Page 64 - KobiEfor_Temmuz_2011
P. 64
CEO
Exper’de büyüme planlar›n›z saha
üzerine kurulu.
Kiflilik olarak hiçbir zaman masa bafl›nda otur-
may› sevmedim. fiirketler de genel müdürün kifli-
li¤ini yans›t›r. Ekipte slogan›m›z hareket oldu. Bir
aya¤›m›z müflteride, bir aya¤›m›z ihracatta, bir
aya¤›m›z da teknolojinin kalbi Uzakdo¤u’da oldu.
fiirketler hareketli oldu¤u sürece kendilerine f›r-
satlar ç›kar. At›l kalmamak laz›m. Exper, bunu
Türkiye’de en iyi yapan flirketlerdendir.
Sat›fl rakamlar›nda hedefleriniz neler?
‹lk 5 ayda iyi sat›fl rakamlar›na ulaflt›k. Yüzde
60 büyüdük diyebiliriz. Bu y›l 320 bini aflmay›
planl›yoruz. Exper’in amac›, bulundu¤u pazarda
daima lider olmakt›r. Türkiye’de bölgesinde en
h›zl› büyüyen ikinci ülke. Hatta bu büyüklükte bir
pazar›n bu kadar h›zl› büyüdü¤ü baflka bir ülke
yok. Bu anlamda hedeflerimize ulaflaca¤›m›z› dü-
flünüyorum. Ard›ndan ikinci ad›m›m›z bölgesel
markalaflmada önemli ad›mlar atmak olacak.
b
Rekabette en fazla nerede zorlan›yorsunuz,
kamu deste¤i yerli üretici olarak avantaj
sa¤l›yor mu?
22 dev flirket sektörümüzde faaliyet yürütüyor.
Yerli bir üretici olarak en çok ölçek ekonomisin-
de zorlan›yoruz. Sektörümüzde maliyetler yüzde
10- 20’lere kadar ç›kabiliyor. Bu da rekabete yan-
s›yor. Mutlaka ölçe¤i büyütecek çal›flmalara a¤›r-
l›k vermeliyiz. Exper 4 y›l öncesine kadar yüzde
70- 80 kamuyla çal›flan bir yap›yd›. Art›k yüzde
Motivasyonu kendisi 80- 90 özel sektöre hizmet veriyoruz. Ama her
17 y›l ayn› yerde çal›flmak ise kendi de¤erlerinin daim kamu önemlidir. Özellikle hükümetin önü-
çok uza¤›nda bir yap›d›r. Ama çal›flt›¤› her dönem müzdeki dönem teknolojiye yönelik yat›r›m stra-
ifline tutkuyla ba¤l›d›r. Bu süre zarf›nda yeniden ye- tejisi ve yerli üretim konusundaki iddial› hedefle-
nilenerek do¤may› baflar›r: “Çal›flt›¤›m yerin heye- ri bizleri etkiliyor. Bu yaklafl›m yerli yap›n›n büyü-
canl›, k›p›r k›p›r olmas› laz›m. Bu 17 y›l içinde hiç he- mesine zemin olacakt›r. Art›k yürüyen çamafl›r
yecan›m› kaybetmedim. Teknik serviste ifle baflla- makinesi sendromundan kurtulmam›z gerekiyor.
d›m, sat›fl ve pazarlamadan sorumlu icra kurulu üye- Biliflim sektörü olarak y›llard›r aç›k rekabet için-
li¤i ile ayr›ld›m. Küçük bir iflyerinde baflar›l› olmak deyiz. Hiçbir kamu kuruluflu da yüzde 15 yerli
ise k›ran k›rana mücadeleye ba¤l›. Birçok kifliyle ay- avantaj›n› sa¤layacak cesareti gösterememifltir.
n› anda savafla bafllam›flt›m. Benim d›fl›mdakilerin S›rf bu yürüyen çamafl›r makinesi önyarg›s›ndan
ço¤u savaflta öldü. Hedefe az say›da insan ulaflt›. ‹fl dolay›. Art›k bu y›k›lmal› ve hassas bir denge tut-
yaflam› böyle k›ran k›rana bir mücadeleydi. Holding- turulmal›d›r. Nihayetinde Exper olarak kamu iha-
te çal›flmak ise bence daha kolay.” lelerinde de yerimizi alaca¤›z. Ama büyümemiz
Küçük iflyerinde her fleyi ö¤renmenin avantaj sa¤- kamu ihalesine endeksli de¤ildir.
lad›¤›n› belirten Korkusuz, büyük flirketlerde çal›flan-
lar›n ise kendini sürekli gelifltirmesi gerekti¤ine ina- ‹hraacat hedefi ne zaman hayata geçer?
n›yor. Ayn› flirkette 17 y›l geçiren Korkusuz, ald›¤› iki ‹hracat hedefinde bafllang›çtaki düflünce h›z›n›n
dersi ise flöyle özetiyor: “Her flart alt›nda, yani her gerisinde kalarak hareket ediyoruz. Bu y›l da bafl-
zorlukta y›lmayan motivasyon önemli oldu. ‹kincisi layabiliriz. Ama bizim için önemli olan servis kali-
ise bask› alt›nda h›zl› karar alma yetene¤im geliflti.” tesinden taviz vermeyece¤imiz ülkeler yaratmakt›r.
Bir dan›flmanl›k flirketinde Orhan Korkusuz hak- Yani markam›z› servis kalitesinden yoksun b›raka-
k›ndaki mevcut bilgilere ulaflan Ülker Grubu kendi- ca¤›m›z hiçbir organizasyona girmeyiz. Markam›z›n
sini E sistem ailesine davet eder. 17 y›l›n ard›ndan de¤eri önemlidir. Gerekirse geç girece¤iz ama ser-
yeni ifl, Korkusuz’a keyif verir. Orhan Korkusuz, vis kalitemizden taviz vermeyece¤iz. Stratejik ola-
gruptaki yap›lanmayla birlikte Exper’in Genel Müdür- rak da ilk aflamada 8 ülkeyle ilgileniyoruz.
lü¤ü koltu¤una oturur.
64 KobiEfor Temmuz 2011