Page 138 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 138

SEKTÖRLER






              Ba¤dat’tan sofralara yeni bir lezzet: Tuzluklu Cam Seri

                Perakende baharat piyasas›n›n lider markas›  len cam flifleyi, pratik tuzluklu ka-
              Ba¤dat, Türk mutfa¤›n›n vazgeçilmezi olan baha-  pakla birlefltirdi. Yar›m as›rl›k ka-
              rat çeflitlerini, cam fliflenin güvenilirli¤iyle birlefl-  litesi ve ürün çeflitlili¤iyle mutfak-
              tirdi. Pul k›rm›z›biber, nane, kekik, hindistan ce-  lar›n vazgeçilmez markas› olan
              vizi, susam, karabiber, tarç›n, kimyon ve zerdeçal  Ba¤dat’›n Ar-Ge yetkili-
              çeflitlerinden oluflan yeni Tuzluklu Cam Seri, raf-  leri, yeni ürünler için
              lardaki yerini ald›. Hammaddenin toplanma afla-  çal›flmalar›n tüm h›-
              mas›ndan paketleme aflamas›na kadar insan sa¤-  z›yla devam etti¤ini
              l›¤›na verdi¤i de¤eri ön planda tutan Ba¤dat, ye-  ve baharat tüketicisi-
              ni serisinde, ürünlerinin tazeli¤ini çok daha uzun  ni yepyeni tatlarla
              süreler koruyacak olan ve g›da uzmanlar› taraf›n-  buluflturacaklar›n› be-
              dan en hijyenik saklama flekli olarak nitelendiri-  lirttiler.




                  T‹RYAK‹’YE 50 M‹LYON                                            Meyve aromal›
                      DOLARLIK KRED‹                                              çeflitleri ile
                                                                                  madensuyu
                                        Türkiye'nin lider
                                     tar›m, üretim teda-       “Sa¤l›kl› yaflam” ak›m› ile birlikte son y›llarda bü-
                                     rik zinciri flirketi Tir-  yüme e¤ilimine giren Türkiye maden suyu sektörü,
                                     yaki, Avrupa ‹mar      do¤al maden suyu üretiminin yan› s›ra meyve aro-
                                     ve Kalk›nma Banka-     malar›n› da kullanarak gelifltirdi¤i ürün çeflitleriyle
                                     s›'ndan (EBRD) 50      büyüme e¤ilimini sürdürüyor.  1957 senesinden bu
                                     milyon dolarl›k kay-   yana maden suyu sektöründe olan flu anda üretim
                                     nak temin ediyor.      kapasitesi ile lider konumda olan Beypazar› Maden
                                     Kredi, Tiryaki'nin     Suyu, 2008 y›l›nda do¤al meyve aromas› ile do¤al
                                     tah›l, bakliyat, ya¤l›  maden suyunu birlefltirerek farkl› lezzetler elde etti.
                                     tohumlar ve kuruye-    Özellikle antioksidan
                                     mifl al›m-sat›m› için   meyve türleri aras›nda
                                     gerekli iflletme ser-   olan nar, elma, limon
                                     mayesi ihtiyac›n›n     aromalar› ile kar›flt›r›la-
                                     karfl›lanmas›   için    rak elde edilen maden
                                     kullan›lacak. Müflte-   sular› tüketicilerden
             rilerine daha iyi hizmet sunmak ve tah›l, bakli-  büyük ilgi gördü. Ayr›-
             yat, ya¤l› tohumlar ve kuruyemifl al›m-sat›m›   ca C vitaminli limon
             için gerekli iflletme sermayesi ihtiyac›n›n karfl›-  aromal›, do¤al viflne
             lanmas› için kullan›lacak kredi kapsam›nda çev-  ve çilek aromal› ma-
             resel ve toplumsal bir faaliyet plan› da geliflti-  den sular› ile de tüke-
             rildi. Konuyla ilgili aç›klama yapan Tiryaki CE-  ticilerin damak tad›na
             O'su Süleyman Tiryakio¤lu flöyle konufltu: "Av-  hitap eden Beypazar›, meyve aromal› ürün gurupla-
             rupa'n›n en prestijli bankalar›ndan biri olan  r› ile pazar pay›n› büyüttü.
             EBRD'den 50 milyon dolar tutar›nda temin edi-     Mineralli su yönünden hem zengin minerallere
             lecek kaynak, Tiryaki olarak sürdürdü¤ümüz ya-  hem de kaliteli maden suyuna sahip olan Beypaza-
             t›r›mlar›m›z› gelifltirmemiz ve müflterilerimize  r›, yurt içi pazar›nda etkili oldu¤u kadar yurt d›fl›nda
             daha da iyi hizmet sunmam›z› sa¤layacak. H›z-  da yapt›¤› ihracatla da sat›fl›n› artt›rd›.  Yeralt›ndan
             la büyüyen ve bölgesel bir güç olan flirketimi-  gazl› olarak ç›kan Beypazar›, yüzde yüz do¤al ma-
             zin temin edece¤i bu kaynak ile çevresel ve    den suyunu do¤al meyve aromalar› ile birlefltirerek,
             toplumsal bir faaliyet plan› da gelifltirece¤iz. Bu  limon, elma, viflne, çilek, C+ limon ve nar olmak
             plan çerçevesinde mevcut operasyonlar›m›z› ve  üzere 6 farkl› lezzet sunuyor. Günde en az 2 flifle tü-
             yeni faaliyetlerimizi iyilefltirip, tedarik zinciri,  ketilmesi tavsiye edilen maden suyu, içerisinde bu-
             lojistik ve üretim konusunda uluslararas› stan-  lunan birçok do¤al mineral sayesinde yafll›lardan ço-
             dartlara uyum sa¤layaca¤›z."                   cuklara, hamileler ve emziren annelerden sporculara
                                                            kadar herkese öneriliyor.

           138 KobiEfor Ocak 2012
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143