Page 78 - KobiEfor_Eylul_2012
P. 78
AJANS
KOB‹’lerin Anadolu’daki nefesi;
Medya Merkez Ajans
Anadolu KOB‹’lerinin markalaflma
sürecini yönetmekte ihtisaslaflm›fl
olan Medya Merkez Ajans Kayseri’de
konumlanm›fl, ‹stanbul ve Gaziantep’te
flubeleri var, 2014 y›l› sonuna
kadar Konya, Ankara, ‹zmir ve
Bursa’da da flubeler açacak.
A nadolu’daki KOB‹’lerin markalaflma süre-
cinde özellikle medya planlama ve sat›nal-
mada yanlar›nda Medya Merkez Ajans var.
Merkezi Kayseri’de, flubesi ‹stanbul’da olan
Medya Merkez Ajans’›n kurulufl öyküsü il-
ginç. Anadolu Üniversitesi ‹dari Bilimler Fakültesi’nde
1998 ve sonras›nda okudu¤u y›llarda tüketimi körük-
ledi¤i için reklamc›l›¤a karfl› ç›kan Muhittin Özdemir,
televizyon ve reklamla ilgili okumalara o dönemde
bafllar. Kayserilidir, memleketine gitti¤inde ona bu
konularda sorular soruldukça araflt›rmalar›n› derin-
lefltirir, öyle ki mezuniyet tezini reklamc›l›k üzerine
haz›rlar. O tez, hayat›na yön verir. Duygusal güdüle-
re seslenen rekabet edici reklam ile ussal güdülere
seslenen bilgi verici reklam› k›yaslayan Özdemir, “Ak-
la seslenen reklam›n bir ihtiyaç oldu¤unu kabul et- Muhittin Özdemir, Medya Merkez Ajans’›n mottosunu
tim. Günümüzde ayn› ürünü üreten yüzlerce üretici flöyle tarif ediyor: “Anadolu’da her zaman KOB‹’lerin yan›nda.
En büyük art›m›z samimiyet. Çok küçük bir bütçeyle de
var. Tüketicinin do¤ru üreticiyi ve do¤ru ürünü bul- çal›flabiliriz. Örne¤in fiahin Sucuklar› küçük bütçeyle bafllad›,
mas› elzem. Do¤ru ürün do¤ru tüketiciyle buluflma- bugün y›lda 5-6 milyon TL reklama para harcayan bir
d›¤› sürece israf sözkonusudur” diyor. reklamveren durumunda.”
Erciyes Üniversitesi’nde Yönetim dal›nda yüksek
lisans e¤itimi alan Özdemir, Medya Merkez Ajans’› ürünlerin ço¤unlu¤u bu gruba hitap ediyordu. Türk
hayata geçirir. Ajans, 2000’li y›llardan sonra ise ifl- toplumu en çok ana haberleri seyreder; daha ekono-
letmelere kreatif hizmetle birlikte medya planlama mik oldu¤u ve hedef kitleyle buluflturdu¤u için biz
ve sat›n alma hizmeti de sunmaya bafllar. de oradaki reklam kufla¤›na planlamada daha çok
yer vererek birçok insan›n ilgisini çektik.”
KOB‹’lere yönelik reklam politikas›
Muhittin Özdemir’e göre reklamc›l›kta ve marka- Yeni flubeler açacak
laflma süreçlerinde KOB‹’ler özel bir kategori teflkil Muhittin Özdemir, medya planlama ve sat›nalma-
ediyor, de¤iflik ve yarat›c› ajans yaklafl›mlar›n› gerek- n›n standart bir hizmet oldu¤unu vurguluyor. ‹flleyi-
li k›l›yor. ‹stanbul’a geldiklerinde medya planlama fli flöyle özetliyor: “Anadolu’daki reklamverenle Ana-
ve sat›n alma hizmeti veren ajanslar›n ajandas›nda dolu’da görüflüyoruz, Kayseri ve çevresindeki iller-
KOB‹’lerin yeterince yer tutmad›¤›n› farketmifller. den onlara gidiyoruz. Ancak onlara Kayseri uzak ge-
KOB‹’ler ad›na mecralarla tek tek görüflmeye baflla- liyor. Biz de bu nedenle bir ilke daha imza atarak ‹s-
m›fllar. tanbul’a flube açt›k, Anadolu’daki KOB‹’lerle ‹stan-
Ajans kreatif hizmet verdi¤i müflterilerinin medya bul’da bulufluyoruz. Bu süreçte uzmanl›¤› tamamen
planlama ve sat›nalmas›n› da yapmaya bafllam›fl. Ar- medya planlama ve sat›nalma olan, yabanc› flirket-
d›ndan as›l ifli de bu olmufl. Ajans birçok ilkleri ger- lerle iflbirli¤ine gidecek, daha çok Marmara Bölge-
çeklefltirmifl, 2005’te ilk en k›sa reklam olan 4 sani- si’ndeki reklamverenlerle çal›flmay› hedefleyen Med-
yelik reklam› yapm›fllar; ard›ndan 360 saniyelik en ya Ofisi ad›yla yeni bir firma kurduk.” ‹kinci flubele-
uzun ilk reklam› da. Ajans’›n tespiti flöyle: “Anado- rini Gaziantep’te açt›klar›n› belirten Özdemir, “Biz
lu’da müflterinin ço¤unlu¤u C grubudur ve üretilen müflterinin aya¤›na gidiyoruz” diyor, 2014 y›l› sonu-
78 KobiEfor Eylül 2012