Page 55 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 55
na uygun programlar›n oluflturulmas›, ihtiyaç orta- ‹flgücümüzün
dan kalkt›¤›nda program›n gerekirse kald›r›lmas›, ye- niteli¤ini
ni bir ihtiyaç oldu¤unda yeni bir program›n müfreda- yükseltmeliyiz
ta eklenmesi mümkün olabilecek. Okulunu kendisi OSBÜK Baflkan› Nu-
yap›p, kendisi yönetecek.” Nihat Ergün, Uygulama rettin Özdebir, ülkele-
Yönetmeli¤i ç›kt›¤›nda meslek liselerinin, kamunun rin gücü ve sayg›nl›¤›-
kendi okullar›nda ö¤renci bafl›na yapm›fl oldu¤u har- n›n temel olarak insan
caman›n 1.5 misli kadar nakit bir destek alma imka- kayna¤›, bu kayna¤›n
n›na da sahip olaca¤›n› kaydetti. niteli¤i, teknolojiye ha-
kimiyeti ve üretim gü-
OSB’ler mesleki e¤itimin güçlü partneri cü ile olufltu¤unu söy-
“OSB’lerin bugüne kadar Türkiye’nin sanayilefl- ledi. Özdebir, flunlar›
mesine çok büyük katk›s› oldu¤u gibi, inflallah bu- ifade etti: “Hangi gelifl-
günden sonra da mesleki e¤itime çok büyük katk›- mifl ülkede arabas›n›n
lar› olacak” diyen Ergün flunlar› kaydetti: “Meslek li- lasti¤ini de¤ifltirmek-
seleri gerçekten çok seçkin okullard›. S›navla girilen, ten aciz makine mü-
çok tercih edilen okullard›. Sonradan çok geri düfl- hendisine, atan sigor-
tü. fiimdi yeniden bir toparlanma yaflan›yor. Meslek taya müdahale edeme-
liseleri sadece ara eleman ihtiyac›n› karfl›layan ku- yen elektrik mühendi-
rumlar olarak düflünülmesin. Mühendis olmak iste- sine, hele mühendis
yen mühendis, iflletmeci olmak isteyen iflletmeci ol- kelimesindeki 'hendi-
sun. Yani meslek liselerinden ‘Ben yukar›ya do¤ru se'yi bilmeyene mü-
gitmek istiyorum, bundan sonra üniversitede hoca hendis unvan› verilir?
olaca¤›m, mühendislik fakültesinde ders verece¤im’ Çal›flmay› ve iflyerini ofislere indirgedi¤imizden çal›-
diyen onu da olsun.” flacak insan bulam›yoruz. ‹flletmelerimizde de bugün
bunun ac›s›n› yafl›yoruz.”
Özel sektör sürecin tam içinde olmal› Özdebir, sektörün içinde olmad›¤› mesleki e¤itimin
Milli E¤itim Bakan› Prof. Dr. Ömer Dinçer konufl- baflar›ya ulaflamayaca¤›n›, OSB’lerde meslek liseleri-
mas›nda, mesleki ve teknik e¤itimin Türkiye’nin kal- nin kurulmas›n›n önünün bu amaçla aç›ld›¤›n›, bunun-
k›nmas› ve geliflmesinde en temel unsur oldu¤unu, la da kal›nmayarak OSB’lerin kendi açacaklar› okulla-
bilgi ve teknoloji ile mesleklerdeki h›zl› de¤iflimin, ra kamu deste¤i verildi¤ini, k›sa sürede birçok OSB’de
e¤itim yaklafl›m› ve beklentilerinin sürekli gözden de bu okullar›n aç›laca¤›na inand›¤›n› söyledi.
geçirilmesini gerektirdi¤ini söyledi. De¤iflimin, dev-
let ve özel sektör aras›nda daha etkin bir iflbirli¤ini “OSB’ler e¤itim fonu oluflturmal›”
gerekli k›ld›¤›n› belirten Dinçer yap›lan Zirve’nin Zirve sonras›nda aç›klanan sonuç raporunda mes-
OSB’ler sayesinde mesleki e¤itimin güçlendirilmesi- leki e¤itimin geliflmesi için OSB’ler taraf›ndan “e¤i-
ne ivme kazand›raca¤›n› söyledi. tim fonu” ad› alt›nda bir fon oluflturulmas› önerildi.
Zirvede oluflturulan 5 ayr› çal›fltayda yap›lan çal›fl-
9.6 milyar avroluk yat›r›m malar›n çok verimli geçti¤ini, sorunlar ve çözüm
Ömer Dinçer, mesleki e¤itim sektörünü ihtiyaçlar önerilerinin rapor haline
do¤rultusunda yeniden yap›land›r›klar›n› hat›rlatarak Nurettin getirildi¤ini anlatan Özde-
yap›lan yat›r›m›n 9.6 milyar avro oldu¤u, mesleki e¤i- Özdebir bir, “Bunu en k›sa zaman-
timin kalitesinde özel sektörün de yüzde 36’l›k bir pa- da ilgili bakanl›klar›m›za
y› olaca¤› bilgisini verdi. Dinçer, “Mesleki e¤itimde bir iletece¤iz” dedi. Nitelikli
s›çramaya yapacaksak, özel sektörün bu sürecin k›y›- eleman s›k›nt›s›n› vurgula-
s›nda de¤il tam içinde yer almas› gerekmektedir” de- yan Özdebir, “2023 hedef-
di. Ömer Dinçer, OSB’lerde kurulmas› istenilen okullar- leri için katmade¤eri yük-
da dünyadaki geliflmeler dikkate al›narak, yeni ve öz- sek ürünlere yönelmeliyiz.
gün bir sistem oluflturmay› amaçlad›klar›n› dile getir- Bunun için de Ar-Ge’ye yat-
di: “Sanayicilerimiz, bir an önce OSB’lerde okul açma- k›n, inovatif bir iflgücüne
lar› yönünde çal›flmalara bafllamal›d›r.” sahip olmal›y›z” dedi.
Kas›m 2012 KobiEfor 55