Page 65 - KobiEfor_Subat_2012
P. 65

Bölgesel ulafl›m›n göbek noktas›
              ‹zmir flehir merkezine 65 kilometre, Alia¤a merke-
           zine 9 kilometre mesafede yer alan Bölge’ye ulafl›m
           için duble yol olarak hizmet veren ‹zmir-Çanakkale
           E87 Devlet Karayolu kullan›l›yor. Akkan, ‹zmir Çevre
           Yolu’nun devam› olarak Karayollar› 2. Bölge Müdür-
           lü¤ü taraf›ndan projelendirilen Çanakkale Otoyo-
           lu’na bölge ç›k›fl›ndaki kavflakla do¤rudan eriflim
           sa¤lanmas›yla birlikte bölgeden ‹zmir flehir merkezi-
           ne yaklafl›k 1.5 saat süren ulafl›m›n yar›m saate ine-
           ce¤ini aktar›yor: “‹zmir-Çanakkale Otoyolu ile yap›m  TURGUT O⁄UZ
           ihalesi yap›lan ‹zmir-‹stanbul Otoyolu ve bu yolun  Alia¤a Belediye Baflkan›
           devam› olarak proje çal›flmalar›na bafllanan Antalya
           Otoyolu ve ‹zmir-Ankara Otoyolu ile de ba¤lant›l› ol-  Alia¤a’da yeni yat›r›mlar
           mas›, karayolu ulafl›m›nda bölgeye büyük avantaj
           sa¤layacakt›r. Bölgemiz giriflinde bir yükleme-boflalt-    ALOSB‹’de kurulmal›
           ma noktas› oluflturacak ‹zmir-Band›rma Demiryolu
           ve h›zl› tren hatt› ile bir ucu Kufladas›’na di¤eri Ber-  Alia¤a Belediye Baflkan› Turgut O¤uz, Türki-
           gama’ya kadar uzat›lacak ‹zmir Banliyösü’de (‹ZBAN)  ye’nin en büyük sanayi ticaret kentlerinden Alia-
           bölgemiz giriflinden geçmektedir. Bölgemizin demir-  ¤a’da, geçmiflten gelen planlama eksiklikleri ne-
           yoluyla nakliye ve çal›flanlar için toplu tafl›ma kolay-  deniyle sanayi tesisi kurulma kapasitesinin dol-
           l›klar›n›n yan›s›ra oldukça yak›n mesafedeki Kakl›ç’ta  du¤unu, yap›lacak yeni yat›r›mlar›n ALOSB‹ için-
           2. havaliman›n›n yap›m›n›n planlanmas›, bölgenin  de yap›lmas› gerekti¤ini söylüyor ve ekliyor:
           lojistik avantajlar›na bir art› daha katmaktad›r.”    “Alia¤a, Türkiye’nin her yerinden göç alan, genç
                                                             bir nüfusa sahip bir kent. ‹fl arayan gençlerimize
                                                             yeni istihdam alanlar›n› bulmam›z laz›m.” Kentin
              Hedef: 6 milyar dolar ihracat
              At›l Akkan’›n verdi¤i bilgilere göre; sanayileflme  tüm ulafl›m a¤lar›n›n oda¤›nda bulundu¤unu, ye-
           aç›s›ndan Türkiye’de bir cazibe merkezi haline gelen  ni liman ve lojistik yat›r›mlarla potansiyelinin h›z-
           ve 9 milyon 220 bin metrekarelik bir alan› kaplayan  la artt›¤›n› belirtiyor: “Alia¤a’n›n mevcut sanayi
           ALOSB‹ bünyesinde büyüklükleri 5 bin metrekareden  yap›s› lojistik merkezin gereklili¤ini ortaya koyu-
           bafllayan, altyap› çal›flmalar› tamamlanm›fl 373 adet  yor. Alia¤a, Lojistik Köy kurulabilecek tüm potan-
           sanayi parseli bulunuyor. Sanayi parselleri toplam  siyele sahip. Bu konuda Alia¤a belediyesi olarak
           alan› 465 hektar. 176 hektarl›k 133 parsel kimya ih-  elimizden geleni yapmaya haz›r›z.” Alia¤a’da
