Page 112 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 112

ÇORUM OSB                                                      Avea’n›n katk›lar›yla  haz›rlanm›flt›r.


















          De¤irmen fabrikac›l›¤›nda dünya markas›: ALAPALA

             Alapala Yönetim Kurulu Üyesi                               planlanmaktad›rlar. Ar›za nedeniyle
          ve Strateji Direktörü Görkem Alapa-                           durarak zaman kaybetmek tesis için
          la, de¤irmencilik sektöründe anah-                            büyük bir maddi kayba neden ol-
          tar teslim projeler yapan dünyada-                            maktad›r” diyor.
          ki ilk 3 flirketten biri olduklar›n›                              Marka yönetimini her ülke müflte-
          söylüyor. Görkem Alapala, “Pazar                              rileri için farkl› stratejilerde uygula-
          pay›m›z bugün itibar›yla dünyada                              mak, müflteri memnuniyeti ve her
          yüzde 5 civar›nda. Hedefimiz ilk                              noktada müflteri takibine odakl› sa-
          aflamada bu rakam› yüzde 10’a ç›-                              t›fl ve sat›fl sonras› operasyonlara
          karmak ve orta vadede yüzde 20’ye                             yönelmek, her aflamada kalite mer-
          ulaflmakt›r” diyor.                                            kezli olmak Alapala’y› rakiplerinden
            Daha az makinayla, daha az                                  ay›ran temel farkl›l›klar. Özellikle
          enerjiyle, daha yüksek kapasiteler                            OSB’deki mevcut üretim alanlar›n›n
          elde etmeye; hijyenik flartlar›, sis-                          gelen talepleri karfl›lamaya yetmedi-
          tem ve kifli güvenli¤ini en üst sevi-                          ¤ini belirten Alapala, Çorum OSB’de-
          yeye ç›karmaya odakland›klar›n›                               ki fabrikalar›n› geniflletmeye yönelik
          anlatan Alapala, “‹nsanlar›n yaflam  Görkem                    yat›r›m planlad›klar›ndan sözediyor.
          standartlar›n›n yükselmesiyle hij-  Alapala                   Üretimlerinin yüzde 100’ünü Çorum
          yen ve çal›flan güvenli¤i kurumsal                             OSB’de gerçeklefltiren Alapala’n›n ‹s-
          firmalar›n vazgeçilmez talebi ol-                             tanbul Dünya Ticaret Merkezi’nde
          maktad›r. Dolay›s›yla buna ba¤l› olarak bu¤day›n  Sat›fl ve Pazarlama Ofisi bulunuyor.
          olabildi¤ince verimli ö¤ütülmesi, de¤irmen rand›ma-  Temelleri 1954’te at›lan Alapala Makina, Alapala
          n› ve nihai ürün olan unun kalitesinin yükseltilme-  Grubu’nun en köklü ve ana flirketi. ‹stenilen her ka-
          sinde büyük önem tafl›maktad›r. De¤irmen makine  pasitede tesisler kuran Alapala Makina, üretiminin
          ve ekipman imalatç›lar›n›n öncülerinden olan flirketi-  yüzde 95’ini ihraç ediyor, Belçika, Fransa, ‹talya, Ka-
          miz bu konuda yo¤un ve istikrarl› çal›flmalar›n› sür-  nada ve ABD gibi geliflmifl sanayi ülkeleri dahil 4 k›-
          dürüyor. Alapala, toplam cirosunun yaklafl›k yüzde  tada, 75’in üzerinde ülkede yüzlerce anahtar teslimi
          3’ünü Ar-Ge’ye ay›r›yor.  De¤irmencilikte temel çal›fl-  fabrika referans›na sahip. Alapala, üstün teknolojik
          ma prensipleri de¤ifliklik göstermemekle birlikte Ala-  altyap›s›, mükemmelliyetçi kadrosu ve yönetimi, ka-
          pala olarak, iflletme ve kullan›m flartlar›n› dikkate  lite ve müflteri odakl› anlay›fl›yla sürekli geliflmekte
                             alarak, kaliteli, yüksek perfor-  ve büyümektedir. Konusunda uzman kadrosu, yurt-
                             mansl›, kullan›c› dostu ve çok  d›fl›ndaki temsilciliklerle, güçlü servis a¤› ve yedek
                             h›zl› müdahale edilebilen    parça sto¤uyla müflterilerine en iyi hizmeti sunabil-
                              inovatif ürünler tasarlayarak  mektedir. Alapala, geliflmifl ve ileri teknolojiye sahip
                              bak›m onar›m sürelerini mi-  üretim tesisinde yüksek verimli ve kaliteli ürünü el-
                               nimuma indiren çal›flmalar  de edece¤iniz kaliteli ve yüksek performansl› maki-
                               yap›yoruz” diye konufluyor.  nalar üretmektedir. De¤irmencilik sektöründe kulla-
                                  Görkem Alapala, “Ülke-  n›lan tüm makinalar›n üretimini yapabilen Alapala,
                                mizde özellikle un ihraç  “Proje Yönetimi, Üst Yap› ‹nflaatlar›, Un De¤irmenle-
                                eden de¤irmenler için ol-  ri, M›s›r Unu De¤irmenleri, Yem Fabrikalar›, ‹rmik De-
                                 makla birlikte dünyada   ¤irmenleri, Tah›l Depolama Sistemleri, Tafl›ma, Yük-
                                 de¤irmenler 350 gün/24   leme ve Boflaltma Ekipmanlar›” alanlar›nda faaliyet
                                  saat çal›flmaya göre     göstermektedir.





         112 KobiEfor Kas›m 2012
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117