Page 69 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 69

kurufl yat›r›ma çevirilir. Bayraç firmay› devrederek  yordur. ‹çinde o atefl vard›r. Firmayla görüflecekken
          b›rak›r.                                        ilan› gösterdi¤i arkadafl›, onu e¤itimcili¤e bafllayaca-
            Yine dönüp bakar: Hala ‘ö¤renecek’tir. ‹nflaat  ¤› flirket; PDR Grup Yönetim Kurulu Baflkan› Ali Em-
          sektöründe yap› kimyasallar› ilgisini çeker, sat›fl mü-  re ile tan›flt›r›r. “Niye e¤itimci olmak istiyordur?” Çün-
          hendisidir art›k. 1 y›l›n sonunda çok büyük bir ifl  kü Bayraç, ö¤renme açl›¤› yafl›yordur. “Önce seni
          ba¤lar, primini vermek istemeyen firma Bayraç’› ifl-  e¤itmemiz laz›m” denir. 6 ay boyunca e¤itilir, sonra
          ten atar. Sonra o firman›n rakibi Frans›z menfleili  da e¤itimlere ç›kmaya bafllar, öncelikle sat›fl ve sat›fl
          Zeytafl A.fi’de ifle bafllar, aile flirketidir. Firman›n Sa-  yönetimi e¤itimleriyle ifle bafllar. 2003 y›l›nda grubun
          hibi ve Genel Müdürü Sümer Zeybeko¤lu’dur. Bay-  küçük flirketi olan Telephonedoctor Türkiye’nin Genel
          raç, ilk olarak küçük flirketin büyük avantajlar›n› kefl-  Müdürü olur, hem e¤itmenlik yapar, hem de yönet-
          feder: “Patrona yak›n olmak, karar mekanizmas›n›n  sel görevleri vard›r. 2005-2009 y›llar› aras›nda PDR
          çok h›zl› ifllemesi çok büyük art›d›r.” Sümer Bey, ele-  Grup’un amiral gemisi TMI Türkiye’nin Genel Müdürü
          gand›r, entelektüel düzeyi yüksektir ve bu özellikle-  olur. Sonras›nda ise kendi ifli. Yelkene devam eden
          rini olgunlukla tafl›yan biridir.                Bayraç, Fenerbahçe Spor Kulübü’nde Yüksek Divan
            STFA’da kurumsall›¤› ö¤renen Bayraç, bu iflbirli-  Üyesi ve 32 y›ld›r kulübün lisansl› sporcusu.
          ¤inden de büyük keyif al›r, o flirkette ilk ünvan›n›
          al›r, sat›fl ve pazarlama müdürü olur, ilk kez ifli tam  E⁄‹T‹MDE BUT‹KLEfiME
          anlam›yla yönetmeyi ö¤renir: “Bayi teflkilat› kurmak,
          tahsilat yapmak ve tahsilat›n önemi.”
                                                             Bu dönemde e¤itim sektöründe butikleflme ih-
                                                           tiyac› oldu¤unu görür, E&R E¤itim ve Yönetim Da-
            Ö¤renmenin sonu mu var?                        n›flmanl›¤› Ltd. fiti.’yi kurar. 2010’dan bu yana
            4 y›l›n sonunda, Antalya’da bir baflka flirkete Genel  hem flirketin genel müdürlü¤ünü üstlenir, hem de
          Koordinatör olur. ‹zolasyon ve beton delme firmas›d›r.  e¤itmenli¤e devam eder. Temelde yönetim ve sa-
          Orada 8 ay çal›fl›r, flirkette vizyonunu gerçeklefltirme  t›fl e¤itimleri flirketin uzmanl›k alan›d›r. Ancak bu-
          enerjisi yoktur. Bir arkadafl› Rifat Bayraç’› Ifl›klar Hol-  rada Bayraç fark› hissedilir; “Biz e¤itimlerimizi si-
          ding’e tavsiye eder, oradan Ifl›klar Pazarlama’n›n bafl›-  milasyonlarla yap›yoruz. Firmaya özel çal›flmalar,
          na geçer, genel müdür yard›mc›s›d›r. 6 bölge müdür-  masa tipi oyunlar haz›rl›yoruz. Böylelikle asl›nda
          lü¤ü, 106 çal›flan, Bart›n’da 3 fabrika, K›rflehir’de 1 fab-  insanlar›n deneyimleyerek ö¤renmelerini sa¤l›yo-
          rika ile çok genifl bir organizasyondur. Türkiye’de ilk  ruz, iflin teorisini herkes bir kitap okuyarak ö¤re-
          kez üretilen klinger pres tu¤lan›n sat›fl›n› üstlenmifltir,  nebiliyor, e¤itmenden beklenen ‘Ben bunu ifl ha-
          orada inflaat malzemeleri Grup Baflkan› Ünal Gö¤üfl ile  yat›mda kulland›¤›mda ne olaca¤›’n›n yan›t›n› ve-
          çal›flan Bayraç, ilk kez bu kadar yayg›n bir organizas-  rebilmesi. Similasyon bunun yan›t›n› çok iyi vere-
          yonun içindedir. Ifl›klar Holding Yönetim Kurulu Baflka-  biliyor. Bizim masa oyunlar›m›zda ‘ne ve nas›l’›
          n› R›za Kutlu Ifl›k, Bayraç’a ilham verir: “2 bin kiflilik  sen yarat›yor ve yaflat›yorsun.”
          bir organizasyonun bafl›ndayd› ve her insan› tek tek
          tan›yordu, bir sürü karmafl›k veriyi de¤erlendirebiliyor-
          du, babas› genç yaflta ölünce iflin bafl›na geçmifl,
          gençti ve iflin alt›ndan kalkabiliyordu. Yönetim Kurulu
          Baflkan Vekili ve kardefli U¤ur Ifl›k bana tutkuyu ö¤ret-
          ti. Ünal Bey de bana yönetimde prensiplerin önemini
          ö¤retti, Sümer Bey ise insan yönetimini ö¤retti.”
            Ifl›klar Holding’den Sabanc›’ya, Temsa ‹fl Makine-
          leri’nde Pazarlama Müdürlü¤ü’ne geçer. Oradan da
          ‘Yeni ürün lansman›n›n önemi nedir, yabanc›larla ça-
          l›flmada nelere dikkat edilmeli, sadece iflini iyi yap›-
          yor olmak de¤il, bunu gösterebilmek de önemli’yi
          ö¤renir ve ayr›l›r.

            Kesintili ama devaml›!
            Bayraç 1999-2000 aras›nda Nova Reklam’da pa-
          zarlama direktörüdür. 2 büyük ifl yapar o dönem,
          Petrol Ofisi’nin dönüflüm zaman›d›r, Petrol Ofisi’nin
          istasyonlar›n›n dönüflüm projelerini üstlenir, bir de
          Atatürk Havaliman›’n›n bütün iç sinyalizasyonunu ya-
          par. Havaalan›n›n aç›ld›¤› gün ifli de bitmifltir, daha
          sonra Sabiha Gökçen Havaalan› ve Moldova’daki Ki-
          fline Uluslararas› Havaliman›’n›n da sinyalizasyonunu  Rifat Bayraç’›n
          yapar ekibiyle. Hala ö¤renmeye devam ediyordur.    sanatta favorisi
            Gazetelerin birinde bir ilan görür, e¤itmen aran›-  litografi.
                                                                                     Kas›m 2012 KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74