Page 79 - KobiEfor_Eylul_2012
P. 79
na kadar Konya, Ankara, ‹zmir ve Bursa illerinde flu- rak hizmet ald›¤›na inanmas› gerekiyor.”
beler açmay› hedeflediklerini aç›kl›yor.
‘Anadolu reklamc›s›’ yetifltirmek
Yurtd›fl›na aç›l›fl bafllad› Muhittin Özdemir’e göre Anadolu’daki reklam
Müflterilerinin yüzde 70’i KOB‹ olan Medya Merkez ajanslar›n›n en büyük s›k›nt›lar›ndan bir tanesi nitelik-
Ajans’›n 30’a yak›n müflterisi bulunuyor. Özdemir, li insan kayna¤›. Bir dönem ‹stanbul’dan profesyonel-
önümüzdeki y›llarda medya ajanslar› içerisinde ilk 10 ler transfer ettiklerini anlatan Özdemir, sonunda ihti-
içerisine girmeyi hedeflediklerini dile getiriyor: “Tür- yaçlar› olan personeli Anadolu’da yetifltirme yoluna
kiye’nin konjonktüründen dolay› yak›n bir zamanda gittiklerini dile getiriyor: “Erciyes Üniversitesi’nde ve
Orta Do¤u, Asya, Balkanlar ve Avrupa’da da hizmet çeflitli kurslarda reklamc›l›k dersleri vererek, kendi
verece¤iz. Avrupa’da baz› Türk markalar›yla görüflü- reklamc›lar›m›z› yetifltirmeye bafllad›k. 20 y›la yak›n
yoruz, 2013 y›l›nda onlara da hizmet verece¤iz. Yurt- sürede bizden yetiflmifl personel 20’ye yak›n ajans
d›fl›ndaki yabanc› ülkelerin televizyon kanallar›yla il- kurdu, birçok reklamc› yetifltirdik, sektöre personel
gili medya planlama ve sat›nalma ifline de bafllad›k.” kazand›r›lmas›yla ilgili bir okul görevimiz var.”
Özdemir reklam felsefesini de elitist reklam an- Ayn› zamanda Anadolu Reklamc›lar Derne¤i Yöne-
lay›fl›ndan kopar›yor: “Medya ajans› olarak reklam- tim Kurulu Baflkan› olan Muhittin Özdemir’in marka-
verenle uzun soluklu çal›flmaktan yanay›m. Bütçe- laflma yolundaki KOB‹’lere önerileri flöyle: “‹yi bir
ler gittikçe büyüyor, uzmanl›k art›yor, güven duy- pazarlama departman› kursunlar. Bu konuda nitelik-
gusu önplana ç›k›yor. Markalaflma uzun bir süreç, li insan kayna¤› transfer etsinler, pazarlama ile sat›fl
bu anlamda da uzun süreli çal›fl›lmas› laz›m. Krea- departmanlar›n› ay›rs›nlar. Ald›klar› hizmetin kalitesi
tif ajans aç›s›ndan da firmay› tan›ma, ona konsept önemli. Kendilerine yak›n olanla uzak olan ajans›n
belirleme ve bunu uygulama neredeyse 4 y›l sürü- verdi¤i hizmet farkl› olur, hangi ajans kendilerine
yor. Örne¤in biz fiahin Sucuklar› ile 2004’ten 2011 daha iyi hizmet verecekse onu seçsinler. Kendilerini
y›l›na kadar 7 y›l çal›flt›k. Medya ajans›n›n yapt›¤› anlayabilen, ayn› dili konuflabilen, KOB‹’nin kayg›la-
iflin devam›n› getirmifl olmas› önemlidir. Anado- r›n› tafl›yan bir medya flirketiyle çal›flmalar›n› öneri-
lu’da reklamverenin medya ajans›nda birinci önce- yorum. Ajans olarak 20 y›ld›r Anadolu’day›z, birçok
li¤i ‘güven’dir. Deyim yerindeyse bir at›ml›k barutu KOB‹’yle beraber büyüdük. Ulusal düzeydeki birçok
vard›r ve onunla hedefi 12’den vurmak zorundad›r. markan›n ilk ajans› bizdik. KOB‹’lerin marka olmak
Do¤ru yönlendirildi¤ine, bilimsel kriterler kullan›la- gibi bir dertleri olmas› laz›m.”
KOB‹’LER MARKALAfiMA YATIRIMI YAPMALI
Medya Ofisi Ajans Baflkan Yard›mc›s› Ali Sar›- Bizim yapt›¤›m›z ifl ismi markaya çevirmek.
do¤an, çat› flirketleri; Medya Merkez Ajans’› Ana- Marka olmazsan›z hiçbirfleysiniz. Marka de¤eri
dolu’da KOB‹’lerin ihtiyac› olan marka ve iletiflim çok önemli, uluslararas› flirketler de Türkiye’de
dan›flman› olarak konumlad›klar›n›, Medya Ofi- markalaflma sürecini tamamlam›fl ürün ya da hiz-
si’nin ise medya planlama ve sat›nalma hizmeti metleri üreten firmalar› sat›n al›yor. Oyunu kural-
verece¤ini, ihtiyaç olmas› halinde bu flemsiyenin lar›na göre oynayacaks›n›z ya da oynayacaks›n›z.
alt›na bir halkla iliflkiler flirketi de dahil edebile- KOB‹’ler markalaflmaya yönelmeli, her türlü yat›-
ceklerini anlat›yor. Uluslararas› çapta ajans hiz- r›mlar›n› markalaflmay› düflünerek yapmal›.” Med-
metlerini KOB‹’lere vermek üzere kurulduklar›n› ya ajans› seçiminin öneminden sözediyor: “Mar-
vurgulayan Sar›do¤an, flunlar› söylüyor: kalaflma sürecini organize eden ve katmade¤eri
“Anadolu KOB‹’leri henüz isim; markalaflma- sa¤layan art›k medya flirketleri.”
m›fl. ‹simden markaya yolculuklar›n› müflteriyle
birlikte kurgulamak istiyoruz. Beraber çizilmifl bir
yol haritas› olmal›. Onlarla ayn› dili konuflmak bu
süreçte kolaylaflt›r›c› unsur, onun için her KO-
B‹’nin mutlaka bir pazarlama bölümünün olmas›
çok önemli. KOB‹’lerin ne istediklerini iyi tespit et-
meleri laz›m. Bu konuda bizden dan›flmanl›k da
alabilirler. Yol haritalar›n› çok iyi çizmeleri gereki-
yor. Uluslararas› oyuncu olmak istiyorlarsa bir yol
haritas›na mutlaka ihtiyaç var, bunu biz koordine
edebiliriz, onlara medya ajans› hizmeti verebiliriz.
Çözüm ortaklar›yla o yol haritas›n› temellendirip
gerekti¤inde durak yerlerini, gerekti¤inde kam-
panya dönemlerini birlikte belirleyebilir, medya
planlama ve sat›nalmalar›n› yapabiliriz.
Eylül 2012 KobiEfor 79