Page 132 - KobiEfor_Mayıs_2012
P. 132
ÜN‹VERS‹TE
Prof. Dr.
Türk E¤itim Derne¤i’nden; TEDÜ Öktem
Vardar
Keflif Üniversitesi
Türk E¤itim Derne¤i Yüksekö¤retim Vakf› taraf›ndan 2009 y›l›nda kurulan TED
Üniversitesi, e¤itim ö¤retime Eylül 2012’de start verecek. 4 bin 4 bin 500
ö¤rencinin hedeflendi¤i üniversitede sanayi-üniversite iflbirli¤ine önem verilecek.
tatürk taraf›ndan 84 y›l önce sivil toplum
aktif, etkileflimli, bire bir e¤itim verilecektir. Ö¤ren-
A kuruluflu olarak kurulan Türk E¤itim Der- cilere ihtiyaç duyduklar› derslerde akran deste¤i
ne¤i’nin (TED) üstün nitelikli e¤itim gele-
(tutoring) ve ileriye dönük planlama ve kendilerini
ne¤i son halka olan TED Üniversitesi’nin
gelifltirme noktas›nda baflar›l› TED’li abi/abla rehber-
yap›lanmas›nda son aflamaya geldi. 2012-
Ankara gibi sanayi yo¤un bir flehirde üniversite
2013 akademik takviminde Ankara’da e¤itime baflla- li¤i (mentoring) etkin olarak kullan›lacakt›r.”
yacak olan TED Üniversitesi’nin misyonu; her alanda olman›n yükümlülüklerinin fark›nda olan üniversite
kendine güvenli, uluslararas› düzeyde yetkin, etik yönetimi ODTÜ ile iflbirli¤i protokolü imzalad›. Ök-
de¤erleri önemseyen, çevre bilinci geliflkin, yarat›c› tem, protokolün üniversitenin gelifliminde etkili ola-
ve çok yönlü, toplumsal sorumluluk bilincine sahip, ca¤›n› belirterek, flöyle konufluyor: “TED Üniversite-
ba¤›ms›z düflünebilen bireylerin yetifltirilmesi fleklin- si, bilimsel araflt›rma ve üretti¤i de¤erleri sanayi ve
de tan›mlan›yor. TED Üniversitesi, evrensel boyutta toplumun geneliyle paylaflma etkinliklerine odakla-
insanl›¤a hizmet edecek düflünsel, bilimsel ve tek- narak en iyi flekilde yapaca¤› inanc›ndad›r. Bu ne-
nolojik bilgi üretimine katk› sa¤layacak. 4 bin 4 bin denle ince da¤›lma yerine kurumsal tercihler çerçe-
500 ö¤renci hedefleyen üniversitede diploma prog- vesinde adres olaca¤› alanlara yo¤unlaflacakt›r.”
ramlar› genel alanlardaki klasik mesleklere yönelik.
‹stihdama dönük e¤itim
Ö¤renen odakl› anlay›fl fark getirecek Sanayinin içinde mezunlar›n ifl hayat›na nas›l ha-
“TED Üniversitesi erken ve dar alanlarda uzman- z›rland›¤› da önemli. Öktem’e göre TED Üniversitesi
laflmaya uzak duracak, liberal e¤itim felsefesiyle kül- mezunlar› ifl hayat›na at›lma aflamas›nda çok flansl›.
türlü, dünyay› bilen, çok yönlü, yeni ortamlara kolay- Zira tüm e¤itim –ö¤retim programlar› “istihdam edi-
ca ayak uydurabilen, kendi kendine ö¤renmesini bi- lebilirlik” kriterleri çerçevesinde oluflturulmufl. Ök-
len mezunlar yetifltirecektir” diyen TED Üniversitesi tem, “‹fl hayat›n›n beklentileri olan kazan›mlar, müf-
Rektörü Prof. Dr. Öktem Vardar, ö¤rencilerin tercih- redat›n, ders verme ve ö¤renci de¤erlendirme yön-
lerini bilerek ve yaflarak yapmalar›na, esnek prog- temlerinin temelini teflkil eder. E¤itim fakültesi me-
ram ve seçmeli dersler yoluyla istedikleri yönde uz- zunlar› TED Kolejleri’ndeki talep nedeniyle adeta ka-
manlaflmalar›na ve alan d›fl› ders kümeleriyle farkl› p›fl›lacakt›r” diye konufluyor.
disiplinleri tan›malar›na imkan verecek bir sistem- TED k›sa vadede Ankara’n›n merkezi noktalar›nda
den sözediyor. E¤itim dilinin ‹ngilizce oldu¤u üniver- hem kamuoyuna hem kendi iç paydafllar›na güven
sitenin sektördeki iddias›n› Öktem Vardar, flöyle ak- veren bir yap›da e¤itime bafllayacak. Ard›ndan kam-
tar›yor: “TED Üniversitesi Türkiye’de ö¤reten-odakl› pus yap›lanmas› gelecek. Araflt›rma ve keflfetme fa-
anlay›fltan ö¤renen odakl› anlay›fla geçiflin öncülü¤ü aliyetlerine özel önem atfeden bir kurum olmay›
iddias›ndad›r. Yeni ö¤retme/ö¤renme yöntemlerinin amaçlayarak Eylül 2012 döneminde ilk ö¤rencilerini
kullan›lmas› kurumsal öncelik olarak benimsenmifl- alacak olan TED Üniversitesi’nin akademik birimleri
tir. Bunun için küçük s›n›flarda ders yap›lacak, bili- flöyle: E¤itim Fakültesi, Mühendislik ve Mimarl›k Fa-
flim teknolojisi ve pedagojik yaklafl›mlar kullan›larak kültesi, ‹ktisadi ve ‹dari Bilimler Fakültesi.
132 KobiEfor May›s 2012