Page 71 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 71
bin müflteri hedefliyoruz” diyor. ING Bank’›n di¤er c›l›¤›n› bafllatmak anlam›na gelir” diye konufluyor.
bir hedefi ise müflterinin ana bankas› olmak. Ana
banka ise en büyük krediyi vermek anlam›na gelmi- KOB‹’nin kredi iste¤ine 2 saatte yan›t
yor. Çak›r, müflterinin ifl yap›fl modelindeki her türlü ING Bank, kredi verme konusunda merkezi siste-
ihtiyac› karfl›layacak, çözüm odakl› bir sistem olufl- mi yetkili k›lm›fl bir yap›da hizmet veriyor. Krediyi
turduklar›n›, bunun için özel e¤itimler düzenledikle- otomatik skor sistemiyle de¤erlendiren ING Bank,
rini aç›kl›yor. Çak›r, ürün çeflitli¤ini de bu hedef do¤- talebe ise 1.5-2 saat içerisinde dönüfl sa¤l›yor. Kre-
rultusunda oluflturduklar›n› paylafl›yor. di oran› yükseldi¤inde ise bölge tahsis birimi devre-
ye giriyor. Bölgesel tahsis biriminin krediye dönüfl
‹liflki bankac›l›¤› süresi ise 1-2 günlük performansla sürüyor. ‹hsan
Sektör tecrübesi 18 y›la ulaflan ‹hsan Çak›r’a göre Çak›r, kredi ne kadar büyük olursa olsun 1 günde ya-
Türkiye’de müflteriye dokunmak, yani iletiflim önem- n›t verdiklerini hat›rlat›yor. Çak›r bu noktadaki
li. Bunun için flubelerdeki portföy yöneticilerinin bil- ING’nin farkl›l›¤›n› flöyle özetliyor: “Skoru bozuk bir-
gi düzeyi ve iletiflim yetenekleri sürekli gelifltiriliyor. çok iflletme var. Çok ince eleyip s›k dokursak banka
Çak›r flöyle diyor: “Ben müflteriyle, sektörle ilgili ne olarak büyümemiz imkans›z. Gelen taleplerde skoru
biliyorsam portföy yöneticim bilmek zorunda. Her kötü olan iflletmeye flube müdürü direkt hay›r demi-
Cuma tüm bölgeler ile ekran üzerinden toplant›lar yor. O müflterinin talebi bölge tahsise gidiyor. Skor-
gerçeklefltiriyoruz. Ne yap›yoruz, nerelerde ne tür ça- da ölçülmeyen baz› kriterler orada devreye giriyor.
l›flmalar yapmal›y›z, vs gibi. Çünkü baflar›da iletiflim, KOB‹ tahsis denilen yuvarlak masa toplant›s›ndan
sat›fl ve yetkinlik önemli. ING olarak ciddi e¤itimler- sonra nihai karar ç›k›yor. Genel müdürlü¤e gelen bu
le her fleyi harmoni ediyoruz.” anlamda dosya yok gibidir. Bölge tahsiste kredi ta-
Yürüttükleri bu çal›flmalar› ‘iliflki bankac›l›¤›’ flek- lepleri de¤erlendirilir. Ayr›ca ‘merkezi kredilendirme’
linde özetleyen Çak›r, 2013 itibar›yla kifli bafl›na 10 denilen farkl› hizmetlerimiz de var. Örne¤in Bursa’da
günlük e¤itim planlad›klar›n› anlat›yor. Çak›r, 20 ki- 2 bin 500 üyesi olan bir sektörel STK yap›lanmas›y-
flilik s›n›f içi e¤itimler ve online e¤itimler olmak üze- la anlaflma yapt›k. Sözkonusu üyelerin vergi numa-
re ciddi çal›flmalar yapt›klar›n› belirterek, “Gitmedi- ras› ve isimleri geldi. Her bir müflteriye verilecek li-
¤iniz yer sizin de¤ildir. Sektörlerin alt segmentas- mitleri ç›kard›k ve dosyay› flubeye indirerek kredi
yonlar›na yönelik e¤itimler veriyoruz. ‹lk aflamada sa¤lanabilecek müflterileri aç›klad›k. Bu kanallar bi-
müflteriyi tan›mak önemli. Müflterinin ürün ve faali- ze çok fley katacakt›r.”
yet döngüsü bilinirse o döngüye uygun kredi ve ING Bank’›n 12 bölge ve 4 tane de kredi grup mü-
ürün hizmeti sunulabilir. Müflteri talep etmeden dürlü¤ü bulunuyor.
ürün sunmak ise portföy yöneticisi için iliflki banka-
‹hracatç›n›n bankas›: ING Bank
Çak›r, rakiplerden daha fazla çal›flt›klar›n› ve
sektörün üzerinde büyüme rakamlar›na imza ata-
caklar›n› aç›kl›yor. Ürün ve hizmetlerle müflteri sa-
y›s›n› art›rmaya odakland›klar›n› kaydeden Çak›r,
a¤›rl›kla da ‘ihracatç›n›n bankas›’ olacaklar›n› pay-
lafl›yor. Bu anlamda ihracat a¤›rl›kl› meslek odala-
r› ve ticaret odalar›yla anlaflmalar yapt›klar›n› kay-
deden Çak›r, Türkiye’nin 2023 vizyonuna at›fta bu-
lunarak kurumsal perspektiften söz ediyor: “ING
Global’in 40 üzerinde ülkede faaliyet gösterdi¤i
gerçekli¤iyle hareket edece¤iz. Türkiye’den müflte-
ri ING Global’in güçlü oldu¤u bir ülkeye ihracat
yapt›¤›nda avantaj sa¤layabiliriz. Örne¤in o para
trafi¤inde akredite, arac›l›k, transfer vb konularda
maliyet avantaj› sa¤lanabilir. Müflterinin ifline kat- ç›kan ING Bank’›n 23 ülkede uluslararas› alanda ifl
ma de¤er sa¤lamak laz›m. Bu anlamda ING Glo- yapan firmalara destek olmak için Türkiye Kürsüle-
bal’in güçlü oldu¤u özellikle Avrupa ülkeleriyle ya- ri bulunuyor. Yeni pazarlara aç›lma, ticareti gelifltir-
p›lan ihracatta KOB‹’ye avantaj sa¤layabiliriz. ING me gibi alanlarda çeflitli kaynaklarla ING Global’in
Global’in en yayg›n oldu¤u ülkeler aras›nda; Belçi- avantajl› kullan›labiliyor. Çak›r, önümüzdeki dö-
ka, Romanya, Almanya, Hollanda, Lüksemburg, Po- nem ING Global’in bir tak›m ürün ve hizmet model-
lonya, Rusya, Ukrayna gibi ülkeler geliyor.” lerini Türkiye’ye özgü bir yap›yla yeniden olufltura-
Türkiye’nin en iyi ihracat bankas› hedefiyle yola rak hizmete sunacaklar›n› aç›kl›yor.
Aral›k 2012 KobiEfor 71