Page 71 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 71

bin müflteri hedefliyoruz” diyor. ING Bank’›n di¤er  c›l›¤›n› bafllatmak anlam›na gelir” diye konufluyor.
           bir hedefi ise müflterinin ana bankas› olmak. Ana
           banka ise en büyük krediyi vermek anlam›na gelmi-  KOB‹’nin kredi iste¤ine 2 saatte yan›t
           yor. Çak›r, müflterinin ifl yap›fl modelindeki her türlü  ING Bank, kredi verme konusunda merkezi siste-
           ihtiyac› karfl›layacak, çözüm odakl› bir sistem olufl-  mi yetkili k›lm›fl bir yap›da hizmet veriyor. Krediyi
           turduklar›n›, bunun için özel e¤itimler düzenledikle-  otomatik skor sistemiyle de¤erlendiren ING Bank,
           rini aç›kl›yor. Çak›r, ürün çeflitli¤ini de bu hedef do¤-  talebe ise 1.5-2 saat içerisinde dönüfl sa¤l›yor. Kre-
           rultusunda oluflturduklar›n› paylafl›yor.          di oran› yükseldi¤inde ise bölge tahsis birimi devre-
                                                            ye giriyor. Bölgesel tahsis biriminin krediye dönüfl
              ‹liflki bankac›l›¤›                            süresi ise 1-2 günlük performansla sürüyor. ‹hsan
              Sektör tecrübesi 18 y›la ulaflan ‹hsan Çak›r’a göre  Çak›r, kredi ne kadar büyük olursa olsun 1 günde ya-
           Türkiye’de müflteriye dokunmak, yani iletiflim önem-  n›t verdiklerini hat›rlat›yor. Çak›r bu noktadaki
           li. Bunun için flubelerdeki portföy yöneticilerinin bil-  ING’nin farkl›l›¤›n› flöyle özetliyor: “Skoru bozuk bir-
           gi düzeyi ve iletiflim yetenekleri sürekli gelifltiriliyor.  çok iflletme var. Çok ince eleyip s›k dokursak banka
           Çak›r flöyle diyor: “Ben müflteriyle, sektörle ilgili ne  olarak büyümemiz imkans›z. Gelen taleplerde skoru
           biliyorsam portföy yöneticim bilmek zorunda. Her  kötü olan iflletmeye flube müdürü direkt hay›r demi-
           Cuma tüm bölgeler ile ekran üzerinden toplant›lar  yor. O müflterinin talebi bölge tahsise gidiyor. Skor-
           gerçeklefltiriyoruz. Ne yap›yoruz, nerelerde ne tür ça-  da ölçülmeyen baz› kriterler orada devreye giriyor.
           l›flmalar yapmal›y›z, vs gibi. Çünkü baflar›da iletiflim,  KOB‹ tahsis denilen yuvarlak masa toplant›s›ndan
           sat›fl ve yetkinlik önemli. ING olarak ciddi e¤itimler-  sonra nihai karar ç›k›yor. Genel müdürlü¤e gelen bu
           le her fleyi harmoni ediyoruz.”                   anlamda dosya yok gibidir. Bölge tahsiste kredi ta-
              Yürüttükleri bu çal›flmalar› ‘iliflki bankac›l›¤›’ flek-  lepleri de¤erlendirilir. Ayr›ca ‘merkezi kredilendirme’
           linde özetleyen Çak›r, 2013 itibar›yla kifli bafl›na 10  denilen farkl› hizmetlerimiz de var. Örne¤in Bursa’da
           günlük e¤itim planlad›klar›n› anlat›yor. Çak›r, 20 ki-  2 bin 500 üyesi olan bir sektörel STK yap›lanmas›y-
           flilik s›n›f içi e¤itimler ve online e¤itimler olmak üze-  la anlaflma yapt›k. Sözkonusu üyelerin vergi numa-
           re ciddi çal›flmalar yapt›klar›n› belirterek, “Gitmedi-  ras› ve isimleri geldi. Her bir müflteriye verilecek li-
           ¤iniz yer sizin de¤ildir. Sektörlerin alt segmentas-  mitleri ç›kard›k ve dosyay› flubeye indirerek kredi
           yonlar›na yönelik e¤itimler veriyoruz. ‹lk aflamada  sa¤lanabilecek müflterileri aç›klad›k. Bu kanallar bi-
           müflteriyi tan›mak önemli. Müflterinin ürün ve faali-  ze çok fley katacakt›r.”
           yet döngüsü bilinirse o döngüye uygun kredi ve     ING Bank’›n 12 bölge ve 4 tane de kredi grup mü-
           ürün hizmeti sunulabilir. Müflteri talep etmeden  dürlü¤ü bulunuyor.
           ürün sunmak ise portföy yöneticisi için iliflki banka-


             ‹hracatç›n›n bankas›: ING Bank

               Çak›r, rakiplerden daha fazla çal›flt›klar›n› ve
             sektörün üzerinde büyüme rakamlar›na imza ata-
             caklar›n› aç›kl›yor. Ürün ve hizmetlerle müflteri sa-
             y›s›n› art›rmaya odakland›klar›n› kaydeden Çak›r,
             a¤›rl›kla da ‘ihracatç›n›n bankas›’ olacaklar›n› pay-
             lafl›yor. Bu anlamda ihracat a¤›rl›kl› meslek odala-
             r› ve ticaret odalar›yla anlaflmalar yapt›klar›n› kay-
             deden Çak›r, Türkiye’nin 2023 vizyonuna at›fta bu-
             lunarak kurumsal perspektiften söz ediyor: “ING
             Global’in 40 üzerinde ülkede faaliyet gösterdi¤i
             gerçekli¤iyle hareket edece¤iz. Türkiye’den müflte-
             ri ING Global’in güçlü oldu¤u bir ülkeye ihracat
             yapt›¤›nda avantaj sa¤layabiliriz. Örne¤in o para
             trafi¤inde akredite, arac›l›k, transfer vb konularda
             maliyet avantaj› sa¤lanabilir. Müflterinin ifline kat-  ç›kan ING Bank’›n 23 ülkede uluslararas› alanda ifl
             ma de¤er sa¤lamak laz›m. Bu anlamda ING Glo-   yapan firmalara destek olmak için Türkiye Kürsüle-
             bal’in güçlü oldu¤u özellikle Avrupa ülkeleriyle ya-  ri bulunuyor. Yeni pazarlara aç›lma, ticareti gelifltir-
             p›lan ihracatta KOB‹’ye avantaj sa¤layabiliriz. ING  me gibi alanlarda çeflitli kaynaklarla ING Global’in
             Global’in en yayg›n oldu¤u ülkeler aras›nda; Belçi-  avantajl› kullan›labiliyor. Çak›r, önümüzdeki dö-
             ka, Romanya, Almanya, Hollanda, Lüksemburg, Po-  nem ING Global’in bir tak›m ürün ve hizmet model-
             lonya, Rusya, Ukrayna gibi ülkeler geliyor.”   lerini Türkiye’ye özgü bir yap›yla yeniden olufltura-
               Türkiye’nin en iyi ihracat bankas› hedefiyle yola  rak hizmete sunacaklar›n› aç›kl›yor.

                                                                                       Aral›k 2012 KobiEfor 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76