Page 133 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 133

At›l›m’dan ‘at›l›m’ y›l›
             Yap› Kredi Faktoring pazar›
             büyütüyor

                                    Sektör liderli¤ini 2001
                                 y›l›ndan bu yana sürdü-
                                 ren Yap› Kredi Faktoring,
                                 2012 y›l›nda da Pazar li-
                                 derli¤ini korumak istiyor.
                                 Yap› Kredi Faktoring Ge-
                                 nel Müdürü Nida Bektafl,
                                 2011 y›l›nda liderli¤i sür-
                                 dürerek müflteri portfö-
                                 yüne 730 yeni müflteri
                                 eklediklerini ve 7  milyar
                                 dolar ciro elde ettiklerini
                                 söylüyor. Bektafl, yurt içi
                                 faktoring ifllemlerinde
                                 yüzde 16,  ihracat fakto-
                                 ring ifllemlerinde ise yüz-
                                 de 26  pazar pay›na sa-      Finans sektörüne 1993 y›l›nda ad›m atan At›l›m
                                 hip olduklar›n›, toplam    Faktoring, 2002 y›l›ndan bu yana mevcut ortakl›k ya-
                                 faktoring ifllem hacminde   p›s›yla faaliyetlerine devam ediyor. At›l›m Faktoring
                                 pazar paylar›n› ise yüzde  Genel Müdür’lük ve ‹stoç temsilcili¤inde, bilgi biriki-
                                 17.7 olarak gerçeklefltir-  mine sahip, uzman ve deneyimli kadrosu ile ça¤dafl
                                 diklerinin alt›n› çiziyor.  hizmet ve finansman yöntemi olan faktoringi müflte-
                                 Bektafl, “2011 y›lsonu ra-  rilerine sunuyor.
                                 kamlar›na göre sektörün       At›l›m, vizyonu ve müflteri vizyonunun kesiflti¤i
                                 aktif büyüklü¤ü 15  mil-   her noktada “tailor made” çözümler sunarak, müfl-
                                 yar TL iken, Yap› Kredi    terilerinin büyümelerine destek veriyor.  At›l›m Fak-
                                 Faktoring’in aktif büyük-  toring Genel Müdürü Murat Ömürbek, 65 kiflilik per-
                                 lü¤ü de 1.8 milyar TL ol-  sonel kadrosuyla sadece finansman de¤il müflterile-
             du” diyor. Sektörün öncü flirketlerinden biri ola-  rine kredibilite analizi konusunda da hizmet verme-
             rak pazar› ve müflteri ihtiyaçlar›n› çok yak›ndan  yi ilke edindiklerini ve 2011 y›l›nda iyi bir performans
             takip ettiklerini belirten Bektafl, “Mevcut müflte-  göstererek büyüdüklerini aç›kl›yor. Ömürbek, flöyle
             rilerimizde ifllem çeflitlili¤i ile hacmin art›r›lmas›,  konufluyor: “At›l›m Faktoring müflterileri ile ayn› ta-
             aday müflteriler için ise faktoringin tan›t›m›n›n,  rafta oldu¤unun bilinci ile finansal piyasalardaki bü-
             kullan›m›n›n yayg›nlaflt›r›lmas› ile ifllem hacminin  yümesini sürdürmektedir. Finansal bir flirket olmas›-
             artt›r›lmas› en önemli pazarlama ve sat›fl politi-  na ra¤men, müflterilerinin tedarikçisi oldu¤unu unut-
             kalar›m›z aras›nda yer al›yor” diyor. 2012 içinde  mayan At›l›m Faktoring’in iliflkilerindeki temel pren-
             de mevcut talebin devam edece¤ini öngördükle-  sibi ‘Kazan Kazand›r’a dayan›r. fiirketimiz 2011’in ilk
             rini kaydeden Bektafl, ürünü tan›tma, anlatma,  üç çeyre¤inde hedeflerinin üstünde bir performans
             müflterinin yan›nda olma fonksiyonlar›n› devam  göstererek, son çeyrekte meydana gelen daralmaya
             ettireceklerini, bu paralelde de sektörün sa¤l›kl›  ra¤men bütçe hedefini gerçeklefltirdi. 2010 y›l›ndan
             bir flekilde önünün aç›k oldu¤unu ifade etti. Bu  2011 y›l›na yüzde 18’lik bir büyüme yakalayarak sek-
             y›l›n sektör için hacimden ziyade karl›l›¤›n çok  tör içinde ismini pekifltirdi.”
             daha ön planda olaca¤› bir y›l olaca¤›n› dile ge-  Portföylerinde Türkiye’nin tüm illerinde müflterile-
             tiren Bektafl, “Yap› Kredi Faktoring olarak müflte-  ri bulundu¤unu aktaran Ömürbek, a¤›rl›kl› KOB‹’ler-
             rilerimizin taleplerine do¤ru flekilde yan›t vermek  le çal›flt›klar›na dikkat çekerek flu bilgileri veriyor:
             için çal›flmalar›m›z› sürdürüyoruz. Pazar›n geliflim  “Müflterilerimizin yüzde 92’sini KOB‹’ler oluflturuyor.
             ve ihtiyaçlar›na paralel olarak, yeni ürünler sun-  Toplam müflteri say›m›z 10 bin 900 civar› olmakla
             maya devam edece¤iz.                           beraber bunun 10 bini KOB‹ müflterisidir. Dengeli
               Öte yandan, faktoring sektörü, KOB‹’ler için fi-  büyüme politikas›n› sürdürmeyi hedefliyoruz. Müflte-
             nansman çözüm merkezi olarak çal›fl›yor. Bu aç›-  rilerimize çeflitli faktoring ürünleri ve hizmetleri de
             dan bak›ld›¤›nda önümüzdeki dönemde özellikle  sunmay› hedefliyoruz. Müflteri say›s›n› daha yukar›
             KOB‹’lerin en önemli stratejik ortaklar›ndan bir  tafl›yarak daha fazla müflterinin finansal ihtiyac›n›
             tanesinin faktoring flirketleri olaca¤›n› söylemek  karfl›lamak hedeflerimiz aras›nda. 2012 y›l›nda da
             yanl›fl olmaz.”
                                                            benzer bir performansla büyümeyi amaçl›yoruz.”
                                                                                      Nisan 2012 KobiEfor 133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138