Page 82 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 82

UZMAN                                  Kuflak Çat›flmas›

                                      ‹ flletmelerde günümüzde üç kuflak   fla¤›-YAfiAMAK ‹Ç‹N ÇALIfiMAK. Y Ku-
                                                                         fla¤›-‹fi/HAYAT DENGES‹.
                                        ayn› anda çal›fl›yor. Her kufla¤›n
                                        dünya görüflü ve ifl yaklafl›mlar›
                                      farkl›. Bu nedenle iflletmelerde kuflak  Motivasyon ‹htiyaçlar›: Bebek Patla-
                                      çat›flmas› yaflan›yor. Bu çat›flma yöne-  mas› Kufla¤›- Sen önemlisin, sana ih-
                                      tilemedi¤inde baba-o¤ul bile birlikte  tiyac›m›z var. X Kufla¤› - Bildi¤in yol-
                                      çal›flmakta zorlan›yor. Çat›flman›n üs-  da ilerle. Y Kufla¤›- Senin gibi insan-
                                      tesinden gelebilmek için öncelikle bu  larla birlikte çal›flacaks›n.
                                      kuflaklar› ve tipik özelliklerinin fark›n-
                                      da olmak gerekiyor.                Sat›n Alma Motivasyonlar›: Bebek
                                                                         Patlamas› Kufla¤›-Fonksiyonlar›, fay-
                                      Bizim Kuflak Hangisi?               dalar› neler? Kullan›fll› m›? X Kufla¤›-
                                      Bebek Patlamas› Kufla¤›-1946-1964   Sat›n almay› tercih ediyorum. Y Kufla-
                                      aras›nda do¤anlar. X Kufla¤›-1965-  ¤›-Benim gibi insanlar da al›yorlar m›?
                                      1979 aras›nda do¤anlar. Y Kufla¤›-
                                      1980-1999 aras›nda do¤anlar. Bu ku-  ‹leri ergenlerden oluflan X Kufla¤› ve Y
                                      flakta günümüzün gençleri yer al›yor.  Kufla¤›n›n Ailelerinin (Sandviç Kufla-
                                      31 Aral›k 2011 Türkiye’nin nüfusu  ¤›) Karakteristikleri:  Çocuklar›n›n
                                      74.724.269 kifli. Bebek Patlamas› ku-  önüne ç›kan tüm engelleri silip süpür-
           MEM‹fi YILMAM               fla¤› nüfusun ortalama yüzde 15’ini, X  me güdüsü. Afl›r› koruyuculuk. Dünya-
           Uzman E¤itmen/             Kufla¤› yüzde 20’sini oluflturuyor. Nü-  n›n en uzak göbek ba¤› cep telefonu-
           Yönetim Dan›flman›          fusun yüzde 55’i 29 yafl›n alt›nda. Gü-  na sahip olma. Çocuklar›n meslek se-
                                      nümüzün gençlerinden oluflan Y Kufla-  çimine, ifl hayatlar›na kar›flma, dene-
           memis@yilmam.com           ¤› nüfusun yüzde 45’ini oluflturuyor.     yimlerine artan ilgi.

