Page 79 - KobiEfor_Eylul_2012
P. 79

na kadar Konya, Ankara, ‹zmir ve Bursa illerinde flu-  rak hizmet ald›¤›na inanmas› gerekiyor.”
           beler açmay› hedeflediklerini aç›kl›yor.
                                                              ‘Anadolu reklamc›s›’ yetifltirmek
              Yurtd›fl›na aç›l›fl bafllad›                       Muhittin Özdemir’e göre Anadolu’daki reklam
              Müflterilerinin yüzde 70’i KOB‹ olan Medya Merkez  ajanslar›n›n en büyük s›k›nt›lar›ndan bir tanesi nitelik-
           Ajans’›n 30’a yak›n müflterisi bulunuyor. Özdemir,  li insan kayna¤›. Bir dönem ‹stanbul’dan profesyonel-
           önümüzdeki y›llarda medya ajanslar› içerisinde ilk 10  ler transfer ettiklerini anlatan Özdemir, sonunda ihti-
           içerisine girmeyi hedeflediklerini dile getiriyor: “Tür-  yaçlar› olan personeli Anadolu’da yetifltirme yoluna
           kiye’nin konjonktüründen dolay› yak›n bir zamanda  gittiklerini dile getiriyor: “Erciyes Üniversitesi’nde ve
           Orta Do¤u, Asya, Balkanlar ve Avrupa’da da hizmet  çeflitli kurslarda reklamc›l›k dersleri vererek, kendi
           verece¤iz. Avrupa’da baz› Türk markalar›yla görüflü-  reklamc›lar›m›z› yetifltirmeye bafllad›k. 20 y›la yak›n
           yoruz, 2013 y›l›nda onlara da hizmet verece¤iz. Yurt-  sürede bizden yetiflmifl personel 20’ye yak›n ajans
           d›fl›ndaki yabanc› ülkelerin televizyon kanallar›yla il-  kurdu, birçok reklamc› yetifltirdik, sektöre personel
           gili medya planlama ve sat›nalma ifline de bafllad›k.”   kazand›r›lmas›yla ilgili bir okul görevimiz var.”
              Özdemir reklam felsefesini de elitist reklam an-  Ayn› zamanda Anadolu Reklamc›lar Derne¤i Yöne-
           lay›fl›ndan kopar›yor: “Medya ajans› olarak reklam-  tim Kurulu Baflkan› olan Muhittin Özdemir’in marka-
           verenle uzun soluklu çal›flmaktan yanay›m. Bütçe-  laflma yolundaki KOB‹’lere önerileri flöyle: “‹yi bir
           ler gittikçe büyüyor, uzmanl›k art›yor, güven duy-  pazarlama departman› kursunlar. Bu konuda nitelik-
           gusu önplana ç›k›yor. Markalaflma uzun bir süreç,  li insan kayna¤› transfer etsinler, pazarlama ile sat›fl
           bu anlamda da uzun süreli çal›fl›lmas› laz›m. Krea-  departmanlar›n› ay›rs›nlar. Ald›klar› hizmetin kalitesi
           tif ajans aç›s›ndan da firmay› tan›ma, ona konsept  önemli. Kendilerine yak›n olanla uzak olan ajans›n
           belirleme ve bunu uygulama neredeyse 4 y›l sürü-  verdi¤i hizmet farkl› olur, hangi ajans kendilerine
           yor. Örne¤in biz fiahin Sucuklar› ile 2004’ten 2011  daha iyi hizmet verecekse onu seçsinler. Kendilerini
           y›l›na kadar 7 y›l çal›flt›k. Medya ajans›n›n yapt›¤›  anlayabilen, ayn› dili konuflabilen, KOB‹’nin kayg›la-
           iflin devam›n› getirmifl olmas› önemlidir. Anado-  r›n› tafl›yan bir medya flirketiyle çal›flmalar›n› öneri-
           lu’da reklamverenin medya ajans›nda birinci önce-  yorum. Ajans olarak 20 y›ld›r Anadolu’day›z, birçok
           li¤i ‘güven’dir. Deyim yerindeyse bir at›ml›k barutu  KOB‹’yle beraber büyüdük. Ulusal düzeydeki birçok
           vard›r ve onunla hedefi 12’den vurmak zorundad›r.  markan›n ilk ajans› bizdik. KOB‹’lerin marka olmak
           Do¤ru yönlendirildi¤ine, bilimsel kriterler kullan›la-  gibi bir dertleri olmas› laz›m.”

                          KOB‹’LER MARKALAfiMA YATIRIMI YAPMALI

                Medya Ofisi Ajans Baflkan Yard›mc›s› Ali Sar›-  Bizim yapt›¤›m›z ifl ismi markaya çevirmek.
             do¤an, çat› flirketleri; Medya Merkez Ajans’› Ana-  Marka olmazsan›z hiçbirfleysiniz. Marka de¤eri
             dolu’da KOB‹’lerin ihtiyac› olan marka ve iletiflim  çok önemli, uluslararas› flirketler de Türkiye’de
             dan›flman› olarak konumlad›klar›n›, Medya Ofi-  markalaflma sürecini tamamlam›fl ürün ya da hiz-
             si’nin ise medya planlama ve sat›nalma hizmeti  metleri üreten firmalar› sat›n al›yor. Oyunu kural-
             verece¤ini, ihtiyaç olmas› halinde bu flemsiyenin  lar›na göre oynayacaks›n›z ya da oynayacaks›n›z.
             alt›na bir halkla iliflkiler flirketi de dahil edebile-  KOB‹’ler markalaflmaya yönelmeli, her türlü yat›-
             ceklerini anlat›yor. Uluslararas› çapta ajans hiz-  r›mlar›n› markalaflmay› düflünerek yapmal›.” Med-
             metlerini KOB‹’lere vermek üzere kurulduklar›n›  ya ajans› seçiminin öneminden sözediyor: “Mar-
             vurgulayan Sar›do¤an, flunlar› söylüyor:        kalaflma sürecini organize eden ve katmade¤eri
                “Anadolu KOB‹’leri henüz isim; markalaflma-  sa¤layan art›k medya flirketleri.”
             m›fl. ‹simden markaya yolculuklar›n› müflteriyle
             birlikte kurgulamak istiyoruz. Beraber çizilmifl bir
             yol haritas› olmal›. Onlarla ayn› dili konuflmak bu
             süreçte kolaylaflt›r›c› unsur, onun için her KO-
             B‹’nin mutlaka bir pazarlama bölümünün olmas›
             çok önemli. KOB‹’lerin ne istediklerini iyi tespit et-
             meleri laz›m. Bu konuda bizden dan›flmanl›k da
             alabilirler. Yol haritalar›n› çok iyi çizmeleri gereki-
             yor. Uluslararas› oyuncu olmak istiyorlarsa bir yol
             haritas›na mutlaka ihtiyaç var, bunu biz koordine
             edebiliriz, onlara medya ajans› hizmeti verebiliriz.
             Çözüm ortaklar›yla o yol haritas›n› temellendirip
             gerekti¤inde durak yerlerini, gerekti¤inde kam-
             panya dönemlerini birlikte belirleyebilir, medya
             planlama ve sat›nalmalar›n› yapabiliriz.
                                                                                        Eylül 2012 KobiEfor 79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84