Page 112 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 112
ÇORUM OSB Avea’n›n katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r.
De¤irmen fabrikac›l›¤›nda dünya markas›: ALAPALA
Alapala Yönetim Kurulu Üyesi planlanmaktad›rlar. Ar›za nedeniyle
ve Strateji Direktörü Görkem Alapa- durarak zaman kaybetmek tesis için
la, de¤irmencilik sektöründe anah- büyük bir maddi kayba neden ol-
tar teslim projeler yapan dünyada- maktad›r” diyor.
ki ilk 3 flirketten biri olduklar›n› Marka yönetimini her ülke müflte-
söylüyor. Görkem Alapala, “Pazar rileri için farkl› stratejilerde uygula-
pay›m›z bugün itibar›yla dünyada mak, müflteri memnuniyeti ve her
yüzde 5 civar›nda. Hedefimiz ilk noktada müflteri takibine odakl› sa-
aflamada bu rakam› yüzde 10’a ç›- t›fl ve sat›fl sonras› operasyonlara
karmak ve orta vadede yüzde 20’ye yönelmek, her aflamada kalite mer-
ulaflmakt›r” diyor. kezli olmak Alapala’y› rakiplerinden
Daha az makinayla, daha az ay›ran temel farkl›l›klar. Özellikle
enerjiyle, daha yüksek kapasiteler OSB’deki mevcut üretim alanlar›n›n
elde etmeye; hijyenik flartlar›, sis- gelen talepleri karfl›lamaya yetmedi-
tem ve kifli güvenli¤ini en üst sevi- ¤ini belirten Alapala, Çorum OSB’de-
yeye ç›karmaya odakland›klar›n› ki fabrikalar›n› geniflletmeye yönelik
anlatan Alapala, “‹nsanlar›n yaflam Görkem yat›r›m planlad›klar›ndan sözediyor.
standartlar›n›n yükselmesiyle hij- Alapala Üretimlerinin yüzde 100’ünü Çorum
yen ve çal›flan güvenli¤i kurumsal OSB’de gerçeklefltiren Alapala’n›n ‹s-
firmalar›n vazgeçilmez talebi ol- tanbul Dünya Ticaret Merkezi’nde
maktad›r. Dolay›s›yla buna ba¤l› olarak bu¤day›n Sat›fl ve Pazarlama Ofisi bulunuyor.
olabildi¤ince verimli ö¤ütülmesi, de¤irmen rand›ma- Temelleri 1954’te at›lan Alapala Makina, Alapala
n› ve nihai ürün olan unun kalitesinin yükseltilme- Grubu’nun en köklü ve ana flirketi. ‹stenilen her ka-
sinde büyük önem tafl›maktad›r. De¤irmen makine pasitede tesisler kuran Alapala Makina, üretiminin
ve ekipman imalatç›lar›n›n öncülerinden olan flirketi- yüzde 95’ini ihraç ediyor, Belçika, Fransa, ‹talya, Ka-
miz bu konuda yo¤un ve istikrarl› çal›flmalar›n› sür- nada ve ABD gibi geliflmifl sanayi ülkeleri dahil 4 k›-
dürüyor. Alapala, toplam cirosunun yaklafl›k yüzde tada, 75’in üzerinde ülkede yüzlerce anahtar teslimi
3’ünü Ar-Ge’ye ay›r›yor. De¤irmencilikte temel çal›fl- fabrika referans›na sahip. Alapala, üstün teknolojik
ma prensipleri de¤ifliklik göstermemekle birlikte Ala- altyap›s›, mükemmelliyetçi kadrosu ve yönetimi, ka-
pala olarak, iflletme ve kullan›m flartlar›n› dikkate lite ve müflteri odakl› anlay›fl›yla sürekli geliflmekte
alarak, kaliteli, yüksek perfor- ve büyümektedir. Konusunda uzman kadrosu, yurt-
mansl›, kullan›c› dostu ve çok d›fl›ndaki temsilciliklerle, güçlü servis a¤› ve yedek
h›zl› müdahale edilebilen parça sto¤uyla müflterilerine en iyi hizmeti sunabil-
inovatif ürünler tasarlayarak mektedir. Alapala, geliflmifl ve ileri teknolojiye sahip
bak›m onar›m sürelerini mi- üretim tesisinde yüksek verimli ve kaliteli ürünü el-
nimuma indiren çal›flmalar de edece¤iniz kaliteli ve yüksek performansl› maki-
yap›yoruz” diye konufluyor. nalar üretmektedir. De¤irmencilik sektöründe kulla-
Görkem Alapala, “Ülke- n›lan tüm makinalar›n üretimini yapabilen Alapala,
mizde özellikle un ihraç “Proje Yönetimi, Üst Yap› ‹nflaatlar›, Un De¤irmenle-
eden de¤irmenler için ol- ri, M›s›r Unu De¤irmenleri, Yem Fabrikalar›, ‹rmik De-
makla birlikte dünyada ¤irmenleri, Tah›l Depolama Sistemleri, Tafl›ma, Yük-
de¤irmenler 350 gün/24 leme ve Boflaltma Ekipmanlar›” alanlar›nda faaliyet
saat çal›flmaya göre göstermektedir.
112 KobiEfor Kas›m 2012