Page 70 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 70
Z‹RVE
Perakendeci temkinli ama
kötümser de¤il
2012’de aç›l›p
saç›lma yok
AMPD Perakende Zirvesi’nde sektörün stratejik hamlelerini ve 2012 öngörülerini
de¤erlendiren sektör temsilcileri ‘temkinliyiz ama kötümser de¤iliz’ mesaj› verdi.
P erakende sektörünün öne ç›kan konular›, Avrupa’n›n en büyük pazarlar›ndan biri haline geldi-
BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, Türkiye’nin
Al›flverifl Merkezleri ve Perakendeciler Derne-
¤i, Avrupa’da POS say›s›nda 1., kredi kart› say›s›nda
¤i (AMPD) taraf›ndan bu y›l 14’üncüsü düzen-
lenen AMPD Perakende Zirvesi’nde gündeme
rada yer ald›¤›n› belirtti ve Türkiye’de perakende
getirildi. Temas›, “Perakende’de Farkl› Aç›l›mlar: 2., banka kart› say›s› ve kredi kart› cirosunda 3. s›-
2012 Neler Getiriyor?” olarak belirlenen zirvede Pe- sektörünün sat›fllar›n›n yaklafl›k yüzde 70’lik k›sm›-
rakende Ödülleri de sahiplerini buldu. n›n ödeme sistemleri üzerinden gerçekleflti¤ine ifla-
Zirvede konuflan Ekonomi Bakan› Zafer Ça¤layan, ret etti.
perakende sektörünün istihdamdaki ve ekonomide- Sermaye Piyasas› Baflkan› Prof. Dr. Vedat Akgi-
ki önemini vurgulad›. Ça¤layan, “Türkiye bugün dün- ray’›n görüflü özetle flöyleydi: “Bu devirde kar et-
yan›n bir çok ülkesinden daha iyi bir ekonomiye sa- mek çok zor ve borçlanarak büyümek de art›k müm-
hip. Bunda perakende sektörünün etkisi çok fazla. kün de¤il. Firmalar›n öncelikle kendi finansal durum-
2010 y›l›nda perakende sektörünün cirosu 187 mil- lar›na bakarak karl›l›¤a ve sürdürülebilirli¤e gitmek
yon dolard›. Uluslararas› sermayenin en çok güven- için; daha çok öz kaynak ile daha az borçlanmas›,
di¤i ülkelerden biri olan ülkemize yaklafl›k 23 bin daha uzun vadeli bir pozisyon ile k›sa vadede iyi bir
uluslararas› sermaye girdi. Bunun 8 bini perakende risk yönetimi yapmalar› gerekiyor.”
sektörüne aittir” dedi. Zirvede sektördeki dört derne¤in baflkan›, Mehmet
AMPD Yönetim Kurulu Baflkan› Mehmet T. Nane, T. Nane, Y›lmaz Y›lmaz, Hakan Kodal ve Füsun Çevi-
Türkiye’nin sektörde, baflta ‹ngiltere olmak üzere kel Kuran, ‘Baflkanlar Masas›’nda bir araya geldi.
Avrupa Bölgesi için de f›rsat oldu¤una iflaret ederek, Sektörün stratejik hamlelerini ve 2012 öngörülerini
“F›rsatlar› iyi de¤erlendirmeliyiz” dedi. Nane flu viz- masaya yat›rd›klar› toplant›da baflkanlar, ‘temkinliyiz
yonu çizdi: “Uluslararas› etkinliklerin sektörümüze ama kötümser de¤iliz’ mesaj› verdi. 2012’nin rekabe-
güç katacak özelli¤e büründürülmesi, yurt d›fl› atak- tin yeniden flekillenece¤i bir y›l olaca¤›n› söyleyen
lar›m›za finans sektörümüzün efllik etmesi, T‹M ile BMD Baflkan› Y›lmaz Y›lmaz, 2012’de bir kriz bekle-
birlikte konulmufl hedeflerimize s›k› s›k›ya uyup bu medi¤ini ifade ederek, “Gücü olan ve risk alan bü-
hedeflerin tutmas›n› sa¤layacak yasal tedbirlerin yüyecek. 2012, 2011’e göre yüzde 5-10 daha kötü ola-
al›nmas› ve konsensus içinde belirlenmifl bir yol ha- cak” dedi. AMPD Baflkan› Mehmet Nane ise “2012’de
ritas›na ve bu yol haritas›n› destekleyecek regülas- herkes kendi evine konsantre olacak. Yeni sermaye
yonlara ihtiyac›m›z var.” beklemek çok mümkün görünmüyor” diye uyard›.
AMPD ÖDÜLLER‹
8 kategoride toplam 44 aday›n baflvurdu¤u AMPD
Ödülleri sahiplerine verildi. Y›l›n Pazarlama Kampanyas›
Ödülleri; AVM dal›nda Gebze Center, Perakende dal›nda
YKM’nin oldu. Perakendede Y›l›n Teknoloji Uygulamas›
Ödülünü Migros mansiyonu Teknosa ald›. Sosyal Sorum-
luluk Projesi Ödülü YKM’ye, Yarat›c› Perakende Konsep-
ti Ödülü’ne Turkcell T‹M lay›k görüldü. Y›l›n 50 bin met-
rekareden büyük AVM’si ödülü Kentpark’a, Y›l›n AVM’si
Outlet dal›nda Optimum Outlet Adana’ya ve Y›l›n AVM’si
Yenileme / Büyütme dal›nda ise Galleria’ya verilirken
mansiyon da Kayseri Park’›n oldu.
70 KobiEfor Ocak 2012