Page 128 - KobiEfor_Ekim_2012
P. 128

PAZAR ÜLKE






























                            Türkiye’ye yeni d›fl pazar alternatifleri için;
                   Orta Afrika









               Orta Afrika ülkeleri h›zla dünya                 u say›m›zda, Türkiye’nin giderek yo¤unlaflt›¤›
            ekonomisine entegre olmaktad›rlar.           B      Orta Afrika pazar›n› okurlar›m›za özetle tan›-
                                                                taca¤›z. BM tan›m›n› esas al›rsak Orta Afrika
               Türkiye d›fl pazar  gelifltirmede                  flu 12 ülkeden oluflmaktad›r:
                 Orta Afrika ülke pazarlar›n›                1.Angola, 2.Kamerun, 3.Orta Afrika Cumhuriyeti,
              önemsemektedir. Kurulan politik             4.Çad, 5.Kongo Demokratik Cumhuriyeti, 6.Kongo
           iliflkiler karfl›l›kl› ticaret iklimini uygun    Cumhuriyeti, 7.Ekvator Ginesi, 8.Gabon, 9.São Tomé
                                                          ve Príncipe, 10.Malawi, 11.Zambia, 12.Zimbabwe.
           duruma getirmifltir. Orta Afrika pazar›
                önemli bakir yerel kaynaklar                1     ANGOLA
                  içermektedir. Pazar ayr›ca
               modernleflmenin ve geliflmenin                  Nüfusu 19 milyon, kifli geliri 4.500 dolar civar›n-
             gerektirdi¤i bütün ticari mallara ve         dad›r. Yüzde 13 civar›nda reel büyümektedir.
             yat›r›mlara aç›kt›r. KOB‹’lerimiz ve            Ülkenin 104 milyar dolar GSMH’s› vard›r. Angola,
            giriflimcilerimiz için Orta Afrika ülke        mineral kaynaklar, petrol, do¤al gaz, elmas, kahve,
           pazarlar› keflfedilmeyi bekleyen imkan          mermer, demir ve do¤al kaynaklar yönünden zengin-
                                                          dir. Ülkenin ekonomik geliflmesi, refah›, sosyal gelifl-
                  ve f›rsatlar tafl›maktad›r.              me ve kalk›nma tamamen petrole ba¤l›d›r. Tüm ülke
                                                          yeniden infla edilmektedir.
                                                             Angola ihracat›n›n yüzde 97’sini petrol, ithalat›n›n
                                                          yüzde 62’sini de tüketim ürünleri, yüzde 27’sini ser-
                                                          maye mallar› ve yüzde 11’ini ise ara mallar› olufltur-
                                                          maktad›r. Türkiye ile ticaret 2011 y›l›nda yüzde 102
                                                          artm›fl 221 milyon dolara ulaflm›flt›r. Angola’dan it-
                                                          halat›m›z 340 bin dolar olmufltur. Angola firmalar›-
                                                          m›za çok önemli ihracat ve yat›r›m f›rsatlar› sunuyor.
                                                          ‹hraç potansiyelimiz flu ürünlerde yo¤unlafl›yor: Un,
                                                          bisküvi, kanatl› etleri, ambalaj malzemeleri, ayakka-
                                                          b›, ayd›nlatma gereçleri, beyaz eflya, boru ve ba¤lan-

          126 KobiEfor Ekim 2012
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133