Page 114 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 114

ÇORUM OSB                                                       Avea’n›n katk›lar›yla  haz›rlanm›flt›r.



          Y›ld›z Kiremit,

          yat›r›mlar›n› büyütüyor

                    Y›ld›z Kiremit Yönetim Kurulu Üyesi Cen-
                    giz Baflaranh›ncal, Türkiye kil kiremit pa-
                    zar›n›n yüzde 3’üne sahip olduklar›n›
                    söylüyor. Baflaranh›ncal, bu y›l içinde
                        yapt›klar› anlaflmalarla Kuzey K›br›s
                        Türk Cumhuriyeti ve Japonya’ya ih-
                        racat yapt›klar›n›, gelecek y›l inflaat
                         sektöründe Gürcistan, peyzaj
                         ürünlerinde ise Hollanda, Alman-
                       ya ve Kuzey Afrika pazarlar›n› hedef-
                    lediklerini anlat›yor.
                          Farkl› ülke ve k›talara ihracat ya-
                        parak, ihracat›n cirodan ald›¤› pay›
                         art›rmak istediklerini kaydeden  simizde do¤al sa¤l›kl› topraktan yap›lm›fl, mutfak efl-
                        Baflaranh›ncal, “Çorum’da gündem-  yalar› ve peyzaj ürünleri imal edece¤iz. Çorum’un
                       de olan demiryolu projesiyle birlikte  toprak yap›s› ve ürün piflirim stili sayesinde çok ka-
                    ihracat ve iç pazardaki Çorum kil        liteli, el yap›m› ürünler imal edebiliyoruz. Bu
                   kiremit sat›fl oran›n›n h›zla arta-             ürünler Türkiye’nin güzide yap›lar›nda kul-
                ca¤›n› düflünüyorum. Bütün                          lan›l›yor. 80 y›ll›k tecrübe sahibi oldu¤u-
          dünyada oldu¤u gibi Türkiye’de de do-                    muz el yap›m› tu¤la üretiminde 2008 y›l›n-
          ¤al ürünlere ra¤bet artacak. Onun için                               dan itibaren gerçeklefltirmifl
          yat›r›m planlar›m›z› bu yönde yap›yo-                                oldu¤umuz yat›r›m ve çal›fl-
          ruz. Müflterilerin kil çat› kaplamas› d›fl›nda                         malar, restorasyon ürünleri
          kalitesiz ürünlere yönelmeleri sektörde                             imalat›nda kalite ve müflteri
          daralmaya yol aç›yor. ‹nflaat sektö-                               memnuniyetini yakalamam›za
          ründe de beklenen canl›l›k yaflan-                                sebep oldu. Geçen y›l Aynal› Ka-
          mad›¤›ndan ürün gam›m›z› ge-                                   vak Kasr›, Beykoz Kasr› ve Dolma-
          niflleterek, ihracatla büyüme-                                 bahçe Saray› için üretti¤imiz özel
          ye odakland›k” diyor.                                       ürünler bu görkemli binalar›n restoras-
            Cengiz Baflaranh›ncal, çat›-                            yonunda kullan›ld›. Bu y›l da Topkap› Sa-
          larda görselli¤i ve kullan›m kolayl›¤›-                 ray› için siparifl ald›k. Yurtd›fl› restorasyon
          n› sa¤layacak yeni ürünlerin imalat›na 2013     çal›flmalar› için de görüflmelerimizi sürdürüyoruz. Yi-
          y›l›nda bafllayacaklar›n› aç›kl›yor: “Bu imalat›n bafl-  ne bu sektördeki faaliyetlerimizi artt›rmak için kur-
          lamas›yla özellikle ihracat baflta olmak üzere yeni  du¤umuz mikronize tesis ile restorasyon çal›flmala-
          sektör ve pazarlarda ciro ve istihdam› artt›rmay› he-  r›nda kullan›lan birçok yan ürünün imalat›n› da 2013
          defliyoruz. Bu hassas ürünlerin imalat› için yapt›¤›-  y›l›nda yapaca¤›z. Horosan harc› üretiyoruz. 2013 y›-
          m›z Ar-Ge çal›flmalar›yla kazand›¤›m›z bilgi birikimle-  l›nda bu ürünü yap› harc› olarak ambalajlay›p satma-
          rini çat› kaplamalar› ürünlerinde de kullanaca¤›z.  y› planl›yoruz. Önümüzdeki y›llarda ise hidrolik kire-
          2013 sezonunda daha kaliteli ve çeflitlili¤i fazla  cinin Türkiye’deki ilk imalatç›s› olmay› hedefliyoruz.”
          ürünlerle müflterilerimizin karfl›s›na ç›kaca¤›z. Ayr›ca  Enerji maliyetini azaltmaya ve çevre duyarl›l›¤›n›
          Hitit topra¤›n› tekrar gündelik kullan›ma sunmay›  artt›rmaya önem verdiklerini vurgulayan Baflaranh›n-
          amaçl›yoruz. Y›lsonunda faaliyete geçecek yeni tesi-
                                                          cal, yenilenebilir enerji alan›nda ve birim bafl› gere-
                                                          ken enerjiyi minimuma indirmek için Ar-Ge çal›flma-
                                                          lar›n› sürdürdüklerini kaydediyor: “Bilinçli tüketim
                                                          artt›kça do¤al çevre dostu ürünlerin kullan›m› yay-
                                                          g›nlaflacak. Amerika ve Avrupa’n›n y›llar önce terk
                                                          etti¤i plastik ve petrol bazl› çat› kaplamalar› yerine
                                                          ömürboyu dayanan do¤al sa¤l›kl› ürünler her zaman
                                                          tercih edilmeli. Amerika’da kas›rgalara tek dayanan
                                                          çat› kaplamas› olarak seçilen kil kiremitlerin kullan›-
                                                          m› Türkiye’nin döviz kayb›n›n azalmas›n› da sa¤l›yor.
                                                          ‹mar ve kentleflmeler planlan›rken bu ürünlerin kul-
                                                          lan›m› teflvik edilmeli.”



         114 KobiEfor Kas›m 2012
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119