Page 159 - KobiEfor_Mart_2012
P. 159

Baflkent OSB daha “yaflanabilir”
           hale gelecek


              Baflkent OSB Yönetim Kurulu Baflkan›
           fiadi Türk, Baflkent OSB’yi “yaflanabilir,
           çal›fl›labilir, üretilebilir, rekabet edebilir”
           bir bölge haline getirmeye çal›flt›klar› için
           Ankara Yenilikçilik Merkezi Kurulufl Fizibi-               alarak, öncelikle bölge ihtiyaçlar›na yöne-
           lite Çal›flmas›’n› bafllatt›klar›n› belirtti.  Re-          lik, bölgemizin yenilikçilik potansiyelini
           kabet edilebilirli¤in ön koflulunun sürekli                harekete geçirmek ve buna ba¤l› sürdürü-
           iyilefltirme ve yenilik oldu¤unu vurgulayan  fiadi          lebilir rekabet gücünü art›rmay› hedefle-
           Türk, Ankara Kalk›nma Ajans› taraf›ndan  Türk             yen yenilikçilik merkezinin kuruluflunda iz-
           desteklenen, Gazi Üniversitesi ile iflbirli¤i              lenecek politika ve stratejileri belirlemek-
           içerisinde gerçeklefltirecekleri projenin amaçlar›n›  tir.” Baflkent OSB’de düzenlenen “Ankara Yenilikçi-
           flöyle aç›klad›:  “Projenin amaçlar›, Ankara’n›n yeni-  lik Merkezi Kurulufl Fizibilite Çal›flmas›” tan›t›m top-
           likçilik potansiyelini harekete geçirmek ve buna ba¤-  lant›s›na, Kalk›nma Bakan Yard›mc›s› Mehmet Cey-
           l› sürdürülebilir rekabet gücünü art›rmay› hedefleyen  lan, Ankara Vali Yard›mc›s› Mahmut Y›ld›r›m, Gazi
           yenilikçilik merkezi kuruluflunu gerçeklefltirmektir.  Üniversitesi Rektör Yard›mc›s› Duran Alt›parmak, An-
           Bu projenin Gazi Üniversitesi ile gerçeklefltirilmesiy-  kara Kalk›nma Ajans› Kalk›nma Kurulu Baflkan› Mus-
           le, üniversite-sanayi iflbirli¤ine katk› sa¤lamas› da  tafa Lale, Baflkent OSB E¤itim ve Planlama Sorum-
           hedeflenmektedir. Ankara’n›n özel flartlar›n› dikkate  lusu ve Proje Yöneticisi Selami Babacan kat›ld›.


                               Cevdet  Kazmay› vurana yat›r›m indirimi
                               Y›lmaz
                                        Ekonomi yönetiminin uzun süredir üzerinde çal›flt›¤› yeni teflvik paketinin
                                      detaylar› belli oldu. Reel sektörün uzun süredir bekledi¤i yeni destek pake-
                                      ti dört ayakl› olacak. Befl bölgenin olaca¤› yeni teflvik sisteminde cari a盤›
                                      azalt›c› stratejik sektörlere destek verilecek. Mevcut teflviklere ilave olarak
                                      yeni pakette yat›r›m indirimi uygulamas› da yer alacak. Belirlenmifl bölge ve
                                      sektörlere yat›r›m yapan bir ifladam› vergisel desteklerden, yat›r›ma kazmay›
                                      vurdu¤u andan itibaren yararlanmaya bafllayacak. Yapt›¤› yat›r›m› bir baflka
                                      flirketinin ödeyece¤i vergiden düflebilecek. Yeni teflvik paketi ile ilgili olarak
                                      bir grup gazeteciye de¤erlendirmede bulunan Kalk›nma Bakan› Cevdet Y›l-
                                      maz, teknik çal›flmalar›n bitti¤ini söyledi. Cari a盤›n azalt›lmas›n›n yan› s›ra
                                      bölgesel boyutun da yeni pakette göz önünde bulundurulaca¤›n› aktaran Y›l-
                                      maz, geri kalm›fl yerlere ilave teflvikler verilece¤ini aktard›.

           Türkiye markalaflmada

           do¤ru yolda

              Türk Patent Enstitüsü (TPE) Baflkan› Prof. Dr. Ha-
           bip Asan, kurum olarak geçmifl y›llarda yapt›klar› ça-
           l›flmalar›n meyvelerini vermeye bafllad›¤›n› belirte-
           rek, Türkiye’de ciddi bir marka bilincinin olufltu¤unu
           söyledi. Türkiye’nin gerek marka gerekse de patent
           baflvurular›nda Avrupa’da önemli say›lara ulaflt›¤›n›
           dile getiren Asan, 2009 y›l›nda Avrupa’da marka
           baflvurusu alan›nda Almanya’n›n ard›ndan üçüncü
           olan Türkiye’nin 2010’da bu ülkeyi geride b›rakarak                                    Prof. Dr.
           ikinci s›raya yükseldi¤ini an›msatt›. Elde edilen ba-                               Habip Asan
           flar› üzerine 2011 y›l› için hedef olarak 100 bin bafl-
           vuru s›n›r›n› geçerek marka alan›nda Avrupa birinci-  daha da artt›. Geçen y›lsonu itibar›yla yaklafl›k 120
           si olmay› belirlediklerini aktaran Asan, flu bilgileri  bin marka baflvurusuyla Türkiye, Fransa’y› geride b›-
           verdi: ‘’Marka baflvurular› geçen y›l›n ilk 6 ay›nda bir  rakarak ilk kez Avrupa birincisi oldu. Elde etti¤imiz
           önceki y›lla k›yasla yüzde 28 artarak 54 bini buldu-  bu baflar› markalaflmada do¤ru yolda ilerlendi¤ini
           ¤unda belirledi¤imiz hedefe ulaflaca¤›m›za inanc›m›z  gösteriyor.’’

                                                                                      Mart 2012  KobiEfor 159
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164