Page 138 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 138
SEKTÖRLER
Ba¤dat’tan sofralara yeni bir lezzet: Tuzluklu Cam Seri
Perakende baharat piyasas›n›n lider markas› len cam flifleyi, pratik tuzluklu ka-
Ba¤dat, Türk mutfa¤›n›n vazgeçilmezi olan baha- pakla birlefltirdi. Yar›m as›rl›k ka-
rat çeflitlerini, cam fliflenin güvenilirli¤iyle birlefl- litesi ve ürün çeflitlili¤iyle mutfak-
tirdi. Pul k›rm›z›biber, nane, kekik, hindistan ce- lar›n vazgeçilmez markas› olan
vizi, susam, karabiber, tarç›n, kimyon ve zerdeçal Ba¤dat’›n Ar-Ge yetkili-
çeflitlerinden oluflan yeni Tuzluklu Cam Seri, raf- leri, yeni ürünler için
lardaki yerini ald›. Hammaddenin toplanma afla- çal›flmalar›n tüm h›-
mas›ndan paketleme aflamas›na kadar insan sa¤- z›yla devam etti¤ini
l›¤›na verdi¤i de¤eri ön planda tutan Ba¤dat, ye- ve baharat tüketicisi-
ni serisinde, ürünlerinin tazeli¤ini çok daha uzun ni yepyeni tatlarla
süreler koruyacak olan ve g›da uzmanlar› taraf›n- buluflturacaklar›n› be-
dan en hijyenik saklama flekli olarak nitelendiri- lirttiler.
T‹RYAK‹’YE 50 M‹LYON Meyve aromal›
DOLARLIK KRED‹ çeflitleri ile
madensuyu
Türkiye'nin lider
tar›m, üretim teda- “Sa¤l›kl› yaflam” ak›m› ile birlikte son y›llarda bü-
rik zinciri flirketi Tir- yüme e¤ilimine giren Türkiye maden suyu sektörü,
yaki, Avrupa ‹mar do¤al maden suyu üretiminin yan› s›ra meyve aro-
ve Kalk›nma Banka- malar›n› da kullanarak gelifltirdi¤i ürün çeflitleriyle
s›'ndan (EBRD) 50 büyüme e¤ilimini sürdürüyor. 1957 senesinden bu
milyon dolarl›k kay- yana maden suyu sektöründe olan flu anda üretim
nak temin ediyor. kapasitesi ile lider konumda olan Beypazar› Maden
Kredi, Tiryaki'nin Suyu, 2008 y›l›nda do¤al meyve aromas› ile do¤al
tah›l, bakliyat, ya¤l› maden suyunu birlefltirerek farkl› lezzetler elde etti.
tohumlar ve kuruye- Özellikle antioksidan
mifl al›m-sat›m› için meyve türleri aras›nda
gerekli iflletme ser- olan nar, elma, limon
mayesi ihtiyac›n›n aromalar› ile kar›flt›r›la-
karfl›lanmas› için rak elde edilen maden
kullan›lacak. Müflte- sular› tüketicilerden
rilerine daha iyi hizmet sunmak ve tah›l, bakli- büyük ilgi gördü. Ayr›-
yat, ya¤l› tohumlar ve kuruyemifl al›m-sat›m› ca C vitaminli limon
için gerekli iflletme sermayesi ihtiyac›n›n karfl›- aromal›, do¤al viflne
lanmas› için kullan›lacak kredi kapsam›nda çev- ve çilek aromal› ma-
resel ve toplumsal bir faaliyet plan› da geliflti- den sular› ile de tüke-
rildi. Konuyla ilgili aç›klama yapan Tiryaki CE- ticilerin damak tad›na
O'su Süleyman Tiryakio¤lu flöyle konufltu: "Av- hitap eden Beypazar›, meyve aromal› ürün gurupla-
rupa'n›n en prestijli bankalar›ndan biri olan r› ile pazar pay›n› büyüttü.
EBRD'den 50 milyon dolar tutar›nda temin edi- Mineralli su yönünden hem zengin minerallere
lecek kaynak, Tiryaki olarak sürdürdü¤ümüz ya- hem de kaliteli maden suyuna sahip olan Beypaza-
t›r›mlar›m›z› gelifltirmemiz ve müflterilerimize r›, yurt içi pazar›nda etkili oldu¤u kadar yurt d›fl›nda
daha da iyi hizmet sunmam›z› sa¤layacak. H›z- da yapt›¤› ihracatla da sat›fl›n› artt›rd›. Yeralt›ndan
la büyüyen ve bölgesel bir güç olan flirketimi- gazl› olarak ç›kan Beypazar›, yüzde yüz do¤al ma-
zin temin edece¤i bu kaynak ile çevresel ve den suyunu do¤al meyve aromalar› ile birlefltirerek,
toplumsal bir faaliyet plan› da gelifltirece¤iz. Bu limon, elma, viflne, çilek, C+ limon ve nar olmak
plan çerçevesinde mevcut operasyonlar›m›z› ve üzere 6 farkl› lezzet sunuyor. Günde en az 2 flifle tü-
yeni faaliyetlerimizi iyilefltirip, tedarik zinciri, ketilmesi tavsiye edilen maden suyu, içerisinde bu-
lojistik ve üretim konusunda uluslararas› stan- lunan birçok do¤al mineral sayesinde yafll›lardan ço-
dartlara uyum sa¤layaca¤›z." cuklara, hamileler ve emziren annelerden sporculara
kadar herkese öneriliyor.
138 KobiEfor Ocak 2012