Page 65 - KobiEfor_Subat_2012
P. 65
Bölgesel ulafl›m›n göbek noktas›
‹zmir flehir merkezine 65 kilometre, Alia¤a merke-
zine 9 kilometre mesafede yer alan Bölge’ye ulafl›m
için duble yol olarak hizmet veren ‹zmir-Çanakkale
E87 Devlet Karayolu kullan›l›yor. Akkan, ‹zmir Çevre
Yolu’nun devam› olarak Karayollar› 2. Bölge Müdür-
lü¤ü taraf›ndan projelendirilen Çanakkale Otoyo-
lu’na bölge ç›k›fl›ndaki kavflakla do¤rudan eriflim
sa¤lanmas›yla birlikte bölgeden ‹zmir flehir merkezi-
ne yaklafl›k 1.5 saat süren ulafl›m›n yar›m saate ine-
ce¤ini aktar›yor: “‹zmir-Çanakkale Otoyolu ile yap›m TURGUT O⁄UZ
ihalesi yap›lan ‹zmir-‹stanbul Otoyolu ve bu yolun Alia¤a Belediye Baflkan›
devam› olarak proje çal›flmalar›na bafllanan Antalya
Otoyolu ve ‹zmir-Ankara Otoyolu ile de ba¤lant›l› ol- Alia¤a’da yeni yat›r›mlar
mas›, karayolu ulafl›m›nda bölgeye büyük avantaj
sa¤layacakt›r. Bölgemiz giriflinde bir yükleme-boflalt- ALOSB‹’de kurulmal›
ma noktas› oluflturacak ‹zmir-Band›rma Demiryolu
ve h›zl› tren hatt› ile bir ucu Kufladas›’na di¤eri Ber- Alia¤a Belediye Baflkan› Turgut O¤uz, Türki-
gama’ya kadar uzat›lacak ‹zmir Banliyösü’de (‹ZBAN) ye’nin en büyük sanayi ticaret kentlerinden Alia-
bölgemiz giriflinden geçmektedir. Bölgemizin demir- ¤a’da, geçmiflten gelen planlama eksiklikleri ne-
yoluyla nakliye ve çal›flanlar için toplu tafl›ma kolay- deniyle sanayi tesisi kurulma kapasitesinin dol-
l›klar›n›n yan›s›ra oldukça yak›n mesafedeki Kakl›ç’ta du¤unu, yap›lacak yeni yat›r›mlar›n ALOSB‹ için-
2. havaliman›n›n yap›m›n›n planlanmas›, bölgenin de yap›lmas› gerekti¤ini söylüyor ve ekliyor:
lojistik avantajlar›na bir art› daha katmaktad›r.” “Alia¤a, Türkiye’nin her yerinden göç alan, genç
bir nüfusa sahip bir kent. ‹fl arayan gençlerimize
yeni istihdam alanlar›n› bulmam›z laz›m.” Kentin
Hedef: 6 milyar dolar ihracat
At›l Akkan’›n verdi¤i bilgilere göre; sanayileflme tüm ulafl›m a¤lar›n›n oda¤›nda bulundu¤unu, ye-
aç›s›ndan Türkiye’de bir cazibe merkezi haline gelen ni liman ve lojistik yat›r›mlarla potansiyelinin h›z-
ve 9 milyon 220 bin metrekarelik bir alan› kaplayan la artt›¤›n› belirtiyor: “Alia¤a’n›n mevcut sanayi
ALOSB‹ bünyesinde büyüklükleri 5 bin metrekareden yap›s› lojistik merkezin gereklili¤ini ortaya koyu-
bafllayan, altyap› çal›flmalar› tamamlanm›fl 373 adet yor. Alia¤a, Lojistik Köy kurulabilecek tüm potan-
sanayi parseli bulunuyor. Sanayi parselleri toplam siyele sahip. Bu konuda Alia¤a belediyesi olarak
alan› 465 hektar. 176 hektarl›k 133 parsel kimya ih- elimizden geleni yapmaya haz›r›z.” Alia¤a’da
