Page 128 - KobiEfor_Nisan_2012
P. 128
SEKTÖR/F‹NANS
Yap› Kredi’den KOB‹’ye destek
Finansbank KOB‹’nin yan›nda
KOB‹’lere tam destek verdiklerini söyleyen Yap›
Kredi KOB‹ Pazarlama Direktörü Gökhan Erel, KOB‹
müflterilerinin tahsilat ve ödemelerini daha efektif
yönetebilmesi için yeni ürün ve krediler gelifltirdik-
lerini söyledi. Erel, flu bilgileri verdi: “KOB‹ segmen-
ti, banka olarak h›zl› büyüme sa¤lad›¤›m›z bir alan.
2011 y›l›nda KOB‹’lere aktard›¤›m›z kaynak, yüzde 50
büyüyerek 10 milyar TL‘e ulaflt›. 2012 y›l›nda da bu
alana odakl›l›¤›m›z devam edecek. Daha çok KOB‹
müflterimize, daha iyi hizmet vermek amac›yla flube
a¤›m›z› daha da geniflletece¤iz. 2012 y›l› içinde 50-
60 yeni perakende flube açmay› hedefliyoruz. Bu y›l
150 bin yeni KOB‹ müflterisi kazanmay› hedefledi¤i-
mizi de eklemek isteriz.”
Yap› Kredi’nin müflterilerin tüm ihtiyaçlar›na ce-
vap bulabilecek çok büyük bir finansal süpermarket
oldu¤unu kaydeden Erel, KOB‹ bankac›l›¤›ndaki
uzun vadeli hedeflerini; kaliteli ürün ve hizmetler ge-
lifltirmenin yan› s›ra, KOB‹’lere finansal ihtiyaçlar› d›-
fl›nda da destek vererek müflteri memnuniyetini sü-
Finansbank’›n KOB‹ segmentinde toplam ta- rekli artt›rmak fleklinde konufluyor. Erel, önümüzde-
n›ml› firma say›s› 300 bini afl›yor. Finansbank Pe- ki dönemde de yurtd›fl› finansal kurumlardan sa¤la-
rakende Bankac›l›k Genel Müdür Yard›mc›s› Erkin d›klar› uzun vadeli kredileri, kalk›nmada öncelikli
Ayd›n, “Finansbank ‹flletme Bankac›l›¤› olarak, bölgeler a¤›rl›kl› olmak üzere tüm Türkiye’deki KO-
KOB‹’lerin piyasadaki varl›¤›n› sürdürülebilir k›- B‹’lere, tar›m sektörüne yat›r›m ve iflletme kredileri
lan, KOB‹’leri destekleyen ve büyüten banka olma olarak kulland›rmaya devam edeceklerini belirtiyor.
yolunda, onlar›n her tür finansal ihtiyac›na yöne- “KOB‹ Bankac›l›¤›’nda temel hedefimiz her zaman
lik h›zl›, proaktif ve farkl› çözümler sunmay› he- müflterilerimize de¤er yaratarak büyümek oldu. Bu
defleyen bir hizmet anlay›fl›n› benimsiyoruz” diye do¤rultuda KOB‹’lere nas›l daha iyi hizmetler suna-
konufluyor. Ayd›n, 2012 y›l›nda müflterilerinin fi- bilece¤imizi, onlara büyüme yolunda ne tür avantaj-
nansal ihtiyaçlar›n› karfl›lamak için 2.5 milyar lar sa¤layabilece¤imizi düflündük” diyen Erel, bu
TL’nin üzerinde kredi kulland›racaklar›n› aç›kl›yor. kapsamda,Yap› Kredi olarak, KOB‹’leri devlet des-
Yapt›klar› özel kredi çal›flmalar› ve iflbirlikleri ile tekleri hakk›nda bilgilendirmek ve onlar›, projelerini
KOB‹'lerin her türlü finansal ihtiyaçlar›n› karfl›la- hayata geçirebilmeleri için uygun finansman imkân-
may› amaçlad›klar›n› aktaran Ayd›n, Finansbank lar›yla buluflturmak için çal›flmalar›m›za devam ettik-
olarak KOB‹’lerin yaln›zca kredi ihtiyaçlar›nda de- lerini anlat›yor. Erel, “KOB‹’lere yönelik bilgilendirme
¤il, iflleriyle ilgili ihtiyaç duyduklar› her tür finan- ve dan›flmanl›k hizmetlerimizin yan› s›ra bugüne ka-
sal konuda dan›flabilecekleri ifl ortaklar› olarak dar yaklafl›k 110 bin müfl-
yanlar›nda olmay› istediklerini söylüyor. Ayd›n, terimizin üye oldu¤u KO-
görüfllerini flöyle aktar›yor: “Yani 2012 y›l›ndaki B‹ paketlerimiz mevcut.
büyüme stratejimizi, daha önceki y›llarda oldu¤u Bular; Çam Paketi, Ma-
gibi, müflterimizi anlamak ve müflterilerimizin tüm kine Donan›m Kredisi, Es-
finansal ihtiyaçlar›na en uygun ve en ak›ll› çözüm- nek Ticari Hesap, Ödeme-
ler sunmak olarak belirledik. Biz kendimizi "fir- si Kolay Turizm Kredisi,
malar›n dilinden anlayan, ihtiyaçlar›na cevap ve- Sezona Haz›rl›k Kredisi,
rebilen bir banka" olarak tan›mlan›yoruz. Müflteri Otel ve Tatil Köyü Sigor-
ile iliflkimizi yaln›zca "kredi ihtiyaçlar›n› karfl›- tas› ve ‹flimin Paket Si-
lama" üzerine kurmad›k. Müflterilerimizin sektör- gortas› ürünlerimiz de
lerine ve faaliyetine özel ürünler de sunuyoruz. bulunuyor” aç›klamas›n›
Her sektörün dinamiklerinin farkl› oldu¤u gerçe- yap›yor. Erel, banka ola-
¤inden yola ç›karak, sektörler üzerinde düflüne- rak 2011’de tar›m banka-
rek, analiz yaparak, resmin bütününe bakarak, c›l›¤›na özel bir organi-
KOB‹’lerle birlikte mesai yaparak çözümler geliflti- zasyon kurduklar›n›, ta-
riyoruz. Özetle, herkesin ihtiyac› farkl›d›r. Biz ko- r›m sektörünün 2012 y›-
nuya böyle bak›yoruz. Çözüm ve hizmetlerimizi l›nda öncelikli alanlar›n-
de böyle gelifltiriyoruz.” dan biri olmaya devam
edece¤ini öngörüyor.
128 KobiEfor Nisan 2012