Page 145 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 145

HABER



                                   Tüketiciyle ‘sa¤l›k’l› iletiflim için;

                        Dürüst pazarlama





               T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanl›¤› himayesinde Reklam Kurulu, Reklamverenler
             Derne¤i, Reklamc›lar Derne¤i ve Reklam Özdenetim Kurulu’nun organizasyonu ile
              ‘III. Reklam Sempozyumu’ Tüketici ile Sa¤l›kl› ‹letiflim temas›yla gerçeklefltirildi.

           T      üketicilerin korunmas›, tan›t›m ve reklam›n
                  do¤ruluk, dürüstlük, kanun ve yönetmelikle-
                  re uygunluk çerçevesinde tasarlanmas› ama-
                  c›yla bafllat›lan Reklam Sempozyumu’nun
                  üçüncüsü kamu, özel sektör ve sivil toplum
           temsilcilerini buluflturdu. Tüketici ile sa¤l›kl› iletiflim
           için ‘Düzenleme’nin ve ‘Özdenetim’in öneminin tart›-
           fl›ld›¤› toplant›da; tüketici haklar›n›n korunmas›, tü-
           keticinin yan›lt›lmamas› ve haks›z rekabetin önlen-
           mesi için oluflturulacak ortak platform önerileri tart›-
           fl›l›rken, Tüketicinin Korunmas› Hakk›nda Kanun Ta-
           sar›s› tasla¤› da tüm paydafllar›n bulundu¤u ortam-
           da ilk kez aç›kland›.
              Gümrük ve Ticaret Bakan› Hayati Yaz›c›, Tüketici-
           nin Korunmas› Hakk›nda Kanun Tasar›s›’nda kapsa-
           m›n tüketiciler lehine yenilikleri aç›klad›:
              l Cayma süreleri 7 günden 14 güne ç›kar›ld›.
              l Daha önce tüketiciler için cayma hakk›n›n bu-
           lunmad›¤› taksitli sat›fllar, tüketici kredileri gibi ko-
           nularda da tüketicilere bu hak sa¤land›.         sektörü daha güçlü bir noktaya tafl›nmak hayaliyle
              l Bankac›l›k hizmetlerinde karfl›lafl›lan tüketici  bir araya getiren Reklamverenler Derne¤i Baflkan›
           aleyhine olan uygulamalar kald›r›ld›.            Ahmet Pura ise, III. Reklam Sempozyumu’nda,  tüm
              l Kampanyal› konut sat›fllar›nda tüketicileri ma¤-  mecralardaki reklam ölçümlerinin ayn› çat› alt›nda
           dur etmeyecek s›k› tedbirler getirildi.          toplanmas› önerisiyle ilgi uyand›rd›. Ölçümlemenin
              Gümrük ve Ticaret Bakanl›¤› Müsteflar› Ziya Altun-  reklam›n sa¤l›¤› oldu¤unu dile getiren Pura flöyle
           yald›z ise, “Bakanl›k olarak derdimiz, reklamc›l›k  konufltu: “I. Reklam Sempozyumu’nda, sektörümü-
           üzerinde ceza verici bir otorite olmak de¤il, tüketici  zün bir hedefi olmas› gerekti¤ini ve 2013 sonunda 5
           güvenli¤inin ve tüketici sa¤l›¤›n›n reklamlar yoluyla  milyar TL ciroya ulaflmam›z gerekti¤ini söylemifltim.
           riske at›lmas›n›n önüne geçilmesidir” dedi.      fiimdi bu hedefe yüzde 10 fazlayla ulaflaca¤›m›z gö-
              Reklam Kurulu Baflkan› Ramazan Ersoy Tüketici-  züküyor. Reklam yat›r›mlar›nda 2009-2013 dönemin-
           nin Korunmas› Hakk›nda Kanun Tasla¤›yla birlikte,  de TL baz›nda yüzde 100 civar›nda büyüme beklen-
           birçok konuda oldu¤u gibi, ticari reklamlar›n dene-  tisinin yan› s›ra, 2012-2016 döneminde ise 5 milyar
           tim mekanizmas›nda da önemli de¤iflikliklerin haya-  dolar› aflmam›z gerekiyor. Büyüme kabiliyeti yüksek
           ta geçece¤ini ifade etti.                        olan sektörümüzün hakk› olan seviyeye ulaflabilme-
                                                            si ad›na tüm paydafllar› ak›lc› iflbirli¤ine davet edi-
              Reklam Konseyi kuruluyor                      yorum” dedi.
              Yeni Kanun Tasla¤›yla birlikte reklam sektörüne  Sempozyumun ev sahipleri aras›nda yer alan Rek-
           yönelik olarak getirilen en önemli de¤iflikli¤in Rek-  lamc›lar Derne¤i Baflkan› Aytül Özkan ise giderek
           lam Konseyi oldu¤unu da ifade eden Ersoy, konse-  büyüyen bir alan olan sa¤l›k iletifliminin referans
           yin kurulufl amac›n›n gerek kamu, gerekse sivil ol-  noktas›n›n AB müktesebat› oldu¤unu ancak bunun
           mak üzere reklam sektöründe yer alan tüm taraflar›  da yeterli olmad›¤›n› dile getirdi. Kurumlararas› ileti-
           bir araya getirmek oldu¤unu söyledi. Reklam Konse-  flim ve yasalararas› uyumlaflman›n sa¤lanmas› ge-
           yi ile birlikte taraflar aras›nda ortak sorumluluk bi-  rekti¤ine dikkat çeken Özkan, “Kamudaki denetim
           lincin oluflturulaca¤›n› belirten Ersoy, böylece ticari  ve özel sektörün özdenetim çabalar›n› senkronize
           reklamlarda yaflanan sorunlar›n afl›lmas›nda ortak  etmeliyiz. ‹yi örnekleri ço¤altmak, kötü örneklerle
           bir tav›r oluflturulaca¤›na da dikkat çekti.      seri ve kararl› biçimde mücadele etmek, görev da¤›-
              Üç y›l önce reklam dünyas›n›n tüm paydafllar›n›  l›m›n› iyi yapmak zorunday›z” dedi.
                                                                                      Aral›k 2012 KobiEfor 145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150