           tisas alan› içinde, karma k›s›mda ise plastik, otomo-  1970’li y›llardan itibaren demirçelik, haddehane
           tiv, metal, makine, tekstil, ka¤›t, inflaat, g›da, elek-  gibi sektörlerin kuruldu¤unu Yeni Foça Yolu böl-
           trik-elektronik, a¤aç ve çeflitli imalat sektörleri yer  gesindeki sanayi yo¤unlu¤unun çok artt›¤›n› ak-
           al›yor. Bölge genelinde 38 firma üretim ve inflaat  taran O¤uz, “Bu yo¤unluk çeflitli sorunlar› da be-
           aflamas›nda. 31 firmaysa inflaat ruhsatlar› için bafl-  raberinde getiriyor. fiimdi söz konusu bölgeye 5-
           vurmufl, projelerini haz›rl›yor. ALOSB‹’de tam kapa-  6 firma termik santraller kurmak istiyor. Alia¤a
           siteyle faaliyete geçildi¤inde yaklafl›k 60 bin kiflinin  Belediyesi olarak biz çevrenin ve insan sa¤l›¤›n›n
           istihdam edilmesi, 10 milyar dolarl›k sanayi üretimi  korunmas›n› her fleyden daha fazla önemsiyoruz.
           ve 6 milyar dolarl›k ihracat hedefleniyor.        Çevreyi kirletmeyen, tüketmeyen, bölge insan›m›-
              ALOSB‹’de bulunan tüm sanayi parsellerinin altya-  za istihdam sa¤layacak yat›r›mlara kap›m›z her
           p›s›n›n tamamland›¤›n›, parsel tesviyesinin yap›ld›¤›-  zaman aç›k. Ancak ilçemizde yap›lacak yeni yat›-
           n› ve temel atmaya haz›r durumda bulundu¤unu an-  r›mlar›n, her türlü çevre önleminin al›nd›¤› ALOS-
           latan Akkan, flunlar› kaydediyor: “Altyap›s› en mo-  B‹’de yap›lmas› gerekti¤ini düflünüyoruz” diyor.
           dern teknolojiyle planlanan ALOSB‹’de; dünyada ve  O¤uz, flunlar› kaydediyor: “ALOSB‹’de büyük bir
           Türkiye’de ilk kez içme suyu, AG-OG elektrik, ayd›n-  alanda henüz yat›r›m yok. Çünkü yat›r›mlar dev-
           latma, SCADA, fiber-optik-telekomünikasyon sistem-  letin teflvik uygulamas› nedeniyle daha avantajl›
           leri yerin alt›nda 2mx2m, 2mx2.5m ve 2mx3m boyut-  olan Manisa’ya yap›l›yor. Oysa burada ülke kay-
           lar›nda imal edilen galeriler içerisinde gerçeklefltiril-  naklar›yla ortaya ç›kar›lan büyük bir OSB var. 9
           mifltir. Altyap›n›n can damar›n› Avrupa’n›n pek çok  milyon 220 bin metrekare alana sahip ‹zmir ve
           geliflmifl flehrinde bile bulunmayan ‘Galeri Sistemi’  Ege Bölgesi’nin en büyük organize sanayi bölge-
           oluflturuyor. Toplam 46 kilometre uzunlu¤undaki    si. 6 milyar Euro’yu geçecek bir ihracat potansi-
           sistem, tüm bölgeyi yeralt›ndan sar›yor. SCADA, fi-  yeli var. Bu alan›n de¤erlendirilmesi laz›m. Alia¤a
           ber-optik telekomünikasyon sistemlerini bar›nd›ran  gibi sanayi ve ticaretin yo¤un oldu¤u bölgelerde
           bu tünellerde, ar›za SCADA sistemiyle noktasal ola-  yerel yönetimler güçlendirilmeli ve kararlar yerel-
           rak tespit ediliyor ve bölge müdürlü¤ümüzün teknik  de al›nabilmeli.”
                                                                                       fiubat 2012 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70