Page 150 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 150

GEBZE GÜZELLER OSB                                    katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r
                                                                                      Gebze Güzeller OSB’nin

                                                                                www.ggosb.com.tr
           Galvano yat›r›mc›lar›n› bekliyor

              Kocaeli Gebze Güzeller Organize Sanayi Bölgesi
           içerisinde bulunan S.S. Galvano Toplu ‹flyeri Yap› Ko-
           operatifi toplam 43 bin metrekare alan üzerine kurul-
           du. Sitede üç farkl› tip iflyeri bulunuyor. Galvano Top-
           lu ‹flyeri Yap› Kooperatifi Müdürü Mümin Baflaran,
           Galvano Sanayi Sitesi’nin, kusursuz altyap› sistemi
           ve yüksek kalitede inflaat kalitesiyle bölgenin en
           önemli sanayi sitelerinden biri olduklar›n› söyledi.
           Baflaran, flu bilgileri verdi: “Güzeller OSB’nin Teknik
           Personel Kadrosu’nun destekleriyle ve katk›lar›yla si-  MARKA ÜRETT‹, DÜNYAYA
           tenin altyap› projeleri haz›rland› ve tüm altyap›lar ek-
           siksiz tamamland›. 2010 y›l›nda site içerisinde pis su           SATIYOR
           ve ya¤mur suyu kanalizasyonlar› ile elektrik, temiz
           su, yang›n suyu, do¤algaz ve telefon hatlar›n›n altya-  Foneks Kozmetik Yönetim Kurulu Üyesi ‹smet
           p› çal›flmalar› tamamland›. Bu y›l ise tüm binalar›n  B›y›kl›, 1990’l› y›llar›n bafl›nda Tahtakale’de 20
           Yap› Kullanma ‹zni Belgeleri (‹skan-Ruhsat) al›nd›.”   metrekarelik dükkanda kozmetik sektörüne ad›m
                                                              atan Fonex’in bugün dünyan›n pek çok ülkesine
                                                              kozmetik ve kozmetik ürünleri üreten dev bir ifl-
            Mümin Baflaran
                                                              letme haline geldi¤ini söyledi. Aile iflletmesi olan
                                                              Fonex’in baflar›lar›n›n nedeni olarak markalaflma
                                                              çal›flmalar›n› örnek gösteren B›y›kl›, görüfllerini
                                                              flöyle aktard›: “Jöle, kolonya üretmekten daha
                                                              önemli bir iflimiz vard›; marka üretmek. Türki-
                                                              ye’nin dünyada tan›d›¤› bir kozmetik markas› ol-
                                                              sun. Bu marka yurt içinde istihdam sa¤las›n, yurt
                                                              d›fl›nda, global markalarla bafla bafl rekabet ede-
                                                              bilsin. Bunun yolu da reklamdan geçiyor. Fonex
                                                              olarak iflletmelerin reklam harcamalar›n› kesti¤i
                                                              kriz dönemlerinde bile reklam bütçemizi aynen
                                                              uygulad›k. Kriz dönemlerinden f›rsatlar ç›kard›k.
                                                              Önce marka bilinirli¤ini art›rd›k, ard›ndan be¤eni
                                                              odakl› reklam ve tan›t›m faaliyetlerine girdik. fiu
                                                              dönemde gururla söyleyebilirim ki, sosyal so-
              Galvano Sanayi Sitesi’nde flu an 1 iflyeri mal sahip-  rumluluk projelerinde yer al›yoruz.”
           leri taraf›ndan, 8 iflyeri ise kirac›lar taraf›ndan kulla-  Bilinirli¤i s›n›rlar› aflan Fonex, bugün Alman-
           n›l›yor. Toplam 71 iflyerinin bulundu¤u sitede, bofl ifl-  ya’da 1 milyon Avro’luk ifl hacmine imza at›yor.
           yerlerinin dolmas› bekleniyor. Baflaran, “Bölgemizde  ‹smet B›y›kl›’ya göre, zir-
           15 adet 250 metrekarelik, 20 adet 500 metrekarelik  vede kalmak, zirveye ç›k-  ‹smet
           ve 36 adette bin metrekare olmak üzere iflyerleri bu-  maktan zor. Detaylar› B›-  B›y›kl›
           lunuyor. ‹flyerlerinin tam dolulu¤a ulaflmas›n› ve yak-  y›kl› aktar›yor: “Dedi¤im
           lafl›k bin kiflinin bölgede istihdam edilmesini bekliyo-  gibi, eski baflar›lar›m›zla
           ruz” diye konufluyor.                               övünerek de¤il, dünden
              Sanayi sitesinin kuruluflundan bu yana tamamen   daha yukar› ç›kmak için
           öz kaynakla 20 milyon TL yat›r›m gerçeklefltirdikleri-  çal›flaca¤›z. Eskiye göre
           ni aktaran Baflaran, sitede bugün; çinko kaplama,   iflimizin daha kolay oldu-
           araç üstü kasa, plastik imalat, talafll› imalat, trafo  ¤unu düflünüyorum; çün-
           imalat› ve kapak conta imalat› gibi çeflitli üretimlerin  kü standartlar oturmaya
           bölgeden yap›ld›¤›n› aç›klad›. 2012 y›l› sonras›na ilifl-  bafllad›kça, merdiven alt›
           kin planlar›n› aktaran Baflaran, “Bölgedeki tüm iflyer-  üretim yap›p haks›z ka-
           lerimiz sahipli. Ama iflyerlerimizin yüzde 80’ü bofl.  zanç sa¤layan kurulufllar
           Dolay›s›yla yeni dönemde bofl olan iflyerlerinin mal  da ortadan kalkacak.
           sahipleri veya kirac›lar taraf›ndan doldurulup üreti-  Markam›z, kendini yenileyecek ama de¤iflmeye-
           me geçilmesini istiyoruz. Ayr›ca yönetim olarak da  cek baz› ilkeleri de yok de¤il. ‹nsan sa¤l›¤›na ve
           bölgenin güvenlik çal›flmalar›na yo¤unlafl›p kamera  hijyene önem vermeye devam edece¤iz. ‹flimizi,
           sistemi ile güvenlik çal›flmalar›na a¤›rl›k verece¤iz”  do¤ru dürüst yapmaya devam edece¤iz.”
           diye konufltu.

            150 KobiEfor Ocak 2012
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155