Page 64 - KobiEfor_Subat_2012
P. 64
‹ZM‹R AL‹A⁄A OSB
www.avea.com.tr avea’n›n katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
ENDER YORGANCILAR mek isterim. Kurucusu oldu¤umuz ‹zmir’deki 10
EBSO Baflkan› OSB’nin yaklafl›k yüzde 33’lük alan› bofl parsel
olarak yat›r›mc›lar›n› beklemektedir. Bu bofl alan-
ALOSB‹, stratejik öneme sahip lar› doldurmak, hakkaniyetli teflviklerle mümkün
olacakt›r. Ülke sanayisinin genel sorunlar›ndan
EBSO (Ege Bölgesi Sanayi Odas›) ay›rt edemeyece¤imiz ‹zmir için bi-
Yönetim Kurulu Baflkan› ve TOBB rincil öncelik konumuz teflviklerdir.
Yönetim Kurulu Üyesi Ender Yor- Bu hususta baflta Cumhurbaflkan›-
ganc›lar, ALOSB‹’nin ‹zmir’in m›z ve Baflbakan›m›z olmak üzere
önemli OSB’lerinden biri oldu¤u- teflviklerden sorumlu Ekonomi Ba-
nu belirterek, EBSO’nun da kuru- kan›m›z say›n Zafer Ça¤layan ve
cusu oldu¤u ALOSB‹’nin çevresin- TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii
de Nemport Liman›, Petkim ve Di- Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Ko-
kili Limanlar›’n›n yer almas›yla misyonu üyelerimize konuyu aktar-
stratejik bir öneme sahip oldu¤u- d›k. Bekleme aflamas›nday›z. Mev-
nu söylüyor. EBSO’nun ‹zmir cut uygulamada azami teflviklerin
OSB’lerinin ve ‹zmirli sanayicilerin sa¤land›¤› 4. Bölge teflviklerine
sorunlar›n› çözüme kavuflturmak ad›na yerel yöne- benzer uygulamalar, bölge ayr›m› yap›lmaks›z›n
timler ve merkezi yönetime iletme konusunda yo- tüm OSB’lere de sa¤lanmal›d›r.
¤un ve etkin çal›flmalar sürdürdü¤ünü aktar›yor. ‹zmir baflta olmak üzere daha birçok ili yak›ndan
Yorganc›lar flunlar› dile getiriyor: “Özellikle Hükü- ilgilendiren teflvik sistemindeki dengesizlikler, ‹z-
met ve Bakanl›klar nezdinde yapt›¤›m›z görüflme- mir’in yat›r›m ve kalk›nma ata¤›n›n önünde engel
ler ve sundu¤umuz dosyalarda, sanayicilerimizin teflkil etmektedir. 2012 y›l›na damgas›n› flimdiden
sorunlar›na birincil a¤›zdan cevap alma imkan› vurmufl olan EXPO 2020 sürecinde benim de içeri-
bulmaktay›z. ‹zmir Kemalpafla Islah OSB buna en sinde bulundu¤um çal›flmalar h›zla devam etmek-
güzel örnektir. Kimya OSB olan Alia¤a’n›n yafla- tedir. ‹zmir ve Türkiye geçmiflten edindi¤i tecrübe-
makta oldu¤u sorunlar› da ayn› hassasiyet ve cid- lerle altyap›s› güçlü temas› ve do¤ru tan›t›m ve lo-
diyetle de¤erlendirmekteyiz. Birlikte hareket etti¤i- bi faaliyetleri ile EXPO yar›fl›nda hak etti¤i nokta-
miz bu süreçte sonuca çok yaklaflt›¤›m›z› ifade et- ya ulaflacakt›r.”
lan›labilir durumda oluflu ve liman bölgesinden liman› olacakt›r ve yap›m aflamas›na gelinmifltir. Bu
ALOSB‹ girifline kadar demiryolu hatt›n›n projelendi- yat›r›m›n karayolu ba¤lant› ihtiyac› da gözönüne al›-
rilmifl bulunuflu da oldukça önemlidir. Proje çal›flma- nacak olursa çevre yolu yat›r›m›n›n da h›z kazanaca-
lar› tamamlanan ve bölgemiz giriflinde de bir yonca ¤› bir gerçektir.”
kavflak ile bölgemize do¤rudan eriflim olana¤› sa¤la-
yacak olan çevre yolu, zaman ve konfor olarak bü- ÇED raporu sorunu
yük bir ulafl›m kolayl›¤› sa¤layacakt›r. Bölgemiz, Ma- At›l Akkan, Çandarl› Liman›’n›n Türkiye’nin en h›z-
y›s 2011 itibar›yla temeli at›larak yat›r›m›na bafllanan l› geliflen liman›, hatta dünyadaki 10 büyük limandan
943.000 TEU/y›l kapasite ile dünyan›n ilk 10 liman› biri olaca¤›n› öngörüyor: “Alia¤a’da bütün demirçe-
içerisinde yer alacak Çandarl› Kuzey Ege Liman›’na likçilerin, TÜPRAfi ve PETK‹M’in kendi limanlar› var.
yak›nl›¤› nedeniyle önemli bir deniz ulafl›m› avanta- ‹zmir Liman›’na göre Alia¤a’ya yanaflan gemi say›s›
j›na sahiptir. Bölgeye çok büyük bir ticari hareketli- 1000 gemi daha fazla. ‹zmir’e 4 bin, Alia¤a’ya 5 bin
lik sa¤layacak Liman, Akdeniz’deki en büyük ticaret gemi yanafl›yor. Çevreyollar›n›n mutlaka bitirilmesi
laz›m. Bölgemizde 52 kilometre otoban standard›n-
da yolumuz var. En ucuz arsa maliyeti sözkonusu.
Arsalar›n metrekaresini altyap›s› tamamlanm›fl halde
yat›r›mc›ya 50 Euro’ya sunuyoruz. Ancak yat›r›mc›lar
ciddi bürokratik engellerle de karfl›lafl›yor. Örne¤in;
ÇED Raporu al›nmas› aylarca sürüyor. Alia¤a içine
termik santral kurma izni h›zla verilirken ALOSB‹’ye
yat›r›m yapacak bir yat›r›mc›ya ÇED Raporu aylarca
verilmiyor. Alia¤a, Kocaeli’den sonra Türkiye demir-
çeli¤inin yüzde 40’›n› üretmesi nedeniyle sanayinin
kalbi. Bizim istedi¤imiz yap›sal de¤iflikliklerin gün-
deme gelmesi. Kemalpafla, Tire veya Manisa’da fab-
rika kurulurken ÇED konusunda bu kadar s›k›nt› ya-
flanm›yor.”
64 KobiEfor fiubat 2012