Page 145 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 145
HABER
Tüketiciyle ‘sa¤l›k’l› iletiflim için;
Dürüst pazarlama
T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanl›¤› himayesinde Reklam Kurulu, Reklamverenler
Derne¤i, Reklamc›lar Derne¤i ve Reklam Özdenetim Kurulu’nun organizasyonu ile
‘III. Reklam Sempozyumu’ Tüketici ile Sa¤l›kl› ‹letiflim temas›yla gerçeklefltirildi.
T üketicilerin korunmas›, tan›t›m ve reklam›n
do¤ruluk, dürüstlük, kanun ve yönetmelikle-
re uygunluk çerçevesinde tasarlanmas› ama-
c›yla bafllat›lan Reklam Sempozyumu’nun
üçüncüsü kamu, özel sektör ve sivil toplum
temsilcilerini buluflturdu. Tüketici ile sa¤l›kl› iletiflim
için ‘Düzenleme’nin ve ‘Özdenetim’in öneminin tart›-
fl›ld›¤› toplant›da; tüketici haklar›n›n korunmas›, tü-
keticinin yan›lt›lmamas› ve haks›z rekabetin önlen-
mesi için oluflturulacak ortak platform önerileri tart›-
fl›l›rken, Tüketicinin Korunmas› Hakk›nda Kanun Ta-
sar›s› tasla¤› da tüm paydafllar›n bulundu¤u ortam-
da ilk kez aç›kland›.
Gümrük ve Ticaret Bakan› Hayati Yaz›c›, Tüketici-
nin Korunmas› Hakk›nda Kanun Tasar›s›’nda kapsa-
m›n tüketiciler lehine yenilikleri aç›klad›:
l Cayma süreleri 7 günden 14 güne ç›kar›ld›.
l Daha önce tüketiciler için cayma hakk›n›n bu-
lunmad›¤› taksitli sat›fllar, tüketici kredileri gibi ko-
nularda da tüketicilere bu hak sa¤land›. sektörü daha güçlü bir noktaya tafl›nmak hayaliyle
l Bankac›l›k hizmetlerinde karfl›lafl›lan tüketici bir araya getiren Reklamverenler Derne¤i Baflkan›
aleyhine olan uygulamalar kald›r›ld›. Ahmet Pura ise, III. Reklam Sempozyumu’nda, tüm
l Kampanyal› konut sat›fllar›nda tüketicileri ma¤- mecralardaki reklam ölçümlerinin ayn› çat› alt›nda
dur etmeyecek s›k› tedbirler getirildi. toplanmas› önerisiyle ilgi uyand›rd›. Ölçümlemenin
Gümrük ve Ticaret Bakanl›¤› Müsteflar› Ziya Altun- reklam›n sa¤l›¤› oldu¤unu dile getiren Pura flöyle
yald›z ise, “Bakanl›k olarak derdimiz, reklamc›l›k konufltu: “I. Reklam Sempozyumu’nda, sektörümü-
üzerinde ceza verici bir otorite olmak de¤il, tüketici zün bir hedefi olmas› gerekti¤ini ve 2013 sonunda 5
güvenli¤inin ve tüketici sa¤l›¤›n›n reklamlar yoluyla milyar TL ciroya ulaflmam›z gerekti¤ini söylemifltim.
riske at›lmas›n›n önüne geçilmesidir” dedi. fiimdi bu hedefe yüzde 10 fazlayla ulaflaca¤›m›z gö-
Reklam Kurulu Baflkan› Ramazan Ersoy Tüketici- züküyor. Reklam yat›r›mlar›nda 2009-2013 dönemin-
nin Korunmas› Hakk›nda Kanun Tasla¤›yla birlikte, de TL baz›nda yüzde 100 civar›nda büyüme beklen-
birçok konuda oldu¤u gibi, ticari reklamlar›n dene- tisinin yan› s›ra, 2012-2016 döneminde ise 5 milyar
tim mekanizmas›nda da önemli de¤iflikliklerin haya- dolar› aflmam›z gerekiyor. Büyüme kabiliyeti yüksek
ta geçece¤ini ifade etti. olan sektörümüzün hakk› olan seviyeye ulaflabilme-
si ad›na tüm paydafllar› ak›lc› iflbirli¤ine davet edi-
Reklam Konseyi kuruluyor yorum” dedi.
Yeni Kanun Tasla¤›yla birlikte reklam sektörüne Sempozyumun ev sahipleri aras›nda yer alan Rek-
yönelik olarak getirilen en önemli de¤iflikli¤in Rek- lamc›lar Derne¤i Baflkan› Aytül Özkan ise giderek
lam Konseyi oldu¤unu da ifade eden Ersoy, konse- büyüyen bir alan olan sa¤l›k iletifliminin referans
yin kurulufl amac›n›n gerek kamu, gerekse sivil ol- noktas›n›n AB müktesebat› oldu¤unu ancak bunun
mak üzere reklam sektöründe yer alan tüm taraflar› da yeterli olmad›¤›n› dile getirdi. Kurumlararas› ileti-
bir araya getirmek oldu¤unu söyledi. Reklam Konse- flim ve yasalararas› uyumlaflman›n sa¤lanmas› ge-
yi ile birlikte taraflar aras›nda ortak sorumluluk bi- rekti¤ine dikkat çeken Özkan, “Kamudaki denetim
lincin oluflturulaca¤›n› belirten Ersoy, böylece ticari ve özel sektörün özdenetim çabalar›n› senkronize
reklamlarda yaflanan sorunlar›n afl›lmas›nda ortak etmeliyiz. ‹yi örnekleri ço¤altmak, kötü örneklerle
bir tav›r oluflturulaca¤›na da dikkat çekti. seri ve kararl› biçimde mücadele etmek, görev da¤›-
Üç y›l önce reklam dünyas›n›n tüm paydafllar›n› l›m›n› iyi yapmak zorunday›z” dedi.
Aral›k 2012 KobiEfor 145