Page 70 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 70

Z‹RVE



                Perakendeci temkinli ama
                       kötümser de¤il

            2012’de aç›l›p



               saç›lma yok




             AMPD Perakende Zirvesi’nde sektörün stratejik hamlelerini ve 2012 öngörülerini
             de¤erlendiren sektör temsilcileri  ‘temkinliyiz ama kötümser de¤iliz’ mesaj› verdi.

          P      erakende sektörünün öne ç›kan konular›,    Avrupa’n›n en büyük pazarlar›ndan biri haline geldi-
                                                              BKM Genel Müdürü Dr. Soner Canko, Türkiye’nin
                 Al›flverifl Merkezleri ve Perakendeciler Derne-
                                                            ¤i, Avrupa’da POS say›s›nda 1., kredi kart› say›s›nda
                 ¤i (AMPD) taraf›ndan bu y›l 14’üncüsü düzen-
                 lenen AMPD Perakende Zirvesi’nde gündeme
                                                            rada yer ald›¤›n› belirtti ve Türkiye’de perakende
           getirildi. Temas›, “Perakende’de Farkl› Aç›l›mlar:  2., banka kart› say›s› ve kredi kart› cirosunda 3. s›-
           2012 Neler Getiriyor?” olarak belirlenen zirvede Pe-  sektörünün sat›fllar›n›n yaklafl›k yüzde 70’lik k›sm›-
           rakende Ödülleri de sahiplerini buldu.           n›n ödeme sistemleri üzerinden gerçekleflti¤ine ifla-
              Zirvede konuflan Ekonomi Bakan› Zafer Ça¤layan,  ret etti.
           perakende sektörünün istihdamdaki ve ekonomide-    Sermaye Piyasas› Baflkan› Prof. Dr. Vedat Akgi-
           ki önemini vurgulad›. Ça¤layan, “Türkiye bugün dün-  ray’›n görüflü  özetle flöyleydi: “Bu devirde kar et-
           yan›n bir çok ülkesinden daha iyi bir ekonomiye sa-  mek çok zor ve borçlanarak büyümek de art›k müm-
           hip. Bunda perakende sektörünün etkisi çok fazla.  kün de¤il. Firmalar›n öncelikle kendi finansal durum-
           2010 y›l›nda perakende sektörünün cirosu 187 mil-  lar›na bakarak karl›l›¤a ve sürdürülebilirli¤e gitmek
           yon dolard›. Uluslararas› sermayenin en çok güven-  için; daha çok öz kaynak ile daha az borçlanmas›,
           di¤i ülkelerden biri olan ülkemize yaklafl›k 23 bin  daha uzun vadeli bir pozisyon ile k›sa vadede iyi bir
           uluslararas› sermaye girdi.  Bunun 8 bini perakende  risk yönetimi yapmalar› gerekiyor.”
           sektörüne aittir” dedi.                            Zirvede sektördeki dört derne¤in baflkan›, Mehmet
              AMPD Yönetim Kurulu Baflkan› Mehmet T. Nane,   T. Nane, Y›lmaz Y›lmaz, Hakan Kodal ve Füsun Çevi-
           Türkiye’nin sektörde, baflta ‹ngiltere olmak üzere  kel Kuran, ‘Baflkanlar Masas›’nda bir araya geldi.
           Avrupa Bölgesi için de f›rsat oldu¤una iflaret ederek,  Sektörün stratejik hamlelerini ve 2012 öngörülerini
           “F›rsatlar› iyi de¤erlendirmeliyiz” dedi. Nane flu viz-  masaya yat›rd›klar› toplant›da baflkanlar, ‘temkinliyiz
           yonu çizdi: “Uluslararas› etkinliklerin sektörümüze  ama kötümser de¤iliz’ mesaj› verdi. 2012’nin rekabe-
           güç katacak özelli¤e büründürülmesi, yurt d›fl› atak-  tin yeniden flekillenece¤i bir y›l olaca¤›n› söyleyen
           lar›m›za finans sektörümüzün efllik etmesi, T‹M ile  BMD Baflkan› Y›lmaz Y›lmaz, 2012’de bir kriz bekle-
           birlikte konulmufl hedeflerimize s›k› s›k›ya uyup bu  medi¤ini ifade ederek,  “Gücü olan ve risk alan bü-
           hedeflerin tutmas›n› sa¤layacak yasal tedbirlerin  yüyecek. 2012, 2011’e göre yüzde 5-10 daha kötü ola-
           al›nmas› ve konsensus içinde belirlenmifl bir yol ha-  cak” dedi. AMPD Baflkan› Mehmet Nane ise “2012’de
           ritas›na ve bu yol haritas›n› destekleyecek regülas-  herkes kendi evine konsantre olacak. Yeni sermaye
           yonlara ihtiyac›m›z var.”                        beklemek çok mümkün görünmüyor” diye uyard›.


                                                                  AMPD ÖDÜLLER‹

                                                         8 kategoride toplam 44 aday›n baflvurdu¤u AMPD
                                                       Ödülleri sahiplerine verildi. Y›l›n Pazarlama Kampanyas›
                                                       Ödülleri; AVM dal›nda Gebze Center, Perakende dal›nda
                                                       YKM’nin oldu. Perakendede Y›l›n Teknoloji Uygulamas›
                                                       Ödülünü Migros mansiyonu Teknosa ald›. Sosyal Sorum-
                                                       luluk Projesi Ödülü YKM’ye, Yarat›c› Perakende Konsep-
                                                       ti Ödülü’ne Turkcell T‹M lay›k görüldü.  Y›l›n 50 bin met-
                                                       rekareden büyük AVM’si ödülü Kentpark’a, Y›l›n AVM’si
                                                       Outlet dal›nda Optimum Outlet Adana’ya ve Y›l›n AVM’si
                                                       Yenileme / Büyütme dal›nda ise Galleria’ya verilirken
                                                       mansiyon da Kayseri Park’›n oldu.


           70 KobiEfor Ocak 2012
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75