Page 64 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 64

CEO



                                                                Exper’de büyüme planlar›n›z saha
                                                                üzerine kurulu.
                                                                Kiflilik olarak hiçbir zaman masa bafl›nda otur-
                                                             may› sevmedim. fiirketler de genel müdürün kifli-
                                                             li¤ini yans›t›r. Ekipte slogan›m›z hareket oldu. Bir
                                                             aya¤›m›z müflteride, bir aya¤›m›z ihracatta, bir
                                                             aya¤›m›z da teknolojinin kalbi Uzakdo¤u’da oldu.
                                                             fiirketler hareketli oldu¤u sürece kendilerine f›r-
                                                             satlar ç›kar. At›l kalmamak laz›m. Exper, bunu
                                                             Türkiye’de en iyi yapan flirketlerdendir.

                                                                Sat›fl rakamlar›nda hedefleriniz neler?
                                                                ‹lk 5 ayda iyi sat›fl rakamlar›na ulaflt›k. Yüzde
                                                             60 büyüdük diyebiliriz. Bu y›l 320 bini aflmay›
                                                             planl›yoruz. Exper’in amac›, bulundu¤u pazarda
                                                             daima lider olmakt›r. Türkiye’de bölgesinde en
                                                             h›zl› büyüyen ikinci ülke. Hatta bu büyüklükte bir
                                                             pazar›n bu kadar h›zl› büyüdü¤ü baflka bir ülke
                                                             yok. Bu anlamda hedeflerimize ulaflaca¤›m›z› dü-
                                                             flünüyorum. Ard›ndan ikinci ad›m›m›z bölgesel
                                                             markalaflmada önemli ad›mlar atmak olacak.

                                                                    b
                                                                Rekabette en fazla nerede zorlan›yorsunuz,
                                                                kamu deste¤i yerli üretici olarak avantaj
                                                                sa¤l›yor mu?
                                                                22 dev flirket sektörümüzde faaliyet yürütüyor.
                                                             Yerli bir üretici olarak en çok ölçek ekonomisin-
                                                             de zorlan›yoruz. Sektörümüzde maliyetler yüzde
                                                             10- 20’lere kadar ç›kabiliyor. Bu da rekabete yan-
                                                             s›yor. Mutlaka ölçe¤i büyütecek çal›flmalara a¤›r-
                                                             l›k vermeliyiz. Exper 4 y›l öncesine kadar yüzde
                                                             70- 80 kamuyla çal›flan bir yap›yd›. Art›k yüzde
              Motivasyonu kendisi                            80- 90 özel sektöre hizmet veriyoruz. Ama her
              17 y›l ayn› yerde çal›flmak ise kendi de¤erlerinin  daim kamu önemlidir. Özellikle hükümetin önü-
           çok uza¤›nda bir yap›d›r. Ama çal›flt›¤› her dönem  müzdeki dönem teknolojiye yönelik yat›r›m stra-
           ifline tutkuyla ba¤l›d›r. Bu süre zarf›nda yeniden ye-  tejisi ve yerli üretim konusundaki iddial› hedefle-
           nilenerek do¤may› baflar›r: “Çal›flt›¤›m yerin heye-  ri bizleri etkiliyor. Bu yaklafl›m yerli yap›n›n büyü-
           canl›, k›p›r k›p›r olmas› laz›m. Bu 17 y›l içinde hiç he-  mesine zemin olacakt›r. Art›k yürüyen çamafl›r
           yecan›m› kaybetmedim. Teknik serviste ifle baflla-  makinesi sendromundan kurtulmam›z gerekiyor.
           d›m, sat›fl ve pazarlamadan sorumlu icra kurulu üye-  Biliflim sektörü olarak y›llard›r aç›k rekabet için-
           li¤i ile ayr›ld›m. Küçük bir iflyerinde baflar›l› olmak  deyiz. Hiçbir kamu kuruluflu da yüzde 15 yerli
           ise k›ran k›rana mücadeleye ba¤l›. Birçok kifliyle ay-  avantaj›n› sa¤layacak cesareti gösterememifltir.
           n› anda savafla bafllam›flt›m. Benim d›fl›mdakilerin  S›rf bu yürüyen çamafl›r makinesi önyarg›s›ndan
           ço¤u savaflta öldü. Hedefe az say›da insan ulaflt›. ‹fl  dolay›. Art›k bu y›k›lmal› ve hassas bir denge tut-
           yaflam› böyle k›ran k›rana bir mücadeleydi. Holding-  turulmal›d›r. Nihayetinde Exper olarak kamu iha-
           te çal›flmak ise bence daha kolay.”                lelerinde de yerimizi alaca¤›z. Ama büyümemiz
              Küçük iflyerinde her fleyi ö¤renmenin avantaj sa¤-  kamu ihalesine endeksli de¤ildir.
           lad›¤›n› belirten Korkusuz, büyük flirketlerde çal›flan-
           lar›n ise kendini sürekli gelifltirmesi gerekti¤ine ina-  ‹hraacat hedefi ne zaman hayata geçer?
           n›yor. Ayn› flirkette 17 y›l geçiren Korkusuz, ald›¤› iki  ‹hracat hedefinde bafllang›çtaki düflünce h›z›n›n
           dersi ise flöyle özetiyor: “Her flart alt›nda, yani her  gerisinde kalarak hareket ediyoruz. Bu y›l da bafl-
           zorlukta y›lmayan motivasyon önemli oldu. ‹kincisi  layabiliriz. Ama bizim için önemli olan servis kali-
           ise bask› alt›nda h›zl› karar alma yetene¤im geliflti.”   tesinden taviz vermeyece¤imiz ülkeler yaratmakt›r.
              Bir dan›flmanl›k flirketinde Orhan Korkusuz hak-  Yani markam›z› servis kalitesinden yoksun b›raka-
           k›ndaki mevcut bilgilere ulaflan Ülker Grubu  kendi-  ca¤›m›z hiçbir organizasyona girmeyiz. Markam›z›n
           sini E sistem ailesine davet eder. 17 y›l›n ard›ndan  de¤eri önemlidir. Gerekirse geç girece¤iz ama ser-
           yeni ifl, Korkusuz’a keyif verir. Orhan Korkusuz,  vis kalitemizden taviz vermeyece¤iz. Stratejik ola-
           gruptaki yap›lanmayla birlikte Exper’in Genel Müdür-  rak da ilk aflamada 8 ülkeyle ilgileniyoruz.
           lü¤ü koltu¤una oturur.

            64 KobiEfor Temmuz 2011
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69