Page 145 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 145

BOSNA-HERSEK                         do¤a sporlar› aç›s›ndan potansiyele sahiptir. Bos-
                                                            na Hersek’ten ithalat›m›z 80 milyon dolar civar›n-
              Nüfusu 3.9 milyon olan Bosna-Hersek ekonomi-  dad›r.
           sinde üretim g›da iflleme, metal d›fl› ürünler, mine-  Türkiye’nin Bosna Hersek’e ihracat›nda do¤ru-
           raller, a¤aç iflleme, temel metaller gibi görece dü-  dan tüketime yönelik tüm ürünlerde potansiyel
           flük katma de¤erli sektörlerde yo¤unlaflm›flt›r. Bos-  mevcuttur. ‹thalatta ise baz› tar›m ürünleri,  savun-
           na Hersek, k›fl sporlar›, kapl›ca turizmi, avc›l›k ve  ma sanayi ile madencilik ürünleri sözkonusudur.


                           ROMANYA                          lerine talep görünmektedir. Yat›r›m için potansiyel
                                                            sektörler ise otomotiv ana ve yan sanayi, demir-
               Nüfusu 21.5 milyon, GSY‹H’s› 175.4 milyar dolar
             olan Romanya ekonomisinin yüzde 5-6 civar›nda  çelik ve metalurji, elektrikli ev aletleri, tekstil kon-
             büyüme kapasitesi bulunuyor. Kifli bafl› gelir: 13  feksiyon ve deri, inflaat malzemeleri, gemi infla,
             dolara yaklaflm›flt›r. Yeniden yap›lanmada g›da, g›-  makine imalat, g›da iflleme, a¤aç iflleme, ilaç ve
             da iflleme, tekstil, kürk ve deri, ayakkab› ve hafif  kozmetik, iletiflim, enerji, gayrimenkul, altyap› ve
             sanayi makina üretim sektörlerine a¤›rl›k verilmifl-  lojistik sektörlerindedir.
             tir. Metalurji ve kimyasallar önemini korumaktad›r.

               D›fl ticareti
               Romanya’n›n ihracat› 60, ithalat› 69 milyar do-
             lar düzeyindedir. Türkiye’nin Romanya’ya ihracat›
             2.6 milyar dolar, Romanya’dan ithalat› 3.5 milyar
             dolar seviyesindedir.
               ‹hracat yönünden Türkiye için Romanya flu po-
             tansiyelleri içermektedir: Do¤rudan ihracat alan›n-
             da her ürüne, ama özellikle Türk ihraç ürünlerin-
             den tar›m ürünleri, tekstil-konfeksiyon, hediyelik
             eflya, otomobil yedek parçalar›, her tür makineler,
             elektrikli ev aletleri, ambalaj malzemesi, ka¤›t, kar-
             ton, telekomünikasyon ürünleri, bilgisayarlar, t›bbi
             ekipman, kirlilik ölçüm cihazlar›, asansör, paspas,
             çelik tencere, teflon mutfak eflyas›, ›slak mendil,
             eflantiyon amaçl› küçük ürünler ve eczac›l›k ürün-

                                                                                      Nisan 2009 KobiEfor 145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150