Page 96 - KobiEfor_Haziran_2012
P. 96
BALIKES‹R OSB
Hisar Süt, Özerhisar ve Çay›rhisar
Ayran› ile ulusal marka olacak
Temelleri 1950’li y›llarda at›lan
Hisar Süt, bir aile flirketi. 1974’e kadar
peynir üreten firma, bu tarihten itibaren
ayran üretimine bafllam›fl. Hisar Süt, Ba-
l›kesir ve 19 ilçesine hizmet veriyor. Hisar
Süt’ün Özerhisar ve Çay›rhisar Ayran› ol-
mak üzere 2 markas› bulunuyor. Hisar CEVHER SÜT SA⁄IM
Süt Genel Müdürü Mehmet Ali Özer, Bal›-
kesir OSB’de 4 bin 500 metrekaresi kapa- MAK‹NALARI, YURTDIfiINA
l› olmak üzere 12 bin metrekarelik bir AÇILACAK
alanda fabrika inflaatlar›n›n sürdü¤ünü,
2014 y›l›nda faaliyete geçecek fabrikalar›y- Cevher Süt Sa¤›m Makinalar› ‹malat Sanayi Ti-
la birlikte Türkiye çap›nda ulusal bir flirke- caret, 30 y›ll›k sa¤›m makinalar› ve ekipmanlar›
te dönüflmeyi hedeflediklerini söylüyor. Bal›kesir için- tecrübesiyle Türkiye’nin her yan›na sabit ve ara-
de 1200 tane müflterileri bulundu¤unu, Özerhisar ve bal› süt sa¤›m makinalar› ve k›lç›k sistemi süt sa-
Çay›rhisar Ayran›’n›n Bal›kesir’de markalaflt›¤›n› belir- ¤›m odalar› imalat› yap›yor. Firman›n ürün gam›-
ten Özer, markalar›n› kurumsallaflt›r›p ulusal çapta bü- n›; süt sa¤›m makinalar›, süt sa¤›m odas›, yem
yütme hedefinden sözediyor: “Özerhisar Ayran› mar- ezme makinalar›, yem k›rma makinalar›, badem
kas›n› ulusal çapta bir marka haline getirece¤iz. He- fidan› ve kilit arkas› oluflturuyor. Cevher Süt Sa-
deflerimizde ihracat da var. ‹lk önce ürünlerimizi Orta- ¤›m Makinalar› ‹malat Sanayi Ti-
do¤u pazar›na sunaca¤›z. Libya, M›s›r, Ürdün, Azer- caret Sahibi Cevdet Kelo¤lu, fir-
baycan ve Türkmenistan’dan talep geldi. Planl› büyü- man›n temellerini 1968’te att›¤›n›
meyi hedefliyoruz.” anlat›yor. ‹lk iflinin radyo tamirci-
Mehmet Ali Özer, Gaziantep, Denizli, Adapazar›, ‹z- li¤i oldu¤unu aktaran Kelo¤lu,
mir, Tekirda¤, Isparta, Antalya ve Ankara’dan bayilik sonra saman makinalar›, ard›ndan
talepleri geldi¤ini, ilk önce ‹stanbul, ‹zmir, Ankara ve salça makinalar›, süt sa¤›m maki-
Bursa’ya bayilikler vereceklerini aktar›yor. Üretimlerini nalar› ve sa¤›m odalar› imalat›na
1200 metrekare kapal› alanda 20 çal›flanlar›yla Çay›r- bafllad›klar›n› aktar›yor.
hisar Köyü’nde gerçeklefltirdiklerini ifade eden Özer, Cevdet Kelo¤lu, Türkiye’nin her
Ar-Ge çal›flmalar› yürüteceklerini de dile getiriyor: “Ye- yerine firman›n web sayfas›ndan
ni bir Ar-Ge ürünü; sarm›sakl›, naneli, otlu ayran yap›- online sat›fl yapt›klar›n› anlat›yor.
labilir. Ancak 1974’te piyasaya girdi¤imizde ne üreti- Kelo¤lu, 1-2 ay içerisinde ihracata
yorsak o ürünümüzü bozmayaca¤›z. Sat›fl›m›z›n yüzde bafllamay› hedeflediklerini aç›kl›-
80 a¤›rl›¤› her zaman ana ürünümüz olacak.” yor: “‹hracat belgemizi al›p, ihracata bafllayaca-
Özer, ürünün özelli¤ini de vurguluyor. “Biz kültür ¤›z. Moldova, Fas, M›s›r, Suriye, Kuzey Irak’tan
ayran› yapm›yoruz. Karamaya denilen klasik yöntemle ihracat talepleri geliyor. Bu ülkelerde süt sa¤›m
ayran yap›yoruz. Günlük mayam›z› kendimiz üretiyo- odalar› kuraca¤›z. Pazar›m›z› büyütece¤iz.”
ruz, maya aile içinde üretiliyor. Bizim ayran›m›zda ha- Toplam 2 bin 350 metrekare kapal› alanda
fif ekfli ve tuzlu tad› al›rs›n›z. ‹çinde hiçbir katk› mad- üretim yapt›klar›n›, 14 kifli istihdam ettiklerini be-
desi kullanm›yoruz. Bizden tamamen ba¤›ms›z olarak lirten Kelo¤lu, “Otomatik pençe üretmeye baflla-
Hisar Ayran› Sevenler Derne¤i kuruldu, 10 bin üyesi yaca¤›z. Türkiye’de ilk defa otomatik y›kamal› süt
var. ‹nternette sosyal paylafl›m sitelerinde sayfalar› sa¤›m makinalar›n› biz üretmeye bafllad›k. Y›lda
var, herkes oraya ayran›m›zla ilgili düflüncesini yaz›- 1200 civar›nda makina üretiyoruz, yeni fabrika in-
yor.” Ayran› günlük ürettiklerini vurgulayan Özer, 7-10 flaat›m›z sürüyor, 1 aya kadar faaliyete geçer. Ka-
gün kullan›m süresi bulundu¤unu ve pal› alan›m›z 750 metrekare daha artacak. Böyle-
müflterilerinin ürünü koruyup korumad›- ce üretim kapasitemiz en az 3 misli artacak. Ge-
¤›na dikkat ettiklerini ifade ediyor: “Ürü- çen y›la oranla yüzde 300 büyümeyi hedefliyo-
nümüzü koruruz. Bal›kesir’de marka ol- ruz” diyor.
mam›z›n en önemli sebebi budur. ‹ade- Bal›kesir OSB’de olmaktan memnun olduklar›-
siz litrelik cam fliflelerle süpermarketle- n› kaydeden Kelo¤lu, kaliteleri ve güvenilirlilikle-
re de girece¤iz. Ürünlerimiz restaurant, ri nedeniyle tercih edildiklerini ifade ediyor. Ke-
cafeler, çay ocaklar›, fast foodlarda sa- lo¤lu, uzun vadeli hedeflerinin ise Cevher marka-
t›l›yor. Dönemine göre 30 bin ile 50 s›n› uluslararas› hale getirmek oldu¤unu dile ge-
bin adet günlük sat›fl›m›z var. Kalite- tiriyor.
miz, ayran›m›z›n tad› ve firmam›z›n gü-
venirlili¤i nedeniyle tercih ediliyoruz.”
96 KobiEfor Haziran 2012122 KobiEfor Nisan 2012