Page 54 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 54

UZMAN                                    Tek Seçici Müflteri

                                       K    alDer olarak Mükemmellik kültü-  de¤erlerini de her çeyrek dönemde iz-
                                            rünü yaflam biçimine dönüfltüre-
                                                                          liyoruz. Uluslararas› bir model kullan›l-
                                                                          mas› nedeni ile sonuçlar, di¤er ülkele-
                                            rek, ülkemizin rekabet gücünün
                                            ve geliflmifllik düzeyinin yüksel-  rin sonuçlar› ile k›yaslanabilmektedir.
                                        tilmesine katk›da bulunmak amac› ile  Her çeyrek dönemlerde TMME sonuç-
                                        21 y›ld›r çal›flmalar›m›z› sürdürmekte-  lar›n› kamuoyu ile paylafl›yoruz.
                                        yiz. Bu uzun ve zorlu süreçte, kurulufl-  2011 y›l› son çeyre¤inde TMME Ulusal
                                        lara ç›kt›klar› kalite yolculu¤unda reh-  Müflteri Memnuniyet Oran› kuruluflun-
                                        ber olup yol göstermek, yollar›na ›fl›k  dan bu yana en y yüksek de¤ere ulafla-
                                        tutmak istedik ve birçok ilke imza at-  rak yüzde 76.3 olarak gerçekleflti. Ay-
                                        t›k. Kurulufllar›n tüm süreçlerinde sü-  n›  dönemde  Amerika  ulusal  endeksi
                                        rekli iyileflmeyi esas almalar›n›n öne-  yüzde 7 75.8 olmufltur. Bu baflar› ülke-
                                        mini vurgulad›k. “Ölçmedi¤inizi iyilefl-  miz iflletmelerinin eseridir. TMME kap-
                                        tiremezsiniz.  Ölçmek  anlamak  ve  bil-  sam›nda her y›l yaklafl›k 35-40.000
                                        mektir.  Bilmek  yönetmektir”  yaklafl›-  müflteri görüflmesi ile 25 aflk›n sektör-
                                        m›ndan hareketle 2005 y›l›nda KalDer  de yaklafl›k 125’e yak›n kurulufl ba¤›m-
                                        ve KA Araflt›rma Ltd fiti. ortak girifli-  s›z olarak ölçülmektedir. TMME uygu-
                                        miyle baflta ABD olmak üzere Avrupa  lamas› ülkemizde 6’nc› y›l› geride b›ra-
                                        ve Asya’da birçok ülkede uygulanmak-  k›rken endeks oturmufltur. Model  6
                                        ta olan “Ulusal Müflteri Memnuniyeti  ana de¤iflken ve bunlar› belirleyen 15-
             A. HAMD‹ DO⁄AN             Endeksi” ad›yla ülkemizde de uygula-  17 alt de¤iflken için ölçüm yap›lmakta-
             KalDer                     maya bafllad›k.                    d›r. Ana de¤iflkenlerimiz: Müflteri Bek-
                                        Sürecin bafllat›lma gerekçesi ve anla-  lentileri, Alg›lanan Kalite, Alg›lanan
             Yönetim Kurulu Baflkan›
                                        m›n› TMME’de uygulanan ‘metod’a   De¤er ile Müflteri Memnuniyeti aras›n-
                                        ad›n› veren Prof.   Dr. Fornell’in ifadele-  daki nedensel iliflkiyi, di¤er taraftan
            “Ölçmedi¤inizi              riyle aktarmak isterim. Diyor ki; “Müfl-  da müflteri memnuniyeti ile müflteri fli-
                                                                          kayetleri ve müflteri ba¤l›l›¤› aras›nda-
                                        teri kaliteyi alg›larsa bu müflteri mem-
          iyilefltiremezsiniz.           nuniyeti  ile  ortaya  ç›kar.  Bu  müflteri  ki sonuç iliflkisini göstermektedir.
