Page 114 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 114
ÇORUM OSB Avea’n›n katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r.
Y›ld›z Kiremit,
yat›r›mlar›n› büyütüyor
Y›ld›z Kiremit Yönetim Kurulu Üyesi Cen-
giz Baflaranh›ncal, Türkiye kil kiremit pa-
zar›n›n yüzde 3’üne sahip olduklar›n›
söylüyor. Baflaranh›ncal, bu y›l içinde
yapt›klar› anlaflmalarla Kuzey K›br›s
Türk Cumhuriyeti ve Japonya’ya ih-
racat yapt›klar›n›, gelecek y›l inflaat
sektöründe Gürcistan, peyzaj
ürünlerinde ise Hollanda, Alman-
ya ve Kuzey Afrika pazarlar›n› hedef-
lediklerini anlat›yor.
Farkl› ülke ve k›talara ihracat ya-
parak, ihracat›n cirodan ald›¤› pay›
art›rmak istediklerini kaydeden simizde do¤al sa¤l›kl› topraktan yap›lm›fl, mutfak efl-
Baflaranh›ncal, “Çorum’da gündem- yalar› ve peyzaj ürünleri imal edece¤iz. Çorum’un
de olan demiryolu projesiyle birlikte toprak yap›s› ve ürün piflirim stili sayesinde çok ka-
ihracat ve iç pazardaki Çorum kil liteli, el yap›m› ürünler imal edebiliyoruz. Bu
kiremit sat›fl oran›n›n h›zla arta- ürünler Türkiye’nin güzide yap›lar›nda kul-
ca¤›n› düflünüyorum. Bütün lan›l›yor. 80 y›ll›k tecrübe sahibi oldu¤u-
dünyada oldu¤u gibi Türkiye’de de do- muz el yap›m› tu¤la üretiminde 2008 y›l›n-
¤al ürünlere ra¤bet artacak. Onun için dan itibaren gerçeklefltirmifl
yat›r›m planlar›m›z› bu yönde yap›yo- oldu¤umuz yat›r›m ve çal›fl-
ruz. Müflterilerin kil çat› kaplamas› d›fl›nda malar, restorasyon ürünleri
kalitesiz ürünlere yönelmeleri sektörde imalat›nda kalite ve müflteri
daralmaya yol aç›yor. ‹nflaat sektö- memnuniyetini yakalamam›za
ründe de beklenen canl›l›k yaflan- sebep oldu. Geçen y›l Aynal› Ka-
mad›¤›ndan ürün gam›m›z› ge- vak Kasr›, Beykoz Kasr› ve Dolma-
niflleterek, ihracatla büyüme- bahçe Saray› için üretti¤imiz özel
ye odakland›k” diyor. ürünler bu görkemli binalar›n restoras-
Cengiz Baflaranh›ncal, çat›- yonunda kullan›ld›. Bu y›l da Topkap› Sa-
larda görselli¤i ve kullan›m kolayl›¤›- ray› için siparifl ald›k. Yurtd›fl› restorasyon
n› sa¤layacak yeni ürünlerin imalat›na 2013 çal›flmalar› için de görüflmelerimizi sürdürüyoruz. Yi-
y›l›nda bafllayacaklar›n› aç›kl›yor: “Bu imalat›n bafl- ne bu sektördeki faaliyetlerimizi artt›rmak için kur-
lamas›yla özellikle ihracat baflta olmak üzere yeni du¤umuz mikronize tesis ile restorasyon çal›flmala-
sektör ve pazarlarda ciro ve istihdam› artt›rmay› he- r›nda kullan›lan birçok yan ürünün imalat›n› da 2013
defliyoruz. Bu hassas ürünlerin imalat› için yapt›¤›- y›l›nda yapaca¤›z. Horosan harc› üretiyoruz. 2013 y›-
m›z Ar-Ge çal›flmalar›yla kazand›¤›m›z bilgi birikimle- l›nda bu ürünü yap› harc› olarak ambalajlay›p satma-
rini çat› kaplamalar› ürünlerinde de kullanaca¤›z. y› planl›yoruz. Önümüzdeki y›llarda ise hidrolik kire-
2013 sezonunda daha kaliteli ve çeflitlili¤i fazla cinin Türkiye’deki ilk imalatç›s› olmay› hedefliyoruz.”
ürünlerle müflterilerimizin karfl›s›na ç›kaca¤›z. Ayr›ca Enerji maliyetini azaltmaya ve çevre duyarl›l›¤›n›
Hitit topra¤›n› tekrar gündelik kullan›ma sunmay› artt›rmaya önem verdiklerini vurgulayan Baflaranh›n-
amaçl›yoruz. Y›lsonunda faaliyete geçecek yeni tesi-
cal, yenilenebilir enerji alan›nda ve birim bafl› gere-
ken enerjiyi minimuma indirmek için Ar-Ge çal›flma-
lar›n› sürdürdüklerini kaydediyor: “Bilinçli tüketim
artt›kça do¤al çevre dostu ürünlerin kullan›m› yay-
g›nlaflacak. Amerika ve Avrupa’n›n y›llar önce terk
etti¤i plastik ve petrol bazl› çat› kaplamalar› yerine
ömürboyu dayanan do¤al sa¤l›kl› ürünler her zaman
tercih edilmeli. Amerika’da kas›rgalara tek dayanan
çat› kaplamas› olarak seçilen kil kiremitlerin kullan›-
m› Türkiye’nin döviz kayb›n›n azalmas›n› da sa¤l›yor.
‹mar ve kentleflmeler planlan›rken bu ürünlerin kul-
lan›m› teflvik edilmeli.”
114 KobiEfor Kas›m 2012