Page 64 - KobiEfor_Subat_2012
P. 64

‹ZM‹R AL‹A⁄A OSB


            www.avea.com.tr                                                  avea’n›n katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r

              ENDER YORGANCILAR                             mek isterim. Kurucusu oldu¤umuz ‹zmir’deki 10
              EBSO Baflkan›                                  OSB’nin yaklafl›k yüzde 33’lük alan› bofl parsel
                                                            olarak yat›r›mc›lar›n› beklemektedir. Bu bofl alan-
              ALOSB‹, stratejik öneme sahip                 lar› doldurmak, hakkaniyetli teflviklerle mümkün
                                                            olacakt›r. Ülke sanayisinin genel sorunlar›ndan
             EBSO (Ege Bölgesi Sanayi Odas›)                             ay›rt edemeyece¤imiz ‹zmir için bi-
             Yönetim Kurulu Baflkan› ve TOBB                              rincil öncelik konumuz teflviklerdir.
             Yönetim Kurulu Üyesi Ender Yor-                             Bu hususta baflta Cumhurbaflkan›-
             ganc›lar, ALOSB‹’nin ‹zmir’in                               m›z ve Baflbakan›m›z olmak üzere
             önemli OSB’lerinden biri oldu¤u-                            teflviklerden sorumlu Ekonomi Ba-
             nu belirterek, EBSO’nun da kuru-                            kan›m›z say›n Zafer Ça¤layan ve
             cusu oldu¤u ALOSB‹’nin çevresin-                            TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii
             de Nemport Liman›, Petkim ve Di-                            Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Ko-
             kili Limanlar›’n›n yer almas›yla                            misyonu üyelerimize konuyu aktar-
             stratejik bir öneme sahip oldu¤u-                           d›k. Bekleme aflamas›nday›z. Mev-
             nu söylüyor. EBSO’nun ‹zmir                                 cut uygulamada azami teflviklerin
             OSB’lerinin ve ‹zmirli sanayicilerin                        sa¤land›¤› 4. Bölge teflviklerine
             sorunlar›n› çözüme kavuflturmak ad›na yerel yöne-  benzer uygulamalar, bölge ayr›m› yap›lmaks›z›n
             timler ve merkezi yönetime iletme konusunda yo-  tüm OSB’lere de sa¤lanmal›d›r.
             ¤un ve etkin çal›flmalar sürdürdü¤ünü aktar›yor.  ‹zmir baflta olmak üzere daha birçok ili yak›ndan
             Yorganc›lar flunlar› dile getiriyor: “Özellikle Hükü-  ilgilendiren teflvik sistemindeki dengesizlikler, ‹z-
             met ve Bakanl›klar nezdinde yapt›¤›m›z görüflme-  mir’in yat›r›m ve kalk›nma ata¤›n›n önünde engel
             ler ve sundu¤umuz dosyalarda, sanayicilerimizin  teflkil etmektedir. 2012 y›l›na damgas›n› flimdiden
             sorunlar›na birincil a¤›zdan cevap alma imkan›  vurmufl olan EXPO 2020 sürecinde benim de içeri-
             bulmaktay›z. ‹zmir Kemalpafla Islah OSB buna en  sinde bulundu¤um çal›flmalar h›zla devam etmek-
             güzel örnektir. Kimya OSB olan Alia¤a’n›n yafla-  tedir. ‹zmir ve Türkiye geçmiflten edindi¤i tecrübe-
             makta oldu¤u sorunlar› da ayn› hassasiyet ve cid-  lerle altyap›s› güçlü temas› ve do¤ru tan›t›m ve lo-
             diyetle de¤erlendirmekteyiz. Birlikte hareket etti¤i-  bi faaliyetleri ile EXPO yar›fl›nda hak etti¤i nokta-
             miz bu süreçte sonuca çok yaklaflt›¤›m›z› ifade et-  ya ulaflacakt›r.”

           lan›labilir durumda oluflu ve liman bölgesinden   liman› olacakt›r ve yap›m aflamas›na gelinmifltir. Bu
           ALOSB‹ girifline kadar demiryolu hatt›n›n projelendi-  yat›r›m›n karayolu ba¤lant› ihtiyac› da gözönüne al›-
           rilmifl bulunuflu da oldukça önemlidir. Proje çal›flma-  nacak olursa çevre yolu yat›r›m›n›n da h›z kazanaca-
           lar› tamamlanan ve bölgemiz giriflinde de bir yonca  ¤› bir gerçektir.”
           kavflak ile bölgemize do¤rudan eriflim olana¤› sa¤la-
           yacak olan çevre yolu, zaman ve konfor olarak bü-  ÇED raporu sorunu
           yük bir ulafl›m kolayl›¤› sa¤layacakt›r. Bölgemiz, Ma-  At›l Akkan, Çandarl› Liman›’n›n Türkiye’nin en h›z-
           y›s 2011 itibar›yla temeli at›larak yat›r›m›na bafllanan  l› geliflen liman›, hatta dünyadaki 10 büyük limandan
           943.000 TEU/y›l kapasite ile dünyan›n ilk 10 liman›  biri olaca¤›n› öngörüyor: “Alia¤a’da bütün demirçe-
           içerisinde yer alacak Çandarl› Kuzey Ege Liman›’na  likçilerin, TÜPRAfi ve PETK‹M’in kendi limanlar› var.
           yak›nl›¤› nedeniyle önemli bir deniz ulafl›m› avanta-  ‹zmir Liman›’na göre Alia¤a’ya yanaflan gemi say›s›
           j›na sahiptir. Bölgeye çok büyük bir ticari hareketli-  1000 gemi daha fazla. ‹zmir’e 4 bin, Alia¤a’ya 5 bin
           lik sa¤layacak Liman, Akdeniz’deki en büyük ticaret  gemi yanafl›yor. Çevreyollar›n›n mutlaka bitirilmesi
                                                            laz›m. Bölgemizde 52 kilometre otoban standard›n-
                                                            da yolumuz var. En ucuz arsa maliyeti sözkonusu.
                                                            Arsalar›n metrekaresini altyap›s› tamamlanm›fl halde
                                                            yat›r›mc›ya 50 Euro’ya sunuyoruz. Ancak yat›r›mc›lar
                                                            ciddi bürokratik engellerle de karfl›lafl›yor. Örne¤in;
                                                            ÇED Raporu al›nmas› aylarca sürüyor. Alia¤a içine
                                                            termik santral kurma izni h›zla verilirken ALOSB‹’ye
                                                            yat›r›m yapacak bir yat›r›mc›ya ÇED Raporu aylarca
                                                            verilmiyor. Alia¤a, Kocaeli’den sonra Türkiye demir-
                                                            çeli¤inin yüzde 40’›n› üretmesi nedeniyle sanayinin
                                                            kalbi. Bizim istedi¤imiz yap›sal de¤iflikliklerin gün-
                                                            deme gelmesi. Kemalpafla, Tire veya Manisa’da fab-
                                                            rika kurulurken ÇED konusunda bu kadar s›k›nt› ya-
                                                            flanm›yor.”

           64 KobiEfor fiubat 2012
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69