Page 94 - KobiEfor_Mart_2012
P. 94
AYIN KONU⁄U
Türkiye’de sanayinin en
fazla geliflti¤i üç ilden biri
olan ‹zmir, do¤al
güzellikleri, zengin kültürel
miras›, turizm olanaklar›,
kültür ve sanat faaliyetleriyle
iddial› bir kent. ‹zmir
iddias›n›, EXPO 2020
yar›fl›nı kazanarak
kanıtlayacak.
Sanayi, turizm, tarih ve kültürüyle koflan ‹zmir hareketlendi
EXPO 2020 seferberli¤i
zmir sosyo-ekonomik yönden Türkiye’nin en ge- Sanayide ayırdedici geliflmifllik
‹ limi, derin ve zengin tarihi ve kültürel miras›, tüm mir’in ayn› zamanda Türkiye’de sanayinin en fazla
liflmifl kentlerinden biri. ‹stisna do¤ası, uygun ik-
Cahit K›raç’ın iflaret etti¤i noktalardan biri de ‹z-
y›la yay›lan turizm potansiyeli, fuar ve kongrele-
geliflti¤i üç ilden biri olması: “Tar›msal üretime ve
ri, kültürel ve sanatsal aktivitesinin düzeyi ve yo-
¤unlu¤u ‹zmir’in dünya markası olma iddiasının te- hayvansal ürün yetifltirilmesine genifl imkanlar sa¤-
lamaktad›r. Zengin jeotermal kaynaklar›, y›l boyu gü-
melini oluflturuyor. “EXPO 2020” ise bu açılımı sim- nefl al›m oran› ve rüzgar kanallar›na sahip ‹zmir’in,
geliyor. ‹zmir Valisi Cahit K›raç bize, ABD’deki dü- yenilenebilir enerji kaynaklar› bak›m›ndan da önem-
flünce kurulufllar›ndan Brookings Enstitüsü’nün dün- li potansiyeli bulunmaktad›r. Özellikle kalifiye ve
yan›n en büyük 200 metropol ekonomileri aras›nda ucuz iflgücü potansiyeli, Avrupa ve Orta Do¤u pazar-
yapt›¤› araflt›rmada; ‹zmir’in, ‹stanbul ve Ankara’y› lar›na yak›n oluflu, yat›r›mc› dostu ‹zmir’imizin belli
geride b›rakarak dünyan›n en h›zl› büyüyen dördün- bafll› özellikleri aras›nda yer almaktad›r.”
cü flehri oldu¤unu anlat›yor. Açıklaması da ‘insan K›raç’ın verdi¤i bilgilere göre ilde istihdam›n yüz-
kayna¤ı!’: “‹zmir’in 4 milyona yaklaflan nüfusu; iyi de 30’u ile gayri safi gelirin yüzde 35’i sanayiden
e¤itimli, mesleki becerisi yüksek, genç ve dinamik- sa¤lanıyor. ‹zmir sanayi sektörü ülke sanayi üretimi-
tir” diyor. nin yüzde 9’unu, katmade¤erinin yüzde 14’nü, istih-
Vali K›raç, ilin kara, hava, deniz ve demiryolu ba¤- dam›n›n yüzde 10’nu yaratıyor. Bu sanayi yo¤unlu¤u
lant›lar›n›n sundu¤u geliflmifl ulafl›m altyap›s›na dik- üretimin en uygun ve planlanm›fl alanlarda
kat çekiyor. Bu lojistik konumun yurtd›fl› ve yurtiçi yapılmasını, titiz bir planlı geliflmeyi, çevre sorunla-
pazarlara, tüm önemli merkezlere kolay ve alternatif r›n› minimize etmeyi önemli kılıyor.
ulafl›m imkanlar› sundu¤unun altını çiziyor: “‹zmir,
co¤rafi konumu ve lojistik de¤erinin verdi¤i say›s›z OSB planlamasında örnek flehir
avantajlar› nedeniyle ticarette Ege Bölgesi’nin ve ‹zmir’de ilin sanayi altyap›s›n›n planl› ve bir disip-
Türkiye’nin lokomotiflerindendir.” lin dahilinde geliflimine katk› sa¤lamak ve yön ver-
94 KobiEfor Mart 2012