                                        me emnuniyeti, artan bir gelir anlam›na  TMME,  ‘Müflteri  Memnuniyeti’nin  za-
         Ölçmek anlamak ve              gelmektedir.  Müflteriler  do¤rudan  bir  man    içindeki  e¤ilimlerinin  izlenmesi,
                                        kurumun bilançosunda görünmmese de  müflteri  ba¤l›l›¤›,  buna  ba¤l›  olarak
          bilmektir. Bilmek             bir  ekonomik  de¤er  olarak  mutlaka  karl›l›k ve rekabet edebilirllik hakk›n-
             yönetmektir”               gösterilmelidir” demektedir.      da  önemli  bilgiler  vermektedir.  Kal-
                                                                          Der ve Ka araflt›rma olarak en büyük
                                        Alt›nc›  y›l›n›  tamamlad›¤›m›z    ulusal
            yaklafl›m›ndan               endeks  çal›flmam›zla  tüketicilere,  ta-  arzular›m›zdan b biri TVME Türkiye Va-
                                        rafs›z  bir  ölçüm  ile  beklentilerini,  tandafl Memnuniyeti Endeksi’ni ç›kar-
            hareketle 2005              memnuniyetlerini v ve flikayetlerini du-  tabilmektir.
                                        yurma imkan›, kurulufllara, kendisinin  Özel sektörün yan›s›ra kamu sektörün-
          y›l›nda KalDer ve             ve  rakiplerinin  durumunu  görme  ve  de de hedef kitlesinin memnuniyetini
           KA Araflt›rma Ltd             strateji i  gelifltirme  f›rsat›;  ülke  yöne-  de¤erlendirmeye istekli olan devlet ve
                                        timlerine ise ülke sanayisinin, ürünle-
                                                                          yerel yönetim kurumlar›na pusula hiz-
                fiti. ortak              rin ve hizmetlerin geliflme ee¤ilimi hak-  meti görmektedir. TMME, ABD’de ka-
                                        k›nda bilgi sahibi olma ve uluslarara-  mu kurumlar›n›n en önemli perfor-
           giriflimiyle baflta            s› k›yaslama verilerine ulaflma olana¤›  mans kriteri olarak uygulad›klar› ve bu
                                        sa¤lam›fl o olduk.                 do¤rultuda devlet bütçesinden pay al-
           ABD olmak üzere              TMME Türkiye içinde sat›n al›nan ürün  d›klar› sistemi Türkiye özelinde hayata
          Avrupa ve Asya’da             ve hizmetlerin müflterileri nezdinde  geçirmeyi arzulamaktad›r. 6 y›ld›r yap›-
                                                                          lan ölçümler sonucunda her sektörde
                                        memnuniyetlerinin ölçülmesi ve bunun
             birçok ülkede              lisansl› özel ekonometrik bir model  birinciler olufltu. Tekrarlanan birincilik-
                                        kullan›larak analiz edilmesine dayanan  ler sürdürülebilir baflar› kavram›n› or-
         uygulanmakta olan              ulusal sektörel kurumsal bir ölçü siste-  taya ç›kard›. Bu aflamada ödüllendir-
                                        midir. Sistem ACSI (American Custo-  me ve tan›ma sürecimizin bir gere¤i
           “Ulusal Müflteri              mer Satisfaction Index) lisans›, Natio-  olarak 2 Nisan 2012 tarihinde sektör
             Memnuniyeti                nal Quality Research Center ve Michi-  birincilerini onurland›ran bir Gala Ye-
                                                                          me¤i düzenledik. Ödül alan kuruluflla-
                                        gan Üniversitesi proje yönetim deste-
           Endeksi” ad›yla              ¤iyle yönetilmektedir. Dünyada Ameri-  r›m›z› kutluyorum.
                                        ka dahil 20’yi aflk›n ülkede yürütülen  KalDer Ulusal Kalite Ödülü   ile ifl dün-
             ülkemizde de               ulusal müflteri memnuniyeti endeksle-  yas›n›n en prestijli ödül sürecini ülke-
                                        rinin Türkiye uygulamas›d›r. Modeli KA  mizde 20 y›ld›r yürüten kurumdur. Ay-
              uygulamaya                Araflt›rma Ltd.fiti. ile birlikte ortak bir  n› titizl li¤imiz bu y›l ilki gerçekleflecek
                bafllad›k.               ürün olarak devreye ald›k. Türkiye’de  olan  TMME  ödül    organizasyonunda
                                                                          da devam ettirmifltir.
                                        ki de¤erlerin yan›s›ra ABD’deki sektör
           54 KobiEfor May›s 2012
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59