
           “H›zl› Etki”, “Esnek         Önümüzdeki on y›l say›lar› yüzde  ayakta tutacak ve gelece¤e tafl›-
         Tepki”, “Çabuk Yan›t”,         50 azalacak.                      yacak de¤erlerimizi de görebile-
           “Elektronik Ortamda          l Art›k kalite tan›m› yaln›zca ürün  ce¤imizi san›yorum.
                 ‹letiflim”,             ve hizmet için de¤il, yönetim ve  Organizasyon: O muazzam ifl-
                                        iflletme kalitesini de kaps›yor.
                                                                          gücünü nas›l organize ettiler?
            “Elle Tutulmayan            Rekabette ürün “hiç kald›”, hiz-  Teknoloji: O büyüklükteki taflla-
             Temel De¤erler”            met yorgan› ürünü korumad›¤›n-    r› nas›l tafl›d›lar? Ekip Çal›flma-
         yönlendiriyor. Rekabet         da ürün hastalan›yor.             s›: ‹letiflimi ve uyumu nas›l sa¤-
              hammaddeden               l Rekabetçi dünyada gelenekleri   lad›lar?  Beceri: O büyüklükteki
                                        sürdürerek ayakta kalmak müm-
                                                                          tafllar›, o kadar hassas ve ku-
          ba¤›ms›zlaflt›. Bizleri        kün de¤il.                        sursuz nas›l kesebildiler?  Ser-
             gelece¤e “Düflük            l  Maliyetleri düflürmek çözüm     maye: ‹flgücünün ihtiyaçlar›n›
            Riskli Yarat›c›l›k”,        de¤il, çünkü tüm rakipler mali-   karfl›lamak için gereken mali
               yarat›c› y›k›m           yetleri düflürüyor. Tüm flirketler  kayna¤› nereden buldular? Kay-
                                        giderek birbirine benziyor. Emti-
                                                                          naklar: Çölün ortas›ndaki o ye-
             anlam›na gelen             alaflan dünyada üstünlük, yenilik  re o kadar tafl nereden geldi?
               “Yenilikçilik”           yapan ve farkl›l›k yaratan kuru-  Araçlar: Tafllar› kesmekte, tafl›-
            (Peter Drucker) ve          lufllara geçiyor. Üretici flirketlerin  makta ve kald›rmakta kullan›lan
              “‹fl Stratejileri”         yüzde 98’ini oluflturan KOB‹ ifl-   araçlar nelerdir?
                                                                          Bu bak›fl aç›s›na ne zaman ulafla-
                                        letmeleri ‘Emtialaflma (benzerlefl-
          götürecek. Tamamen            me –ayn›laflma) Cehennemi’ne       ca¤›z? Aradan binlerce y›l geçti.
         bilgiye ve uygulamaya          hoflgeldiniz.                      Hala onlara ulaflmaya çal›fl›yoruz
            dayanan bir ça¤›n           l Rekabet yo¤un de¤ilse yöneti-   gibi geliyor bana. Ne kadar bafla-
                   henüz                mi mükemmellefltirmek zorunlu      rabiliyoruz? Durup kendimizi sor-
                                        olmuyor. Nedense KOB‹’ler yu-
                                                                          gulama zaman›m›z gelmedi mi
            bafllang›c›nday›z.           murta kap›ya gelmeden önlem       dersiniz?
           100 KobiEfor Ekim 2013
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105