                                      Üç kufla¤›n tipik özellikleri       ‹fl hayat›nda yüksek say›daki Y Kufla-
             ‹flletmelerde             Bebek Patlamas› Kufla¤›-1946-1964:  ¤› çal›flanlar›n karakteristikleri: Tek-
         günümüzde Bebek              DÜNYA: ‹nsan Haklar›. Özgürlük Hare-  noloji ça¤›n›n dijital yerlileri. ‹nteraktif
                                      ketleri. Hippiler. Radyonun Alt›n Ça¤›.  ö¤reniyorlar. Bilgiyi “informal-gayr›
         Patlamas› Kufla¤›,            TÜRK‹YE: Çok Partili Dönem. 1960 ‹hti-  resmi” yoldan paylaflmay› seviyorlar.
                                      lâli. Günümüzün Sandviç Kufla¤›. K›r-  Grup-Tak›m odakl›lar. Sürekli geribil-
             X Kufla¤› ve              dan kente göç. Bin kifliye 4 otomobil,  dirim ihtiyac› duyuyorlar. E¤itime
           Y Kufla¤› olmak             18 telefon düflüyor. Elektrik sadece bü-  önem veriyorlar. H›zl› tepki veriyorlar.
                                      yük flehir ve kasabalarda var. 34 fakül-  Odaklanma, dikkat süreleri k›sa. Daha
           üzere üç kuflak             te ve yüksekokul var. Bu okullardan  çok de¤il, daha ak›ll› çal›flmak istiyor-
                                      mezun olanlar›n say›s›: 3.061 (1950).   lar. Kurumsal dilden hofllan›yorlar.
              ayn› anda                                                  Dobralar ve dobra, aç›k sözlü liderler-
            çal›fl›yor. Her            X Kufla¤›-1965-1979: DÜNYA: 68 Kufla-  le daha iyi çal›fl›yorlar. “Tarif etti¤im
                                      ¤›. Petrol Krizi. Bar›fl! Sinema. TÜRK‹-  gibi yap, çünkü ben öyle istiyorum”a
           kufla¤›n dünya              YE: Sa¤-Sol Çat›flmas›. K›br›s Ç›kart-  direniyorlar. Sayg›y› “sevdiklerine” su-
                                      mas›. Kay›p Kuflak. Daha az say›da ço-  nuyorlar. “Otoriteyi” dost ise kabul
             görüflü ve ifl             cuk. Daha çok para kazanma odakl›.  ediyorlar.
        yaklafl›mlar› farkl›,          ‹fl hayat›na kad›nlar›n kat›l›m› bafll›-  Y Kufla¤› çal›flanlara ifl ve sosyal ha-
                                      yor. Bireysellik ön plana ç›k›yor. Bo-
              bu nedenle              flanmalar artmaya bafll›yor. Bin kifliye  yatta baflar›l› olmalar› için tavsiyeler:
                                      15 otomobil, 25 telefon düflüyor. Fa-  Kendine inan. Ana-babana sayg› duy.
             iflletmelerde             külte ve yüksekokul say›s› 321. Bu  Dürüst ol, do¤ruluktan flaflma, yalan
           yaflanan kuflak              okullardan mezun olanlar›n say›s›:  söyleme. Kendi hayat›n›n sorumlulu-
                                                                         ¤unu üstlen. Hayat›n› dolu dolu yafla
                                      31bin 84 (1970).
            çat›flmas›n›n              Y Kufla¤›-1980-2000: DÜNYA: SSCB    ve tutkulu ol. Sözlerini tut. Baflarmak
                                      Da¤›ld›. Körfez Savafl›. 11 Eylül. Cep  için s›k› çal›fl, ama baflkalar›na zarar
              üstesinden              Telefonu. ‹nternet. Ipod. Play Station.  verme. Baflkalar›n›n farkl›l›klar›na hofl-
         gelebilmek için bu           TÜRK‹YE: Dünyaya aç›ld›. 12 Eylül Dar-  görü göster. Zorluk ve güçlükler olsa
                                                                         bile iyimser ve mutlu ol. Kendini, bafl-
                                      besi. Kriz Dönemleri. 2009 y›l›nda;
         kuflaklar›n ve tipik          370 bin otomobil üç milyondan fazla  kalar›n›, dünyay› ve de¤erleri yok et-
                                      CP sat›ld›. Cep telefonu abone say›s›  me, yarat.
            özelliklerinin            65 milyon. Fakülte ve yüksekokul sa-
           fark›nda olmak             y›s› bin 380.                      Afla¤›dakilerden uzak dur! Irkç›l›k,
                                                                         Dürüst Olmamak (yalanc›l›k), Zorbal›k,
              gerekiyor.              ‹fl Yaklafl›mlar›: Bebek Patlamas› Ku-  Kabaday›l›k, Açgözlülük, Zina, Öfke ve
                                      fla¤›-ÇALIfiMAK ‹Ç‹N YAfiAMAK. X Ku-  Haset.

          82 KobiEfor Ekim 2012
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87