tisas alan› içinde, karma k›s›mda ise plastik, otomo- 1970’li y›llardan itibaren demirçelik, haddehane
tiv, metal, makine, tekstil, ka¤›t, inflaat, g›da, elek- gibi sektörlerin kuruldu¤unu Yeni Foça Yolu böl-
trik-elektronik, a¤aç ve çeflitli imalat sektörleri yer gesindeki sanayi yo¤unlu¤unun çok artt›¤›n› ak-
al›yor. Bölge genelinde 38 firma üretim ve inflaat taran O¤uz, “Bu yo¤unluk çeflitli sorunlar› da be-
aflamas›nda. 31 firmaysa inflaat ruhsatlar› için bafl- raberinde getiriyor. fiimdi söz konusu bölgeye 5-
vurmufl, projelerini haz›rl›yor. ALOSB‹’de tam kapa- 6 firma termik santraller kurmak istiyor. Alia¤a
siteyle faaliyete geçildi¤inde yaklafl›k 60 bin kiflinin Belediyesi olarak biz çevrenin ve insan sa¤l›¤›n›n
istihdam edilmesi, 10 milyar dolarl›k sanayi üretimi korunmas›n› her fleyden daha fazla önemsiyoruz.
ve 6 milyar dolarl›k ihracat hedefleniyor. Çevreyi kirletmeyen, tüketmeyen, bölge insan›m›-
ALOSB‹’de bulunan tüm sanayi parsellerinin altya- za istihdam sa¤layacak yat›r›mlara kap›m›z her
p›s›n›n tamamland›¤›n›, parsel tesviyesinin yap›ld›¤›- zaman aç›k. Ancak ilçemizde yap›lacak yeni yat›-
n› ve temel atmaya haz›r durumda bulundu¤unu an- r›mlar›n, her türlü çevre önleminin al›nd›¤› ALOS-
latan Akkan, flunlar› kaydediyor: “Altyap›s› en mo- B‹’de yap›lmas› gerekti¤ini düflünüyoruz” diyor.
dern teknolojiyle planlanan ALOSB‹’de; dünyada ve O¤uz, flunlar› kaydediyor: “ALOSB‹’de büyük bir
Türkiye’de ilk kez içme suyu, AG-OG elektrik, ayd›n- alanda henüz yat›r›m yok. Çünkü yat›r›mlar dev-
latma, SCADA, fiber-optik-telekomünikasyon sistem- letin teflvik uygulamas› nedeniyle daha avantajl›
leri yerin alt›nda 2mx2m, 2mx2.5m ve 2mx3m boyut- olan Manisa’ya yap›l›yor. Oysa burada ülke kay-
lar›nda imal edilen galeriler içerisinde gerçeklefltiril- naklar›yla ortaya ç›kar›lan büyük bir OSB var. 9
mifltir. Altyap›n›n can damar›n› Avrupa’n›n pek çok milyon 220 bin metrekare alana sahip ‹zmir ve
geliflmifl flehrinde bile bulunmayan ‘Galeri Sistemi’ Ege Bölgesi’nin en büyük organize sanayi bölge-
oluflturuyor. Toplam 46 kilometre uzunlu¤undaki si. 6 milyar Euro’yu geçecek bir ihracat potansi-
sistem, tüm bölgeyi yeralt›ndan sar›yor. SCADA, fi- yeli var. Bu alan›n de¤erlendirilmesi laz›m. Alia¤a
ber-optik telekomünikasyon sistemlerini bar›nd›ran gibi sanayi ve ticaretin yo¤un oldu¤u bölgelerde
bu tünellerde, ar›za SCADA sistemiyle noktasal ola- yerel yönetimler güçlendirilmeli ve kararlar yerel-
rak tespit ediliyor ve bölge müdürlü¤ümüzün teknik de al›nabilmeli.”
fiubat 2012 KobiEfor 65