Page 95 - KobiEfor_Mart_2012
P. 95

mek amac›yla, Organize Sanayi Bölgeleri (OSB), Kü-  mik geliflimine yön verecek analitik bilimselli¤e ve
           çük Sanayi Siteleri (KSS) ve Serbest Bölgelere önem  kat›l›mc›l›¤a sahiptir. Ajans, Bölge Plan›’nda iflaret
           ve öncelik veriliyor. ‹lde 1976 y›l›nda Atatürk  edilen öncelik ve hedefler do¤rultusunda sürdürülen
           OSB’nin kurulmas› ile bafllayan OSB’leflme sürecin-  çeflitli bölgesel stratejilerde öncü çal›flmalara imza
           de, bugün hizmete sunulan ve yap›m› devam eden   atmaya devam etmektedir. Bunlardan ilki ‹zmir eko-
           toplam 15 adet OSB’ye ulaflılmıfl. OSB’lerden 8’i fa-  nomisinin rekabet gücünü artt›racak olan ‘‹zmir Kü-
           al, 2’sinin yer seçimi tamamlanm›fl, 5’inin de          melenme Stratejisi’dir. ‹zmir Kümelenme
           altyap›, kamulaflt›rma ve imar plan› çal›fl-   40’tan       Stratejisi’nin sadece bölgede de¤il, ulus-
           malar› devam ediyor. OSB’lerin toplam  fazla ülkenin en     lararas› arenada da gerekli baflar›y› ya-
           büyüklü¤ü 4.763 hektar. Faal 8     üst düzeyde kat›laca¤›     kalayabilmesi aç›s›ndan konuyla ilgili
           OSB’de parsel doluluk oran› yüzde   15. Avrasya  Ekonomi       en önemli uluslararas› a¤lar olan TCI
           80, üretime geçme oran› yüzde 65.                              Network ile Avrupa’daki benzer kü-
           OSB’lerde toplam 57 bin 811 kifliye  Zirvesi’nin bir aya¤› 12   meler aras›nda bir iflbirli¤i a¤› olan
           istihdam sa¤lanıyor.                     Nisan 2012            ECA a¤›na üye olundu ve uluslara-
                                               tarihinde ‹zmir’de Swiss   ras› tan›n›rl›¤a sahip bir Ajans olma
              Yatırımları üstüne çeken        Hotel’de, ifl dünyas›n›n     vizyonumuz yönünde ad›mlar at›ld›.
           flehir                                 genifl kat›l›m›yla       Bölge Plan›’n›n iflaret etti¤i öncelik
              Rakamlar›n ‹zmir sanayisinin ne ka-  gerçeklefltirilecek.  ve hedefler do¤rultusunda sürdürüle-
           dar iyi organize oldu¤unu gösterdi¤ini                     cek bir di¤er önemli bölgesel strateji de
           ifade eden K›raç, gelinen noktada durumu                 ‹zmir Yenilik Stratejisi olacakt›r. Bu strate-
           tarif ediyor: “OSB’lerimiz yerli ve yabanc› yat›-    jiyle; ‹zmir’in mevcut ‘Ar-Ge ve Yenilik’ potansi-
           r›mc›lar›n gözdesi durumuna gelmifllerdir. Ancak  yelinin ve bu potansiyeli oluflturan unsurlar›n tespi-
           OSB’lerimizde baz› sorunlar›n oldu¤unu da biliyoruz.  ti ve ‹zmir’in Ar-Ge ve yenilik gücünü artt›racak faali-
           Altyap›s› halen tamamlanamam›fl bölgelerimiz var.  yetlerin hayata geçirilmesi amaçlanmaktad›r. Ajans
           Çeflitli sebeplerle ifllemleri geciken bölgelerimiz var.  Mali destek programlar› kapsam›nda da ‘KOB‹, Sos-
           Tüm bu sorunlar›, Kemalpafla Islah Organize Sanayi
           Bölgesi’nde oldu¤u gibi, elbirli¤i ve dayan›flma ile
           çözmeye çal›fl›yoruz. OSB’lerimizde baflta ar›tma,
           enerji ve lojistik olmak üzere tüm altyap›lar› bir an
           önce tamamlamak ve daha iyi noktalara getirebil-
           mek için ‹zmir’deki tüm kurum ve kurulufllar›m›z or-
           taklafla büyük gayret göstermektedirler. Amac›m›z;
           ‹zmir’in zengin do¤al kaynaklar›n› koruyarak planl›
           sanayileflmifl ve sanayi alan›nda rekabetçi konuma
           gelmifl bir flehir olmas›n› sa¤lamakt›r.”

              Kalkınma ajansı yeni bir model
              oluflturuyor
              ‹zmir Kalk›nma Ajans›, Türkiye'nin ilk kalk›nma
           ajanslar›ndan biri. Vali K›raç ile ajans›n bugüne ka-
           dar yapt›klar› ve gelecek hedefleriyle ilgili konufluyo-
           ruz. K›raç flu bilgileri veriyor: “5 y›ll›k bir deneyimi
           arkas›na alan ‹zmir Kalk›nma Ajans› (‹ZKA), bu mo-
           delin ülkemizdeki pilot uygulamas› olman›n verdi¤i
           tüm zorluklara karfl›n geçen bu süre zarf›nda olduk-
           ça önemli çal›flmalara imza attı. ‹ZKA baflar›l› çal›fl-
           malar›yla di¤er Ajanslar için model olma ifllevini sür-
           dürüyor. Ajans Bölge Plan› ve strateji çal›flmalar›n›
           tamamlayarak uygulamaya koydu. Türkiye’de haz›r-
           lanan ilk ve örnek bölge plan› olma özelli¤ini tafl›-
           yan 2010-2013 ‹zmir Bölge Plan›, ilin sosyo-ekono-
                                                                                        Mart 2012 KobiEfor 95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100