Page 68 - KobiEfor_Haziran_2012
P. 68
LOJ‹ST‹K
2012’de hedef 4 ayr› sektör
Türkiye kargo sektörünün öncüsü Yurtiçi Kargo, 30. y›l›n› Antal-
ya’da çal›flanlar› ile birlikte kutlad›. “Baflar›m›z›n Anahtar›: Siner-
ji” slogan›yla gerçeklefltirilen “Y›ll›k Baflar› De¤erlendirme Top-
Ekol Lojistik’in kalitesi lant›s›”nda 1300’e yak›n Yurtiçi Kargo çal›flan›na 2012 y›l› için
yine tescillendi hedeflenen sektörler hakk›nda bilgiler aktar›ld›. Yurtiçi Kargo,
2012 y›l›nda e-ticaret, lojistik hizmetleri, do¤rudan sat›fl ve pera-
Entegre lojistik flirketlerinden Ekol kende sektörlerindeki çal›flmalar›na h›z verece¤ini aç›klad›.
Lojistik, SQAS (Safety Quality Assu-
rance System) de¤erlendirmesini
baflar›yla tamamlayarak 3 y›l geçer- DB Schenker Arkas: Türkiye’de ilk
li olan CEFIC (European Chemical “Özellikli Elleçleme”
Industry Council) onayl› SQAS de-
¤erlendirme belgesini ald›. Ekol Lo- Standart elleçlemeden
jistik, CEFIC onayl› SQAS’›n Trans- farkl› olarak ithalat›n an-
port Modul denetimini yüksek pu- trepo sahas› d›fl›nda ya-
anla tamamlayarak baflar› belgesini p›labilmesine olanak sa¤-
almaya hak kazand›. Bu denetim layan, çal›flma gün ve sa-
kapsam›nda kara yollar› a¤› üzerin- at esnekli¤i olan ve ürün
de kimyasal maddelerin emniyetli antrepodaym›fl gibi itha-
biçimde tafl›nabilmesi, geçici depo- lat›n antrepo d›fl›nda
lanmas›, yüklenmesi ve boflalt›lma- sonland›r›lmas›n› müm-
s›n› de¤erlendiren bir puanlama sis- kün k›lan ‘Özellikli Elleç-
temi uyguland›. leme’, iznini Türkiye’de
alan ilk flirket DB Schenker Arkas oldu. Elleçleme süresinin 90
gün oldu¤u bu izinle transit ifllemlerde mal›n menflei ve serbest
dolafl›mda olup olmad›¤›na bak›lmaks›z›n gümrük vergisi ödene-
rek ATR düzenlenebiliyor.
TLS Lojistik’ten yeni depo
TLS Lojistik, istikrarl› büyü-
me hedefleri do¤rultusun-
da Tuzla Orhanl›’da ‘Capel-
la’ ad› verilen iki katta top-
Netlog Lojistik lam 22.000 m kapal› alana
2
Grubu atakta sahip depoyu hizmete açt›.
Uluslararas› A S›n›f› depo
Netlog Lojistik Grubu, 12 flirketiyle standartlar›n› eksiksiz kar-
hizmet sunuyor, büyüme stratejisi fl›layan Capella’n›n üst kat Altu¤
do¤rultusunda filosuna, 70 adet so- yüksekli¤i net olarak 14.5 Hac›alio¤lu
¤utucu üniteli kamyon ve 20 adet metre. Tesisin tüm iç ve d›fl
bölmeli ve çift kat yüklenebilmeli alanlar›, harekete duyarl› ve gece görüfl sistemli kamera a¤›yla
frigo römork olmak üzere 90 yeni 7/24 denetleniyor. 250 kiflilik ekibin çal›flt›¤› “çok kullan›c›l›” te-
araç katt›. Çift bölmeli, çift rejimli siste, kiflilerin farkl› operasyonel alanlara eriflimi “kartl› yetkilen-
so¤utuculu ve doubledeck sistemli dirme” sistemiyle kontrol ediliyor. TLS Lojistik Yönetim Kurulu
römorkler, çok amaçl› kullan›mlar›y- Baflkan› Altu¤ Hac›alio¤lu; “Capella son y›llarda yap›lm›fl en do-
la; kamyonlar ise üç ayr› rejimli mal nan›ml› tesislerden biri. H›z›m›z› yüksek teknolojik donan›m›m›z-
tafl›ma özellikleriyle dikkat çekiyor. la destekliyoruz” diye konufltu.
68 KobiEfor Haziran 2012