Page 94 - KobiEfor_Mart_2012
P. 94

AYIN KONU⁄U















            Türkiye’de sanayinin en
            fazla geliflti¤i üç ilden biri
            olan ‹zmir, do¤al
            güzellikleri, zengin kültürel
            miras›, turizm olanaklar›,
            kültür ve sanat faaliyetleriyle
            iddial› bir kent. ‹zmir
            iddias›n›, EXPO 2020
            yar›fl›nı kazanarak
            kanıtlayacak.









                  Sanayi, turizm, tarih ve kültürüyle koflan ‹zmir hareketlendi
               EXPO 2020 seferberli¤i






              zmir sosyo-ekonomik yönden Türkiye’nin en ge-   Sanayide ayırdedici geliflmifllik
          ‹   limi, derin ve zengin tarihi ve kültürel miras›, tüm  mir’in ayn› zamanda Türkiye’de sanayinin en fazla
              liflmifl kentlerinden biri. ‹stisna do¤ası, uygun ik-
                                                              Cahit K›raç’ın iflaret etti¤i noktalardan biri de ‹z-
              y›la yay›lan turizm potansiyeli, fuar ve kongrele-
                                                            geliflti¤i üç ilden biri olması: “Tar›msal üretime ve
              ri, kültürel ve sanatsal aktivitesinin düzeyi ve yo-
           ¤unlu¤u ‹zmir’in dünya markası olma iddiasının te-  hayvansal ürün yetifltirilmesine genifl imkanlar sa¤-
                                                            lamaktad›r. Zengin jeotermal kaynaklar›, y›l boyu gü-
           melini oluflturuyor. “EXPO 2020” ise bu açılımı sim-  nefl al›m oran› ve rüzgar kanallar›na sahip ‹zmir’in,
           geliyor. ‹zmir Valisi Cahit K›raç bize, ABD’deki dü-  yenilenebilir enerji kaynaklar› bak›m›ndan da önem-
           flünce kurulufllar›ndan Brookings Enstitüsü’nün dün-  li potansiyeli bulunmaktad›r. Özellikle kalifiye ve
           yan›n en büyük 200 metropol ekonomileri aras›nda  ucuz iflgücü potansiyeli, Avrupa ve Orta Do¤u pazar-
           yapt›¤› araflt›rmada; ‹zmir’in, ‹stanbul ve Ankara’y›  lar›na yak›n oluflu, yat›r›mc› dostu ‹zmir’imizin belli
           geride b›rakarak dünyan›n en h›zl› büyüyen dördün-  bafll› özellikleri aras›nda yer almaktad›r.”
           cü flehri oldu¤unu anlat›yor. Açıklaması da ‘insan  K›raç’ın verdi¤i bilgilere göre ilde istihdam›n yüz-
           kayna¤ı!’:  “‹zmir’in 4 milyona yaklaflan nüfusu; iyi  de 30’u ile gayri safi gelirin yüzde 35’i sanayiden
           e¤itimli, mesleki becerisi yüksek, genç ve dinamik-  sa¤lanıyor. ‹zmir sanayi sektörü ülke sanayi üretimi-
           tir” diyor.                                      nin yüzde 9’unu, katmade¤erinin yüzde 14’nü, istih-
              Vali K›raç, ilin kara, hava, deniz ve demiryolu ba¤-  dam›n›n yüzde 10’nu yaratıyor. Bu sanayi yo¤unlu¤u
           lant›lar›n›n sundu¤u geliflmifl ulafl›m altyap›s›na dik-  üretimin  en uygun ve planlanm›fl alanlarda
           kat çekiyor. Bu lojistik konumun yurtd›fl› ve yurtiçi  yapılmasını, titiz bir planlı geliflmeyi, çevre sorunla-
           pazarlara, tüm önemli merkezlere kolay ve alternatif  r›n› minimize etmeyi önemli kılıyor.
           ulafl›m imkanlar› sundu¤unun altını çiziyor: “‹zmir,
           co¤rafi konumu ve lojistik de¤erinin verdi¤i say›s›z  OSB planlamasında örnek flehir
           avantajlar› nedeniyle ticarette Ege Bölgesi’nin ve  ‹zmir’de ilin sanayi altyap›s›n›n planl› ve bir disip-
           Türkiye’nin lokomotiflerindendir.”               lin dahilinde geliflimine katk› sa¤lamak ve yön ver-

           94 KobiEfor Mart 2012
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99