Page 133 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 133
At›l›m’dan ‘at›l›m’ y›l›
Yap› Kredi Faktoring pazar›
büyütüyor
Sektör liderli¤ini 2001
y›l›ndan bu yana sürdü-
ren Yap› Kredi Faktoring,
2012 y›l›nda da Pazar li-
derli¤ini korumak istiyor.
Yap› Kredi Faktoring Ge-
nel Müdürü Nida Bektafl,
2011 y›l›nda liderli¤i sür-
dürerek müflteri portfö-
yüne 730 yeni müflteri
eklediklerini ve 7 milyar
dolar ciro elde ettiklerini
söylüyor. Bektafl, yurt içi
faktoring ifllemlerinde
yüzde 16, ihracat fakto-
ring ifllemlerinde ise yüz-
de 26 pazar pay›na sa- Finans sektörüne 1993 y›l›nda ad›m atan At›l›m
hip olduklar›n›, toplam Faktoring, 2002 y›l›ndan bu yana mevcut ortakl›k ya-
faktoring ifllem hacminde p›s›yla faaliyetlerine devam ediyor. At›l›m Faktoring
pazar paylar›n› ise yüzde Genel Müdür’lük ve ‹stoç temsilcili¤inde, bilgi biriki-
17.7 olarak gerçeklefltir- mine sahip, uzman ve deneyimli kadrosu ile ça¤dafl
diklerinin alt›n› çiziyor. hizmet ve finansman yöntemi olan faktoringi müflte-
Bektafl, “2011 y›lsonu ra- rilerine sunuyor.
kamlar›na göre sektörün At›l›m, vizyonu ve müflteri vizyonunun kesiflti¤i
aktif büyüklü¤ü 15 mil- her noktada “tailor made” çözümler sunarak, müfl-
yar TL iken, Yap› Kredi terilerinin büyümelerine destek veriyor. At›l›m Fak-
Faktoring’in aktif büyük- toring Genel Müdürü Murat Ömürbek, 65 kiflilik per-
lü¤ü de 1.8 milyar TL ol- sonel kadrosuyla sadece finansman de¤il müflterile-
du” diyor. Sektörün öncü flirketlerinden biri ola- rine kredibilite analizi konusunda da hizmet verme-
rak pazar› ve müflteri ihtiyaçlar›n› çok yak›ndan yi ilke edindiklerini ve 2011 y›l›nda iyi bir performans
takip ettiklerini belirten Bektafl, “Mevcut müflte- göstererek büyüdüklerini aç›kl›yor. Ömürbek, flöyle
rilerimizde ifllem çeflitlili¤i ile hacmin art›r›lmas›, konufluyor: “At›l›m Faktoring müflterileri ile ayn› ta-
aday müflteriler için ise faktoringin tan›t›m›n›n, rafta oldu¤unun bilinci ile finansal piyasalardaki bü-
kullan›m›n›n yayg›nlaflt›r›lmas› ile ifllem hacminin yümesini sürdürmektedir. Finansal bir flirket olmas›-
artt›r›lmas› en önemli pazarlama ve sat›fl politi- na ra¤men, müflterilerinin tedarikçisi oldu¤unu unut-
kalar›m›z aras›nda yer al›yor” diyor. 2012 içinde mayan At›l›m Faktoring’in iliflkilerindeki temel pren-
de mevcut talebin devam edece¤ini öngördükle- sibi ‘Kazan Kazand›r’a dayan›r. fiirketimiz 2011’in ilk
rini kaydeden Bektafl, ürünü tan›tma, anlatma, üç çeyre¤inde hedeflerinin üstünde bir performans
müflterinin yan›nda olma fonksiyonlar›n› devam göstererek, son çeyrekte meydana gelen daralmaya
ettireceklerini, bu paralelde de sektörün sa¤l›kl› ra¤men bütçe hedefini gerçeklefltirdi. 2010 y›l›ndan
bir flekilde önünün aç›k oldu¤unu ifade etti. Bu 2011 y›l›na yüzde 18’lik bir büyüme yakalayarak sek-
y›l›n sektör için hacimden ziyade karl›l›¤›n çok tör içinde ismini pekifltirdi.”
daha ön planda olaca¤› bir y›l olaca¤›n› dile ge- Portföylerinde Türkiye’nin tüm illerinde müflterile-
tiren Bektafl, “Yap› Kredi Faktoring olarak müflte- ri bulundu¤unu aktaran Ömürbek, a¤›rl›kl› KOB‹’ler-
rilerimizin taleplerine do¤ru flekilde yan›t vermek le çal›flt›klar›na dikkat çekerek flu bilgileri veriyor:
için çal›flmalar›m›z› sürdürüyoruz. Pazar›n geliflim “Müflterilerimizin yüzde 92’sini KOB‹’ler oluflturuyor.
ve ihtiyaçlar›na paralel olarak, yeni ürünler sun- Toplam müflteri say›m›z 10 bin 900 civar› olmakla
maya devam edece¤iz. beraber bunun 10 bini KOB‹ müflterisidir. Dengeli
Öte yandan, faktoring sektörü, KOB‹’ler için fi- büyüme politikas›n› sürdürmeyi hedefliyoruz. Müflte-
nansman çözüm merkezi olarak çal›fl›yor. Bu aç›- rilerimize çeflitli faktoring ürünleri ve hizmetleri de
dan bak›ld›¤›nda önümüzdeki dönemde özellikle sunmay› hedefliyoruz. Müflteri say›s›n› daha yukar›
KOB‹’lerin en önemli stratejik ortaklar›ndan bir tafl›yarak daha fazla müflterinin finansal ihtiyac›n›
tanesinin faktoring flirketleri olaca¤›n› söylemek karfl›lamak hedeflerimiz aras›nda. 2012 y›l›nda da
yanl›fl olmaz.”
benzer bir performansla büyümeyi amaçl›yoruz.”
Nisan 2012 KobiEfor 133